موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

قرص کاربامازپین ۲۰۰ برای چیست

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 11 آذر 1399 ساعت 00:31

مقدار مصرف: 

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مقدار مصرف هر دارو را پزشک تعیین می‌کند. ولی مقدار مصرف معمولی این دارو به شرح زیر است:
بزرگسالان به عنوان ضد تشنج: مقدار شروع یک قرص (200 میلی‌گرم) دو بار در روز اول می‌باشد. ممکن است مقدار دارو بر اساس نیاز بیمار توسط پزشک معالج افزایش یابد. حداکثر مصرف روزانه برای افراد بالاتر از 15 سال، 1200 میلی‌گرم (6 قرص) می‌باشد. حداکثر مصرف روزانه برای افراد 12 تا 15 سال 1000 میلی‌گرم ( 5 قرص) می‌باشد.
کودکان 6 تا 12 سال: مقدار شروع نصف قرص (100 میلی‌گرم) دو بار در روز اول می‌باشد. ممکن است مقدار دارو بر اساس نیاز بیمار توسط پزشک معالج افزایش یابد. حداکثر مصرف روزانه برای کودکان 6 تا 12 سال 1000 میلی‌گرم (5 قرص) می‌باشد.
کودکان کمتر از 6 سال: مقدار مصرف دارو بر اساس کیلوگرم وزن بدن فقط طبق دستور پزشک تعیین گردد.
 

شرایط نگهداری: 

دارو را دور از نور و در جای خشک ، در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد درون جعبه نگهداری نمایید. دارو دور از دسترس کودکان قرار داده شود. از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید.

موارد احتیاط: 

وجود هرگونه حساسیت به کاربامازپین و یا داروهایی مانند آمی تریپتیلین، کلومیپرامین، ایمی پرامین، نورتریپتیلین، تریمیپرامین و یا مواد دیگری مانند غذاها، رنگ‌ها و مواد محافظ.
در صورت حاملگی و شیردهی.
درصورت ابتلاء به هر نوع بیماری به خصوص بیماری‌هایی نظیر بیماری قلب و عروق، کم خونی یا اختلالات خونی، دیابت، گلوکوم، بیماری کلیوی، کبدی و احتباس ادرار. به منظور عدم ناسازگاری دارویی قبل از مصرف هر نوع داروی دیگر چه با نسخه چه بدون نسخه به هنگام استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.
دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید. دارو را بیش از میزان تجویز شده مصرف نکنید.
برای به حداقل رساندن تحریکات گوارشی، دارو را به همرا غذا مصرف کنید.
در صورتی که یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به محض به یاد آوردن آن را مصرف کنید، ولی اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده باشد از مصرف آن خودداری کرده و مقدار مصرف بعدی را نیز دو برابر نکنید. در صورتی که بیش از یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید به پزشک مراجعه کنید. به منظور بررسی پیشرفت درمان به طور منظم به پزشک مراجعه نمایید.
مصرف این دارو ممکن است باعث تاری دید، خواب آلودگی و سرگیجه شود، لذا ضمن درمان از رانندگی و کار با آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارد خودداری کنید.
مصرف این دارو ممکن است باعث بروز واکنش‌های حساسیت به نور شود، لذا ضمن درمان از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید و لامپ‌های خورشیدی خودداری کنید. در صورت شدید بودن این واکنش‌ها با پزشک خود مشورت نمایید.
در صورتی که عمل جراحی یا داندنپزشکی در پیش دارید، پزشک خود را از مصرف این دارو مطلع سازید.
اگر دارو را به عنوان ضد تشنج مصرف می‌نمایید، پیش از قطع مصرف آن به پزشک مراجعه کنید، ممکن است کاهش تدریجی مقدار مصرف دارو لازم باشد.
 

موارد منع مصرف: 

مصرف در حاملگی و شیردهی:
به هیچ وجه بدون تجویز پزشک مصرف نشود.
 

عوارض جانبی: 

هر دارو به موازات اثرات درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه همه‌ی این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود لیکن در صورت بروز هر عارضه‌ای با پزشک مشورت نمایید.
در صورت بروز عوارضی مانند تاری دید، دوبینی، حرکات غیر عادی چشم، اغتشاش شعور (در افراد مسن)، تغییرات رفتاری (در اطفال)، اسهال شدید، سر درد مداوم، کهیر یا بثورات جلدی پزشک خود را سریعاً مطلع سازید.
همچنین در صورت ادامه یا مزاحمت عوارضی مانند: از دست دادن مهارت در انجام کارها، عدم ثبات، سرگیجه، خواب آلودگی، منگی، تهوع و استفراغ پزشک خود را مطلع سازید.
علائم مصرف بیش ازحد دارو: تشنج، سرگیجه شدید، خواب آلودگی شدید، تنفس سطحی، کند و یا نامنظم، رعشه، ضربان سریع یا نامنظم قلب.
مسمومیت:
در صورت مصرف اتفاقی بیش از میزان تجویز شده، بیمار را سریعاً به بیمارستان منتقل نمایید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر