موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

درمان خانگی چاله های جای جوش

درمان خانگی چاله های جای جوش

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 15:07

– ماسک های پوستی شیمیایی

بسیاری از افراد که زخم های پوستی را در بدن خود دارند سعی می کنند با استفاده از ماسک های مخصوص پوستی ظاهر این لکه های روی بدن خود را کاهش دهند. در طول یک جلسه ماسک گذاری، یک لایه اسید بر روی صورت قرار گرفته می شود. همچنین ممکن است از یک آنزیم برای رسیدن به نتایج مشابه استفاده شود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این روش های درمانی می توانند لایه بیرونی از پوست را برداشته و آن را احیا می کنند. ممکن است پس از جلسه درمانی، پوست شما قرمز و تحریک شود. همچنین ممکن است پوست بدن تا حدی کنده شود.

ممکن است نیاز باشد ماسک های شیمیایی را به صورت مرتب استفاده کنید تا اثر آن ها را بر روی پوست ببینید. اما با این حال معمولا نتیجه آن ها یک پوست صاف و انعطاف پذیر است و علاوه بر این موضوع، ظاهر زخم ها و چاله های جای جوش بر روی پوست به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

– درم ابریژن

جلسات درم ابریژن (Dermabrasion) نتایج مشابهی با ماسک های شیمیایی دارند، با این تفاوت که از مواد شیمیایی در آن ها استفاده نمی شود. یک براش کوچک با قابلیت چرخش در ناحیه مورد نظر از پوست مورد استفاده قرار گرفته می شود تا بتواند لایه های بالایی را از پوست جدا کند.

این نوع از تراشیدن لایه های بیرونی پوستی (درم ابریژن) گاهی اوقات با بی حسی موضعی و گاهی اوقات نیز در حالت بیهوشی فرد انجام می شود. این موضوع به اندازه ناحیه مورد نظر جهت درمان بستگی دارد. سپس باید اجازه داد پوست به مرور زمان بهبود یابد.

استفاده از جلسات درم ابریژن به افراد کمک می کند تا پوستی یک دست داشته باشند و ظاهر لکه ها و چاله های جای جوش بر روی پوست خود را کاهش دهند.

در برخی موارد، استفاده از درم ابریژن ممکن است ریسک ایجاد زخم های جدید و ایجاد پوست پرتقالی را افزایش دهد. دلیل این موضوع نیز برداشته شدن لایه های عمیق تر پوستی است. همچنین فرد ممکن است در معرض خطر عفونت های پوستی قرار گیرد.

– میکرو درم ابریژن

درمان های میکرو درم ابریژن نیز با هدف کاهش چاله جای جوش و زخم های پوستی به کمک برداشتن لایه های پوستی استفاده می شوند.

در این روش به جای استفاده از براش سیمی یا شیمیایی، متخصص درمان های پوستی از مواد ساینده، مانند بلور های ریز بی کربنات یا اکسید آلومینیوم استفاده می کند تا بتواند لایه های بیرونی پوست را بردارد. این روش برای نواحی کوچک تر زخم بر روی پوست کاربرد دارد و معمولا به چند جلسه درمانی نیاز دارد.

– تزریق فیلر

Treating-Pockmarks-Ways.jpg

پزشکان ممکن است تزریق فیلر را جهت درمان زخم و چاله های جای جوشی روی پوست به افراد پیشنهاد کنند. در این روش شاهد تزریق محصولاتی هستیم که با لیفت کردن زخم های روی پوست می توانند ظاهر آن ها بر روی صورت را کاهش دهند.

فیلرها با انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از جمله آن ها می توان به اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت اشاره کرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (اف دی ای) فقط یک محصول به نام Bellafill را برای درمان زخم های ناشی از جوش ها تایید کرده است. این محصول حاوی میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) به همراه کلاژن است که به شکل ژل در آمده است.

تاثیر فیلرهای پوستی موقت است اما معمولا بین چند ماه تا یک سال اثر آن ها باقی می ماند. این موضوع بستگی به نوع محصولی که استفاده می کنید دارد. اثر فیلر Bellafill معمولا تا ۵ سال باقی می ماند.

– لیزر فرکشنال

درمان با لیزر فرکشنال سعی در تحریک پروسه احیا سازی در خود زخم ها را دارد. اشعه لیزر بر روی بافت های زخم های حالت چاله جای جوش روی پوست تابیده می شود.

این اشعه می تواند لایه بیرونی پوست در ناحیه زخم ها را سوزانده و رشد سلولی را تحریک کند. پس از طی شدن دوره بهبود پوست، ظاهر زخم و چاله های جای جوشی پوستی نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: riyahi.doctor



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر