موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ایا اپیلاسیون پوست را تیره میکند

ایا اپیلاسیون پوست را تیره میکند

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 09 آذر 1400 ساعت 02:55

آیا اپیلاسیون پوست را روشن می کند؟ حذف موهای زائد با روش های دائمی و موقتی انجام می شود. در روش های دائمی به دلیل اینکه زایای مو از بین می رود موها دیگر رشد نمی کنند؛ اما در روش های موقتی چون زایای مو از بین نمی رود فولیکول مو قابلیت رشد دارد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حذف موقت موها با روش های مختلفی امکان پذیر است که در بعضی روش ها موها سریع تر و ضخیم تر رشد می کنند و برخی دیگر موها دیرتر و نازک تر می رویند.

اپیلاسیون یکی از روش های موقت برای از بین بردن موهای زاید است که آنها را از ریشه بیرون می کشد. اپیلاسیون بهترین راهکار برای حذف موقت موهای زائد است که خود روش‌ های مختلفی دارد.اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا اپیلاسیون پوست را روشن می کند؟

اپیلاسیون با کرم های مو بر ، با دستگاه اپیلیدی ،  با موم گرم یا موم سرد از جمله این روش ها هستند که هر کدام در جایگاه خود مزایا و معایبی دارند.

اپیلاسیون با اپیلیدی توسط یک دستگاه مكانیكی برقی انجام می شود كه گیره های سر آن، موها را از ریشه بیرون می آورند و رویش مجدد موها از یک هفته تا سه هفته طول می کشد.

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا اپیلاسیون پوست را روشن می کند؟ چگونه اپیلاسیون به سفید تر شدن پوست کمک می کند ؟ اپیلاسیون موهای زائد چه تاثیراتی روی پوست دارد ؟ با ما تا انتها همراه باشید.

التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

فارغ از اینکه از چه روشی برای اپیلاسیون استفاده می کنید، بدانید به طور كلی اپیلاسیون موها را از ریشه در می آورد به همین دلیل احتمال آزردگی بافت اطراف فولیكول مو وجود دارد که موجب التهاب و قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون می شود.

خیلی از خانما براشون سوال است که آیا اپیلاسیون پوست را تیره می کند؟ در جواب باید بگیم “خیر”؛ چون التهاب پوست بعد از اپیلاسیون موقتی است و بعد از گذشت چند ساعتی که التهاب و قرمزی رفع شد می بینید که پوست تان بسیار روشن و صاف شده است و قرمزی و تیرگی پوست موقتی است.

تاثیر اپیلاسیون روی پوست به چه صورت است؟

در روش زدودن موهای زائد با اپیلاسیون زمانی که موم گرم یا موم سرد روی پوست قرار می گیرد موقع برداشتن آن از سطح پوست سلول های مرده که در حال حاضر روی پوست هستند نیز همراه با موها کنده می شوند.

از آنجایی که اپیلاسیون سلولهای مرده پوست را از بین میبرد قطعا روی پوست چهره، دست ، پا و دیگر اعضا تاثیر خوشایندی دارد. بنابراین اپیلاسیون پوست را روشن می کند و این یک مزیت محسوب می شود.

روش صحیح استفاده از اپیلاسیون را یاد بگیرید. اپیلاسیون موهای زاید بهتر است بعد از حمام یا اگر پوستی خشک دارید یک روز بعد از حمام انجام شود تا هم پوست تمیز و عاری از چربی باشد و هم منافذ پوست برای خروج موها آمادگی بهتری داشته باشند.

همچنین پوست را محکم بکشید و بعد موها را اصلاح کنید. اگر هنگام اپیلاسیون شرایط آن را رعایت کنید احتمال ایجاد قرمزی و التهاب کمتر می شود و کمترین آسیب به پوست وارد می شود.

اپیلیدی به خودی خود باعث تیره تر شدن پوست و سیاهی نمی شود مگر اینکه شرایط صحیح استفاده از آنها رعایت نشود. از هر روش اپیلاسیونی که برای کندن موهای زائد کمک می گیرید قبلش روش صحیح استفاده از آن را بیاموزید. بار دیگر به سوال آیا اپیلاسیون پوست را روشن می کند؟ برمیگردیم. در پاسخ باید گفت که اگر اصول صحیح این کار را اجرا کنیم بله باعث روشن شدن و شفافیت پوست می شود.

چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

موهای زیر پوستی موجب تیره شدن پوست می شود. اپیلاسیون پوست را روشن می کند اما اجازه ندهید که بعد از هر بار اپیلاسیون موهای زیر پوستی ایجاد شوند.

برای پیشگیری و درمان موهای زیر پوستی بعد از اپیلاسیون یکی دو روز قبل از اپیلاسیون از لایه بردارها استفاده کنید و بعد آرام پوست تان را لیف بکشید.

لایه بردارها انواع مختلفی دارند که می توانید هم از لایه بردارهای شیمیایی و گیاهی که در فروشگاه ها و داروخانه ها هست استفاده کنید یا خودتان در خانه به صورت طبیعی آن را درست کنید و به پوست تان بمالید.

قبل اپیلاسیون هم ناحیه‌ مورد نظر را با آب گرم ، آرام بشویید. این کار به از بین بردن چربی و کثیفی سطح پوست کمک می‌کند و جلوی مسدود شدن فولیکول‌های مو با سبوم ( یک ماده چرب که توسط غدد سباسه ترشح می‌ شود ) را می‌ گیرد.

در نتیجه از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می کند و پوستی صاف و بدون مو و روشن خواهید داشت.

اندازه موهای زائد تقریبا 4-5 میلیمتر باشد تا هنگام موم انداختن درد کمتری را تحمل کنید. اگر موهای زائد خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد، نتیجه اپیلاسیون چندان جالب نخواهد بود.

مدت زمان رویش مو بعد از اپیلاسیون

هنگامی که اپیلاسیون انجام می شود چون موها سریع از ریشه در می آیند فولیکول مو آسیب می بیند و موی رشد کرده نازک تر و ضخامت آن کمتر خواهد بود. چون ریشه های آن بر اثر کنده شدن ضعیف تر شده است.

به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید موها ضخیم و کلفت در می آیند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه کنده می شوند ضخامت موها بسیار نازک تر و کم رنگ تر می شوند. چون موها نازک تر و دیرتر در می آیند شما احساس می کنید که اپیلاسیون پوست را روشن می کند.

از فواید اپیلاسیون می توان به داشتن پوستی صاف و بدون مو ، لطیف ، شفاف و روشن ، عدم ایجاد حساسیب و خارش، کاهش سرعت رشد مو بدون ایجاد هرگونه برش یا خراشیدگی روی پوست اشاره کرد که سبب می شود از پوست خود لذت ببرید.

کاهش سرعت رشد مو در اپیلاسیون

اکثر مردم براشون سواله که ایا اپیلاسیون باعث کم شدن مو میشود؟ اپیلاسیون با هر روشی کرم مو ، وکس ، موم یا دستگاه اپیلیدی سبب می شود سرعت رشد موها کمتر شود. به عنوان مثال اگر موهای تان را با تیغ اصلاح کنید مجبور هستید هفته ای 2-3 بار این کار را انجام دهید چون موها سطحی کنده می شوند و سریع رشد می کنند. اما در اصلاح موها با اپیلاسیون چون موها از ریشه و عمقی کنده می شوند رشد موها کندتر می شود و حداقل هفته ای یکبار و حداکثر سه هفته ای یکبار نیاز به انجام عمل اپیلاسیون می باشید.

آیا اپیلاسیون باعث افتادگی پوست می شود؟

یکی از شایعاتی که در مورد استفاده از اپیلاسیون وجود دارد افتادگی پوست است. طبق تحقیقات انجام شده اگر اپیلاسیون با مواد مناسب، استاندارد و به صورت اصولی انجام شود هیچگاه موجب تضعیف و شل شدن پوست نمی گردد.

افتادگی پوست به دلیل ضعیف شدن عضلات و ماهیچه های پشت پوست است که منشا آن افزایش سن، برخی بیماری ها و کمبود ویتامین می باشد.

موم گرم یا موم سرد تنها لایه سطحی پوست را تحت تأثیر قرار می‌ دهد و موجب صدمه به عضلات و در نهایت افتادگی پوست نمی شود.

اگر پوستتان شل است تغذیه تان را اصلاح کنید، مواد غذایی مغذی بیشتری مصرف کنید، مایعات بیشتری بنوشید و روزانه ورزش کنید تا گردش خون در زیر پوست بیشتر شود و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوستی تان برسد. در این صورت پوست شاداب تر خواهد بود.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی

امروزه استفاده از روش اپیلاسیون برای ناحیه تناسلی به دلیل رشد مجدد موهای زائد در مدت زمان طولانی مورد استقبال برخی خانم ها قرار گرفته است. اما این روش در کنار مزایایی که دارد می تواند خطرآفرین نیز باشد.
اگر اپیلاسیون ناحیه تناسلی توسط فرد بی تجربه و به صورت غیر اصولی انجام شود، همچنین وسائل یکبار مصرف، استریل و تمیز نباشند می تواند موجب التهاب و زخم در پوست و به دنبال آن ورود باکتری ها و ویروس ها داخل بدن شوند.

خطرات اپیلاسیون ناحیه تناسلی

خطر انتقال انواع بیماری های آمیزشی و غیر آمیزشی از فردی به فرد دیگر وجود دارد. بیماری پوستی مولوسکوم، ایدز و بیماری آمیزشی زگیل تناسلی جزء مواردی هستند که ممکن است در اثر اپیلاسیون غیر اصولی ناحیه تناسلی و ایجاد خراش های پوستی به وجود آیند و بسیار خطرناک اند.

متاسفانه برخی از افرادی که اپیلاسیون می کنند مسائل بهداشت فردی را بلد نیستند و یا بلدند اما رعایت نمی کنند. مثلاً اگر مراجعه کننده ای قبل از شما مبتلا به ویروس زگیل تناسلی باشد و موقع اپیلاسیون دست های اپیلاسیون کار به زگیل برخورد کرده باشد و بعد هم دست ها و وسائلش را استریل نکند احتمال اینکه شما نیز مبتلا به ویروس شوید، بسیار زیاد است.

برای کاهش خطرات ناشی از اپیلاسیون ناحیه تناسلی حتما به مکانی معتبر و تمیز مراجعه کنید. همچنین فرد اپیلاسیون کار دانش کافی و مورد نیاز درباره نحوه صحیح اپیلاسیون ناحیه تناسلی ، راه های از بین بردن باکتری و ویروس ها ، طرز استریل کردن وسایل و نوع محلولی که باید استفاده کند را بداند.
اگر مرکز معتبری نمی شناسید بهتر است در خانه اپیلاسیون کنید. برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی در منزل باید نکات زیر را رعایت کنید.

آموزش اپیلاسیون ناحیه تناسلی با موم در منزل

اندازه موهای زائد تقریبا 4-5 میلیمتر باشد تا هنگام موم انداختن درد کمتری را تحمل کنید. اگر موهای زائد خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد، نتیجه اپیلاسیون چندان جالب نخواهد بود.

قبل از اپیلاسیون

قبل از موم انداختن ناحیه تناسلی پوست تان را لایه برداری و سلول های مرده آن را پاک کنید. لایه برداری به این صورت است که به حمام بروید و ناحیه تناسلی را خوب با آب، صابون و لیف بشویید. این کار بهتر است یک روز قبل از اپیلاسیون انجام شود تا پوست تان در مقابل التهاب و تحریک مقاوم شده باشد.

اپیلاسیون

موم را تا درجه حرارت مناسب گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید. البته قبل از گذاشتن موم روی پوست تان آن را تست کنید تا بیش از حد داغ نباشد و موجب سوختگی پوست تان نشود. همچنین موم نباید خیلی سفت یا سرد باشد زیرا به سختی می توانید آن را روی پوست تان بمالید و موها را نیز به خوبی جدا نخواهد کرد.

موم را با کاردک در جهت رویش موها روی پوست بمالید. سپس پارچه ای را روی محل قرار دهید. چند ثانیه با دست خیلی آرام پارچه را فشار دهید تا مواد موم به خوبی به موهای زائد بچسبند. اگر پارچه به خوبی به موم بچسبد موهای بیشتری را با خود جدا می کند. حالا پارچه را در خلاف جهت رویش موهای زائد از پوست جدا کنید. می توانید را با دست دیگرتان پوست را محکم نگه دارید تا موها بهتر و  راحت تر کنده شوند. باقی مانده موهای زائد ناحیه تناسلی را با همین روش اپیلاسیون کنید.

بعد از اپیلاسیون

بعد از اپیلاسیون بهتر است کمی ژل آلوئه ورا روی ناحیه مورد نظر بمالید تا التهاب و قرمزی ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. همچنین اگر مقداری از مواد روی پوست تان چسبیده و به راحتی جدا نمی شود می توانید کمی روغن بچه را روی پارچه ای بریزید و آرام به پوست تان بمالید تا اگر موادی به جا مانده پاک شود.

اصلاح با تیغ

خیلی ها می پرسند که ایا اپیلاسیون باعث تیرگی پوست میشود؟ در جواب باید بگیم که اصلاح با تیغ به پوست شما ضرر می زند و موجب تیره تر شدن رنگ آن می شود نه اپیلاسیون.

مطمئنم خیلی از شماها تیرگی پوست به خاطر اصلاح با تیغ در مناطق مختلف مخصوصا زیربغل و ناحیه تناسلی را تجربه کرده اید.

خیلی ها به خاطر اینکه تیغ پوست را تیره تر می کند به اپیلاسیون روی آورده اند به طوری که درد اپیلاسیون را به جان خریده اند اما می خواهند پوست شان روشن ، صاف و لطیف باشد.

درد اپیلاسیون

در اپیلاسیون هنگامی که برای اولین بار موهای خود را می کَنید کمی دردناک است. اما بعد از دیدن پوست صاف ، روشن و لطیف خود درد هایی که کشیده اید را از یاد می برید و احساس خوبی دارید.

به مرور زمان چون موها نازک تر از قبل در می آیند درد اپیلاسیون کمتر خواهد بود. همچنین موقع اپیلاسیون در ابتدا درد بیشتری را حس می کنید اما بعد از چند دقیقه پوست عادت می کند و درد تان نیز کمتر می شود.

سوالات متداول


بعد از انجام اپیلاسیون به دلیل کنده شدن موها از ریشه ممکن است پوست دچار عوارض موقتی همچون التهاب و قرمزی شود که کاملا طبیعی است. برای کاهش این عوارض می توانید از کمپرس یخ یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید و التهاب پوست را تا حد زیادی کاهش دهید.


در اپیلاسیون هنگامی که برای اولین بار موهای زائد خود را جدا می کنید کمی دردناک است. اما به مرور زمان چون موها نازک تر از قبل در می آیند درد اپیلاسیون نیز کمتر خواهد شد. همچنین موقع اپیلاسیون ابتدا درد بیشتری را حس می کنید اما بعد از چند دقیقه پوست عادت می کند و درد تان کاهش پیدا می کند.


مدت زمان رشد مو بعد از اپیلاسیون بسته به افراد متفاوت است و از 2 تا 4 هفته طول می کشد.


در اپیلاسیون به دلیل اینکه سلول های مرده پوست را از بین می برد و موها از ریشه و به صورت عمقی کنده می شوند، احساس می کنید پوست تان بسیار نرم تر و سفیدتر شده است.


برای پیشگیری از موهای زیر پوستی یک روز قبل از اپیلاسیون پوست تان را لایه برداری کنید. برای لایه برداری پوست کافی است ناحیه مورد نظر را خوب با آب، صابون و لیف بشویید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: bistbarg.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر