موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کانسیلر مایع بهتره یا جامد

کانسیلر مایع بهتره یا جامد

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 07 آذر 1400 ساعت 14:16

آیا می دانید کانسیلر جامد بهتر است یا مایع؟  کانسیلر، امروزه از پر کاربرد ترین ابزار آرایشی بوده، و برای روشن و درخشان کردن پوست، پوشاندن تیرگی ها و لکه ها به کار می رود. دو نوع اصلی آن، کانسیلر جامد و کانسیلر مایع است…در خصوص اینکه آیا کانسیلر جامد بهتر است یا مایع، باید ابتدا با ویژگی های آن ها آشنا شد و سپس بر اساس کاربرد و نوع پوست، گزینه مناسب را انتخاب نمود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

انواع کانسیلر و نحوه استفاده از آن ها

پرسشی که در مورد استفاده از کانسیلر ها بسیار مطرح است، این است که کانسیلر جامد بهتر است یا مایع؟ در این نوشتار به بررسی اجمالی انواع کانسیلر ها می پردازیم.

کانسیلر، از جمله ابزار بسیار پر کاربرد در آرایش است. انواع مختلفی از کانسیلر وجود دارد، با شناخت انواع کانسیلر و انتخاب کانسیلری که برای پوست مناسب است، بهترین نتیجه را در هنگام آرایش به دست می آورید.بنابراین پوست شما چه خشک باشد، چه چرب و چه نرمال ( معمولی )، برای پوشاندن آکنه، چین و چروک و لکه های تیره، کانسیلر مناسب وجود دارد. باید ابتدا از جنس پوست خود آگاه باشید، تا بتوانید کانسیلر مناسب را انتخاب کنید.به طور کلی چهار نوع کانسیلر وجود دارد:

  • مایع

کانسیلر مایع، پوشش دهی کمتری برای پوست های چرب و نرمال دارد.برای پوشاندن لکه های قرمز و تیره بسیار مناسب است. البته این نوع کانسیلر، همیشه هم برای پوست های خشک مناسب نیست، زیرا گاهی موجب بیشتر شدن خشکی پوست می شود. به همین دلیل پیش از استفاده از کانسیلر مایع در پوست های خشک، از مرطوب کننده استفاده نمایید. اگر پوست شما مستعد آکنه است، از کانسیر مایعی استفاده کنید که بدون چربی باشد.

  • جامد

کانسیلر استیک ( جامد )، مناسب پوست چرب و معمولی است. این کانسیلر بافتی نیمه جامد دارد، برای پوشاندن لکه های تیره مناسب است، اما به راحتی روی پوست پخش نمی شود. این کانسیلر برای پر کردن شکاف ها و ترک های پوست بسیار مناسب است. این کانسیلر، چندان برای ماه های گرم سال به خصوص اگر پوست چرب دارید، مناسب نیست.

  • مومی

کانسیلر مومی، مناسب پوست های چرب و معمولی است. این کانسیلر ها، ضخیم هستند، برای تمام طول روز حتی بر روی پوست های چرب، ثابت می مانند. از این کانسیلر ها برای پایه و زیر سازی آرایش و زیر کرم پودر برای ثابت نگه داشتن و تعدیل رنگ آرایش استفاده می شود. .انها رنگ بندی متنوعی دارند زیرا برای یکنواخت ساختن رنگ پوست کاربرد دارند؛ مثلا کانسیلر های سبز رنگ برای پوشاندن لکه های قرمز مناسبند، کانسیلر نارنجی برای پوشاندن لکه های تیره به کار می رود. برای استفاده از این نوع کانسیلر از براش های آرایشی استفاده کنید.

  • کرمی ( روغنی )

کانسیلر کرمی، مناسب برای پوست های خشک و معمولی است. بافت ضخیم تری دارد، که در واقع مانند کرم پودر است. مقرون به صرفه بوده و هر نوع لکه ای را می پوشاند، برای روشن کردن پوست، به خصوص پوشاندن تیرگی های زیر چشم، بسیار مناسب است. اگر پوست شما مستعد التهاب است از کانسیلر های کرمی بدون الکل استفاده کنید.

تفاوت کانسیلر جامد با کانسیلر مایع برای پوست های مختلف

مورد استفاده از کانسیلر در آرایش، عموما برای روشن کردن و درخشندگی پوست می باشد. کانسیلر ها با پوشاندن نقص ها، تیرگی ها و لکه های پوستی، یک زمینه صاف و یکنواخت و بدون نقص را بر روی پوست درست می کنند.

دو نوع اصلی کانسیلر ها، به صورت مایع و جامد است که بنا به مورد مصرف و نوع پوست افراد مختلف، می توان گزینه مناسب برای جلوه بخشیدن به پوست را انتخاب نمود.

کانسیلر جامد، به طور کلی دارای بافت سنگین تر و ضخیم تری نسبت به کانسیلر مایع است. برای پوست های بسیار زبر و برای پوشاندن لکه های تیره و قرمز روی پوست گزینه مناسبی است. همچنین این نوع از کانسیلر ها به صورت خیلی عالی و کامل، پوست را کاور می کند و برای پوشاندن تیرگی های اطراف چشم به کار می رود. بافتی خامه ای مانند دارد و رنگ آن غلیظ است و برای یکنواخت سازی رنگ و سطح پوست بسیار عالی است. کانسیلر جامد به علت بافت ضخیمی که دارند، برای استفاده در محدوده وسیع، ظاهر غیر طبیعی ایجاد می کند؛ بنابراین بهتر است که به صورت ترکیبی استفاده شود.

کانسیلر مایع نسبت به کانسیلر جامد، داری خاصیت پوشانندگی در محدوده وسیع تری است. این نوع از کانسیلر ها برای پوست های خشک، گزینه مناسبی هستند. از آنجا این نوع از کانسیلر ها به راحتی مخلوط و پخش می شوند، می توان از آن ها برای نواحی وسیع و یا پوشاندن زیر چشم به صورت کامل استفاده نمود. کانسیلر مایع برای پوشاندن آکنه ها و جوش ها به کار می رود، که البته به علت بافت نرم و ملایم آن ممکن است قادر به پوشاندن کامل نباشد. اما از آنجا که بافت نرمی دارد، نسبت به کانسیلر جامد، بهتر و راحت تر بر روی پوست مالیده و پخش می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: eduskill.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر