موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

فرق آمپول بپانتن با دکسپانتنول

فرق آمپول بپانتن با دکسپانتنول

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 15:56

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

Darpakhsh Dexpanthenol Ampoules 5 Psc

آمپول بپانتن دکسپانتنول 2 میلی لیتری داروپخش یک مشتق الکلی عضوی از ویتامین‌های ب کمپلکس و پیش ساز ویتامین B5 و افزایش دهنده مقاومت کششی مو و ضد موخوره  است.

ارسال تهران از: شنبه 09-12-99 - 15 الی 21

ارسال به شهرستان (تحویل به پست): يكشنبه 10-12-99

موجود نیست

قیمت: ریال,75,000

Horizontal Tabs

اطلاعات بیشتر

صادر کننده مجوز

سازمان غذا و دارو

شکل دارویی

آمپول

موارد مصرف

این محصول جهت تزریق عضلانی، انفوزیون آهسته وریدی است.

توصیه های مهم

خارش، لکه‌های قرمز، درماتیت و احساس سوزش پوست ممکن است بروز نمایند.فرآورده جهت یکبار مصرف است. باقی مانده دارو را پس از مصرف دور بریزید.در صورت بروز واکنش‌های حساسیت مفرط، مصرف دارو باید قطع شود.فرآورده باید بی رنگ، شفاف و عاری از ذره باشد.

دسته بندی موضوعی

مکمل ها

کاربرد

افزایش مقاومت کششی مو

شناسه کالا:

نقد و بررسی آمپول بپانتن دکسپانتنول ۲ میلی لیتری داروپخش
آمپول بپانتن دکسپانتنول ۲ میلی لیتری داروپخش یک آنالوگ ویتامین ب‌کمپلکس و پیش ساز ویتامین B5 است و با تحریک اپی‌تلیزاسیون و گرانولوسیون علاوه بر تسریع رشد و کیفیت مو در اگزماها و درماتوزهای خفیف باعث تسریع بهبود زخم و تسکین خارش می‌شود. باور بر این است که ویتامین B5 به تحریک رشد مو برای جایگزیی موهای از دست رفته کمک می‌کند. کمبود این ویتامین می‌‎تواند تداوم رشد مجدد مو را با چالش مواجه سازد. کمبود ویتامین B5 باعث می‌شود، خون رسانی و همچنین مواد مغذی به مقدار کافی به ریشه موها نرسد و مشکلاتی از قبیل ریزش مو پدید آید.
دکسپانتنول برای تسکین خارش و کمک به ترمیم پوست در موارد اگزما و درماتوزهای خفیف و درمان خارش و تحریک ملایم پوست، زخم‌های سطحی، گزیدگی و نیش حشرات، پیچک سمی، بلوط سمی و زخم قنداق نوزادان مصرف می‌شود. به علاوه از این دارو به عنوان نرم‌کننده و محافظ نواحی جراحی شده نیز استفاده می‌شود. در صورت جذب سیستمیک به‌سرعت به اسید پانتوتنیک متابولیزه می‌شود و اغلب به شکل کوآنزیم A انتشار می‌یابد. متابولیت‌های دارو عمدتا از طریق ادرار و بخشی نیز از راه مدفوع دفع می‌شوند.
پانتوتنیک اسید پیش ساز کوآنزیم آ است که کوفاکتوری برای انواع مختلفی از واکنش‌های کاتالیزی آنزیمی درگیر در انتقال گروه استیل است. مرحله نهایی سنتز استیل کولین انتقال کولین استیلاز از گروه استیل کوآنزیم آ به کولین است. استیل کولین یک انتقال دهنده نوروهومورال در سیستم پاراسمپاتیک است و موجب حفظ عملکرد عادی روده‌ها می‌شود. کاهش استیل کولین موجب کاهش حرکات پریستالیک و روده فلج می‌شود.


منبع: shiderstore.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر