موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

مفنامیک اسید و قرص ال دی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 16 مرداد 1400 ساعت 12:37

الو دکتر: دکترسیما صدرای، داروساز درباره صحت این خبر که این روزها در شبکه‌های مجازی منتشر و دست به دست می شود به سیب سبز می‌گوید: در شرایطی که برای موضوع کما یا مرگ بر اثر مصرف همزمان دو یا چند دارو یا تداخل دارویی مرجع دقیق و علمی وجود ندارد، نمی‌توان به راحتی و با تکیه بر گفته‌های نه چندان موثق درباره اینکه تداخل دارویی موجب مرگ این دختر جوان شده اظهار نظر کرد. ممکن است هر روز درباره مرگ کسی شایعاتی به وجود آید و نمی‌توان چنین مطالبی را مبنای تصمیم گیری‌های پزشکی قرار داد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این دارو ساز درباره به کما رفتن و مرگ زن جوان به دلیل تداخل دارویی مفنامیک اسید و قرص ال‌دی به خبرنگار سیب سبز می گوید: درباره تداخل دارویی قرص ال‌دی و مفنامیک اسید البته اگر فرض کنیم این اتفاق وجود داشته باشد باید اطلاعات دقیق‌تری داشته باشیم. در چنین شرایطی باید با بررسی سابقه بیماری‌های این خانم، حساسیت‌ها و داروهای احتمالی که وی مصرف می‌کرده، نظر قطعی را داد. اما به طور کلی می‌توان با اطیمنان زیادی گفت که مصرف همزمان این دو دارو حالت کما را ایجاد نمی‌کند و در شرایط عادی تداخل دارویی چنین خطرناکی به دنبال ندارد.

به گزارش الو دکتر به نقل از مجله سیب سبز، مردم نباید بر اخباری که بدون منبع معتبر و دقیق در فضای مجازی منتشر می‌شوند حساب باز کنند و آنها را مبنای تصمیم گیری خود قرار دهند. دکتر صدرای با اشاره به این مطلب درباره احتمال‌هایی که برای تداخل دارویی مفنامیک اسید و قرص ال‌دی می‌گوید: در فهرست تداخل‌های دارویی مفنامیک اسید نامی از قرص ال دی دیده نمی‌شود، بنابراین با مراجعه به فهرست تداخل‌های دارویی هر کدام از این دو دارو یعنی مفنامیک اسید و ال دی می‌توان به این نتیجه رسید که این دو تداخل دارویی ویژه ای با هم ندارند.

دکتر سیما صدرای در ادامه صحبت‌هایش درباره احتمالات دیگر برای این پرونده به سیب می‌گوید: احتمال دارد این خانم به دلیل عفونت ویروسی یا مشکلات مغزی، کما و مرگ را تجربه کرده  و اصل ماجرا ارتباطی به تداخل دارویی و مصرف همزمان این دو قرص نداشته باشد.

الودکتر به شما پیشنهاد می‌کند توصیه‌ها و نکات مفید دکتر سیما صدرای درباره این شایعه و تداخل دارویی مفنامیک اسید و قرص ال دی را در شماره آینده مجله سیب سبز ( شماره 144) که با عنوان «یک تداخل دارویی خطرناک» سوم آبان‌ماه منتشر می‌شود دنبال کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.shafaf.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر