موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

پاك كردن شمع از روي مبل

پاك كردن شمع از روي مبل

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 01 بهمن 1399 ساعت 20:16

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پاك كردن شمع از روي مبل

در این مقاله کوتاه به بیان بهترین روش های از بین بردن پارافین روی مبل (پارچه ای ، چرم و …) و یا فرش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-2-300x300.png

معرفی برترین تکنسین‌های مبل شویی در منزل با مناسبترین قیمت در سراسر کشور از دیدگاه کاربران

مبل شویی در منزل

پاك كردن شمع از روي مبل بسته به جنس پارچه مبل گاهی بسیار دشوار میشود. ولی خوشبختانه روش های مختلفی وجود دارد که می تواند لکه پارافین را به خوبی از بین ببرد. روش هایی مانند سرد کردن پارافین ، از بین بردن شمع اضافی و یا چذب شدن شمع توسط کاغذ با استفاده از گرما.

روش اول: سرد کردن پارفین جهت از بین بردن لکه شمع روی مبل یا فرش

۱- اجازه دهید پارافین خشک شود. اگر قبل از خشک شدن کامل شمع شروع به برداشتن آن کنید ، ممکن است لکه شمع پخش شده و برداشتن آن را دشوارتر شود.

%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%B9-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%D8%AE.jpgپاك كردن شمع از روي مبل

۲- یک کیسه یخ روی لکه شمع بگذارید تا کاملاً سرد شود. سرد كردن پارافین باعث راحتتر جدا شدن آن میشود. اگر لکه شمع روی قطعه کوچکی مانند کوسن یا بالش ایجاد شده است، قرار دادن آن در فریزر گزینه خوبی است.

۳- با استفاده از چاقوی نه چندان تیز یا لبه پشتی چاقو ، پارافین اضافی را به آرامی بتراشید. مراقب باشید خیلی از فشار ندهید، زیرا ممکن است به پارچه آسیب برسد. این کار تا حد زیادی پارافین را جدا میکند ولی بسته به جنس مبل احتمالاً لکه شمع کمی روی پارچه باقی می ماند. برای پاک کردن لکه شمع روی مبل به طور کامل روش بعدی را دنبال کنید.

روش دوم: استفاده از اتو جهت پاک کردن پارافین شمع

۱-  اتو را به برق وصل کنید و بگذارید تا با حرارت متوسط گرم شود. برای اطمینان از میزان گرمای اتو لیبل مبل را بخوانید. اگر مبل برچسب ندارد ابتدا اتو را بر یک منطقه نامحسوس مبل آزمایش کنید نا مطمئن شوید به پارچه آسیبی نمیزند.

%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%DA%A9%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%AA%D9%88.jpg

۲-یک کاغذ جاذب رطوبت را (دستمال توالت یا کیسه های کاغذی قهوه‌ای گزینه‌های خوبی هستند) روی لکه شمع قرار دهید. کاغذ را اتو بکشید. گرما پارافین باقی مانده را ذوب کرده و باعث انتقال آن از پارچه مبل به کاغذ می‌شود.
از یک پارچه تمیز نیز می‌توان به کاغذ استفاده کرد. مراقب باشید اگر از کیسه کاغذی استفاده کردید مراقب باشید هیگونه چاپ یا نوشتاری بر روی آن نباشد. زیرا گرما ممکن است جوهر را به پارچه مبل انتقال دهد.

۳- این کار را چندین بار با قسمتهای مختلف کاغذ انجام دهید تا لکه شمع کاملاً از بین برود.

۴-با استفاده از یک اسپری تمیز کننده مبل و فرش یا کمی شامپو فرش میتوانید آثار باقی مانده را کاملاً پاک کنید. و در آخر با یک حوله تمیز و خشک محل را خشک کنید.

چند روش دیگر برای پاک کردن لکه شمع روی مبل:

۱- لکه شمع را با سشوار گرم کنید. اگر به اتو دسترسی ندارید ، سشوار نیز می تواند همان تأثیر را داشته باشد. با استفاده از سشوار پارافین را ذوب کنید و سپس کاغذ را با دقت روی قسمت بالای لکه قرار دهید. کیسه کاغذی شروع به جذب پارافین می کند. این کار را تکرار کنید تا زمانی که همه پارافین ها منتقل شوند.
برای این روش نیز از کیسه کاغذی بدون چاپ یا پارچه تمیز می‌توانید استفاده کنید.

۲- از مایع ظرفشویی استفاده کنید. مایع ظرفشویی را با آب گرم ترکیب کنید. مایع ظرفشویی برای تجزیه چربی طراحی شده است و در بعضی موارد باعث شکستن بافت پارافین می‌شود. پارافین را با اسفنج یا پارچه تمیز به آرامی مالش دهید و سپس با پارچه تمیز خشک کنید.

برای انتخاب بهترین مواد شوینده برای پاک کردن لکه از روی مبلپیشنهاد میکنیم مقاله مربوط را مطالعه کنید.
به یاد داشته باشید ما در مرکز خدمات ایران هموراه بهترین تکنسین را جهت مبل شویی در منزل با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به شما معرفی می‌کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر