موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طب سوزنی برای ناباروری

طب سوزنی برای ناباروری

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 اسفند 1399 ساعت 19:31

بررسی کلی

می شود گفت طب سوزنی نوعی داروی جایگزین است. این روش اصالتاً اهل چین است ، اما اکنون در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. طب سوزنی ممکن است برای افرادی که ناباروری را تجربه می کنند ، مزایایی به همراه آورد ، به ویژه هنگامی که با طب سنتی همراه باشد. این روش ممکن است به درمان مشکلات زیر کمک کند:

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از بین بردن استرس

تنظیم تعادل هورمونی

جریان خون را به رحم و تخمدان ها افزایش می دهد.

در ادامه در مورد استفاده از طب سوزنی برای درمان ناباروری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پژوهش ها چه می گوید؟

هیچ مدرک قطعی برای تایید استفاده از طب سوزنی در معالجه ناباروری وجود ندارد. حتی برخی از مطالعات نشان می دهد که این روش فایده ای ندارد اما مطالعات دیگر نتایج مثبت و معناداری را گزارش می کنند.

موضوع طب سوزنی برای مطالعه موضوعی چالش برانگیز است. انواع مختلف طب سوزنی وجود دارد ، از جمله:

طب سوزنی با دستگاه

طب سوزنی گوش

طب سوزنی طب سنتی چینی

استفاده

هر نوع از تکنیک های منحصر به فرد این درمان برای مورد خاصی استفاده می شود. طب سوزنی ممکن است به عنوان یک درمان مستقل ، همراه با داروهای گیاهی یا علاوه بر درمانهای پزشکی استاندارد نیز مورد استفاده قرار گیرد. همه این عوامل بستگی به بیماری و نوع درمان دارد.

در یک منبع معتبر ، محققان داده های آزمایش های کنترل شده تصادفی چندگانه ، را تجزیه و تحلیل کردند. آنها شواهدی یافتند که نشان می دهد طب سوزنی در هنگام استفاده قاعدگی و تخمک گذاری را در خانمهایی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند ، بهبود می بخشد. محققان همچنین در هنگام استفاده از طب سوزنی علاوه بر داروها ، پیشرفت اندکی در سطح هورمون مشاهده کردند.

یک منبع معتبر از یک مطالعه معتبر دریافت که طب سوزنی باعث افزایش میزان حاملگی در خانمها می شود که به درمان تولید مثل کمک می کند. با این حال ، یک منبع متاآنالیز و بررسی سیستماتیک معتبر هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر این روش بر لقاح آزمایشگاهی نشان نداد.

يك منبع تحليل كوچك از دو مرد مبتلا به واريكوسل ، يكي از مشکلات شايع ناباروري هاي مردانه ، به استفاده از طب سوزني در معالجه ناباروري مردان پرداخت. نتایج این مطالعه نشان داد که طب سوزنی هنگام استفاده از داروهای گیاهی و سایر اشکال طب سنتی کره می تواند به کاهش درجه حرارت اسکروتوم کمک کند. این مطالعه بسیار کوچک بود. برای درک رابطه بین طب سوزنی و باروری مردان ، تحقیقات بیشتری لازم است.

طب سوزنی و استرس

برنامه های درمان ناباروری می تواند استرس زا باشد. استرس مزمن می تواند بر پیامدهای بارداری تأثیر منفی بگذارد. طب سوزنی ممکن است به این موضوع کمک کند ، استرس را کاهش دهد ، که به نوبه خود ، می تواند نتایج بارداری را بهبود بخشد.

در این روش چه انتظاری باید داشت؟

متخصص طب سوزنی شما باید متخصص دارای مجوز باشد.

در کلینیک های ناباروری اغلب متخصصان طب سوزنی وجود دارد.

متخصصان طب سوزنی از سوزنی هایی استفاده می کنند که به آرامی به بدن وارد می شوند. نقاط طب سوزنی مناطقی از بدن هستند که می توانند جریان انرژی بدن یا چی را تحریک کند. تصور می شود تحریک چی باعث بهبودی می شود.

سوزن های یکبار مصرف یکبار برای درمان مجاز طب سوزنی شما باید دارای موارد زیر باشد:

از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد.

استریل باشد.

فقط یک بار استفاده شود.

متخصص طب سوزنی مجاز در یک محیط کاملاً تمیز کار خواهد کرد و تمام مقررات FDA مربوط به سوزن ها را رعایت خواهد کرد.

در اولین مراجعه ، پزشک متخصص طب سوزنی شما یک ارزیابی کلی را انجام می دهد و درباره تاریخچه و علائم پزشکی شما سؤال می کند. آنها سؤالات بیشتری را از آنچه انتظار دارید از شما خواهند پرسید  و شاید به نظر رسد برخی از آن سوال ها با باروری ارتباطی ندارند. به آنها درباره هرگونه آزمایش خون یا آزمایشهای پزشکی درباره ناباروری که روی شما انجام شده است توضیح دهید. نتایج حاصل از این آزمایشات با تعیین برنامه درمانی شما در نظر گرفته خواهد شد. تعداد جلسه های درمانی که شما نیاز دارید نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اگر لقاح آزمایشگاهی یا هر نوع دیگری از فناوری تولید مثل کمکی دارید، طب سوزنی و پزشک فعلی شما باید درمان را با هم هماهنگ کنند. درمان طب سوزنی گاه به گاه همزمان با انتقال جنین در طی IVF  انجام می شود.

ممکن است از شما خواسته شود که در طول طب سوزنی ، لباس های شل و یا لباس راحتی بپوشید. جواهرات شما نیز ممکن است برداشته شود. بعضی از متخصصین طب سوزنی ممکن است از شما بخواهند که از خوردن یا نوشیدن هر چیزی که باعث لکه دار شدن زبان یا دهان شما شود خودداری کنید.

سوزن های مورد استفاده برای درمان تقریبا به اندازه موها نازک و بسیار انعطاف پذیر هستند. ممکن است احساس کنید که آنها وارد بدن شده اند ، اما نباید دردناک باشد. در طول درمان ، شما ممکن است بسیار آرام باشید یا بخوابید. گاهی اوقات ، در اولین درمان ممکن است سرگیجه یا حالت تهوع ایجاد شود.

ممکن است از شما خواسته شود در ابتدا یک یا چند قرار ملاقات را تعیین کنید. تعداد دفعات ملاقات به طور معمول با گذشت زمان کاهش می یابد.

خطرات

انتخاب متخصص طب سوزنی با تجربه و مجرب بهترین روش برای کاهش خطر ابتلا به عوارض است. بحث در مورد تاریخچه کامل پزشکی خود با طب سوزنی نیز مهم است. این بحث شامل نگرانی های پزشکی است و مربوط به ناباروری نیست. برخی شرایط مانند اختلالات خونریزی ممکن است خطر عوارض را افزایش دهد.

یک پزشک معتبر فقط از سوزن های یکبار مصرف و استریل استفاده خواهد کرد. این باعث کاهش خطر عفونت می شود.

ممکن است که پزشک یک سوزن را فشار دهد ، اما احتمال صدمه دیدن فرد با این کار کم است. قبل از ترک مطب مطمئن شوید که همه سوزن ها از روی پوست برداشته شده اند.

در آخر

طب سوزنی ممکن است به درمان نازایی کمک کند. تحقیقات در مورد چگونگی مفید بودن طب سوزنی به عنوان درمانی برای ناباروری بی نتیجه است. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طب سوزنی هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا شما کاندیدای خوبی برای این درمان هستید یا خیر.

Source: www.healthline.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: jhikanclinic.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر