موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ورزش بعد از تزریق ژل

ورزش بعد از تزریق ژل

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 06 اسفند 1399 ساعت 13:47

ورزش پس از تزریق ژل

آیا فعالیت زیاد (مانند دویدن) پس از تزریق ژل خطر دارد؟ من دونده هستم و می ترسم که اگر از ژل استفاده کنم، به خاطر دویدن یا فعالیت های فیزیکی دیگر شل شود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پاسخ ۱۰ پزشک به این سوال:

پاسخ ۱

من توصیه می کنم که بیمارانم به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان با ژل، برای به حداقل رساندن احتمال کبودی یا تورم به دلیل افزایش فشار خون ورزش نکنند. احتمال حرکت محصول به خاطر ورزش بعید است. با این حال من به بیمارانم توصیه می کنم که از درمان های زیبایی دیگر و ماساژ دادن ناحیه درمان به مدت ۲ هفته جلوگیری کنند.

پاسخ ۲

من به طور معمول به بیمارانم توصیه می کنم که تا ۲۴ ساعت پس از درمان از ورزش اجتناب کنند. ورزش روزانه شما تا زمانی که فشار زیادی را به منطقه درمان وارد نکند، بر نتایج درمانتان تاثیر نمی گذارد. جذب محصولات تزریقی در افراد ورزشکار نسبت به افراد دیگر سریع تر است. توصیه می کنم با یک متخصص مشورت کنید تا ارزیابی کامل انجام داده و مستقیماً به سوالات و نگرانی های شما پاسخ دهد.

پاسخ ۳

برخی افراد ممکن است از ورزش کردن پس از تزریق ژل احساس ناراحتی کنند. اغلب پزشکان توصیه می کنند در روز درمان از ورزش خودداری کنید. با این حال، در حال حاضر مدرکی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

پس به طور خلاصه، بله شما می توانید به باشگاه بروید یا پس از درمان ورزش کنید!

پاسخ ۴

خبر خوب این است که ورزش تاثیر بلند مدتی روی نتایج تزریق ژل نخواهد داشت. با این حال بهتر است طی ۲۴ ساعت اول برای کمک به حداقل رساندن ورم و کبودی، جریان خون بیش از حد به صورت کاهش پیدا کند.

پاسخ ۵

من به بیمارانم توصیه می کنم حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، از فعالیت شدید خودداری کنند تا احتمال کبودی و ورم کاهش پیدا کند. زمانی که ورزش می کنید فشار خون و ضربان قلب شما افزایش یافته و منجر به کبودی یا تورم در ناحیه درمان می شود. احتمال حرکت ژل در طول تمرین وجود ندارد. ورزش و فعالیت بدنی موجب حرکت ژل نمی شوند.

پاسخ ۶

ورزش خطرناک نیست، با این حال باید پس از تزریق از فعالیت های شدید و ورزش جلوگیری کنید تا میزان کبودی یا ورم به حداقل برسد.

پاسخ ۷

ما به بیماران خود می گوییم که حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق از ورزش خودداری کنند. ورزش های سنگین جریان خون را افزایش داده و می توانند موجب تورم یا کبودی شوند. همچنین ممکن است فرآیند بهبود را کُند کنند. ورزش کردن باعث حرکت یا افتادگی ژل نمی شود.

پاسخ ۸

این سوال مشترک بیماران بعد از تزریق ژل است. شما می توانید بلافاصله پس از درمان فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید. با این حال توصیه می شود برای جلوگیری از کبودی از ورزش یا فعالیت های شدید طی ۲۴ ساعت اول خودداری کنید. این فعالیت ها باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شوند، در نتیجه احتمال کبودی بالا می رود. فعالیت دیگری که به بیمارانم توصیه می کنم حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان انجام ندهند مصرف الکل است. چون الکل خون را رقیق می کند یا موجب گشادن رگ های خونی می شود که می تواند به نوبه خود موجب افزایش ورم یا کبودی بعد از درمان شود. همچنین توصیه می شود از فعالیت هایی که موجب افزایش دمای بدن می شوند مانند سونا جلوگیری کنید. موارد دیگری که باید به مدت ۳ تا ۵ روز پس از تزریق اجتناب کنید، رقیق کننده های خون هستند که شامل آسپیرین، چای سبز و ویتامین E می شوند. لطفاً قبل از قطع مصرف هر نوع رقیق کننده خون با پزشک خود مشورت کنید. پیروی از توصیه پزشک نتیجه بهتری خواهد داشت.

پاسخ ۹

ژل ها برای چین های عمیق و آتروفی صورت استفاده می شوند. به منظور بهبود چهره، من از یک تکنیک بسیار دقیق برای قرار دادن محصول در پوست استفاده می کنم. اگر در جای درست قرار بگیرد، با وجود فعالیت فرد، ژل ثابت باقی می ماند. دقت کنید که برای ارزیابی چهره به پزشک معتبر و با تجربه مراجعه کنید.

پاسخ ۱۰

تزریق هر ماده ای توسط عبور سوزن از طریق بافت حاوی رگ های خونی صورت می گیرد. بیمارانی که نگران کبودی هستند برای یک یا دو روز نباید ورزش کنند.

کبودی با مصرف آسپیرین یا داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی بدتر می شود.

در بسیاری از افراد ورزشکار، ژل با سرعت بیشتری تجزیه می شود و در بیماران کم تحرک و مسن مدت زمان طولانی تری باقی می ماند. شاید این به خاطر افزایش جریان خون در طول ورزش باشد.

بسیاری از ورزشکاران به دنبال روش های طولانی مدت تر مانند تزریق چربی هستند. افزایش جریان خون برای پیوند چربی مزیت محسوب می شود نه ضرر.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: gloriacenter.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر