موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

عوارض قرص چاقی

عوارض قرص چاقی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 18 آبان 1399 ساعت 09:21

 قرص‌های چاق کننده یکی دیگر از قرص‌هایی می‌باشد که بسیاری از افراد در مورد عوارض استفاده از قرصهای چاقی اطلاعاتی ندارند و به همین دلیل کسانی که به دنبال اندامی زیبا هستند از این قرص‌ها استفاده می‌کنند. افراد زیادی وجود دارند که بیش از اندازه لاغر می‌باشند و به همین دلیل به دنبال راهکاری هستند تا اندام خود را زیباتر کنند و مقداری چاق‌تر شوند، این دسته از افراد از قرص چاقی استفاده می‌کنند تا به اندام ایده آل خود برسند، آن‌ها اگر عوارض استفاده از قرص‌ افزایش وزن را بدانند بدون شک از این کار منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند برای چاق شدن به نزد پزشکی که تجربه بیشتری در این مورد دارد بروند تا دچار عوارض قرص‌های چاقی نشوند.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

fattening-pill.jpg

قرص افزایش وزن

قرص‌ چاقی یکی از محصولات بسیار جدیدی می‌باشد که امروزه به وسیله برخی از شرکت‌های داروساز تولید می‌شود و برای اینکه وزن افراد را زیادتر کنند این محصول را بسیار تبلیغ می‌نمایند. این محصولات اشتهای افراد را بسیار بیشتر می‌کند و به همین دلیل موجب می‌شود که افراد وزن بیشتری داشته باشند. یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید عوارض قرص‌های چاقی می‌باشد، چرا که عوارض استفاده از قرص‌های چاقی جبران ناپذیر می‌باشد و اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که از این قرص‌ها استفاده می‌کنید باید به خوبی با عوارض قرص‌ افزایش وزن آشنایی داشته باشید. برای اینکه اطلاعات شما در مورد عوارض استفاده از قرص‌های چاقی بیشتر شود در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهیم تا در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید.

همانطوری که بیان کردیم عوارض استفاده از قرص‌های چاقی جبران ناپذیر می‌باشد و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند بدون شک از مصرف آنها بعد از مدتی پشیمان می‌شوند. ترکیباتی که در این قرص‌ها وجود دارد موجب می‌شود که فرد اشتهای بیشتری به دست آورد و مواد غذایی بیشتری را به بدن خود برساند. استفاده کردن از این قرص‌ها برای کسانی که تنها می‌خواهند نقطه خاصی از بدن خود را چاق کنند اصلا مناسب نمی‌باشد و به همین دلیل بهتر است از آنها استفاده نکنند. همچنین یکی از مهمترین عوارض قرص‌های چاقی این است که بدن شما به خوردن غذای زیاد عادت ندارد و زمانی که شما غذای زیادی را به بدن می‌رسانید بدن تعجب می‌کند و واکنش‌های جبران ناپذیری را نشان می‌دهد. برخی از مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های چاقی عبارت می‌باشد از :

  1. افزایش حجم چربی‌های بدن 

یکی از مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های چاقی این است که بدن شما چربی‌های زیادی را تولید می‌کند و این چربی‌ها شاید هرگز دیگر از بین نروند. ترکیباتی که در این قرص‌ها وجود دارد بسیار قوی می‌باشد و به همین دلیل موجب می‌شود چربی‌های زیادی در بدن تولید شود. زمانی که چربی‌های بدن افزایش پیدا کند بدون شک کبد شما دچار مشکل خواهد شد و اختلالاتی در آن به وجود می‌آید، بر این اساس شما باید به طور مداوم به درمان کبد خود بپردازید. کبدهای چرب بیماری‌های دیگری را هم برای افراد همراه دارند که موجب می‌شود سیستم کلی و عمومی بدن دچار اشکال شود و سلامتی فرد در خطر بیفتد. 

  1. تورم 

اگر به دنبال دیگر عوارض استفاده از قرص‌های چاقی می‌باشید باید بدانید که این قرص‌ها موجب می‌شوند فرد دچار تورم شود و خودش بر این باور باشد که چاق‌تر شده است. تورم یکی دیگر از مهمترین عوارض قرص‌ افزایش وزن می‌باشد که به آن باید دقت بسیاری داشته باشید تا دچار نشوید. کورتون‌هایی که در این قرص‌ها وجود دارد سدیم بسیاری را جذب می‌کند و پتاسیم بدن را دفع می‌کند، به همین دلیل استفاده کردن از نمک موجب می‌شود که فرد بیش از اندازه تورم داشته باشد.

  1. پوک استخوان 

همانطوری که بیان کردیم قرص‌های لاغری کورتون بسیاری دارند و به همین دلیل از جمله مهمترین عوارض استفاده از قرص‌های چاقی این می‌باشد که کورتون بسیاری به بدن وارد می‌شود. زمانی که کورتون وارد بدن شود از فعالیت های سلول‌هایی که در استخوان سازی نقش دارند جلوگیری می‌کند و به همین دلیل کلسیم‌هایی که در استخوان‌ها وجود دارد برداشته می‌شود، همچنین باید بدانید در روده هم کلسیم وجود دارد که از جذب آن در روده هم جلوگیری می‌نماید. بر این اساس باید بدانید کورتون یکی از مهم‌ترین عوارض قرص‌های چاقی به شمار می‌رود که بسیار باید مراقبت آن باشید.

bone-problem.jpg

پوکی استخوان یکی از مهمترین عوارض قرص چاقی است

عوارض استفاده از قرص‌های چاقی کورتون بدن را بسیار بیشتر می‌کند و کورتون یکی از مهمترین قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد این است که از حضور کلسیم در استخوان‌ها و روده جلوگیری می‌کند، به همین دلیل کلسیم بدن در خون جریان پیدا می‌کند و این دو فرایند موجب می‌شوند که فرد دچار پوکی استخوان شود، بنابراین باید بدانید بسیاری از افرادی که دچار پوکی استخوان شده‌اند به دلیل عدم جذب کلسیم کافی در بدن به این درد دچار شده‌اند و کورتون یکی از عوامل مهم در نرسیدن کلسیم به بدن می‌باشد، و در دسته بندی عوارض استفاده از قرص‌های چاقی این مورد وجود دارد.

  1. مشکلات چشمی

یکی دیگر از عوارض استفاده از قرص‌ افزایش وزن به دلیل کورتون که درون آنها وجود دارد این است که، موجب آب مروارید در چشم می‌شود. بر این اساس باید بدانید که کورتون یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده این قرص‌ها می باشد که بسیار ضرر دارد و نه تنها از حضور کلسیم در بدن جلوگیری می‌کند، بلکه فرد را دچار مشکلات چشمی و آب مروارید هم می‌نماید.

eye-problem.jpg

آب مرواردید و مشکلات چشمی

  1. تاخیر در رشد کودکان

بسیاری از خانواده‌ها اشتباه بزرگی انجام می‌دهند و می‌خواهند به کودکان خود که لاغر هستند از این قرص‍ها بدهند تا آنها مقداری چاق‌تر شوند، این دسته از خانواده‌ها باید بدانند این قرص‌ها نه تنها کودکان آنها را چاق‌تر نمی‌کند، بلکه بدن آنها را بسیار ضعیف‌تر می‌کند و به همین دلیل در برابر هر بیماری مقاومتی نشان نمی‌دهند و سریعا بیمار می‌شوند، همچنین باید بدانید رشد آنها به سختی انجام می‌شود و در قد، ذهن و … رشد نمی‌کنند. به همین دلیل بسیار باید مراقب این عوارض استفاده از قرص‌های چاقی باشید و آنها را به هیچ وجه به کودکان و نوجوانان خود ندهید، چرا که مصرف آنها بیش از اندازه خطرناک می‌باشد و عوارض جبران ناپذیری در عوارض استفاده از قرص چاقی برای کودکان وجود دارد.

  1. اختلال حافظه 

به دلیل وجود کورتون در قرص‌ افزایش وزن ، فعالیت‌هایی که مربوط به یادگیری و استعداد ذهنی می‌باشد به خوبی انجام نمی‌شود و افرادی که از این قرص‌های لاغری استفاده می‌کنند به اختلال حافظه دچار می‌شوند. بسیاری از افراد در مورد عوارض قرص‌های لاغری در این مورد اطلاعاتی ندارند و به همین دلیل از آنها مصرف می‌کنند، در صورتی که شما باید بدانید هر قرصی عوارض دارد و عوارض استفاده از قرص‌های چاقی هم زیاد می‌باشد و به همین دلیل باید از خوردن آنها خودداری کنید.

نکته:

دقت داشته باشید که راه سالم‌تر و منطقی برای افزایش وزن استفاده از رژیم غذایی است. برای کسب اطلاعات در زمینه رژیم غذایی چاقی می‌توانید مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

برای مطالعه مقاله‌های بیشتر  در زمینه چاقی و لاغری به دسته بندی سبک زندگی در مجله بهداشت و سلامت مراجعه نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر