موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

احتمال بارداری بعد از قطع قرص ال دی؟

احتمال بارداری بعد از قطع قرص ال دی؟

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 16:23

4851-2.jpg

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این مقاله راجع به قرص ضد بارداری صحبت خواهیم کرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال از راه های جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده میکردید و قصد بچه دار شدن نداشتید اما اکنون تصمیم تان تغییر کرده است حتما این مقاله را مطالعه کنید.

4851-1.jpg

قرص ضد بارداری

افراد با خوردن این نوع قرص ها موجب توقف عملکرد تخم گذاری در سیستم داخلی بدن خود میشوند و بدین طریق از بچه دار شدن شان جلوگیری میکنند و در واقع منشا این اثر گذاری و کنترل غده هیپوفیز مغز است. مصرف قرص ضد حاملگی با ایجاد تغییراتی در رحم و تولید هورمون پروژسترون از رسیدن اسپرم به سلول های تخمک جلوگیری به عمل می آورد.

4851-2.jpg

قطع مصرف قرص ضد بارداری و آغاز عادت ماهانه

کسانی که قصد بچه دار شدن دارند باید مصرف قرص را کنار بگذارند تا خونریزی ماهانه آن آغاز شود. ممکن است در خصوص زمان شروع پریود سوالاتی به ذهن تان خطور کند که در پاسخ آن باید بگوییم زمان دقیق برای آغاز خونریزی قابل پیش بینی نیست و باید مدتی را منتظر بمانید. و البته نکته مهم این است که برای باردار شدن فقط باید علائم تخمک گذاری را مشاهده کنید و نیازی به آغاز دوره قاعدگی نیست، البته این موضوع برای هر فرد متفاوت است اما خیلی از خانم ها در یک الی دو هفته آغازین پس از قطع مصرف قرص، باردار میشوند.

بارداری و قطع مصرف قرص

اولین قدم برای بارداری قطع مصرف قرص است. بدن هر فرد شرایط متفاوتی دارد برخی تا یک هفته پس از قطع مصرف قرص روند تخمک گذاری در بدن شان آغاز میگردد و برخی دیگر ماه ها زمان میبرد تا به این مرحله برسند. به طور معمول لزومی برای شروع اولین قاعدگی نیست. همچنین نکات دیگری نیز در روند شروع قاعدگی موثر است که در بخش بعد به آنها اشاره ای خواهیم داشت. بانوانی که قبل از شروع مصرف قرص ضد حاملگی روند قاعدگی نامنظمی داشتند پس از مصرف و قطع قرص با تاخیر قاعدگی شان آغاز میگردد و نباید در این خصوص نگران باشند.

شروع قاعدگی پس از مصرف قرص ضد حاملگی

زمان شروع قاعدگی پس از مصرف و قطع قرص حاملگی بستگی به عوامل دیگری نیز دارد که در ادامه به چند تای آنها اشاره می شود:

  1. وزن فرد
  2. میزان سلامتی فرد
  3. استرس که تاثیر منفی بر روی بدن میگذارد.
  4. ورزش که تاثیرات مثبتی به دنبال دارد.
  5. بیماری هایی چون سندروم تخمدان

تصمیم برای بارداری

گاها دیده میشود افرادی که از قرص های ضد بارداری ترکیبی استفاده میکنند پس از قطع مصرف زودتر از دیگر زوج ها بچه دار میشوند که دلایل آن در ادامه ذکر میشود:

  1. اثر محافظتی که قرص های ضد بارداری نسبت به اندومتریوز دارند موجب این مسئله میشود.
  2. اثر های محافظتی قرص ها از ایجاد عفونت های لگنی جلوگیری میکند و احتمال حاملگی خارج از رحم را نیز کاهش میدهند.

مصرف اسید فولیک را پس از قطع قرص ها نیز آغاز کنید، سعی کنید برای اقدام به بارداری با پزشک تان مشورت کنید چراکه برخی از انها معتقدند تا دو ماه پس از قطع قرص نباید اقدام به بارداری کرد اما برخی دیگر خیر و این بستگی به شرایط بدنی تان دارد که باید توسط پزشک متخصص بررسی و نتیجه آن به طور دقیق اعلام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر