موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

سوختگی بعد از میکرونیدلینگ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 23:47

blog_resized_850_450_122_1559326075_microneedling_11.jpg

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

همواره زیبایی پوست صورت یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های کلی زیبایی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. بعضی افراد به طور طبیعی دارای پوستی سالم و شاداب هستند و برای نگهداشتن این زیبایی لازم نیس کار خاصی انجام دهند. از طرفی وجود آلودگی‌های محیطی، استرس، بارداری و آکنه‌های دوران بلوغ از عواملی هستند که زیبایی پوست را از بین می‌برند و با بالا رفتن سن، این صدمات بیش از پیش نمود می‌کنند. در حال حاضر روش‌های زیادی برای باز گرداندن زیبایی پوست وجود دارند که می‌توانند در صد بالایی از شادابی و سلامتی را دوباره به پوست بازگردانند.
یکی از روش‌های درمانی و زیبایی برای پوست، میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ روشی است که در آن سوزن‌های بسیار ریز، حفره‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کنند و به این ترتیب پوست را تحریک به ساختن کلاژن‌های بیشتر می‌نمایند. البته در بعضی از روش‌های میکرونیدلینگ قبل از ایجاد حفره‌ها، مقداری سرم یا مزو روی پوست مالیده شده و بعداً با وجود آمدن سوراخ‌ها، این مواد مغذی سریع‌تر به لایه‌های عمیق پوست می‌رسند.
با انجام میکرونیدلینگ در چندین جلسه، به مرور تأثیرات این روش مشخص می‌شوند. همان‌طور که گفتیم در میکرونیدلینگ، سوزن‌هایی وجود دارند که روی درم و اپیدرم حفره‌های ایجاد می‌کنند. معمولاً اندازه سوزن‌ها و قطر آن‌ها بستگی به نظر پزشک متخصص دارد که برای هر نوع پوست، نوعی از سوزن‌ها را استفاده می‌کند. به عبارتی هر چقدر اسکار‌ها یا چروک‌های سطح پوست بیشتر باشند، سوزن‌ها باید به شکلی عمیق‌تر وارد پوست شوند. همچنین ایجاد حفره‌ها توسط روش میکرونیدلینگ به وسیله دو نوع دستگاه ممکن است. یکی از آن‌ها نوعی رول است که سر تا سر آن از سوزن‌های کوچک به اندازه یک تا دو میلیمتر پوشیده شده است و وسیله بعدی درماپن نام دارد که شبیه یک قلم است و سوزن‌ها رفت و برگشتی حرکت کرده و در پوست، حفره‌هایی ایجاد می‌کنند.

microneedling-2.jpg

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ابرو

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ ابرو شامل مواردی است که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم. با انجام این مراقبت‌ها، نتیجه بهتری می‌گیرید و عوارض کمتری از میکرونیدلینگ را تجربه خواهید کرد. مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ ابرو عبارتند از:

- برای از بین بردن قرمزی پوست و کاهش التهاب می‌توانید در ناحیه‌ای که میکرونیدلینگ انجام داده‌اید از کمپرس سرد استفاده کنید.
- برای اینکه بتوانید دوره کلاژن سازی پوست را سریع‌تر کنید بهتر است آب زیاد بنوشید و دارو‌های مکمل مصرف کنید.
- بعد از اینکه میکرونیدلینگ انجام دادید، سعی کنید تا مدتی در رژیم غذایی خود از مواد تند و مشروبات الکلی استفاده نکنید، زیرا این موارد جریان خون را در پوست بیشتر می‌کنند و ترمیم آن را عقب می‌اندازند.
- تا ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ صورت را حتی با آب هم نشویید، تماس هر گونه شوینده با پوست ممکن است امکان عفونت را افزایش دهد.
- بعد از انجام میکرونیدلینگ، به هیچ وجه پوست را دستکاری نکنید و اجازه دهید زخم‌ها و کبودی‌ها به حالت طبیعی بهبود پیدا کنند.
- تمام دارو‌هایی که پزشک متخصص بعد از انجام میکرونیدلینگ برای شما تجویز کرده است را مصرف کرده و از انجام درمان‌های خودسرانه، بپرهیزید.

microneedling-3.jpg

بعد از میکرونیدلینگ چه اتفاقی می افتد؟

بعد از میکرونیدلینگ چه اتفاقی می‌افتد که باعث می‌شود زیبایی و سلامتی دوباره به پوست برگرداننده شود. برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا ببینیم که مشکل پوست صورت در مراجعه کننده چیست و چرا پزشک میکرونیدلینگ را پیشنهاد کرده است. از روش میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای زخم یا اسکار‌ها در هر جای بدن و صورت استفاده می‌شود. همچنین برای از بین بردن جای جوش‌ها، روشن کردن پوست و کاهش دادن عمق چروک‌ها نیز از میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. به علاوه این‌ها گاهی برای پرپشت کردن و کمک کردن به رشد مجدد ابرو نیز از میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. گاهی در میکرونیدلینگ فقط با استفاده از سوزن‌های ریز، در سطح پوست، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شوند که این حفره‌ها کم کم بهبود پیدا می‌کنند و با تحریک پوست به کلاژن سازی، پوست را روشن‌تر می‌کنند و ایراد‌های قبلی را از بین می برند. در نوعی دیگر از میکرونیدلینگ، قبل از اینکه میکرونیدلینگ شروع شود، روی پوست ماده‌ای مغذی مانند سرم یا مزو مالیده می‌شود و پس از بوجود آمدن حفره‌ها این مواد به لایه‌های عمقی پوست نفوذ می‌کنند. بدیهی است که برای میکرونیدلینگ ابرو، نوع ماده مزو یا سرم متفاوت خواهد بود و به جای روشن کردن پوست، به رشد مجدد ابرو‌ها کمک می‌کند. با این حساب تا حدودی متوجه شدیم که بعد از میکرونیدلینگ چه اتفاق می‌افتد. حالا اگر بخواهیم به شکلی دقیق‌تر میکرونیدلینگ را بررسی کنیم، باید بگوییم که با استفاده درما رول (یک رول پر از سوزن‌های ریز) یا درماپن (یک قلم الکترونیکی دارای سوزن ریز) حفره‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود که اندازه سوزن‌ها و عمقی که باید در پوست فرو روند توسط پزشک متخصص تعیین می‌شوند که بسته به مشکل مراجعه کننده متفاوت خواهد بود. بعد از اینکه یک جلسه از میکرونیدلینگ به پایان برسد، کمی ظاهر صورت برای شما ترسناک خواهد بود ولی نگران نباشید زیرا سوزن‌های کوچک زخم‌های ریزی رو پوست شما ایجاد می‌کنند که ممکن است از آن‌ها کمی خون روی پوست نشت کند ولی پس از اتمام کار، پزشک با مواد ضدعفونی کننده مناسب آن‌ها را پاک خواهد کرد و اثرات این زخم‌ها در طی یک الی دو روز از بین می‌رود.

microneedling-4.png

قرمزی بعد میکرونیدلینگ

قرمزی بعد میکرونیدلینگ تا حدی طبیعی است و شما اگر کاندید مناسبی برای انجام میکرونیدلینگ هستید، نباید نگران این موضوع باشید. توجه کنید که میکرونیدلینگ را حتماً نزد پزشک متخصص و مجرب انجام دهید زیرا یک پزشک با تجربه می‌داند که پوستی که کمی قرمزی، التهاب، جوش فعال یا زخم در خود دارد برای انجام میکرونیدلینگ کاندید مناسبی نیست و ممکن است بعد از انجام میکرونیدلینگ، این عفونت‌ها وارد پوست شده و قرمزی و التهاب آن بیش از پیش باشد. اگر پوست شما دارای مشکلاتی که گفتیم نیست پس بهتر است به توضیحات پزشک خود توجه کنید و ببینید تا چه حد از قرمزی بعد میکرونیدلینگ طبیعی است و برای کاهش آن باید چه کاری انجام داد. اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند که برای کاهش قرمزی بعد میکرونیدلیگ باید از کمپرس سرد استفاده کرده و برای ۷۲ ساعت از رفتن به حمام‌های داغ یا سونا خودداری کنید. در صورتی که احساس کردید التهاب و قرمزی بعد میکرونیدلینگ افزایش پیدا کرد، با پزشک خود تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید.

کبودی بعد از میکرونیدلینگ

کبودی بعد از میکرونیدلینگ در مواقعی رخ می‌دهند که زخم‌های ایجاد شده بوسیله سوزن‌های میکرونیدلینگ بهبود پیدا نکنند یا دستکاری شوند. قرار است با کمک روش میکرونیدلینگ و ایجاد زخم‌های بسیاری کوچک، لایه جدید و تازه روی پوست درست شود. حالا اگر حفره‌هایی که ایجاد شده‌اند دستکاری گردند یا در معرض نور خورشید قرار بگیرند، ممکن است کبودی یا لک‌های قهوه‌ای روی پوست ایجاد شوند که شرایط آن را بدتر از گذشته کنند. برای جلوگیری از کبودی بعد از میکرونیدلینگ حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید و حتماً طبق دستورالعمل او عمل کنید. قبل از قرار گرفتن در نور خورشید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

سوختگی بعد از میکرونیدلینگ

سوختگی بعد از میکرونیدلینگ یا علائمی شبیه به سوختگی ممکن است بعد از انجام میکرونیدلینگ برای شما اتفاق بیفتد. برای مثال اگر پوست شما مستعد جوش یا تاول باشد، ممکن است تاول‌های ریز روی پوست ایجاد شوند که تعداد آن‌ها هم بالا باشد. بنابراین بهتر است که قبل از میکرونیدلینگ به پزشک اطلاع بدهید که اقدام‌ها لازم برای پیشگیری را انجام بدهد. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سوختگی بعد از میکرونیدلینگ اتفاق بیفتد این است که قبل از بهبود کامل زخم‌ها در معرض نور خورشید قرار بگیرید. باید توجه داشته باشید که تا ۷۲ ساعت بعد از میکرونیدلینگ به هیچ وجه در نور آفتاب نباشید و بعد از این دوره حتماً با کرم ضد آفتاب مناسب در طول روز از خانه خارج شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر