موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

قرص perfectil platinum

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 12:08

امروزه ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که طیف وسیعی از افراد از آن رنج می برند. همه افراد ممکن است در دوره های زمانی خاص یا با افزایش سن در معرض تغییراتی مانند ریزش و نازک شدن موها قرار بگیرند. آکادمی پوست آمریکا ریزش روزانه 50-100 تار مو را طبیعی تلقی می کند ریزش موی بیشتر از این مقدار می تواند نگران کننده باشد. تغذیه ناکافی و محدود از نظر مواد مغذی، تغییرات هورمونی، اختلال در خون رسانی به فولیکول مو، استرس و آلودگی هوا از جمله عواملی هستند که باعث ضعیف شدن، نازک شدن و در نهایت ریزش موها می شوند. از آنجایی که موها برای حفظ استحکام و ضخامت خود به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی در دوران های مختلف چرخه رشد خود نیاز دارند بهترین راه پیشگیری از ریزش و نازک شدن موها تغذیه متعادل و غنی از ترکیبات اثر گذار در تقویت مو می باشد. در این مورد مکمل های تقویت پوست و مو می توانند اثرات مثبتی داشته باشند.
قرص پرفکتیل پلاتینوم از کمپانی ویتابیوتیکس به گونه ای طراحی شده است تا طیف وسیعی از ریزمغذی های ضروری جهت حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن ها را تضمین نماید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ویژگی های ظاهری:
پرفکتیل پلاتینوم محصول سرکت ویتابیوتیکس انگلستان است که توسط شرکت ویتابیوتیکس تهران وارد شده و در کارخانه داروسازی مداوا بسته بندی می شود. هر جعبه این مکمل حاوی 60 عدد قرص زرد رنگ است که می بایست روزانه دو عدد همراه با وعده های غذایی میل شود. دوره درمان این محصول سه ماه است.

ارزش های تغذیه ای:
قرص پرفکتیل پلاتیوم، 35 ریزمغذی شامل عصاره های گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی را جهت حمایت اختصاصی از ساختمان پوست و همچنین سلامت عمومی بدن تامین می نماید.

کلاژن دریایی:
کلاژن یکی از مهم ترین پروتئین های ساختاری موجود در ساختمان پوست، مو و ناخن می باشد. قرص پرفکتیل پلاتینوم حاوی کلاژن دریایی می باشد. این فرم از کلاژن به صورت اختصاصی موجب افزایش قابل توجه در ساخت کلاژن و در نتیجه بازسازی پوست می گردد. کلاژن دریایی که از منابعی مانند ماهی تهیه می شود به خوبی جذب شده و با اثرگذاری بالا، فرآیند پیری پوست را متوقف کرده و باعث استحکام پوست می گردد. همچنین کلاژن می تواند به صورت آنتی اکسیدان می تواند عمل کرده و موجب دفع رادیکال های آزاد شود، این خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند سفید شدن مو را به تاخیر بیندازد.
برای مطالعه بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

- روغن دانه انگور سیاه (Black Currant Seed Oil): روغن دانه انگور سیاه به دلیل دارا بودن اسید های چرب ضروری به نام گاما-لینولنیک اسید (GLA) و ماده شیمیایی به نام آنتوسیانین که دارای اثرات آنتی اکسیدانی است، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و سبب کاهش تشکیل چروک های زودرس می شود.

- عصاره پوست درخت کاج (Pine Bark Extract): عصاره پوست درخت کاج حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که سبب حفظ رطوبت و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و محافظت پروتئین های ساختاری (کلاژن و الاستین) پوست در برابر تخریب های محیطی می گردد.

- عصاره دانه انگور (Grape Seed Extract): عصاره ی دانه انگور آنتی اکسیدان قوی بوده و ازتخریب کلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید موجود در پوست جلوگیری می کند و پوست را در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند. همچنین موجب شفافیت، لطافت و حفظ رطوبت پوست می شود. روغن استخراج شده از دانه های انگور حاوی اسید لینولئیک هستند، از آنجا که این اسید چرب به طور طبیعی در بدن سنتز نمی شود کمبود آن می تواند در ریزش مو و خشکی پوست منجر شود.

- کوآنزیم (Co-Enzyme Q10): کوآنزیم Q10 آنتی اکسیداتی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما تحقیقات نشان می دهند که با افزایش سن سطح کوآنزیم Q10 کاهش می یابد.
کوآنزیم Q10 با تحریک سنتز کلاژن و الاستین در پوست سبب افزایش استحکام و تقویت خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این ریز مغذی با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، عوامل مهاجم به سلول های پوست را خنثی کرده و روند پیروی را کند می کند.

- عصاره چای سبز (Green Tea Extract): عصاره چای سبز از پرکاربردترین عصاره های گیاهی می باشد که از بروز علائم پیری پوست مانند چروک های ریز تا عمیق و ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند و سبب حفظ و تقویت سلامت پوست می گردد. کاتچین موجود در چای سبز می تواند از ریزش موی هورمونی نیز جلوگیری کند.
برای مطالعه بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

- آلفا لیپوئیک اسید (Alpha Lipoic Acid): آلفا لیپوئیک اسید ماده ای است که در بدن در فرآیند های تولید انرژی نقش دارد. این اسید چرب ضروری به شکل گیری و استحکام هرچه بیشتر سلول های پوست و همچنین رشد و نگهداری مو کمک می کند و موجب کاهش خطوط سطحی و چروک های ظریف می گردد. همچنین با نقش آنتی اکسیدانی خود در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت می کند.
آلفا لیپوئیک اسید سطح آنتی اکسیدان های دیگر نظیر گلوتاتیون را افزایش می دهد و با محافظت از آسیب پوست به کاهش علائم پیری نیز کمک می کند

- عصاره گوجه فرنگی (Tomato extract): لیکوپن (Lycopene) ماده ای قرمز رنگ است که از عصاره ی گوجه فرنگی به دست می آید. این ماده یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که سبب حفاظت پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید می شود و از سرطان پوست پیشگیری می کند. همینطور با دفع رادیکال های آزاد خطر چین و چروک و علائم پیری را کاهش می دهد.
عصاره گوجه فرنگی موجب حفظ لطافت، شفافیت و جلوگیری از شل شدن پوست می شود. همچنین منبع عالی ویتامین ث نیز می باشد و در نتیجه می تواند به تحریک کلاژن سازی کمک کند.

- بتاکاروتن (Betacarotene): بتاکاروتن نوعی از کاروتنوئید ها مشتق شده از گیاهان است. بتاکاروتن ها هم ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی به حساب می آیند و هم پیش ساز ویتامین A بوده و در بدن به این ویتامین که یک ماده مغذی محافظت کننده در برابر آسیب نور خورشید است، تبدیل می شوند. بتا کاروتن همچنین در سلامت پوست، پیشگیری از آسیب سلولی و پیری زودرس مفید است.

- ویتامین B3: جزو مهم ترین ویتامین های موثر در تقویت پوست می باشد. این ویتامین موجب حفظ رطوبت پوست، بهبود التهاب پوست و کاهش تولید ترشحات چربی از منافذ پوست می‌شود و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. نیاسین به محافظت از سلول های پوست در برابر نور خورشید نیز کمک می کند. استفاده از این ویتامین به ویژه در بیماری آلوپسی ناشی از کمبود نیاسین که در نواحی خاصی از سر ریزش مو رخ می دهد ضروری است.

- ویتامین C: ویتامین C از اصلی ترین آنتی اکسیدان های بدن است که نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد. بیشتر اثرات ویتامین C در محصولات تقویت پوست و مو به این دو خاصیت مربوط می شود. علاوه بر این ویتامین C می تواند باعث افزایش جذب آهن شود و از این طریق در کاهش ریزش موی ناشی از کم خونی فقر آهن موثر باشد.

- بیوتین (Biotin): بیوتین جزو ویتامین های گروه B می باشد و نام دیگر آن ویتامین B7 است. این ویتامین برای رشد و نگهداری موها و بهبود و تقویت ناخن‌ها ضروری است و سندرم ناخن‌های شکننده را کاهش می‌دهد. کمبود بیوتین به طور واضح باعث نازک شدن تار مو، کاهش کیفیت ناخن شده و زیبایی و سلامت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
برای مطالعه بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

- ال-سیستئین (L-Cystine): سیستئین از لحاظ شیمیایی جزو آمینواسید ها طبقه بندی می شود. آمینه اسید ها اجزای تشکیل دهنده ی پروتئین ها هستند و سیستئین به دلیل ساختار خود، و توانایی ایجاد پیوند های دی سولفیدی نقش بسیار مهمی در ساختار پروتئین های تشکیل دهنده مو دارد. از آنجا که کلاژن و الاستین از جنس پروتئین بوده و از مهم ترین اجزای ساختاری پوست، مو و ناخن هستند، مصرف سیستئین می تواند در سلامت و افزایش رشد مو و ناخن نقش داشته باشد.

- روی (Zinc): این ماده معدنی برای سنتز پروتئین و تقسیم سلولی، دو فرایند مورد نیاز برای رشد مو، ضروری است. به همین ترتیب، کمبود روی ممکن است باعث ریزش مو شود که با مصرف مکمل روی بر طرف می شود. همچنین روی از جمله مواد معدنی است که نقش به سزایی در کلاژن سازی، بهبود زخم و بهبود علائم آکنه دارد. در نتیجه در سلامت و تقویت پوست، مو و ناخن اهمیت دارد و از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری می‌کند.

- سیلیکون (Silicone): سیلیکون در تمام بافت های پیوندی از جمله ناخن، مو و پوست وجود دارد و در تشکیل کلاژن نقش دارد. کلاژن به عنوان چارچوب ساختاری برای پوست عمل می کند و باعث حفظ رطوبت پوست نیز می شود. سیلیکون با خاصیت مولکولی منحصر به فرد، نقش های متفاوتی در سلامت پوست ایفا می کند، از طرفی باعث انتقال بهتر مواد موثره ی موجود در محصول به سلول های پوستی گشته و از طرف دیگر، با ایجاد لایه ای محافظ روی پوست، هم به از دست رفتن آب و رطوبت پوست جلوگیری می نماید و هم اجازه ی نفوذ عوامل بیگانه و آسیب رسان را به ساختمان پوست نخواهد داد. همچنین این ترکیب برای تقویت و جلوگیری از کم پشت شدن مو و پیشگیری از شکنندگی ناخن اهمیت دارد.

- آهن (iron): آهن جز اصلی ترین ترکیبات لازم برای حفظ سلامت پوست، مو و استحکام ناخن است. همچنین در سنتز DNA به ویژه در سلول های مو نقش دارد. در زمان فقر آهن،‌ بدن نمی‌‌تواند هموگلوبین مورد نیاز را تولید کند و در نتیجه اکسیژن کافی برای رشد و ترمیم سلول‌‌ها‌ی بدن از جمله سلول‌‌ها‌ی تحریک کننده رشد مو فراهم نمی شود. ریزش مو یکی از عوارض کم خونی ناشی از فقر آهن است که با دریافت مکمل آهن برطرف می شود.
برای مطالعه بیشتر در این زمینه کلیک کنید.

- ویتامین D: ماده مغذی مهمی است که برای سلامتی ضروری است. علاوه بر تقویت ایمنی در سلامت استخوان، پوست و تحریک رشد مو مؤثر است.
ویتامین D رشد سلول ها را تحریک کرده و به ایجاد فولیکول های جدید مو کمک می کند. تحقیقات نشان دادند که کمبود ویتامین D با ریزش مو مرتبط است همچنین ممکن است باعث ایجاد جوش صورت شود.

- ویتامین B1: ویتامین B1 که به نام تیامین هم شناخته می شود به ویتامین ضد استرس مشهور است. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، سیستم عصبی را نیز آرام می کند و می تواند به رشد سالم مو کمک کند، ریزش مو را کاهش داده و حتی از ریزش مو جلوگیری کند.

- ویتامین B2: ویتامین B2 به گردش خون و حفظ کلاژن کمک می کند و جذب روی، ماده معدنی مهم دیگر در پوست را بهبود می بخشد که موجب کاهش التهاب و یکپارچگی پوست می شود و از خشکی آن محافظت می کند. این ویتامین می تواند روند ترمیم زخم را تسریع کند.

- ویتامین B6: یکی دیگر از مهمترین ویتامین های ضروری برای استرس، B6 می باشد که با تولید سروتونین (هورمون شادی)، ملاتونین (هورمون خواب) و نوراپی نفرین (هورمون استرس) به تنظیم خلق و خو و خواب کمک می کند. استرس و خواب ناکافی باعث افزایش التهاب در بدن، کاهش بازسازی سلول و خشکی پوست می شود. همه این عوامل منجر به ضعیف شدن مو و پیری زودرس می شوند که این ویتامین می تواند از این موارد پیشگیری کند.

- ویتامینB5 یا Pantothenic Acid: ویتامین B5 رطوبت پوست را حفظ می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. از آنجا که پوست مرطوب نیز از مقاومت بیشتری برخوردار است، B5 می تواند به جلوگیری از آکنه کمک کرده و علائم پیری را نیز کاهش دهد.

- ویتامین B9 یا  Folic Acid: اسید فولیک در درجه اول مسئول رشد سالم سلول است. این سلول ها در داخل بافت های پوست، مو و ناخن وجود دارند. همچنین فولیک اسید مانند آنتی اکسیدان برای مقابله با آسیب رادیکال های آزاد عمل می کند. 

- ویتامین B12 یا Cobalamin: برای تقسیم سلولی ضروری است و از مو، پوست و ناخن های سالم محافظت می کند. همچنین التهاب، خشکی و آکنه را کاهش می دهد. با توجه به نقش ویتامین B12 در تقسیم سلول، سطح کافی از این ویتامین برای تقویت مو، پوست و ناخن مورد نیاز است.

- مس (Copper): مس ماده معدنی مهم دیگری است که اثرات ضد پیری دارد و به ساخت کلاژن و الاستین، بهبود گردش خون و کاهش التهاب پوست نیز کمک می کند. همچنین این ماده معدنی برای کاهش شکنندگی و رشد مو لازم است. مس می تواند با تحریک فولیکول مو جذب اکسیژن و مواد مغذی را افزایش دهد. تصور می شود که این ماده معدنی می تواند از طریق طولانی کردن چرخه مو عمر آن را بیشتر کند و باعث تحریک رشد موهای جدید شود. از طرفی مس یکی از ریز مغذی های مورد نیاز برای تولید ملانین -رنگدانه اصلی در رنگ سیاه مو- است. 

- منیزیم (Magnesium): کمبود منیزیم باعث کاهش سطح چربی و رطوبت پوست می شود و احتمال خشکی و چین و چروک را در پوست افزایش می دهد.

- منگنز (Manganese): مواد معدنی کمیابی مانند منگنز، در روند بهبود زخم ها مهم هستند. از طرفی بهبود زخم نیاز به تولید بیشتر کلاژن دارد، منگنز برای تولید اسید آمینه پرولین، که برای تشکیل کلاژن و ترمیم زخم در سلول های پوست انسان ضروری است، مورد نیاز است. 

- سلنیوم (Selenium): سلنیوم یک عنصر کمیاب اساسی است که در محافظت از آسیب اکسیداتیو و همچنین در مورفوژنز فولیکول مو نقش دارد. 
سلنیوم برای سلامت مو و ناخن لازم است. مطالعات نشان دادند که سلنیوم به کاهش شکننده شدن ناخن یا مو کمک می کند. این ماده معدنی بر روی بافت زنده ای که از فولیکول های مو و بستر ناخن خارج می شود تأثیر می گذارد بنابراین دریافت مقادیر کافی سلنیوم در حفظ این بافت نقش دارد.

- کروم (Chromium): کروم سطح قند خون را کنترل می کند و از افزایش یا کاهش قند خون که هر دو موجب ریزش مو می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

- ید (Iodine):  ید باعث تنظیم هورمون‌های تیروئید می‌شود. این هورمون ها به کنترل رشد فولیکول های مو کمک می کنند و از ایجاد موی شکننده و ریزش مو جلوگیری می‌کنند.
وقتی سطح هورمون تیروئید پایین باشد، ممکن است بازسازی فولیکول های مو متوقف شود و با گذشت زمان، منجر به ریزش مو شود. به همین دلیل، افرادی که دچار کمبود ید هستند نیز ممکن است ریزش مو را تجربه کنند. علاوه بر این ید بر کاهش التهابات پوستی و ترمیم زخم مؤثر است.

- ویتامین E: ویتامین ای مانند ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از استرس اکسیداتیو پیشگیری می کند. مطالعات نشان دادند که این ویتامین می تواند در رشد مو کمک کننده باشد.

نتیجه گیری:
پرفکتیل پلاتینوم محصول سرکت ویتابیوتیکس انگلستان است که توسط شرکت ویتابیوتیکس تهران وارد شده و در کارخانه داروسازی مداوا بسته بندی می شود . کلاژن و الاستین از پروتئین های ساختاری هستند که به طور طبیعی در لایه ی میانی پوست تولید می شوند. کلاژن و الاستین برای حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست ضروری هستند. بدن به طور طبیعی این پروتئین ها را تولید می کند و افراد جوان معمولا میزان بالایی از کلاژن و الاستین را در پوست خود دارند، اما تولید آن ها در بدن به واسطه ی عواملی مانند افزایش سن، رادیکال های آزاد و عوامل محیطی و فقر ویتامین و املاح ضروری کم شده و چین و چروک و سایر مشکلات پوستی ایجاد می گردد.

به طور کلی مکمل پرفکتیل پلاتینوم ریزمغذی های ضروری را برای تولید کلاژن و الاستین تامین، و از طریق گردش خون به تمامی نواحی پوست (حتی عمیق ترین لایه) می رساند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در قرص پرفکتیل پلاتینوم در کنار عصاره های گیاهی، ترکیبی قدرتمند جهت تقویت همه جانبه ی ساختمان پوست، مو و ناخن تشکیل می دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر