موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

چگونه ارایش باکلاس داشته باشیم

چگونه ارایش باکلاس داشته باشیم

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 00:30

خیلی از خانوما دوست دارن بدونن که چطوری می تونن ظاهر زیبا، آراسته، جذاب و باکلاسی داشته باشن تا اعتماد به نفس شون بیشتر بشه و بتونن احساس خوبی پیدا کنن. با ما همراه باشید تا بهتون بگیم چطوری؟

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خیلی ها فکر می کنن که زیبا و جذاب شدن، یعنی اینکه زمان زیادی رو صرف آرایش کردن کنن و هر روز، بیشتر وقتشون رو جلوی آینه مشغول باشن و دایم لاک بزنن و....، یا اینکه مقدار زیادی هزینه و پول برای خدمات زیبایی و آرایشی و بهداشتی در آرایشگاه ها و... بپردازن. اما واقعا این طور نیست و بدون همه اینها، میشه استایل باکلاسی داشت و در نظر دیگران، خانوم جذاب و آراسته ای بود.

لازمه زیباتر شدن و باکلاس بودن، اصلا آرایش کردن و آرایشگاه رفتن نیست و واقعا خیلی ساده تر از این حرفا می تونید به شخص باکلاسی تبدیل بشید، با ما همراه باشید تا 0 تا 100 زیبایی و آراستگی - بدون صرف هزینه زیاد و به صورت کاملا سریع و اقتصادی - رو بهتون بگیم.

قدم اول: به پوستتون برسید

%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7-%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%A8.jpg

لایه برداری

اول از همه باید به فکر از بین بردن لایه های سلولی مرده روی سطح پوستتون باشید که باعث گرفتگی و مات شدن صورتتون میشه، باشید. این کار رو 2 بار در هفته و شب ها انجام بدید تا پوست بلافاصله در معرض نور خورشید قرار نگیره. 

محصولات مراقبت از پوست

اگه از کرم مراقبتی خاصی استفاده می کنید ، بهتره که شب ها و بعد شستن و خشک کردن صورت به پوستتون بزنید. ترتیب استفاده از این کرم ها باید به ترتیب غلطت و سنگینی اونا باشه، به طور مثال: اول سرم پوست، دوم کرم مرطوب کننده و بعد کرم ضد آفتاب تا به ترتیب جذب پوست بشن.

اگه هزینه کافی برای خرید کرم ها و سرم پوست ندارید، بهترین توصیه استفاده از یه کرم مرطوب کننده و آبرسان هستش که می تونه پوست رو شاداب و حجیم کنه.

نکته:

کرم ضدآفتاب رو فراموش نکنید!

دوش گرفتن

هر روز دوش بگیرید تا تازه و شاداب باشید. پوست عرق کرده و چسبناک، شادابیش رو از دست داده و از طرفی هم اصلا خوب نیست که یه خانوم، بوی نامطبوع بده و موهای چرب و کثیف داشته باشه. خانومای باکلاس، هرگز از این مورد غفلت نمی کنن و هر روز به صورت کوتاه (5 تا 10 دقیقه)، دوش می گیرن.

ماسک های دست ساز

لازم نیست که برای پوستتون هزینه های گراف بپردازید تا باکلاس و زیبا بشید! ماسک های دست ساز به خوبی می تونن تمام نیازهای شما رو برطرف کنن، به طور مثال، شما می تونید با استفاده از آب برنج، بهترین ماسک سفت و جوان کننده پوست رو به خودتون هدیه بدید و ما در زیبامون دات کام، دستور تهیه ماسک خانگی برای انواع پوست و انواع مشکلات پوستی رو در اختیارتون قرار دادیم که چند تا از بهترین ها رو در پایین قرار دادیم و می تونید روی اونا کلیک کنید:

ماسک صورت با جو دوسر برای مشکلات پوستی مختلف

ماسک آلوئه ورا، آموزش انواع مختلف ماسک صورت و مو

تغذیه رسانی و جوانسازی پوست - زیبایی فوق العاده با ماسک خیار

ماسک خانگی فوق العاده برای روشن کردن و جوانسازی پوست

مشکلات پوستی رو برطرف کنید

اگه مشکل پوستی خاصی دارید که باعث شده زیبایی و جذابیت صورتتون کاهش پیدا کنه و می دونید که با روش های خانگی قابل حل نیست، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید تا درمان بشید. جوش و آکنه، لک های پوستی، چین و چروک های عمیق، جای جوش، سوختگی و اسکار شدید و...،  رو حتما درمان کنید تا صورت زیباتری داشته باشید. این روزها خیلی از مراکز درمانی و بیمارستان ها که به صورت دولتی هستن، بدون دریافت هزینه، خدمات بسیار خوبی در این زمینه دارن.

قدم دوم: به موهاتون برسید

%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7.jpg

موخوره و وزی موها رو برطرف کنید

اصلا خوب نیست که موهاتون وز، خشک و دوشاخه شده باشن. هر 2 تا 3 ماه یکبار، مقداری از انتهای موها رو کوتاه کنید تا وزی اونا برطرف بشه. حتما بعد از شستن موها، از نرم کننده هم استفاده کنید تا موی صاف و مرطوبی داشته باشید. 

اگه موهاتون خیلی خشک و وز هستن، می تونید از ماسک آلوئه ورا برای مرطوب و نرم کردنشون کمک بگیرید.

درمان موی وز - صاف کردن موهای خشک و وز

از موهاتون مثل پوستتون محافظت کنید

نور خورشید و آلودگی هوا روی موها هم بسیار تاثیر مخربی دارن و شادابی و زیبایی اونا رو کاهش میدن، حتما موها رو در برابر نور مستقیم و زمان آلودگی هوا و مواقعی که در مرکز شهر تردد می کنید، بپوشونید تا تحت تاثیر قرار نگیرن.

چربی مو رو کاهش بدید

اگه مشکل چربی مو دارید، حتما با یه شامپوی مناسب یا استفاده از نمک دریایی در شامپو و دیگر درمان های خانگی، این مشکل رو حل کنید. درمان های زیادی برای چربی مو وجود داره که می تونید روی لینک زیر کلیک کنید و با این درمان ها آشنا بشید:

چگونه چربی مو را از بین ببریم؟

4 دستور و درمان خانگی آسان برای موهای چرب

مدل مو و رنگ موها رو به روز انتخاب کنید

هر چند وقت یکبار، مدل و رنگ موهاتونو تغییر بدید تا استایلتون جدید و نو بشه و از طرفی، روحیه تون هم عوض بشه. دقت کنید که چیزی که باعث میشه استایل موها زیبا بشه، رفتن به آرایشگاه گرون قیمت نیست، بلکه شناخت مدل مو و رنگ موی مناسب با رنگ پوست و فرم صورتتون هستش.

قدم سوم: درست آرایش کنید

%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C.jpg

کرم پودر رو صحیح بزنید

لک ها و تغییر رنگ پوست رو با یه کرم پودر سبک و مناسب بپوشونید تا پوست صاف و زیبایی داشته باشید. از کرم پودر زیادی و سنگین استفاده نکنید چون ترک می خوره و کیکی میشه و سن و سالتون رو بالاتر نشون میده.

بهترین کرم پودر، معرفی محصولات مختلف برای پوست خشک و چرب

آرایش روزانه کم و ملایم

اصلا نیازی نیست که در استفاده روزانه و رفت و آمدهای معمولی، آرایش غلیظ و سنگین داشته باشید و مثل یه عروس میکاپ کنید. آرایش کم خیلی بهتر و شیک تر هستش و باعث میشه باکلاس تر به نظر بیایید. یه کرم پودر سبک، خط چشم نازک دقیقا روی خط مژه ها، رژلب روشن به رنگ صورتی ملایم یا نود، کافیه.

اگه صورتتون به رنگ بیشتری نیاز داره، می تونید مقداری هم رژگونه بزنید. رنگ ملایم مثل رزی، گلبهی، صورتی و مرجانی بهتره.

رازهای باکلاس شدن با رنگ رژلب مناسب

چهره خودتون رو بشناسید و خودآرایی یاد بگیرید

هیچ کس بهتر از خودتون نمی تونه شما رو آرایش کنه پس بهتره که یاد بگیرید آرایش زیبا و مناسب با فرم چهره شما چیه. معمولا خیلی از خانوما از اینکه به آرایشگاه میرن و میکاپ میشن و کلی هم هزینه پرداخت می کنن اما از نتیجه راضی نیستن، گله دارن. واقعیت اینه که آرایش باید به شما بیاد و هیچ میکاپ آرتیستی نمی تونه این موضوع رو کشف کنه، مگر اینکه واقعا ماهر باشه که در اون صورت هم هزینه خیلی زیادی می گیره.

بهترین کار، یادگیری خودآرایی از طریق فیلم های آموزشی هستش که نکات و ترفندهای خیلی خوبی بهتون میگن. کلاس های خودآرایی زیادی هم هستن که می تونن کمک کننده باشن.

آرایش صورت - راهنمای کامل آرایش پایه

قدم چهارم: دست ها و پاها

%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D8%AF%DB%8C%DA%A9%D9%88%D8%B1.jpg

مانیکور و پدیکور رو فراموش نکنید

اگه عادت دارید که به سالن های زیبایی برید، از خدمات مانیکور و پدیکور استفاده کنید اما یادتون باشه که باید سالن مانیکور رو به درستی انتخاب کنید و نکات بهداشتی براتون مهم باشه تا مشکلی پیش نیاد. اما اگه نمی خواید هزینه کنید، این کار رو خودتون انجام بدید. یه کیت مانیکور و پدیکور داشته باشید و روش درست استفاده از اونا رو یاد بگیرید و استفاده کنید. 

1. همیشه ناخن ها رو مرتب کنید و پوست اطراف اونا رو بگیرید تا شاخی نشه.

2. برای مهمونی ها و دورهمی های زنانه، لاک بزنید ولی سعی کنید موقتی باشه و سریع لاک ناخن ها رو پاک کنید تا باعث آسیب به ناخن ها نشه.

3. در کارهای روزانه، حتما از دستکش استفاده کنید تا ناخن ها خشک و شکننده و بدرنگ نشن.

لایه برداری از دست ها و پاها

لایه برداری باعث میشه پوست خشک دست ها و پاها از بین بره و نرم و تازه بشن. چگونه پوست دست و پا را سفید کنیم؟

ترک پاها

یکی از بدترین چیزایی که خانوما رو غیر آراسته و نامرتب نشون میده، داشتن ترک پاهاست که هم اعتماد به نفسشون رو پایین میاره و هم اینکه باعث میشه نتونن کفش و صندل های مورد علاقه شون رو بپوشن.

همیشه پوست پاها رو تمیز بشورید و خشک کنید و بعد، کرم مرطوب کننده یا وازلین بزنید تا نرم و مرطوب بشن.

درمان ترک پا - پاهایی نرم و بدون ترک داشته باشید

نکته آخر:

1. نکته پایانی درباره تیپ و استایل لباس پوشیدن هستش که باید سبکی شیک، آراسته و زیبا داشته باشه. حتما لباس های کاملا اندازه و تمیز و مرتب بپوشید و دقت کنید که لباس انتخابی تون، مناسب با اندام و قدتون باشه.

چگونه شیک پوش و خوش لباس باشیم ؟

2. حتما روزانه به صورت منظم، ورزش کنید تا زیباتر بشید و جوان بمونید.

آموزش های بیشتر در زمینه زیبایی و آرایش رو در زیبامون دات کام دنبال بفرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر