موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

آموزش مزوتراپی مو

آموزش مزوتراپی مو

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 14 مهر 1400 ساعت 13:30

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش مزوتراپی مو را مطالعه خواهید کرد.

در این مقاله مزوتراپی، روش انجام مزوتراپی و کاربرد های مزوتراپی معرفی می شود. برای آشنایی بیشتر با مزوتراپی و تمامی نکات آن ادامه این مطلب را بخوانید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک واژه لاتین تشکیل شده از دو بخش مزو به معنی میانی و تراپی به معنی درمان است. در معنای کلی آن می توان گفت که مزوتراپی به معنی درمان لایه میانی پوست است. در این مقاله خواهید خواند که میتوانید در آنیل آکادمی آموزش آنلاین مزوتراپی ببینید. مزوتراپی یکی از تکنیک های جوانسازی و رفع ایرادات پوست است که بر روی لایه میانی پوست اثر می گذارد.

Mesotherapy-training-anillacademy.jpg

روش انجام مزوتراپی

همانگونه که در بالا اشاره شد، مزوتراپی تکنیکی است که در آن لایه میانی پوست تحت تاثیر قرار میگیرد. در این روش کوکتل مزوتراپی مخصوصی از مواد مغذی نظیر ویتامین ها، عصاره های گیاهی، آنزیم ها، داروها و یا هورمون ها را براساس نیاز فرد تهیه و با استفاده از روش تزریق مستقیم، به لایه میانی پوست تزریق می کنند. انتخاب مواد تزریقی در این روش براساس نیاز هر فرد متفاوت است.

Mesotherapy-training-anillacademy1.jpg

کاربردهای مزوتراپی:

تکنیک مزوتراپی به چندین قرن گذشته بر میگردد. اما استفاده از این تکنیک به شکل امروزی آن برای بار اول در سال 1952 توسط یک پزشکی فرانسوی صورت گرفت. کاربرد اولیه آن برای اهداف پزشکی بود که پزشک فرانسوی متوجه تاثیر این تکنیک بر روی کاهش ریزش موی افراد شد و از آن پس تکنیک مزوتراپی برای اهداف زیبایی پوست و مو مورد توجه جامعه جهانی واقع شد. امروزه روش مزوتراپی برای جوانسازی پوست و مو بسیار محبوب است.

بیشتر بخوانیم : آموزش آنلاین میکرودرم

در اینجا به چند کاربرد این روش در کاهش ضایعات پوست و مو اشاره می کنیم:

رفع اسکارها و لکه های پوستی

لکه های پوستی در اثر فعالیت سلول های تولیدکننده رنگدانه در پوست ایجاد می شوند. این سلول ها تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر اشعه های مضر خورشید، برخی داروها، استرس و … میزان بالایی از رنگدانه های پوستی را در محلی تجمع داده و لکه پوستی ایجاد می کنند.

با تهیه کوکتلی مناسب از مواد تاثیر گذار بر این رنگدانه ها و تزریق آن به پوست از طریق مزوتراپی می توان به رفع لکه های پوستی کمک کرد. از طرفی دیگر زخم ها و جوش ها نیز باعث ایجاد عوارشی نظیر فرورفتگی در پوست می گردند. این فرورفتگی های پوستی را می توان از طریق تزریق موادی نظیر هیالورونیک اسید با تکنیک مزوتراپی به پوست رفع نمود.

Mesotherapy-training-anillacademy2.jpg

رفع سلولیت پوست

تجمع چربی زیرپوستی در برخی از نواحی پوست باعث ایجاد ظاهری ناهموار و بدشکل در پوست می گردد. از طرفی دیگر تجمع چربی در قسمت هایی از پوست صورت نظیر چانه و زیر فک برای برخی از افراد خوشایند نیست. از تکنیک مزوتراپی برای رفع این مشکل استفاده می گردد. برای اینکار از طریق این روش آنزیم های تجزیه کننده غشای سلول های چربی را به نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

شفاف سازی و جوانسازی پوست

در اثر برخی عوامل نظیر افزایش سن، مصرف برخی داروها، استرس، قرار گرفتن در معرض برخی اشعه های مضر و … پوست حالت کشسانی خود را از دست داده و تولید کلاژن و الاستین آن کاهش می یابد.

این امر سبب ایجاد چین و چروک و افتادگی در پوست می گردد. امروزه با استفاده از روش مزوتراپی یکسری مواد مغذی و جوان کننده به پوست تزریق می شود. بسته به میزان و نوع پوست، انتخاب مواد تزریقی متفاوت است.

ترمیم پوست در اثر آسیب ناچیز سوزن

شاید یکی از جالبترین و در عین حال مفیدترین اثر مزوتراپی افزایش خونرسانی به پوست جهت ترمیم آسیب جزیی جای سوزن مزوتراپی باشد.

با اینکه این سوزن بسیار نازک بوده و آسیب جدی ایجاد نمی کند ولی پوست جهت ترمیم جای آن تحریک شده و همین تحریک جزیی موجب افزایش خونرسانی به پوست و در نتیجه آن افزایش شادابی در پوست می گردد.

Mesotherapy-training-anillacademy3.jpg

درمان ریزش مو

برخی از انواع ریزش مو در افراد در اثر کاهش مواد مغذی و همچنین اختلالات هورمونی ایجاد می گردد. برای این منظور روش مزوتراپی به کمک افراد آمده و با استفاده از تزریق مواد مغذی و هورمون های موثر در کاهش ریزش مو تا حد زیادی به کنترل ریزش مو در افراد کمک می کند.

بیشتر بخوانیم : کربوکسی تراپی

Mesotherapy-training-anillacademy4.jpg

ریزش مو و تاثیر مثبت مزوتراپی

ریزش مو امری آزاردهنده برای بسیاری از افراد است. این امر موجب کم پشت شدن موی سر و در نتیجه تضعیف اعتماد بنفس افراد می گردد. در کنار مسائل مربوط به زیبایی و ظاهر افراد، ریزش مو در مساله سلامتی نیز حائز اهمیت است. این امر به میزان ارتباط ریزش مو با فعل و انفعالات درونی افراد برمی گردد. بطور مثال در افراد دارای اختلالات غده تیروئید یکی از اولین علائم تشخیص ریزش مو در افراد است. با مراجعه به پزشک ارتباط و یا عدم ارتباط ریزش مو به بیماری های دیگر مشخص می گردد. پس از درمان این گونه بیماری ها بهترین راه حل جهت تحریک پیاز مو به رشد مجدد و یا جلوگیری از ریزش بیشتر موها، انجام مزوتراپی مو است. این کار کمک می کند که ریشه موها تحریک شده و با مواد مغذی وارد شده به پوست سر از طریق مزوتراپی، رشد مجدد مو را سبب می شود. از آنجا که ترکیبات کوکتل مزوتراپی مو بر اساس نیاز افراد مختلف متفاوت است بنابراین تاثیرات مثبت این کار زمانی به اوج خود می رسد که دلیل اصلی ریزش م به درستی تشخیص داده شود. بطور مثال در افراد دارای اختلالات هورمونی در ترکیبات کوکتل مزوتراپی هورمون های موثره گنجانده می شوند. از این طریق در چنین افرادی ریزش مو کنترل می گردد.

مزوتراپی مو در زنان

همانگونه که در بخش قبل ذکر گردید ریزش مو در افراد تاثیرات مخربی بر روحیه و اعتماد بنفس آنها دارد. از آنجا که طول موی سر در زنان معمولا بلند است، ریزش مو در آنها با شدت بیشتری به چشم می آید. به این معنی که چنانچه دو نفر دارای موی کوتاه و بلند به تعداد مساوی مو بریزد در فرد دارای موی بلند به دلیل حجم بیشتری که به چشم می آید این امر بیشتر موجب اضطراب و نگرانی می گردد. ریزش مو در زنان همانند مردان می تواند دلایل و توجیهات گوناگونی داشته باشد. از مسائل ساده نظیر کمبود آهن تا مسائل پیچیده هورمونی در زمان بارداری و شیردهی موجب ریزش مو در زنان می گردد. از طرفی دیگر به دلیل وجود سیکل ماهیانه در زنان و تغییرات هورمونی در طول این سیکل و همچنین تجربه بارداری و شیردهی، ریزش موی هورمونی در آنها بیشتر دیده می شود. تمامی این موارد به اهمیت مزوتراپی مو در زنان دلالت دارد. با انجام مزوتراپی مو در زنان می توان تا حد زیادی ریزش مو ناشی از عوامل گوناگون را کنترل نمود.

یادگیری روش مزوتراپی برای مو

همانطور که در بخش های پیشین اشاره شد، مزوتراپی روشی غیرتهاجمی و غیر جراحی است. در این روش از تزریق مواد مغذی به ریشه مو با استفاده از سرنگ مخصوص جهت درمان و پیشگیری از ریزش مو استفاده می شود. محل و میزان تزریق این مواد بستگی به تشخیص فرد تزریق کننده دارد. به همین جهت انجام این روش توانایی و مهارت خاص خود را می طلبد. با گذراندن دوره های آموزش مزوتراپی مو افراد علاقه مند می توانند این تخصص و مهارت را بیاموزند. آکادمی آنیل با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین توسط اساتید مجرب اقدام به آموزش این مهارت خاص به علاقه مندان می نماید. شعار آکادمی آنیل همواره کارآفرینی و تلاش در جهت رفع موانع کار بر سر راه افراد جامعه بلاخص بانوان عزیز می باشد. بر همین اساس افراد با شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین این آکادمی و دریافت مدارک معتبر و مورد قبول سازمان فنی و حرفه ای کشور، به آسانی می توانند در این حوزه به فعالیت بپردازند.

بیشتر بخوانیم : روش های مختلف آبرسانی پوست چیست؟

آموزش آنلاین مزوتراپی در آنیل آکادمی

استفاده از روش مزوتراپی در جوانسازی پوست و مو اگرچه روشی فراگیر است اما تاثیر فرد تزریق کننده در این روش را می توان در دسته عوامل تاثیرگذار بر روی جوابدهی این روش دسته بندی کرد.

بنابراین بسیار مهم است که این عمل توسط فردی مجرب و آموزش دیده که اجحاف کاملی بر روش تهیه مواد تزریقی، اثر گذاری این مواد و همچنین روش درست و مناسب تزریق آنها دارد انجام پذیرد.

در این راستا آکادمی آنیل اقدام به برگزاری دوره های آنلاین آموزش مزوتراپی نموده است. با برگزاری این دوره ها توسط آکادمی آنیل که مرکزی با بیش از دو دهه سابقه در آموزش افراد متخصص در زمینه مراقبت و زیبایی پوست و مو است این دغدغه را برای افزاد تا حد بالایی کاهش داده است. این آکادمی افتخار دارد با آموزش افراد مجرب در زمینه مزوتراپی و سایر روش های جوانسازی پوست و مو خدمات ارزنده ای در زمینه کارآفرینی در این حوزه نموده است.

Mesotherapy-training-anillacademy5.jpg

مزوتراپی یک واژه لاتین تشکیل شده از دو بخش مزو به معنی میانی و تراپی به معنی درمان است. در معنای کلی آن می توان گفت که مزوتراپی به معنی درمان لایه میانی پوست است.

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟

رفع اسکارها و لکه های پوستی-رفع سلولیت پوست-شفاف سازی و جوانسازی پوست-ترمیم پوست در اثر آسیب ناچیز سوزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر



سایر مطالب