موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کانسیلر و کانتور چیست

کانسیلر و کانتور چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 اسفند 1398 ساعت 17:16

شما عزیزان حتما با سرچ کلماتی مانند:

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کانتور، کانتور چیست، کانتورینگ چیست، کانتور صورت چیست، کانسیلر و کانتور چیست، کانتور صورت، کانتور چیست و چه کاربردی دارد، قلم کانتور، عکس کانتور، کرم کانتور و دیگر کلمات، با این مطلب آشنا شده اید. برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای در کانتورینگ با ما همراه باشید.

کانتور چیست؟

کانتور کردن به معنای سایه زدن است و یک تکنیک آرایشی است که برای آن لوازم آرایشی خاصی وجود دارد، از کانتورینگ برای تقویت و برجسته سازی اجزای صورت و یا بدن مانند سینه ها استفاده می شود.

کانتورینگ معمولا به صورت سرد و گرم رنگ بندی شده است، که می توان از آن برای ایجاد یک یا دو سایه تیره تر و یا روشن تر از رنگ پوست در مناطق مختلف صورت مانند گونه ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) که مایلیم به شکل برجسته و یا ریز نشان داده شوند، استفاده کرد.

در واقع کانتورینگ با ایجاد خطای دید، قسمت هایی از صورت را که مد نظر ماست، برجسته (گونه ها) و یا کوچک (بینی) نشان میدهد.

در این قسمت تاریخچه ای از کانتور را جهت افزایش اطلاعات شما عزیزان جمع آوری کرده ایم و بعد از آن شما می توانید آموزش کانتورینگ را به صورت عکس و ویدئو آموزشی مشاهده کنید.

تاریخچه کانتور

کانتورینگ اولین بار در قرن شانزدهم توسط بازیگران استیج الیزابت مورد استفاده قرار گرفت، آن ها برای اینکه به تماشاچیان کمک کنند که متوجه حالت چهره اشان شوند از گچ و دوده روی صورت خود استفاده می کردند.

آرایش الیزابت

در اواخردهه 1800 میلادی زمانی که برق اختراع شد و چراغ ها به طور وسیع مورد استفاده قرار گرفت، دوده (دود سیاه حاصل از آتش زدن مواد خاص که بر روی صورت نقش می بست و در واقع صورت را تیره نشان می داد.) دیگر راهکار خوبی نبود.

از آن پس بازیگران بجای دوده از رنگ روغن (گریس) برای نشان دادن احساسات خود استفاده می کردند.

در سال های 1800 تا 1900 میلادی ملکه ویکتوریا آرایش را چیزی عجیب و غریب دانست، زیرا فقط بازیگران صحنه و روسپی ها از آن استفاده می کردند. و در آن زمان موارد آرایشی فقط در فروشگاه های لوازم آرایشی قابل تهیه بود.

آرایشگر بازیگران

در سال 1920 تا 1930 میلادی، کانتورینگ در فیلم ها مورد استفاده قرار گرفت. بازیگر آلمانی، مارلین دیتریش چهره اش را برای فیلم هایش کانتور می کرد. او اجزا و خطوط طبیعی صورتش را با سایه زدن برجسته نشان می داد.

در سال 1934، مکس فکتور آرایشگر، برای اعمال آرایش هایی زیبا بر روی صورت بازیگران مشهور بود. او سایه هایی را به صورت بازیگران اضافه می کرد تا طبیعی به نظر برسند. او در سال 1945 برای اولین بار آموزش کانتور کردن برای حالت های مختلف صورت را منتشر کرد.

در سال 1944 میلادی، بن لی یک آرایشگر معروف، آرایش را برای بازیگران فیلم های Gone with the Wind و Planet of the Apes 1968 انجام داد. و سپس برند آرایشی خود با نام Ben Nye را ساخت که هنوز هم بین مردم محبوب است.

در دهه 1950 میلادی، در هالیوود این روش توسط بازیگرانی مانند آدری هیپبورن، مریلین مونرو و الیزابت تیلور مورد استفاده قرار گرفت.

الیزابت تیلور

در دهه 1990، کوین اوکون، آرایشگری که مسئول برجسته سازی صورت بازیگرانی چون گوئینت پالترو، سیندی کرافورد و جانت جکسون شد.

گوئینت پالترو

در سال 2000 میلادی، کانتورینگ بدن مانند سینه ها، باب شد و در نتیجه شاهد تصاویر روزافزونی از افراد مشهوری بودیم که از این روش استفاده می کردند.

آموزش کانتور صورت

این آموزش درباره کانتور و های لایت صورت است، در این مطلب به شما آموزش داده می شود که چطور بدون هیچگونه عمل جراحی، یک صورت زیبا داشته باشید که تمام اجزا متناسب به نظر برسند.

در واقع با چند لوازم آرایشی ساده شما می توانید گونه، پیشانی زیبا، فک، چونه، بینی و لبای بزرگی داشته باشید.

اگر دوس دارید بدونید که چطور با کانتور، صورت از حالت یکنواختی درمیاد، حتما با ادامه آموزش با ما همراه باشید.

کانتور کردن باعث می شود که شما بتوانید ایرادهای صورت را مقداری تصحیح کنید. کانتور یکی از آرایش های واجب صورت به حساب می آید، که اگر شما نخواهید زیاد آرایش غلیظی داشته باشید و به یک آرایش ساده بسنده کنید، توصیه می شود از کانتور استفاده کنید تا صورت طبیعی تر و زیباتر جلوه کند.

توصیه می شود بعد از فاندیشن کردن، با پودر صورتتون رو ست نکنید، چون اگر بخواهید از لوازم آرایشی، کانتورهای چرب و یا مدادهای SmashBax کنید، به علت اینکه این لوازم چرب هستند و روی پودر استفاده می شوند، باعث کثیف کاری میشند.

بعد از اینکه فاندیشن انجام شد، اگر میخواهید از کانتوری استفاده کنید که چربه، از پودر فیکس استفاده نکنید و بعد از فاندیشن بلافاصله برید سراغ کانتورکردن با محصولات چرب.

اما اگر می خواهید که کانتور را با پودر انجام دهید در این صورت شرایط فرق می کنه و پس از فاندیشن کردن از پودرفیکس استفاده کنید و سپس از محصولات پودری، برای کانتور استفاده کنید.

در این آموزش شما اصل کانتور کردن را یاد می گیرید. اول با استفاده از کانتور چرب صورت را کانتور می کنیم و سپس با استفاده پودر کانتور روی اونو میکس می کنیم.

1- کانتور با کرم چرب

با استفاده از کرم Step-By-Step Contour Sticks SmashBax متوسط (از محصولات دیگرهم می توانید استفاده کنید)، یک عدد سه انگلیسی در حاشیه سمت راست صورت ایجاد می کنیم.

اگر پیشانی شما کوتاه است، خطی را که در قسمت پیشانی می کشید سعی کنید که به خط مو نزدیک تر باشد و یا اصلا می توانید آن را نکشید.

اگر پیشانی شما دراز و بزرگ است، سعی کنید این خط را به طرف داخل پیشانی یعنی مقداری دور از خط مو بکشید.

اما اگه سایز پیشانی شما متوسط است، به همین صورت که در تصویر می بینید به صورت نرمال این خط را ایجاد کنید.

خطی دومی که روی استخوان گونه می کشید، سعی کنید از بالایه خط گوشتان آن را بکشید. دقیقا روی استخوان گونه!!

اگر صورت های کشیده، بیضی یا بلندی دارید، سعی کنید این خط زیاد به سمت پایین و لب های شما کشیده نشود، چون باعث می شود صورت شما کشیده تر و لاغرتر نشان داده شود.

اگر لپ، گونه های تپل و یا صورت گرد دارید و یا دوست دارید صورت شما استخوانی تر جلوه کند، این خط را سعی کنید بیارید داخل و به لب های شما نزدیک تر باشد.

برای استخوان فک، خط را از زیر گوش شروع کرده و به سمت چونه خود بکشید. برای کسانی که افتادگی فک دارند، باید سعی کنند از جایی که افتادگی شروع میشه این خط را شروع کنند تا افتادگی به صورت جمع تر نمایان کند.

یک سه انگلیسی برعکس هم برای سمت چپ صورت به همان شکل که توضیح داده شد تا زیر چونه می کشیم و به خط سمت راست وصل می کنیم.

نوبت بینی است! دو خط به موازات استخوان بینی (تیغه بینی) روی آن بکشید، اگر بینی بلندی دارید سعی کنید این خط را تا نوک بینی بیاورید و پایین بینی (میان دو سوراخ بینی) را حتما تیره کنید. اینکار باعث می شود بینی شما کوتاه تر بنظر برسد.

اما اگر بینی کوتاهی دارید، پایین بینی را تیره نکنید. برای بینی های استخوانی به اصطلاح قلمی دارید، خط های روی بینی را خیلی بهم نزدیک نکنید چون باعث می شود بینی شما تیغه ای تر نمایان کند.

اگر بینی گوشتی و پهنی دارید سعی کنید این دو خط را بهم نزدیک کنید تا بینیتون باریک تر بنظر برسه، با کناره های بینی کاری نداشته باشید چون بعدا با کانسیلر کناره های بینی را روشن می کنیم تا با پوست صورت یکسان شود و فقط تیغه ای که با کانتور ایجاد کردیم به عنوان بینی به نظر برسد.

برای اینکه لب های بزرگی داشته باشید، با کانتور یک خط زیر لب پایین و قسمت هفتی شکل لب بالایی بکشید تا لب های شما به صورت برگشته و بزرگ نشان داده شود.

2- محو کردن کانتور

با استفاده از Beautyblender یا اسفنج، خط هایی که کشیدیم را محو می کنیم. محو کردن شما باید به صورت تپ تپ باشه و اسفنج را روی صورت نکشید چون باعث قاطی شدن خطوط کانتور میشه.

از پیشانی شروع کنید و به سمت بیرون (خط موها) خط های کانتور را محو کنید. برای خط گونه، اسفنج را روی خودش و به سمت بالا بکشید. اگر خط گونه را به سمت پایین محو کنیم خط گونه از بین میرود و قالب صورت بهم میریزد. خط فک را نیز به سمت پایین محو کنید.

نکته ای که اینجا باید دقت کنید این است که کانتور کردن در واقع سایه کاری هست و نباید هیچ خطی روی صورت باقی بذارید.

بینی را نیز سعی کنید روی خودش محو کنید، اگر ذره ای انحراف داشته باشد مشکلی ایجاد نمی کند، چون بعدا با کانسیلر می توانید آن را درست کنید.

3- کانسیلر

کانسیلر را زیر چشم ها و کناره های بینی تا خط کانتور بکشید. اگر خط خنده خیلی عمیقی دارید می تونید روی خط خندتون هم بکشید. روی چونه، پیشانی، بینی نیز از کانسیلر استفاده کنید.

آموزش زدن کانسیلر – خط بینی و زیر چشم

همچنین می توانید روی خط پایین گونه نیز بکشید تا خط گونه عمیق تر نشان داده شود.

آموزش زدن کانسیلر – خط گونه عمیق

4- محو کردن کانسیلر

با استفاده از Beautyblender یا اسفنج به صورت تپ تپ و قطعه قطعه کانسیلر را محو کنید. روی خط پایینی گونه با نوک باریک بیوتی بلندر بکشید که عمیق تر نمایان شود و شما بدون هیچ گونه عمل جراحی فک دار شوید. اگر بخواهید زیر چشم را روشن کنید با قلم این کار را انجام دهید، چون بیوتی بلندر برای این کار مقداری ضخیم است.

آموزش زدن کانسیلر – بیوتی بلندر

5- فیکس زیر چشم

بعد از کانسیلر نوبت فیکس کردن زیر چشم است، از پودر فیکس استفاده می کنیم. قبل از استفاده از پودر با بیوتی بلندر مطمئن شوید که زیر چشم هایتان چروک نداشته باشد. چون بعد از زدن پودر چروک باقی می ماند.

6- پنکیک

نکته مهم درباره کانتور کردن، قبل از اینکه بخواهید صورتتان را با پودر کانتور کنید باید با پنکیک صورت را به صورت کامل فیکس کنید. چون اگر بلافاصله برویم سراغ کانتور پودری ممکن است صورت تیره و یا کثیف کاری شود.

پنکیک  را به صورت تپ تپ انجام دهید تا خط هایی که مشخص کردیم از بین نروند.

7- کانتور با پودر

نوبت کانتور با پودر است!! برای کانتور با پودر از قلم های سرج و یا سر راست استفاده کنید. قلم را در پودر کانتور بگذارید و سپس روی خط زیر گونه و به سمت بالا محو کنید.

قلم را روی پیشانی و به سمت بالا بکشید. خط فک را نیز رو به پایین محو کنید و مقداری هم روی بینی بکشید.

کسانی که پلک های پف کرده و بزرگی دارند، توصیه می شود هیچوقت استخوان پلک که بزرگ و پف کرده هست را سفید نکنند.

زیرا در دنیای آرایش، روشن کردن همه چیز را بزرگتر و تیره کردن همه چیز را کوچکتر نشان می دهد.

8- استفاده از برنزه

بعد از کانتور پودری، نوبت به برنزه است. میخواهیم تمام صورت را برنزه کرده و خط و خطوط هایی که تا الان بوجود آوردیم، روی صورت میکس شوند. گردن را نیز حتما برنزه کنید تا با صورت شما یکسان شود و تفاوتی بین صورت و گردنتان ایجاد نشود.

9- هایلایتر صورت

در این مرحله از هایلایتر روی قسمت برجسته گونه استفاده می کنیم، اگر دوست دارید می توانید به صورت C مانند، روی گونه و قسمتی از ابرو استفاده کنید. از هایلایتر برای بالای ابرو نیز استفاده می کنیم و اثری که دارد این است که ابرو را بالا نشان می دهد.

روی بینی هم بکشید، اگر بینی های بزرگی دارید می توانید روی نوک بینی را نیز هایلایتر کنید. با اینکار بینی شما کوچک و سربالاتر نشان داده می شود.

برای گوشه چشم ها نیز از هایلایتر استفاده کنید چون باعث می شود که چشم ها شاداب تر و فاصله آن ها از هم بازتر نشان داده شود. مخصوصا برای کسانی که چشمان نزدیک به همی دارند این نکته خوبیست. روی هفت لب بالایی نیز بکشید.

10- رژ گونه

نوبتی هم باشد نوبت رژ گونه است، اکثر خانوم ها از رژ گونه به شیوه اشتباهی استفاده می کنند. طریقه استفاده از رژ گونه به این شکل است که شما لبخند بزنید و قسمتی از گونه که بیرون آماده است را رژ گونه بزنید و به سمت بیرون پخش کنید.

رژ گونه آموزش زدن رژ گونه آموزش زدن رژ گونه

11- فیکس اسپری

اسپری فیکس

اگر بعد از تمام این مراحل صورت ما حالت پودری دارد، برای رفع آن می توانیم از فیکس اسپری استفاده کنیم. اسپری را 20 تا 30 سانتی صورت نگه داشته و به کل صورت اسپری کنید.

12- رژ لب

در این مرحله به دلخواه از رژ لبی که دوست دارید استفاده کنید.

تبریک!! کانتور صورت شما با موفقیت انجام شد.

کانتور یکی از تکنیک های آرایشی است که بسیار به زیبایی صورت کمک می کند، با استفاده از کانتور شما می توانید بدون هیچ عمل جراحی قالب صورت خود را تصحیح کنید. که در مقایسه با روش های دیگر، بسیار سریع، راحت، کم هزینه و طبیعی تر است.

نکات مهم در کانتور کردن

برای ثابت نگه داشتن آن  روی صورت  می توانید از  ،کرم پودر ، کانسیلر ، کرم و …  استفاده کنید .

انتخاب کرم و پودر بسیار مهم است . اگر تازه کار هستید توصیه می شود از محصولات کرم مصرف کنید .

برای شاداب و با طراوت نشان دادن صورت از کرم استفاده کنید اما اگر می خواهید صورتی مات داشته باشید

پودر را برای زیر سازی و همچنین در آخر ارایش استفاده کنید .

انتخاب برس مناسب ، مهم است . برای هایلایت کردن بخش هایی از صورت باید یک برس کانتورینگ داشته باشید.

برس کانتورینگ در اندازه های مختلف موجود است که برای افزایش دقت توصیه می شود از

برس با اندازه کوچک و پر استفاده کنید .

کانتورینگ در قسمت های  تقاط استخوانی استفاده می شود .شناخت ساختار صورتتان به شما کمک خواهد کرد.

به ترکیب رنگی کانتور ها توجه کنید . رنگ بندی آن شامل دو رنگ است یک تیره و  دیگری روشن .

از کانتور تیره برای کشیدن نقاط تیره و از کانتور روشن برای هایلایت کردن استفاده می شود .

پس از تکمیل ارایش خطوط تیره و روشن  نباید در صورتتان نباید نمایان باشد . هرچقدر کانتور طبیعی تر دیده شود،ارایش شما زیباتر است .

برای هایلایت کردن صورت،فقط نقاط برجسته صورت که نور به صورت طبیعی  بیشتر به آن ها میتابد مد نظر ماست .

این نقاط شامل:  لب بالایی ، استخوان ابرو ، گونه ها ، و…. می شود . این کار به افزایش  زیبایی کانتور کردن شما مؤثر است .

شما می تونید نظرات و سوالتتونو در پایین همین مطلب ارسال کنید و ما در سریع ترین زمان ممکن به اون جواب میدیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر