موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

علت پهن شدن لگن در مردان

علت پهن شدن لگن در مردان

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 01 دی 1400 ساعت 01:47

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

logo-sefid.png

16,747 بازدید

“دکتر مهرداد منصوری”

4372_orig.jpg—————————–

رشد استخوانی اکثر مردم تا سن ۲۰ سالگی پایان میابد و بعد از آن سن دیگر بلندتر نمیشوند. تا چندی قبل چنین تصور میشد که بزرگ شدن استخوان ها هم تا سن ۲۰ سالگی متوقف میشود ولی یک مطالعه جدید در دانشگاه کالیفرنیای شمالی نشان میدهد که با اینکه در بزرگسالی قد افراد بلندتر نمیشود ولی لگن خاصره بطور ممتد عریض و پهن تر میشود.

از دهه سوم عمر به بعد بسیاری از افراد متوجه این نکته میشوند که عرض بدن آنها در حال افزایش است. این عریض شدن تا حدود زیادی مربوط به چاق شدن و چربی است که در اطراف تنه و اندام ها تجمع میابد یا این حال یافته اخیر نشان میدهد که مقداری از این تغییر میتواند به علت عریض تر شدن لگن باشد.

محققان سی تی اسکن لگن ۲۴۶ بیمار را که به علل متفاوتی تهیه شده بود مورد بررسی قرار داده و پارامترهای لگن را اندازه گیری کردند. نتیجه مطالعه نشان داد که با افزایش سن عرض مهره های پایینی ستون مهره، عرض لگن و فاصله سر استخوان های ران افزایش میابد. تفاوت عرض لگن در سنین بالاتر در مقایسه با افراد جوانتر تقریبا یک اینچ بود و این یک اینچ افزایش در عرض لگن میتواند موجب افزایشی به اندازه سه اینچ در عرض کمر شود.

انجام دهندگان این تحقیق ذکر میکنند که اگر دیگر قسمت های بدن هم با همین منوال عریض شوند میتواند انتظار داشت که سالی یک پوند به وزن افراد اضافه شود و این تقریبا همان چیزی است که بسیاری از افراد در سنین میانسالی تجربه میکنند.

همین حالا مشورت کنید:
در صورتیکه این مقاله بیماری یا مشکل خاصی را شرح داده است میتوانید با نویسنده آن که بیشترین اطلاعات ارتوپدی در همین زمینه را دارد مشورت کنید.

این مقاله چقدر مفید بود ؟

1-1.png

لطفا در زیر امتیاز بدهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر