موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

آموزش اپیلاسیون زیر بغل

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 26 بهمن 1398 ساعت 00:43

در اینترنت و سایر رسانه های جمعی مقالات فراوانی در زمینه اپیلاسیون وجود دارند که به آموزش اپیلاسیون زیربغل پرداخته اند اما یکی از جامعترین آنها که به طور مفصل نحوه اپیلاسیون زیر بغل را شرح می دهد مطمئنا همین مقاله پیشروی شماست. در این مطلب موم انداختن زیربغل به شکل تصویری توضیح داده شده است. و حتی برای راحتی بیشتر شما عزیزان بزودی کلیپ آموزشی آن را هم اضافه خواهیم کرد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

How-To-Wax-Your-Armpits-main.png

آموزش اپیلاسیون زیر بغل به صورت تصویری

شاید اپیلاسیون زیربغل دردناکتر از اصلاح آن با تیغ باشد اما برای 4 الی 6 هفته از موهای زیر بغل در امان خواهید بود. با آماده کردن زیر بغلتان برای اپیلاسیون و استفاده از موم مناسب درد کمتری داشته بعلاوه موهای زیرپوستی نخواهید داشت.

آمادگی برای اپیلاسیون زیربغل

آماده سازی زیر بغل

بدون آماده سازی هم می توان اپیلاسیون کرد اما با انجام این مراقبت های ساده اپیلاسیون بدون درد داشته و بدنتان برای مدت طولانی بی مو و لطیف خواهد بود.

How-To-Wax-Your-Armpits-01.jpg

  • زیر بغلتان را کاملا تمیز کنید. با صابون یا شامپوی بدن آن را شسته و و مالش دهید تا پوست این قسمت لایه برداری شود. اگر از آب گرم استفاده کنید موها و پوست اطراف آن نرم تر شده و به راحتی کنده می شوند.
  • موها را کوتاه کنید. اگر موهای زیر بغل بلندتر از 6 میلیمتر هستند آنها را با قیچی یا ناخنگیر کوتاه کنید. اینکار درد هنگام اپیلاسیون را کاهش می دهد.

حوله کهنه دور خود بپیچید

وقتی خودتان با موم اپیلاسیون می کنید احتمالا موم به اطراف مالیده شود. بنابراین دور خود یه حوله کهنه بپیچید تا بدنتان کثیف نشود.

How-To-Wax-Your-Armpits-02.jpg

پودربچه به زیر بغلتان بزنید

هر نوع پودر بچه ای قابل استفاده است. آن را به زیر بغل خود زده و با پد آرایشی به خوبی پخش کنید سپس پودر اضافی را تمیز کنید.

How-To-Wax-Your-Armpits-03.jpg

موم اپیلاسیون را گرم کنید

از مومی استفاده کنید که برای اپیلاسیون موهای پا و بدن تهیه شده و به هیچ وجه موم صورت را برای اپیلاسیون زیر بغل استفاده نکنید. مطابق راهنما مومی که خریداری کرده اید را در مایکروفر یا گرم کن موم اپیلاسیون گرم کنید. وقتی کاملا ذوب شد و حالت مایع به خود گرفت آماده استفاده است.

How-To-Wax-Your-Armpits-04.jpg

  • آیا اولین بار است که خودتان اپیلاسیون می کنید ؟ برای اینکه از داغ نبودن موم اپیلاسیون مطمئن شوید مقداری از آن را روی پشت دستتان که حساسیت کمتری دارد امتحان کنید.
  • کیت های اپیلاسیون یا همان لوازم مورد نیاز برای موم انداختن از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی قابل تهیه هستند.
  • برای تهیه مومو شکری می توانید از این رسپی استفاده کنید : 2 فنجان شکر ، یک چهارم فنجان آب و یک چهارم فنجام آبلیمو را با هم قاطی کنید. این ترکیب را روی شعله ملائم تا زمانی که شکر حل شده و به یک شربت چسبناک تبدیل شود حرارت دهید.

روش استفاده از موم اپیلاسیون

استفاده از اسپاتول برای آغشته کردم زیر بغل به موم

اسپاتول یا کاردک کرمهای موبر و چوب بستنی بهترین گزینه برای مالیدن موم به زیر بغل هستند. مقداری از موم را به اسپاتول آغشته کرده سپس آن را روی زیر بغل خود در مسیر رشد موها بمالید. همیشه به یک جهت موم را روی موهای زیر بغل بکشید.

How-To-Wax-Your-Armpits-05.jpg

  • عده ای موهایشان در بیش از یک جهت رشد کرده اند اگر این حالت شامل حال شما هم می شود در جهتی که اکثر موها را در بر بگیرد موم را روی موها بکشید.
  • موم را در جهت مخالف رشد موها روی آنها نکشید. موها با همدیگر درگیر شده و خوب کنده نمی شوند.

قرار دادن پد اپیلاسیون

یکی از پدهایی که تهیه کرده اید را برداشته و روی محلی که آغشته به موم است قرار دهید و در جهت رشد موها محکم دست خود را روی آن بکشید تا به موم و موها بچسبد.

How-To-Wax-Your-Armpits-06.jpg

  • اگر موم شکری را خودتان تهیه کرده اید از پارچه نخی تمیز به عنوان پد اپیلاسیون استفاده کنید.
  • لبه های پد را آزاد بگذارید تا دستانتان مومی نشده و براحتی بتوانید آن را بکشید.
  • اگر پد تمام ناحیه آغشته به موم را پوشش نداد یک قسمت را تمیز کرده و با یک پد تمیز دیگری قسمت های باقیمانده را اپیلاسیون کنید

کشیدن پد

بخش آزاد پد را گرفته و در خلاف جهت رشد موها آن را بکشید. پد ، مو و موها همگی یکجا کشیده می شوند. این کار را روی زیر بغل دیگرتان تکرار دهید.

How-To-Wax-Your-Armpits-07.jpg

  • درصورتی که موم و موها کنده نشدند دوباره با پد تمیز تکرار کنید
  • در صورتی که درد زیادی داشت با روغن زیتون و آب گرم موم را تمیز کرده و موهای زیر بغلتان را با تیغ اصلاح کنید.

در صورتی که قبلا از تیغ برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل خود استفاده می کردید احتمالا زیر بغل تان تیره شده باشید پیشنهاد می کنیم با کلیک روی عبارت رفع تیرگی زیر بغل این مقاله مفید را مطاعه کنید تا تیرگی زیر بغل خود را درمان کنید

اتمام کار اپیلاسیون زیربغل

در آینه به زیر بغلتان نگاه کنید

در صورتی که مویی در زیر بغل تان باقیمانده است دوباره با موم و پد آنها را بکنید. درصورتی که تعداد موها کمتر از 10 تار مو بود با موچین آنها را بردارید.

How-To-Wax-Your-Armpits-08.jpg

تمیز کردن موم اپیلاسیون با روغن

روی موم های باقیمانده روغن زیتون یا روغن بادام بمالید. روغن باعث شلتر شدن موم شده و تمیز کردن آن راحتتر می شود.

How-To-Wax-Your-Armpits-09.jpg

عوارض اپیلاسیون زیر بغل

شاید شما هم از دوستان تان مطالبی درباره عوارض اپیلاسیون زیربغل شنیده باشید و نوعی ترس در وجودتان نسبت به آن شکل گرفته باشد. هیچ یک از این گفته ها پشتوانه علمی نداشته و تنها در حد حدس و گمان است. بعضا پزشکان وقتی برای پدیده ای دلیلی پیدا نمی کنند برای اینکه خدشه ای به جایگاه علمی شان وارد نشود با بیان مسائل حاشیه ای سعی در گمراه کردن افراد دارند. مثلا می گویند تحریک غدد لنفاوی زیربغل در اثر اپیلاسیون در شکل گیری سرطان پستان موثر است. در حالی که چنین چیزی به هیچ وجه صحت نداشته و ساخته ذهن عده ای ناآگاه به مسائل علمیست.

افراد زیادی به کرات از ما پرسیده اند که آیا اپییلاسیون زیربغل ضرر دارد؟ اپیلاسیون زیربغل هیچ ضرری ندارد. اگر حرف ما را قبول ندارید کافیست بین سایت ها مرجع انگلیسی سرچ کنید تا مطمئن شوید.

امیدوارم با مظالعه این مقاله جواب سوالتان درباره نحوه اپیلاسیون زیر بغل را گرفته باشید. روش های گوناگونی برای اپیلاسیون زیر بغل وجود دارد اما بهترین روش موم انداختن زیر بغل است چون مدت زیادی طول می کشید تا موها مجددا رشد کنند.

مبع : اپی یار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر