موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کی ژنیکوماستی عمل کرده

کی ژنیکوماستی عمل کرده

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 05 بهمن 1400 ساعت 13:18

tajrobe-genicomasty-300x223.jpg

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ژنیکوماستی یک بیماری است که بیشتر برای آقایان رخ می دهد. در این بیماری سینه ها متورم شده و به طور غیر طبیعی بزرگ می شوند. البته همه ی انسان ها غدد سینه دارند، اما در آقایان به گوه ای نیست که موجب جلت توجه شده و نمایان گردد. ژنیکوماستی نام عملی است که به جراحی سینه آقایان معروف است. اگر می خواهید با تجارب بیماران ژنیکوماستی آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بزرگ شدن غده سینه در مردان ممکن است  در نوزادان، پسرانی که در در دوران بلوغ به سر می برند و مردان مسن رخ دهد. این بیماری علاوه بر شکل نامناسبی که به بدن مردان می دهد، ممکن است عوارضی مانند احساس درد داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به تعدادی از تجارت بیماران ژنیکوماستی اشاره نماییم که شامل تجربه ایشان قبل و بعد از عمل ژنیکوماستی توسط دکتر شیرزادگان می باشد.

دکتر شیرزادگان با نمونه های موفق جراحی ژنیکوماستی تواسته است لقب بهترین جراح ژنیکوماستی را کسب کند.

sine-men-amal.jpg

این بیماری به دلیل بزرگی توده سینه مردان از حالت عادی خود خارج شده و حالت مناسب بالا تنه ی آقایان را از بین می برند. برای همین بسیاری از افرادی که به این مشکل دچار می باشند دچار خجالت زدگی در جامعه می شوند.

genicodr.jpg

دلایل پیدایش بیماری ژنیکوماستی در مردان

محققان بسیاری سالهاست که به بررسی و تحقیق در زمنیه علت ایجاد ژنیکوماستی پرداخته اندو پس از مدتی طولانی با انجام بررسی های دقیق بر روی علت های این بیماری نتایج را بدین صورت دسته بندی کردند.

amale-sine-mardan.jpg

  1. عواملی هستند که در رشد بافت سینه موثر بوده و به طور مادر زادی و از دوران نوزادی در بدن مردان وجود داشته اند.
  2.  وجود هورمون های زنانه ای به نام استروژن در بدن مردان که به میزان بسیار زیاد و بیش از حد معمول تولید می شوند. در این پدیده هورمون های مردانه به هورمون های زنانه تبدیل شده و بنا بر طبیعت بیولوژیک بدن زنان، سینه رشد کرده و متورم می گردد. این اتفاق برای آقایان بسیار ناخوشایند و موجب شرم می باشد.
  3. مصرف استروئید ها از دیگر دلایل ایجاد بیماری ژنیکوماستی در مردان است. این ماده به صورت عمده توسط افرادی که به ورزش بدن سازی می پردازند مصرف می گردد. استروئید در میزان تولید استروژن بدن تاثیر بالایی داشته و پس از استفاده به مدت طولانی ورزش کاران را به بیماری ژنیکوماستی مبتلا می نماید.
  4.  مبتلایان سندروم کلاین فلتر با یک ناسازگاری در کروموزوم های مواجه می شوند. این بیماران در واقع یک کروموزوم ایکس اضافی دارند. کروموزوم های ایکس وای جهت تعیین جنسیت جنین در بدن هستند. چنانچه کروموزم های ایکس وای با یکدیگر تلفیق شوند جنسیت کودک مرد و اگر ایکس ایکس با یکدیگر تلفیق شوند جنسیت جنین زن می شود. بیماران سندروم کلاین فلتر به دلیل اضافی بودن یک کروموزوم، تلفیقی غیر عادی از ایکس ایکس وای کنند.

ژنیکو ماستی نیز از علائم و نشانه های رایج در مردانی است ک به سندروم کلاین فلتر مبتلا شده اند.

tajrobe-genico1.jpg

تجربه بیمار ژنیکوماستی در دوران بلوغ

به صورت عادی و عامیانه  مقدار کمی از توده ژنیکوماستی در سنین ۱۴-۱۳ سالگی نمایان می گردد و در بیش از ۹۵ درصد از مردان بعد از بزرگ شدن توده در سینه ها که ممکن است به صورت غیر قرینه باشد پس از  ۱۳ ماه از بین میرود و نشانی از آن ها باقی نمی ماند. البته ممکن است این دوران همراه با درد باشد. بزرگی سینه ها گاهی ممکن است بسیار به چشم آید و بزرگ باشد. همین دلیل است که در پسران موجب احساس شرم و خجالت می شود و احتمالا بسیار آزاردهنده باشد.

اما اگر بخواهیم به دنبال دلیل این اتفاق باشیم، باید دانست که علت اصلی ایجاد این بافت و در نتیجه بزرگی سینه، افزایش نسبی استروژن نسبت به آندروژن در مردان است. به عبارت دیگر در برخی مردان تولید استروژن بسیار سریع تر از آندروژن انجام شده و به درجه نهایی خود می رسد.

بخش عمده ای از جامعه که دچار بیماری ژنیکوماستی می شوند که به صورت طولانی مدت باقی می ماند، مردانی هستند که در دروان بلوغ به سر می برند. در واقع پیدایش ژنیکـوماستی در  دوران بلوغ مردان و از جمله افرادی که چاق هستند، بیشتر اتفاق می افتد.

boy-genico.jpg

تجربه بیمار ژنیکوماستی در پیری

این توده ممکن است در مردان مسن تر و بالای ۶۵ سال نیز رخ دهد. این بیماری در چنین افرادی به مرحله ای هیپوگنادیسم و کاهش سطح سرمی تستوسترون نیز می رسد و تبعات بالاتری دارد. در واقع فعالیت آروماتاز در این افراد موجب پیدایش ژنیکوماستی خواهد شد. مصـرف برخی دارو ها در این سن نیز روند رشد توده ژنیکوماستی را تا ۱۴ بار بیشتر می کند.

تجربه بیمار ژنیکوماستی بر اثر مصرف دارو

بسیاری از بیماران که تجربه بیماری ژنیکوماستی دارند بعد از مصرف دارو های خاص از بزرگی سینه های خود رنج می برند.

احتمال ابتلا به بیماری ژنیکـوماستی به دلیل مصـرف داروهـا  ۲۵ درصد افزایش می یابد. از داروهایی که کـه موجب پیدایش بیماری ژنیکـوماستی می شـود؛ داروی اسپیـرونـولاکتـون اســت.

در واقع این دارو حاوی ماده آنـتـاگـونیسـت آلـدوستـرون اســت که تـولیـد تـسـتـوسـتـرون در بیـضـه هـا را مـهـار کرده و موجب این بیماری می شود. باید توجه کرد که کاهش فعالیت ماده آندروژن یکی از راهکار های اساسی درمان بیماری سرطان پروستات در آقایان می باشد. بنابراین می تواند موجب بیماری ژنیکـوماستی خواهد شد.

اگر دارویی با این نام مصرف می نمایید توجه داشته باشید که میزان رشد بیماری ژنیکوماستی به نوع و مدت زمان مصرف این دارو بستگی خواهد داشت. البته این احتمال نیز وجود دارد که از ۴۰ تا ۷۰ درصد افرادی مصرف کننده ای این داور بالای ۴۳ سن داشته باشند.

داروی دومی که مصرف آن رشد بیماری ژنیکـوماستی را تسریع می کند، مصرف استروئیدهای آنابولیک، گنادوتروپین و دارو های هورمونی رشدی است که در ورزش هاي قدرتی مورد استفاده قرار می گیرد. دارو های هورمونی در مردان ورزشکار موجب سرکوب اسپرماتوژنز شده که می تواند به بروز ژنیکوماستی منجر گردد.

تجربه بیمار ژنیکوماستی در ورزشکاران

تعداد عمده ای از بیمارانی که ورزشکار بودند  و به دکتر شیرزادگان مراجعه کرده اند به دلیل خجالت زدگی جهت فرم نامناسب بدن شان، نمی توانند به باشگاه های ورزشی مراجعه کنند و به ورزش بپردازند. بنابراین هیکل شان از فرم ایده آل خارج شده و با مشکل مواجه گشته اند. این افراد با استفاده از مشاوره و راهنمایی پزشک مجرب و با مهارت، دکتر شیرزادگان روش معالجه مناسب را برگزیده و به صورت کامل درمان گشته اند.

gynico-story.jpg

ناگفته نماند که این حراجی اگر توسط پزشک حرفه ای انجام گیرد، بیمار پس از چند روز پس از عمل جراحی می تواند ورزش های خود را از سرگرفته و برنامه روزانه عادی خود را اجرا نماید.

بیمارانی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند، پس از عمل بدون مشکل در باشگاه حاضر شده و ورزش های خود را از سر می گیرند، هر چند رشته ی ورزشی ایشان ورزشی سنگین نیز باشد، می توانند بدون هیچ گونه نگرانی پس از عمل فعالت های معمولی خود را انجام دهند. همچنین می توانند هر نوع لباس ورزشی خود را بدون هیچ نوع شرمی بر تن کرده و ورزش نمایند.

در بسیاری از ورزشکاران بدنسازی نیز بعد از مصرف دارو های بدنسازی ژنیکوماستی دیده می شود که به راحتی قابل درمان است.

شما می توانید با مراجعه به جراحی سینه آقایان اطلاعات کافی را در خصوص هزینه جراحی سینه آقایان دکتر شیرزادگان بدست آورید.

shekam-abdo.jpg

تجربه کارمندان اداری از عمل ژنیکوماستی

بخش عمده ای از مراجعه کنندگان بیماری ژنیکوماستی کارمندان اداری هستند. مشکل ژنیکوماستی برای این افراد پیش آمده و با توجه به اضافه وزن و چاقی حاصل از یک جا نشینی کارمندان، حاد تر نیز می شود. این افراد اظهار داشتند که با وجود این مشکل در محیط اداری قادر به در آوردن کت از تن نبودند. حالت نامناسب سینه برای آن ها موجب شرم و خجالت زدگی بوده است. این افراد پس از مراجعه به دکتر شیرزادگان و انجام جراحی ژنیکوماستی دیگر دچار مشکلی در محیط کار نبوده و از حالت سینه ی خود بسیار راضی می باشند.

همانطور که اشاره کردیم، توده ژنیکوماستی مشکلات بسیاری در نوع لباس پوشیدن و حضور در جامعه ایشان ایجاد می نماید. بهتر است با مراجعه به هنگام به متخصصین مجرب در این زمینه به بهبودی کامل دست یافت، شاید افرادی با این فکر که با لاغر شدن و کاهش وزن مشکلشان حل می شود در مراجعه به پزشک تاخیر کنند. اما در نهایت با بزرگ تر شدن و دردناک تر شدن توده مواجه خواهند بود. دکتر اسماعیل شیرزادگان از مجرب ترین پزشکان معالج این بیماری است. می توانید با برقراری تماس با ایشان، از مشاوره و راهنمایی های مفید شان بهره مند گردید.

نظر شما چیست آیا شما هم از دسته افرادی هستید که عمل ژنیکوماستی انجام داده اید؟ تجارب  ژنیکوماستی خود را ما در میان بگزارید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر