موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ویتامین ب 300 چاق کننده است

ویتامین ب 300 چاق کننده است

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 27 آذر 1400 ساعت 21:56

به گفته یک کارشناس تغذیه، بهتر است مکمل آهن با معده خالی و همراه با میوه، آن هم قبل از خواب مصرف شود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به گفته یک کارشناس تغذیه، بهتر است مکمل آهن با معده خالی و همراه با میوه، آن هم قبل از خواب مصرف شود.

مریم شیرمستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، درباره زمان مناسب برای مصرف مکمل‌های غذایی، اظهار داشت: مولتی ویتامین‌های مینرال از جمله مکمل‌هایی است که برخی از افراد مصرف می‌کنند و حاوی انواع مواد معدنی، کلسیم و ویتامین‌ها می‌باشد که توصیه می‌شود این مکمل‌ها همراه با میوه‌ها و به هنگام عصر مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه ویتامین‌های گروه B تداخلی با مواد غذایی و سایر مکمل‌ها ندارند، اظهار کرد: از آنجایی که این ویتامین‌ها ممکن است افزاینده اشتها باشند مصرف آنها برای افراد لاغر در طول روز توصیه می‌شود و برای افراد چاق بهتر است بعد از شام مصرف شود.

کلسیم از جمله دیگر مکمل هایی است که این کارشناس تغذیه از آن نام برد و خاطرنشان کرد: بهتر است کلسیم را با میان وعده های سبک مصرف کرد، البته توصیه می‌شود همراه کلسیم لبنیات خورده نشود زیرا باعث بر هم خوردن تعادل کلسیم بدن خواهد شد و مصرف آن برای بعد از نهار بهتر است.

شیرمستی با بیان اینکه آهن باید با معده خالی مصرف شود، ادامه داد: چون معمولا مصرف مکمل آهن مشکلات گوارشی را برای افراد ایجاد می‌کند بهتر است با میوه و قبل از خواب خورده شود.

به گفته وی مصرف آهن همراه با لبنیات توصیه نمی‌شود زیرا آهن و کلسیم برای جذب با هم رقابت می‌کنند و همچنین نباید یک ساعت بعد و یک ساعت قبل از خوردن آهن چای نوشید.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه اگر تعادل، تنوع و تناسب در وعده‌های غذایی رعایت شود نیازی به مصرف هیچ مکمل و ویتامینی نیست، افزود: متاسفانه چون ما اصول تغذیه را به درستی رعایت نمی‌کنیم گاهی مجبور می‌شویم از مکمل‌ها استفاده کنیم.

شیرمستی تصریح کرد: البته مصرف برخی مکمل‌ها از جمله کلسیم برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارند و همچنین مصرف آهن برای خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

وی آسیب کلیه و کبد را از جمله پیامدهای زیاده روی در مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها دانست و گفت: میزان و نوع مکملی که برای هر فرد لازم است به ویژگیها و شرایط او بستگی دارد.

انتهای پیام


منبع: www.isna.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر