موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

فرم دهی لب با نخ

فرم دهی لب با نخ

نویسنده : معین | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 17:37

لیفت نخ لب ها به چه صورت می باشد ؟

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

امروزه دانش پزشکی در زمینه های زیبایی پیشرفت بسیار زیاد و قابل توجهی را داشته است و افراد می توانند در صورت داشتن برخی نقص ها در صورت یا نواحی مختلف بدن خود با انجام عمل های زیبایی که امروزه در دنیا توسط کلینیک های زیبایی انجام می شود به طور چشمگیری رفع و از بین ببرند.

عمل های زیبایی متعدد و بسیاری در دنیا ابداع شده است که یکی از جدید ترین اقداماتی زیبایی لیفت نخ می باشد که کاربرد های متعدد داشته و برای نواحی مختلف بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. لیفت با نخ امروزه طرفداران بسیار زیادی را در دنیا به خود جذب کرده است و محبوبیت بسیاری در بین افراد متقاضی انجام عمل های زیبایی بدست آورده است.

لیفت نخ لب چیست و چه تاثیری دارد؟

افراد بسیاری هستند که در ناحیه لب های خود دچار افتادگی و یا نازکی شده اند و این عامل سبب تاثیر منفی در جوانی آن ها گذاشته و از لحاظ ظاهری چندین سال پیرتر از حالت واقعی نشان می دهد.

این عوامل سبب می شود که این دسته از افراد به دنبال روش ها و اقداماتی در جهت رفع این مشکل باشند. یکی از بهترین و سالم ترین روش هایی که امروزه برای ترمیم و افزایش زیبایی لب استفاده می شود لیفت نخ می باشد.

افرادی که به دنبال تاثیرات غیر معمول پرکننده ها بر روی لب ها نیستند و نمی خواهد لب هایی اردکی شکل داشته باشند یا افراد مسن که به علت بالارفتن سن از نازکی لب خود رضایت ندارند و به دنبال روشی به نسبت دائمی و طبیعی هستند می توانند از لیفت نخ لب ها استفاده کنند.

لیفت لب یکی از روش های زیبایی کم تهاجم در علم پزشکی به شمار می رود که توسط بسیاری از پزشکان تایید شده و در سراسر دنیا از آن برای فرم دهی و بالا کشیدن لب ها به شمار می رود که در میان افراد با خصوصیات ذکر شده طرفداران بسیاری را جذب کرده است.

درواقع لیفت لب یک عمل جراحی سرپایی بدون بیهوشی در مطب است که فضای بین بینی و بالای لب را کوتاه می کند و به “filtrum” معروف است، این عمل باعث می شود لب ها کامل تر و برجسته تر به نظر برسند. و افراد چهره جوان تری داشته باشند. همچنین می توانند گوشه های لب ها را به روشی لیفت کنند که چهره خندان تر و جذابتری را داشته باشند.

روش لیفت نخ در لب ها برای افرادی که قصد استفاده از تزریق بوتاکس و یا ژل های پر کننده را ندارند گزینه بسیار خوبی محسوب می شود و افراد می توانند با لیفت با نخ فاصله لب های خود با دماغ را کاهش داده و فرم مناسب و دلخواهی را لب های خود بدهند.

استفاده از لیفت لب با نخ تا حدودی نیز سبب افزایش حجم و برجستگی نیز در لب ها خواهد شد، البته این افزایش حجم به طور طبیعی جلوه خواهد کرد و افراد دیگر متوجه انجام لیفت نخ در لب ها نخواهند شد.

آیا لیفت نخ لب دائمی است؟

قطعا برای اکثر افرادی که قصد انجام لیفت نخ را دارند این سوال پیش آمده است که تا چه مدت تاثیرات و نتایج حاصل از عمل زیبایی لیفت نخ در لب ها باقی خواهند ماند و چه عواملی در ماندگاری این نتایج و آثار تاثیر دارد.

به طور کلی عواملی وجود دارند که تاثیرات مستقیم و قابل توجهی را در دوام و ماندگاری نتایج و آثار حاصل از لیفت لب با نخ را دارند و به همین دلیل نمی توان مدت زمان ماندگاری نتایج لیفت با نخ را به طور مشخصی تعیین نمود اما می توان به طور تقریبی و با در نظر گرفتن شرایط مرتبط با دوام لیفت نخ در لب ها تا حدودی ماندگاری را پیش بینی کرد.

از جمله عوامل بسیار مهم و اساسی در مدت زمان ماندگاری آثار حاصل از عمل زیبایی لیفت با نخ می توان به نوع و جنس نخ مورد استفاده در لیفت نخ اشاره کرد که تاثیر مستقیمی با آن دارد.

امروزه برای انجام لیفت نخ در لب ها چندین نوع نخ مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله پر استفاده ترین آن ها می توان به نخ های خاردار، نخ های صاف اشاره کرد.

به طور کلی نخ های خاردار دارای ماندگاری و دوام بیشتری می باشند و نسبت به نخ های صاف مدت زمان بیشتری نتایج و تاثیرات خود را حفظ می کنند.

به طور میانگین می توان ماندگاری نخ های خاردار را حداکثر تا 5 سال در نظر گرفت و پس از آن به مرور این نتایج از بین می روند؛ اما نخ های صاف حداکثر تا شش ماه دوام می آورند و پس از این مدت در داخل بافت می لغزند و تاثیرات خود را از دست می دهند.

دیگر عامل تاثیر گذار را می توان جنس نخ ها مورد استفاده در لیفت نخ دانست. به طور کلی دو نوع نخ برای عمل زیبایی لیفت لب مورد استفاده قرار می گیرد که برخی غیر قابل جذب و برخی دیگر توسط پوست می تواند جذب شود.

معمولا نخ های غیر قابل جذب پس از مدت زمانی قدرت و مقاومت خود را از دست می دهند، در حالی که نخ های قابل جذب پس مدتی توسط بدن جذب می شود و پس از آن نیز نتایج خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

عوارض و خطرات ناشی از لیفت نخ لب

هر فردی که قصد انجام هر گونه عمل زیبایی و درمانی را دارد باید ریسک عوارض جانبی و خطرات ناشی از آن را قبول کند. هر عمل درمانی و یا زیبایی ممکن است دارای برخی عوارض جانبی باشد، لیفت نخ نیز از این مورد بهره مند می باشد و ممکن است برای فرد متقاضی مشکلاتی را به وجود آورد.

  1. ممکن است شخص متقاضی انجام لیفت نخ به داروی بی حس کننده واکنش آلرژیک نشان دهد و باعث بروز مشکلاتی برای شخص شود.
  2. اگر چه این عامل بسیار نادر است اما ممکن است در اثر عوامل مختلفی، در ناحیه لب ها عفونت به وجود آید که البته پزشکان معمولا با تجویز داروی آنتی بیوتیک از بروز آن پیشگیری می کنند.
  3. ممکن است پوست بیماران در ناحیه اطراف لب دچار جمع شدگی شود که البته جای نگرانی ندارد و پزشک متخصص با ماساژ دادن این ناحیه مشکل را رفع می کند.
  4. ممکن است در برخی از افراد پس از انجام عمل زیبایی لیفت لب دچار مشکلاتی همچون تورم، کبودی و درد در ناحیه لب ها شوند که می توان با انجام برخی اقدامات و همچنین استراحت و مراقبت این مشکلات در طی 3 روز رفع نمود.

باید در نظر بگیرید آیا کاندیدای مناسبی برای لیفت نخ لب هستید یا خیر، همچنین اقداماتی را قبل یا بعد از عمل انجام دهید تا از عوارض جلوگیری کنید.

قبل از عمل لیفت نخ لب ها:

  • در صورت ابتلا به دیابت یا هر بیماری دیگری که بر توانایی لخته شدن خون شما تاثیر دارد یا به تبخال دهان مبتلا باشد باید با پزشک خود مشورت کند.
  • شش ساعت قبل از عمل از خوردن یا آشامیدن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن حداقل یک هفته قبل و بعد از لیفت نخ لب خودداری کنید..
  • تا دو هفته قبل از لیفت نخ لب ها از مصرف آسپرین و هرگونه داروی رقیق کننده خون خودداری کنید.

بعد از عمل لیفت نخ لب ها:

  • حداقل برای 24 ساعت بعد از لیفت استراحت مطلق داشته باشید.
  • در چند هفته از ورزش شدید و سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • از خوابیدن روی صورت خود و یا باز و کشیده کردن دهان کنید.
  • از یک مسواک کوچک استفاده کرده و با دقت مسواک بزنید.
  • لب های خود را مرطوب نگه دارید.
  • بخیه یا جای برش ها را طبق توصیه پزشک تمیز کنید.

یافتن یک جراح پلاستیک معتبر برای انجام عمل جراحی و پیروی از دستورالعمل های جراح قبل و بعد از عمل ضروری است.

لیفت نخ لب چگونه انجام می شود؟

لیفت نخ در لب ها به سادگی انجام می شود و به طور کلی دارای پیچیدگی چندانی نمی باشد و انجام آن به طور کامل در کلینیک های زیبایی تنها یک ساعت به طول خواهد انجامید و پس از آن بیمار می تواند کلینیک را ترک کرده و به منزل بازگردد.

انجام لیفت با نخ (Lift with yarn) یک عمل سرپایی محسوب شده و از داروهای بیهوشی برای انجام آن استفاده نمی شود تنها یک داروی بی حس کننده موضعی می تواند کافی باشد. پس از بی حس شدن ناحیه پزشک متخصص با استفاده از ابزار مخصوص خود در نواحی بالای لب بیمار سوراخ های ریزی را ایجاد می کنند.

لازم به ذکر است که انجام این اقدام نیازمند تبحر و دانش در این زمینه می باشد تا سبب آسیب به عصب های اطراف لب ها نشود. پزشک متخصص مقداری کمی از پوست بالای لب ها را برداشت می کند و سپس ناحیه مورد نظر را با استفاده نخ ها به سمت بالا کشیده و با ظرافت خاصی بخیه می زند.

انواع مختلفی از لیفت لب وجود دارد. دانستن انواع تکنیک ها جهت گفتگو آگاهانه با جراح و انتخاب بهترین تکنیکی که برای شما مناسب است از اهمیت زیادی برخوردار است.

اسامی مختلفی وجود دارد که می توان به لیفت لب بالایی نسبت داد، به عنوان مثال لیفت بالابر می تواند حد و حدود مرزبندی لب های شما را مشخص نماید. در واقع حد فاصله ای بین لب ها و پوست صورت به وجود خواهد آمد و پوست به سمت بالا کشیده می شود و حالت برجسته تری (قسمت صورتی لب) ایجاد می کند. این روش به طور معمول یک جای زخم در ناحیه لب فوقانی باقی می گذارد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی هلیا ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت لیفت با نخ خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر