موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

کانتور خشک بهتر است یا چرب

کانتور خشک بهتر است یا چرب

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 29 دی 1400 ساعت 07:21

چند ترفند جالب برای کانتور پوست چرب را آموزش ببینیم…از کانتور برای زاویه سازی و ایجاد سایه های طبیعی بر روی پوست، استفاده می شود… کانتور با توجه به نوع شکل چهره و نوع کانتور مصرفی انواع مختلفی دارد… پالت های کانتور دو نوع کرمی و پودری…. در این مقاله به توضیح این کانتور ها و انواع کانتور با توجه به فرم صورت پرداخته شده است.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای پوست های چرب کانتورهای پودری بهتر است یا کرمی؟

برای کانتور پوست چرب با کانتور کرمی ابتدا باید کرم پودر خود را با پودر بعد از کرم زدن، نه قبل از آن، ثابت کنید. برای کانتور پودری، آن را روی پوست صورت پخش کنید تا یک نتیجه ی صاف و بدون لکه داشته باشید.

برای داشتن یک نتیجه ی نهایی خوب، کانتور کرمی را می توان با استفاده از دست روی پوست پخش کرد؛ با این حال برای داشتن نتیجه صاف تر و سریع تر می توانید از یک اسفنج بیوتی بلندر یا اسفنج های مشابه استفاده کنید. برای استفاده از کانتور پودری حتما باید از براش مخصوص، ترجیحا با موی طبیعی، استفاده کنید.

در کانتور پوست چرب، هنگام استفاده از کانتور کرمی ابتدا باید بیش از مقدار نیاز از آن برداشت سپس آن را با ابزار آرایشی دلخواه پخش کرد؛ اما برای کانتور صورت با کانتور پودری با مقدار کمی پودر شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر استفاده کنید. شما می توانید پودر را با یک براش تمیز پخش کنید.

برای کانتور پوست چرب، بیشتر استفاده از کانتور پودری پیشنهاد می شود. کانتورهای کرمی ظاهری طبیعی به پوست می دهند و نسبت به کانتورهای پودری استفاده ی راحت تری دارند. اما این نوع از کانتورها بیشتر به پوست های نرمال و مختلط پیشنهاد می شود. کانتور پودری ظاهری تمیز و کاملاً مات به شما می دهد و به دلیل این که ماندگاری و جلوه فوتوژنیک مناسبی دارد، برای شوتینگ و رویدادهای مهم مناسب است.

مهم ترین نکته در کانتور پوست چرب این است که پس از استفاده از هر کدام از کانتور های پودری یا کرمی لازم است که کانتور با استفاده از پودر بیک، بر روی صورت فیکس شود تا مانع برق افتادن آرایش با گذشت زمان، گردد.

چند روش برای کانتورینگ صورت

از آن جا که از کانتور برای زاویه سازی و ایجاد سایه های طبیعی بر روی پوست، استفاده می شود، با توجه به شکل صورت (گرد، بیضی، قلبی، مربعی و …) روش های مختلفی برای کانتور هر فرم صورت وجود دارد

  1. برای کانتور صورت گرد ابتدا باید به وسیله ی یک براش کانسیلر قسمت های مختلف صورت را مشخص کنید؛ با کانتور روشن وسط پیشانی را یک ضربدر کشیده و زیر چشم ها نیز یک شکل v بکشید، وسط لب پایینی و روی بینی را نیز هایلایتر بزنید. با کانتور تیره، خط فک صورت را مشخص کنید تا صورت استخوانی تر به نظر برسد. سپس برای ایجاد زاویه در قسمت گونه، مقدار کمی برنزر استفاده کنید. در مرحله آخر با استفاده از پودر بیک روشن، کانتور خود را فیکس کنید.
  2. در کانتور صورت بیضی نیاز است پیشانی کمی کوچکتر به نظر برسد تا به گردی صورت افزوده شود؛ برای این کار پس از استفاده از کرم پودر، خط رویش مو در پیشانی را با کانتور تیره مشخص کرده و به وسیله ی براش مخصوص آن را محو کنید؛ سپس از همان کانتور تیره روی استخوان گونه نیز بکشید برای این کار براش را از گوشه ی لب به طرف گوش بکشید. حال با کانتور روشن وسط پیشانی، چانه، زیر چشم، روی بینی و گوشه ی لب ها را کمی روشن کنید و کانتور را با براش محو کنید. در نهایت مرحله ی فیکس کردن کانتور با پودر فیکس را اجرا کنید؛ این مرحله در کانتور پوست چرب بسیار مهم است.
  3. در صورت های قلبی پیشانی از چانه پهن تر می باشد. این صورت ها زاویه مناسب داشته و کمترین میزان کانتور را نیازمندند. برای کانتور این صورت ها ابتدا باید گوشه های پیشانی را کانتور کنید. در نهایت از یک برنزر برای استخوان گونه استفاده نمایید؛ سپس آرایش خود را فیکس کنید.
  4. در کانتور صورت مربعی برای ملایم کردن زوایای صورت باید از کانتور روشن استفاده کنید؛ یعنی گوشه های بیرونی فک و پیشانی  و زیر استخوان گونه را با کانتور روشن، کانتور کنید. در نهایت برای ایجاد هارمونی از کانتور تیره در زوایای چانه و خط فک پایین استفاده کنید و سپس با پودر بیک، فیکس کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر