موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طعم عرق یونجه

طعم عرق یونجه

نویسنده : معین | زمان انتشار : 17 شهریور 1400 ساعت 21:59

توضیحات

خواص عرق گیاهی یونجه اصل میمند

۱.مفید برای اعصاب

عرق یونجه حاوی آهن زیاد است  و به عنوان تقویت کننده اعصاب نیز شناخته می‌شود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

۲. عرق یونجه برای معده

عرق یونجه یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای مشکلات و بیماری‌های گوارشی است

 ۳.خواص عرق گیاهی یونجه اصل میمندبرای بدنسازی

 عرق یونجه کالری پایینی دارد، برای چربی‌سوزی بسیار مفید است؛ به همین خاطر به عنوان یک عرق گیاهی سودمند برای ورزشکاران شناخته می‌شود. علاوه بر کالری کم، عرق یونجه به لطف محتوی پروتئین بسیار بالا، یک منبع انرژی بسیار خوب بوده و قادر است افراد ورزشکار را با نشاط و سرزنده نگه دارد.

 ۴. عرق یونجه برای دیابت

 ترکیباتی همچون کومارین و فلانوئید در کنترل دیابت نوع ۲ بسیار سودمند هستند. اگر بخواهیم به خواص آنتی‌اکسیدانی این گیاه اشاره کنیم، می‌توانیم خواصی مانند مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد، جلوگیری از لخته شدن خون در عروق و افزایش میزان گردش خون را نام ببریم. همچنین وجود خون غلیظ در بدن، یکی از مهم‌ترین علت‌های ترمیم نشدن زخم است و عرق یونجه با رقیق‌تر کردن خون امکان ترمیم زخم را فراهم می‌کند

 ۵. خواص عرق یونجه برای چاقی

عرق یونجه با طبع گرمی که دارد به عنوان یکی از عرقیات اشتهاآور و چاق‌کننده شناخته می‌شود. اگر تمایل به چاقی صورت و یا بدن خود دارید، مصرف متعادل عرق یونجه گزینه خوبی برای رسیدن به این هدف است.

۶.خواص عرق گیاهی یونجه اصل میمند برای پوست

مصرف عرق یونجه باعث میشود پوستی سالم و شفاف داشته باشید. ویتامین‌هایی مانند ویتامین B۱ و ویتامین B۶ که در این عرق وجود دارند، تاثیر شگرفی بر سلامت پوست می‌گذارند. علاوه بر سلامت پوست، عرق یونجه قادر است بر رشد مو‌های شما نیز تاثیر بگذارد. یکی از ویتامین‌های موجود در عرق یونجه ویتامین E است، این ویتامین موجب افزایش جذب اکسیژن شده و به مراتب می‌تواند گردش خون در پوست را نیز افزایش دهد. افزایش گردش خون در پوست عامل بسیار مهمی در رشد و سلامت مو است.

۷. عرق یونجه مفید جهت پیشگیری از بیماری‌ های قلبی

با مصرف عرق یونجه تا حدودی خطر ابتلا به این بیماری‌ها کاسته می‌شود..علاوه بر این این عرق گیاهی سودمند در تقویت و سلامت رگ‌های خونی نیز نقش بسزایی دارد.

۸. عرق یونجه مفید جهت  پیشگیری از ابتلا به سرطان

یکی از دیگر خواص عرق گیاهی یونجه، پیشگیری از ابتلا به سرطان است. به علت وجود اسیدآمینه‌ای به نام کاناوانین درون یونجه برمی‌گردد. این اسیدآمینه در پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید شناخته شده است.

 ۹. عرق یونجه مفید برای سرماخوردگی

تاثیر عرق یونجه در هنگام سرماخوردگی رفع گرفتگی بینی است. به این ترتیب اگر شب قبل از خواب مقدار کمی عرق یونجه مصرف کنید، گرفتگی بینی برطرف می‌شود و می‌توانید با آرامش بخوابید. در هنگام سرماخوردگی، مقداری عرق یونجه را با آب مخلوط کرده و سپس نوش جان کنید. مصرف این مخلوط، به نرم شدن سینه ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کند.

۱۰. عرق یونجه مفید برای مشکلات کلیوی و ادراری

از آنجایی که عرق یونجه دربردارنده خواص دیورتیک (ادرار آوری) است، می‌تواند از اختلالات دستگاه ادراری جلوگیری کند. به علاوه، این عرق گیاهی مفید با خواص بی‌نظیر می‌تواند از هرگونه عفونت دستگاه ادراری نیز جلوگیری کند. اگر در ادرار خود خون مشاهده کردید، مقدار کمی از عرق یونجه میل کنید.

 ۱۱. عرق یونجه در کاهش کلسترول بد

 تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که عرق یونجه قادر است سطوح کلسترول بد خون را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در این شرایط سطح کلسترول در حد نرمال باقی می‌ماند و از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز کاسته می‌شود.

مصرف عرق یونجه در بارداری

مصرف بیش از حد یونجه یا عرق آن در دوران بارداری مضر بوده و می‌تواند بر جنین تاثیر مخربی بگذارد. پس اگر در دوران شیرین بارداری به سر می‌برید و تصمیم و به مصرف عرق یونجه دارید، برای اطمینان بیشتر در مورد مقدار بی ضرر آن با پزشک خود مشورت کنید.

توضیحات تکمیلی

حجم و غلظت را انتخاب نمایید:

1 لیتری دوآتشه(خلوص 70%), 2 لیتری دوآتشه(خلوص 70%), 4 لیتری دوآتشه(خلوص 70%)


منبع: golmaze.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر