موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای چاقی صورت

بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای چاقی صورت

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 03 فروردین 1401 ساعت 01:51

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پر حجم و زیباترشدن فرم صورت، یکی از مواردی است که رازیانه به صورت طبیعی برای شما به ارمغان می‌آورد. رازیانه با داشتن اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی به یک گیاه منحصربه‌فرد تبدیل شده است. علاوه بر کاربردهای فراوان این دانه خوش‌عطر در آشپزی، چای رازیانه نیز خواص بی‌شماری برای سلامتی، و خوش‌فرم شدن اندام دارد.

گیاه رازیانه

این گیاه بومی مدیترانه است. و قرن‌هاست به عنوان دارو برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای رازیانه، با بوی آرام‌بخش و کمی طعم تلخ، موجب بهبود حافظه و کمک به هضم غذا می‌گردد. از دیگر خواص رازیانه:

ضد میکرب و انواع عفونت‌ها

دمکرده رازیانه با تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر عوامل بیماری‌زا مراقبت می‌کند. این چای تاثیرات ضدمیکربی و ضدویروسی است. همچنین ممکن است رازیانه سلامت روان، تسکین علائم یائسگی و کاهش التهاب را بهبود بخشد. اگرچه خوردن رازیانه احتمالا بی‌خطر است، اما زنان باردار باید از مصرف مکمل‌ها یا خوردن روغن این گیاه خودداری کنند.

سلامت خواب

می‌توان بهترین زمان مصرف دمنوش رازیانه را قبل از خواب دانست. دمنوش رازیانه با ایجاد حالت آرامش و شل کنندگی عضلات، شما را برای داشتن خوابی عمیق و راحت آماده می‌کند.

بهبود هضم

چای رازیانه برای درمان مشکلات گوارشی، همچون نفخ، بهبود حرکات منظم روده، و یا ناراحتی‌های معده می‌تواند موثر باشد و عملکرد هضم را بهبود بخشد.

حاوی آنتی‌اکسیدان

هنگام نوشیدن چای رازیانه، بررخی از انواع آنتی اکسیدان‌ها به مولکول های موجود در خون متصل می شوند. و با آسیب اکسیداتیو مبارزه می کنند. این کار باعث کاهش بار کلیه و کبد شده، و به تولید سلول جدید کمک می‌کند.و حتی می‌تواند علائم پیری را کاهش دهد.

رفع بوی بد دهان

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، یکی از راه‌های پرکاربرد برای رفع بوی بد دهان است.

ارزش غذایی

مزایای تغذیه‌ای ۱ قاشق غذاخوری (۶ گرم) تخم رازیانه خشک به شرح زیر است:

کالری ۲۷

فیبر ۳ گرم

ویتامین ۱۲٪ از نیاز روزانه

کلسیم ۳٪  از نیاز روزانه

آهن ۴٪  از نیاز روزانه

منیزیم ۴٪  از نیاز روزانه

پتاسیم ۸٪ از نیاز روزانه

منگنز ۷٪  از نیاز روزانه

با این که رازیانه کالری کمی دارد، اما بسیاری از مواد مغذی مهم را تأمین می کند. رازیانه تازه منبع خوبی برای ویتامین C است. این ویتامین محلول درآب برای بالابردن ایمنی بدن، و ترمیم بافت‌ها بسیار موثر است. ویتامین C  به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می‌کند.

تمام قسمت های گیاه رازیانه سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی مانند اسید کلروژنیک، لیمونن و کوئرستین است. که تمامی این مواد می‌توانند برای سلامتی مفید باشند.

این دانه‌ها حاوی منگنز معدنی هستند. که برای فعال سازی آنزیم‌ها، متابولیسم، محافظت از سلول‌ها، رشد استخوان‌ها، تنظیم قند خون و بهبود زخم‌ها مهم است.

دانه‌های رازیانه حاوی مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم می‌باشند. که نقش مهمی در سلامت قلب شما دارند.

به عنوان مثال پتاسیم، به کاهش فشار خون بالا، که یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی است، کمک می‌کند.

افرادی که به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند، با احتیاط بیشتری از رازیانه استفاده کنند. زیرا ممکن است حملات آسم را بیشتر کند.

دمنوش رازیانه برای چاقی صورت

استفاده از رازیانه برای پوست صورت، خواص بسیاری دارد. از جمله کاهش چین و چروک، روشن کنندگی طبیعی، کاهش پف صورت، شادابی چهره و پاک‌کنندگی آلودگی‌ها که به روش‌های زیر امکان‌پذیر است. می‌توانید رازیانه را بجوشانید و عصاره آن حاصل شود و یا آن را پودر کنید. سپس با روغن بادام یا روغن زیتون ترکیب کنید و به صورت ماسک روی پوست قرار دهید.

در روش دیگر، چودر یا دم‌کرده‌ی رازیانه را با ماست و عسل مخلوط کرده و هم بزنید با یکدست شود. حالا به صورت ماسک، به وسیله یک قلموی آرایشی روی پوست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

طریقه مصرف دمنوش رازیانه برای چاقی:

 با توجه به نوع مزاج و مشورت با پزشک طب سنتی، نوشیدن مداوم دم‌کرده‌ی رازیانه، هر شب یک استکان کوچک، موجب چاقی صورت می‌شود. با خرد کردن یک قاشق از دانه‌های رازیانه و ریختن آب داغ روی آن‌ها یک چای ساده درست کرده و میل کنید.

عرق رازیانه مناسب خانم‌ها

عرق رازیانه دارای طبیعت گرم است. و برای خانم‌ها به خصوص برای عوارض دوران یائسگی پیشنهاد می‌گردد. خصوصا خانم‌هایی که دچار یائسگی زودرس شده‌اند. همچنین برای درمان اختلالات هورمونی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این گیاه در درمان کیست تخمدان زنان نیز بسیار کاربرد دارد. همچنین با کمک به کاهش دردهای دوران قاعدگی، برای خانم هایی که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند، می‌تواند به یک دمنوش محبوب برای خانم‌ها تبدیل شود. این مورد بیشتر به دلیل طبیعت گرمی است که رازیانه دارد.

دمنوش رازیانه چاق کننده است؟

یکی از موارد عجیب درمورد رازیانه این است که، رازیانه می‌تواند لاغرکننده هم باشد. حال ببینیم این مورد به چه شکلی اتفاق می‌افتد؟

رازیانه سرعت متابولیسم بدن و در نتیجه سوختن میزان کالری دریافتی از غذاها را بالا می‌برد. این امر موجب کاهش وزن می‌گردد. همچنین رازیانه با کم کردن اشتها می‌تواند میزان میل شما به غذاهای مختلف را کاهش دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که تعادل در مصرف رازیانه باید رعایت شود.

سپیده سرداری

سپیده سرداری هستم. مهندسی نرم افزار خوندم و مدرس نرم افزارهای گرافیکی و تدوین. به خاطر علاقه زیادی که به آشپزی دارم، دوست دارم به وسیله ترجمه و نوشتن در حوزه سلامتی و خواص مواد غذایی، همیشه اطلاعات به روز داشته باشم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر