موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

فرم دهی لب با جراحی

فرم دهی لب با جراحی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 12:53

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تاریخچه جراحی لب


لب‌های درشت با خط حاشیه برجسته اغلب نشانه زیبایی و جوانی است. مردم سراسر جهان مواد مختلفی را در لب بالا و پایین برای افزایش زیبایی استفاده کرده‌اند. اندازه ایده‌آل لب‌ها در طول زمان و در فرهنگ‌های مختلف متغیر است. حدود سال ۱۹۰۰ جراحان تزریق پارافین به لب‌ها را امتحان کردند که موفقیت آمیز نبود. سیلیکون مایع برای برجسته کردن لب از اوایل دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت اما سی سال پس از آن، به دلیل ترس از تاثیرات جانبی و بر روی سلامت عمومی، استفاده از سیلیکون متوقف شد. در سال ۱۹۸۰، کلاژن تزریقی گاو به بازار جراحی زیبایی معرفی شد و به شاخص استانداردی برای مقایسه سایر پرکننده‌های تزریقی تبدیل شد. با این حال، کلاژن مدت زیادی باقی نمی‌ماند و نیاز به یک آزمایش آلرژیک، دارد که باعث می‌شود بیمار حداقل سه هفته تا عمل بعدی صبر کند، و پس از آن نیز مدت زیادی باید انتظار بکشید تا نتایج این عمل را ببیند. در حال حاضر پرکننده‌های حاوی اسید هیالورونیک مانند Restylane و Juvederm توجه مصرف کنندگان و پزشکان در اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا را به خود جلب کرده است.

کاندیدای مناسب برای فرم دهی لب با جراحی چه افرادی هستند؟


مردان و زنانی که انگیزه قوی برای تغییر اندازه یا شکل لب‌هایشان دارند ممکن است کاندیدای خوبی برای فرم دهی لب با جراحی باشند. عمل زیبایی لب ممکن است برای شما مناسب باشد اگر:

  • شما مایل به داشتن لب بزرگ‌تر و برجسته‌تر هستید.
  • به علت پیری، حجم لب خود را از دست داده‌اید
  • ظاهر لب‌های شما دارای خط و چین و چروک شده است.

حتما بخوانید : جوانسازی صورت با لیفت لب

چگونگی آماده شدن برای عمل لب:


لازم است که شما یک همراه داشته باشید که بتواند شما را از محل عمل به خانه ببرد. اگر شما سیگاری هستید، ممکن است لازم باشد قبل از این عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید. شما باید با دقت از این دستورالعمل‌ها پیروی کنید. اطمینان حاصل کنید که لباس‌های راحت و آزاد می‌پوشید. به خصوص در انتخاب پیراهنی که در روز عمل می‌پوشید، دقت کنید. در صورت امکان، بهتر است دکمه‌ای باشد، و در این صورت لازم نیست که آن را روی صورت خود بکشید. قبل از انجام این عمل، آسپرین یا داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن یا موتین را مصرف نکنید. قبل از این که برای انجام عمل به مطب دکتر مراجعه کنید، یک محل استراحت و ریکاوری در خانه را برای خود مهیا کنید و این موارد را نیز فراهم کنید:

  • یخ
  • بالش راحت که سر خود را روی آن بگذارید
  • پماد یا کرم توصیه شده توسط دکترتان
  • مقدار غذای نرم مانند دسرهای ژله‌ای، پودینگ، آش بلغور جو و ماست که نیازی به جویدن ندارند.
  • تلفنی در فاصله نزدیک به محل استراحت شما

روش‌های جراحی تغییر شکل لب


راههای زیادی برای فرم دهی لب ها با جراحی لب وجود دارد که به شرح زیر است:

ایمپلنت لب

ایمپلنت لب می‌تواند موجب افزایش حجم نیمه دائمی لب برای افرادی که خواستار یک راه حل پایدار با کمترین میزان نگهداری هستند، بشود. ایمپلنت‌ها از یک سیلیکون لاستیکی و نرم و قابل انعطاف یا ماده تجزیه پذیری ساخته شده‌اند و برای بیمارانی که مایل به افزایش قابل توجه حجم لب‌هایشان هستند، بهتر است. جراحان زیبایی با تجربه، معمولا عمل جراحی پروتز لب را با استفاده از بیهوشی موضعی انجام می‌دهند و ایمپلنت‌ها را از طریق برش‌های کوچک غیر قابل مشاهده در گوشه‌های دهان پنهان می‌کنند.

مزایای ایمپلنت لب

  • نتایج آن می‌تواند تا سال‌ها ادامه داشته باشد.
  • هنگامی که توسط یک جراح زیبایی ماهر انجام می‌شود، عمل جراحی ایمپلنت لب می‌تواند کمتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد و زخم‌ها نیز کاملا غیر قابل تشخیص باشند.
  • اکثر بیماران نیاز به ۱ تا ۳ روز استراحت دارند.

ملاحظات

  • انجام یک عمل ایمن و دستیابی به نتایج ایده‌آل نیازمند یک جراح زیبایی با تجربه و جسور است.
  • جراحی دیگری برای برداشتن ایمپلنت‌های لب مورد نیاز است.
  • ایمپلنت برای صاف کردن خطوط لب مناسب نیست
  • تمام جراحی‌ها مخاطراتی را شامل می‌شود، از جمله عفونت و خونریزی

لیفت لب

جراحی لیفت لب یک روش برای اصلاح ظاهر لب‌ها با تغییر شکل آنها است. این تکنیک می‌تواند عدم تقارن لب را اصلاح کند، فاصله بین لب بالا و بینی را کاهش دهد، و یک لب برجسته‌تر و جوان‌تر ایجاد کند. بسته به نوع جراحی، برش‌های جزئی می‌تواند زیر بینی، بالاتر از خط لب فوقانی یا در گوشه دهان داده شود. معمولا جراحی یک ساعت طول می‌کشد و به بیمار مسکن درون رگی تزریق می‌شود. بخیه‌ها در عرض ۵-۷ روز برداشته می‌شوند.

کوچک کردن لب بالا و پایین

شکل ۳: ناحیه برش برای کوچک کردن لب بالا و پایین

شکل ۴: نتیجه کوچک کردن لب

جراحی کوچک کردن لب  یک روش مناسب برای بیمارانی است که به طور طبیعی لب‌های بزرگی دارند. عمل جراحی کوچک کردن لب تحت بیحسی موضعی یا در صورت انجام همزمان چندین عمل، تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراح برش افقی را در داخل لب ایجاد می‌کند، سپس چربی و بافت بیش از حد درون لب‌ها را قبل از بستن برش با بخیه‌ها، برمیدارد. عمل جراحی کوچک کردن لب می‌تواند بر روی لب‌های فوقانی و پایینی برای بهبود ظاهر بیمار انجام شود. اثر جانبی عمل جراحی کوچک کردن لب شامل درد، تورم، کبودی و قرمزی در ناحیه عمل است. خطر جدی که بیماران تحت عمل جراحی کوچک کردن لب قرار گرفته اند را تهدید می‌کند، عفونت و یا واکنش آلرژیک به بیهوشی است. تا چند روز پس از عمل جراحی، بیماران باید از داروهای ضد درد استفاده کنند و یک کیسه یخ بر روی لب خود بگذارند تا درد و تورم را کاهش دهد. بیماران معمولا در عرض یک هفته از جراحی می‌توانند به کارشان بازگردند. بهترین نتایج در حدود دو تا سه ماه بعد از جراحی دیده می‌شود.

لیفت لب بالا:

شکل ۵: محل برش برای لیفت لب بالا در امتداد لبه پایین بینی

عمل لیفت لب بالایی برای بیماران است که احساس می‌کنند که لب فوقانی آنها بیش از حد از بینی‌شان فاصله دارد. به طور معمول، طول ایده‌آل فاصله لب فوقانی تا بینی بین ۱۲-۱۵ میلی‌متر است. اگر این فاصله بطور معنی داری بیشتر از میزان معمول ​​باشد، بیماران می‌توانند از بالا بردن لب یا لیفت لب استفاده کنند. دو نوع عمل جراحی لیفت لب بالا وجود دارد: برش در امتداد لبه پایین بینی. مقدار اضافی پوست برداشته می‌شود و لب فوقانی با لبه‌های برش داده شده بینی، بخیه زده می‌شود. لازم است که محل برش‌ها بسته شوند تا لب بالا به سمت بالا کشیده شود. یک برش در امتداد مرز لب‌ها انجام می‌شود. قطعه پوست بالای مرز لب خارج می‌شود و سپس نواحی برش داده شده با دقت بسیار بالا بخیه زده می‌شوند. بنابراین لب بالا به طور موثر به سمت بالا کشیده و فاصله آن با بینی کم می‌شود. زخم حاصل از این برش می‌تواند کاملا قابل مشاهده باشد.

شکل ۶: موقعیت برش لب بالایی در امتداد مرز بین دو لب قرار دارد.

برجسته کردن لب‌ها با آلودرم :

شکل ۸: ورق آلودرم

شکل ۹: موقعیت برش و زخم برای برجسته کردن لب با آلودرم

آلودرم یک گزینه خوب برای برجسته کردن لب‌ها است. از طریق یک سوراخ به لب‌ها وارد شده و مانند یک ساختار شبکه‌ای می‌تواند درون لب‌های شما رشد کند و موجب افزایش حجم لب‌ها شود. این، یک قطعه پوست است که سلول‌های زنده آن جدا شده است؛ و تنها یک ساختار نرم و کلاژنی از آن باقی مانده است. ساختار کلاژن به درون لب‌ها منتقل می‌شود، و اجازه می‌دهد سلول خود بیمار بتواند به آن وصل شود و رشد کند.

حتما بخوانید : جراحی پروتز لب

فعالیت و ورزش بعد از عمل زیبایی لب


لازم است که همراهی داشته باشید که بتواند پس از عمل جراحی لب، شما را تا منزل برساند. اگر شما از جراحی ایمپلنت یا گرافت استفاده می‌کنید، بهبودی می‌تواند تا دو هفته پس از عمل جراحی طول بکشد. در مورد میزان زمانی که برای ریکاوری و تا بهبودی کامل مورد نیاز است با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد که زمان کمتری را صرف کار کنید. شما حداقل باید سه روز کاری را مرخصی بگیرید. اگر از لحاظ جسمی فعال هستید، باید بدانید که نباید تا چند روز پس از تزریق و شاید چند هفته بعد از جراحی ایمپلنت ورزش کنید.

بلافاصله پس از عمل فرم دهی لب (جراحی)


شما کبودی و تورم بعد از عمل را تجربه خواهید کرد، با درد ملایم و متوسط که ​​برای یک یا دو روز ادامه می‌یابد. برای کاهش تورم، کبودی و درد، می‌توان کمپرس سرد را روی محل عمل جراحی گذاشت. ممکن است محدود به استفاده از یک رژیم غذایی مایع برای یک یا دو روز شوید. شما در روز جراحی به احتمال زیاد تحرک خواهید داشت، اما فعالیت‌های شما باید محدود شود.

طول دوره ریکاوری

مهم است که شما تمام دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل را که توسط جراحتان ارائه شده است را پیگیری کنید. این شامل اطلاعاتی در مورد پوشیدن لباس‌های چسب، مصرف آنتی بیوتیک در صورت تجویز و تعیین سطح و نوع فعالیت‌هایی که ایمن می‌باشد، است. جراح شما همچنین دستورالعمل‌های دقیقی در مورد علائم عادی که شما تجربه خواهید کرد و علائم احتمالی عوارض بعد از عمل ارائه می‌دهد. مهم است بدانیم که زمان ریکاوری در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

در دو هفته اول

  • شما ظرف یک هفته قادر خواهید بود که به کار و دیگر فعالیت‌های عادی خود بازگردید.
  • بخیه‌ها چهار تا شش روز پس از عمل حذف می‌شود. نخ‌هایی که داخل دهان قرار می‌گیرند نیز در یک دوره زمانی مشابه از بین می‌روند.
  • ممکن است تا مدت ده روز به مصرف یک رژیم غذایی نرم که نیاز به جویدن نداشته باشد، محدود شوید.

هفته دوم تا هشتم

  • پس از چهار تا شش هفته، انجام فعالیت بدنی شدید می‌تواند از سر گرفته شود.

 ریسک و عوارض عمل فرم دهی لب با جراحی چیست؟


در بین تمام عمل‌های جراحی، خطرات و عوارض مشترکی وجود دارد. شما می‌توانید واکنش‌های آلرژیک به ایمپلنت‌ها را که در بالا توضیح داده شد یا واکنش آلرژیک به بیهوشی داشته باشید. ممکن است خونریزی یا سفتی ایمپلنت را تجربه کنید که شاید نیاز به حذف داشته باشد. شما همچنین در معرض خطر عفونت و حتی آسیب به اعصاب هستید. بسیار مهم است که قبل از عمل جراحی هرگونه نگرانی را با پزشک خود در میان بگذارید و پزشک خود را از هر بیماری و مشکل پزشکی دیگری که دارید آگاه کنید زیرا ممکن است عوارض بیشتری را ایجاد کند.

در ادامه بخوانید : بهترین روش برجسته سازی لب

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر