موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

هزینه زاویه سازی صورت دائمی

هزینه زاویه سازی صورت دائمی

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 06 اسفند 1399 ساعت 17:35

صورت V شکل بسیار پرطرفدار است و یکی از محبوب‌ترین اشکال صورت محسوب می‌شود. زاویه دار کردن صورت به روشی گفته می‌شود که در آن ظاهر صورت با برداشتن گونه‌های چاق و غبغب تغییر یافته و به شکل v درمی‌آید. زاویه‌دار کردن صورت یک عمل متداول در زنانی است که می‌خواهند صورتی لاغرتر، زیباتر و زنانه‌تر داشته باشند و همچنین مردانی که تمایل دارند بدون ورزش کردن، صورتی لاغرتر داشته باشند. اصلاح شکل صورت برای لاغرسازی با زاویه‌دار کردن صورت و تراشیدن استخوان‌های گونه به طوری که در قسمت چانه این دو استخوان به هم رسیده و شبیه به حرف V می‌شود انجام می‌گردد. با انجام این فرایند صورت لاغرتر به نظر می‌رسد. اصلاح زاویه صورت از طریق روش‌های جراحی و غیر جراحی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت با نخامکان‌پذیر است. این فرایندها به اصلاح زاویه صورت و جوان‌تر به نظر رسیدن آن کمک می‌کنند در حالی که پوست نیز لطیف‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر از قبل خواهد شد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای دست‌یابی به صورتی با زوایای زیباتر می‌توانید از برخی روش‌های جراحی و غیرجراحی کمک بگیرید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی وضعیت شما را ارزیابی کرده و متناسب با مشخصات و دوام اثرات درمانی، روش‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت با نخ و عمل جراحی زاویه‌دار کردن صورت باشد. این فرایندها کاملاً مؤثر بوده و به زیباتر شدن ظاهر صورت شما کمک شایانی می‌کنند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زاویه‌دار کردن صورت و فک یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029و 02188333259تماس حاصل فرمایید.

مزایای زاویه دار کردن صورت و فک


با استفاده از تکنیک های مختلف زاویه دار کردن فک شما می توانید به این مزایا دست یابید:

  • ظاهری جوان
  • چهره‌ای باریک و جذاب
  • خط گونه باریک
  • چانه زاویه‌دار
  • برجستگی استخوان گونه
  • بینی ظریف با پلی برجسته
  • چشمانی گرد و براق
  • پوستی صاف و روشن

روش‌های مختلف زاویه دار کردن صورت و فک


زاویه‌سازی موقت صورت

زاویه‌دار کردن موقت صورت 6 ماه الی یک سال ماندگاری دارند. برای برخی بیماران، این روش جایگزین بسیار خوبی برای جراحی است چون نهایتا تاثیر آن از بین می‌رود اگر نتایج آن کمتر از انتظارات ایده‌آل‌تان بوده باشد. البته افرادی که به دنبال نتایج ماندگارتری هستند، باید به همان روش‌های تزریقی‌ بازگردند. این روش زاویه‌دار کردن صورت توانایی اصلاح استخوان گونه بالایی یا زاویه دار کردن استخوان‌های اصلی را ندارد. عوارض جانبی احتمالی آن هم، خطر بروز کبودی یا عدم تقارن است. روش های غیرجراحی و موقتی زاویه دار کردن صورت شامل برجسته کردن چانه می باشد.

زاویه‌دار کردن دائمی صورت

زاویه‌دار کردن دائمی صورت در مقایسه با روش قبلی خیلی تهاجمی‌تر است. کل جراحی زاویه‌دار‌سازی صورت به شکل V، ممکن است شامل روش‌های زیر یا ترکیبی از آن‌ها باشد؛ روش‌هایی از قبیل مالارپلاستی (عملی جهت باریک کردن استخوان بالایی چانه)، آنولوپلاستی(کاهش گوشه‌های فک پایینی)، کورتیکوتومی(کاهش برامدگی فک پایینی)، ژینوپلاستی (باریک کردن، بلند کردن یا کوتاه کردن چانه) و گاهی میوتومی (کاهش حجم ماهیچه‌‌ها با جراحی). همچون تمام جراحی‌های دیگر، خطرات موجود در این جراحی هم شامل بی‌حسی، تضعیف صورت و عدم تقارن دائمی می‌باشد. بازگردانی نتایج عمل بسیار دشوار بوده و نیازمند تلاش و هزینه‌های بسیاری است.

تزریق بوتاکس

زاویه دار کرددن صورت یک روش غیر جراحی زاویه دار کردن فک است. این اقدامات درمانی شامل استفاده از بوتاکس در پوست و در ناحیه‌ای که باید اصلاح گردد می‌شود. خوش‌فرم شدن صورت را می‌توان بلافاصله پس از انجام این فرایند مشاهده کرد. نتیجه این فرایند خوش‌فرم و شکیل‌تر شدن صورت است.

نحوه انجام فرایند

تزریق بوتاکس (سم بوتالینیوم) باعث از کار افتادن عضلات شده و در نتیجه عضلات فک کوچک‌تر می‌شوند. بوتاکس تزریق‌شده پالس‌های عصبی عضلات را در قسمت انتخاب‌شده مسدود کرده و چین و چروک‌ها و خطوط پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود که استخوان‌های گونه بلندتر به نظر رسیده و صورت لیفت داده شود. ظاهر کلی صورت شما شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید. این روش برای افرادی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند مناسب است. روش‌های اصلاح زاویه صورت شامل تزریق‌های ساده در قسمت‌های مورد نظر با استفاده از کرم‌های بیحس کننده قبل از شروع درمان می‌شود و در نتیجه در هنگام انجام این درمان درد و ناراحتی احساس نمی‌شود. ابزار پیشرفته که از سوزن نیز کوچک‌تر هستند برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل خارش، کبودی، خونریزی یا قرمزی کاهش می‌یابد. اگر شما پس از انجام فرایند تزریق بوتاکس به هر یک از عوارض مذکور دچار شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

اثر زاویه‌دار کردن صورت و فک چه مدت باقی می‌ماند؟

اثر بوتاکس 3 تا 5 روز پس از انجام فرایند قابل مشاهده می‌شود. پوست شما با کاهش غبغب، نرم‌تر به نظر می‌رسد. بوتاکس بر قسمت‌هایی که تزریق در آنها انجام می‌شود تأثیر گذاشته و باعث اختلال در عملکرد ماهیچه‌های دیگر صورت نمی‌شود. اثر بوتاکس به مدت 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند و برای حفظ نتایج باید تزریق تجدید شود. به هر حال، زمانی که عضلات به این وضعیت عادت کردند دوام اثر بوتاکس افزایش می‌یابد و جلسات را باید با تناوب 6 ماه یک مرتبه یا بیشتر تجدید کرد.

تزریق ژل

با تزریق ژل می‌توان چانه را برجسته‌تر کرده و زاویه صورت و فک را اصلاح نمود. با استفاده از مقادیر کم ژل‌های پوستی (معمولاً در حدود یک میلی‌لیتر) ما با مهارت چانه شما را برجسته‌تر می‌کنیم. ژل‌های پوستی چانه در ترکیب با عمل‌های لاغری صورت بسیار متداول و محبوب است زیرا باعث اصلاح زاویه صورت و درازتر شدن چانه می‌شود.

چانه یکی از قسمت‌هایی است که تزریق ژل در آن درد کمی دارد و بیمار می‌تواند به راحتی آن را تحمل کند. ما غالباً از ژل‌های بیحس کننده قبل از انجام فرایند استفاده کرده تا ناحیه تحت درمان بیحس شده و ناراحتی بیمار در حین انجام تزریق کمتر شود. معمولاً در ابتدا از یک میلی‌لیتر ژل پوستی استفاده می‌کنیم و این مقدار پس از 2 تا 3 هفته مجدداً ارزیابی می‌شود. در برخی موارد ممکن است دوز ژل را در جلسات بعدی افزایش یابد.

لیفت با نخ

لیفت با نخیک روش برای جوان‌سازی، بازسازی و بهبود ساختار صورت است که به طریق مشابه با جراحی لیفت صورت اما بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌شود. در لیفت با نخ از نخ‌های مخصوصی که با سوزن‌های بسیار ریزی زیر پوست قرار داده می‌شوند و باعث لیفت بافت و عضلات شده و بافت پوست را بهبود می‌دهند استفاده می‌شود. روش غیر جراحی لیفت با نخ یک روش مؤثر، مطمئن و تقریباً راحت است که طول دوره بهبودی آن کوتاه بوده و از آن مهم‌تر، یک روش مؤثر در لیفت پوست صورت است.

نخ‌های مورد استفاده برای لیفت صورت از جنس پلی دی اکسانون که از دیرباز ماده‌ای پرکاربرد در پزشکی بوده است و در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند هستند. به هر حال، تحقیقات نشان می‌دهد که نخ پلی دی اکسانون باعث تسکین عضلات و تاندون‌ها شده و فرایند کلاژن سازی را تحریک می‌کند. پلی دی اگزانون همچنین سنتز الاستین و اسید هیالورانیک در پوست را افزایش می‌دهد که هر دو برای حفظ جوانی و شادابی پوست حیاتی و ضروری هستند.

نحوه انجام درمان

نخ پلی دی اکسانون با کمک سوزن‌های بسیار کوچک زیر پوست چانه قرار داده می‌شوند. نخ در پوست و بافت چربی یا عضلانی قرار داده می‌شود. بلافاصله پس از انجام فرایند قسمت لیفت داده‌شده مشخص می‌شود. به هر حال، نتایج در روزها و هفته‌های بعد بهبود می‌یابد. بافت کلی پوست بهبود یافته و زاویه صورت اصلاح می‌شود. معمولاً برای اصلاح زاویه صورت به این روش، از نخ‌های خاردار استفاده می‌شود. معمولاً این نخ‌ها پس از 6 تا 8 ماه جذب بدن می‌شوند. به هر حال، اثرات درمان ممکن است تا دو سال باقی بمانند.

عمل جراحی اصلاح زاویه صورت و فک

این عمل جراحی از طریق شکاف‌هایی که در داخل دهان ایجاد می‌شود انجام می‌گردد و در نتیجه پس از عمل اسکاری (جای زخم) دیده نمی‌شود. در خلال این عمل، شکاف‌هایی بین لثه و گونه ایجاد شده تا امکان دسترسی به استخوان فک یا ماندیبول فراهم شود. برجستگی‌های استخوان با سوهان، دریل جراحی شکل داده شده و از عقب به جلو به آن انحنا داده می‌شود تا یک ظاهر گرد و زیبا شکل گیرد. زمانی که مقادیر کافی از عضلات و استخوان برداشته شد، زخم‌ها به وسیله بخیه‌های جذبی بسته می‌شوند. برای این کار باید یک شکاف در جلوی دهان و در امتداد خط لثه ایجاد شود که آن شکاف نیز به وسیله بخیه‌های جذبی بسته می‌شوند. پزشک از روش‌هایی استفاده می‌کند که بتواند به کمک آنها هم استخوان و هم بافت نرم چانه را شکل داده و ظاهری زنانه به آن بدهد. پس از انجام عمل جراحی برای کاهش تورم و حفظ شکل جدید ناحیه درمان شده از پانسمان یا کیسه یخی استفاده می‌شود. در برخی موارد، پوست سفت شده و شکل و زاویه جدید فک کاملاً قابل مشاهده می‌شود.

چه کسانی می‌توانند برای زاویه‌دار کردن صورت خود اقدام کنند؟


اگر داشتن صورتی Vشکل روی احساسات شما نسبت به زیبایی تاثیر مثبتی می‌گذارد، باید به خوبی بدانید که با انجام جراحی خط V روی ساختار چهره و آناتومی پایه صورت‌تان، چه چیزی حاصل می‌شود. در کل شما باید چند مورد از ویژگی‌های زیر را دارا باشید تا بتوانید به جراحی زاویه‌‌سازی صورت به شکل V فکر کنید:

چهره‌ای عریض داشته باشید

داشتن فکی مربعی باعث عریض‌تر شدن قسمت پایینی صورت می‌شود، و در نتیجه به فرد ظاهری مردانه‌تر می‌دهد. زاویه‌سازی صورت به شکل V به صاف شدن استخوان فک و باریک‌تر شدن فک کمک می‌کند. همچنین فک به صورتی تراش داده می‌شود تا زاویه‌ای تیز به دست آید و خطوط فک در چانه به هم برسند. معمولا جراحی فک همراه با شکلدهی چانه صورت می‌گیرد چون هر دو دارای ویژگی‌های مرتبطی هستند.

فکی مربعی داشته باشید

اگر صورت کوتاهی داشته باشید، تغییر شکل چانه همراه با تغییر شکل فک، باعث می‌شود صورت‌تان بلندتر و باریک‌تر به نظر برسد. به ویژه، تقویت چانه در افرادی که چانه کوتاهی دارند کمک می‌کند چانه تا حدی بلندتر شود که طول چهره را هم افزایش می‌دهد. در افرادی که چانه‌ای بزرگ و حجیم دارند می‌توان با تراشیدن استخوان زیرین و برداشتن بافت‌های اضافه، چانه را کوچک‌تر و ظریف‌تر کرد. حتی اگر چانه واقعا بلندتر نشود، باریک‌تر شدن خط چانه باعث می‌شود چهره بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد.

صورتی کوتاه یا چانه‌ای بزرگ داشته باشید

اگر هیچ یک از موارد بالا را در چهره خود احساس نمی‌کنید، بهتر است در تصمیمتان برای انجام جراحی زاویه‌سازی صورت به شکل V تجدید نظر کنید، چون جراح نمی‌تواند تغییر چندانی در شکل صورت‌تان ایجاد کند و جراحی هم با ریسک‌های غیرقابل بازگشتی همراه خواهد بود.

پس از عمل جراحی

زمانی که عمل جراحی به پایان رسید، ما از یک لوله تخلیه برای خارج کردن مایعات جمع شده در ناحیه درمان شده استفاده می‌کنیم. همچنین ما از یک نوار چانه استفاده می‌کنیم تا فک را در جای خود محکم نگه دارد. بیشتر جراحی‌های پلاستیک روی صندلی‌های سرپایی انجام می‌شوند. به هر حال، بیمار پس از آنجا عمل اصلاح زاویه صورت و فک، یک شب در بیمارستان بستری می‌شود. ما علائم حیاتی، درد و تخلیه مایعات را بررسی کرده تا روند بهبودی شما را تحت نظر داشته باشیم. شما ممکن است به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل جراحی ورم داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم که در این مدت از مایعات بیشتر استفاده کرده و غذاهای نرم میل کنید. حضور شما در تمام جلسات درمانی پس از عمل بسیار مهم است.

سوالات رایج


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: drjamili.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر