موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طرز تهیه موم اپیلاسیون صنعتی

طرز تهیه موم اپیلاسیون صنعتی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 20 بهمن 1400 ساعت 20:37

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در بین روش های مختلف برای اصلاح مو های زائد، استفاده از موم و وکس به دلیل کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن در میان خانم ها و حتی آقایان طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل طرز تهیه موم اپلاسیون صنعتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد. قابل توجه است که علاوه بر ترکیبات اصلی، تولید کننده های موم و وکس های صنعتی معمولا جهت جلب بیش از پیش رضایت مصرف کنندگان محصولات خود، مواد مفید و مغذی برای پوست را در فرمول وکس صنعتی افزوده اند تا این محصولات علاوه بر از بین بردن مو های زائد به عنوان وظیفه و کاربرد اصلی، باعث تغذیه و جوان سازی پوست هم باشد. از این طریق، پوست حین انجام عملیات اپلاسیون مورد تقویت و تغذیه عمیق هم قرار خواهد گرفت.

تفاوت موم اپیلاسیون صنعتی با وکس خانگی چیست؟

با توجه به جامعه مشتریان، تفاوت در انواع مدل های پوستی و نیاز ها و سلایق مختلف و گوناگون مشتریان مواد تشکیل دهنده ای که در طرز تهیه موم اپلاسیون صنعتی به کار برده می شود، ممکن است در هر شرکت با دیگری متفاوت باشد. اما به طور کلی جهت تولید موم اپلاسیون صنعتی تعدادی از ترکیبات اصلی وجود دارد که معمولا در فرمول وکس صنعتی به کار گرفته می شود تا ویژگی چسبندگی، کشسانی و سایر ویژگی های لازم در محصولات وجود داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. یکی از دلایلی که ما استفاده از موم اپیلاسیون صنعتی را به استفاده کنندگان پیشنهاد میکنیم این است که، موم اپیلاسیون صنعتی دارای صمغ طبیعی درخت و همچنین مواد طبیعی مغذی پوست است که با ترکیب شدن با مواد طبیعی دیگر، یک فراورده مناسب جهت از بین بردن مو های زائد است. همچنین موم اپیلاسیون صنعتی انواع گوناگونی دارد و دلیل آن هم این است که، جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه در تولید موم اپیلاسیون صنعت، تولید موم متناسب با انواع پوست ها مانند: پوست های خشک، حساسف مختلط و چرب از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهیه موم اپیلاسیون صنعتی

ساکارز، اسید سیتریک، پارافین، پروپیلن گلیکول و صمغ درخت از مواردی هستند که معمولا بعضی از آن ها یا تمامی آن ها در طرز تهیه موم اپلاسیون صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع معمولا تعدادی از موارد ذکر شده، پایه ثابت تولید موم اپلاسیون صنعتی هستند که تقریبا در بین تمامی شرکت ها مشترک اند. البته همانطور که به آن اشاره شد، معمولا برخی از افزودنی های مغذی مانند گلیسرین و موم زنبور عسل هم در فرمول وکس صنعتی کاربرد دارد. همچنین برخی شرکت های فعال در زمینه تولید موم اپلاسیون صنعتی از عصاره آلوئه ورا، روغن های تغذیه کننده پوست مانند روغن آرگان و روغن نارگیل و عصاره انواع مواد پروتئینی مثل شیر یا انواع میوه ها در طرز تهیه موم اپلاسیون صنعتی استفاده می کنند تا با افزایش کیفیت موم و افزایش تقویت کنندگی پوست، رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، صمغ درخت که معمولا در طرز تهیه وکس صنعتی از آن بهره گرفته می شود، دارای خواص بی شماری برای پوست است. از این خواص بارها در منابع طب سنتی و احادیث اسلامی یاد شده است. برخی از خواص صمغ در این منابع عبارتند از : تسکین دهنده درد مفاصل، بهبود التهابات پوستی، کمرنگ کردن لک های موجود روی پوست و … در نتیجه استفاده از صمغ در تولید موم اپلاسیون صنعتی علاوه بر پایدار کنندگی ترکیبات، جهت تغذیه پوست هم کاربرد دارد. البته کارایی صمغ تنها مورد تایید طب سنتی و طب اسلامی نیست بلکه در علوم پزشکی مدرن هم خواص آن مورد تایید متخصصان پوستی قرار  گرفته است.

مزایای استفاده از موم اپیلاسیون صنعتی

البته استفاده از وکس برای اصلاح مو های زائد تنها در تولید موم اپلاسیون صنعتی توسط کمپانی های مختلف خلاصه نمی شود؛ بلکه به علت فواید بی شمار استفاده از وکس برای اصلاح، برخی از کاربران با الهام از طرز تهیه موم اپلاسیون صنعتی اقدام به تولید موم های خانگی کرده اند. مواد تشکیل دهنده موم های خانگی با وجود این که از طرز تهیه وکس صنعتی الگو برداری شده اند، اما به علت ملایم تر بودن ترکیبات، کارایی کافی را ندارند و معمولا تنها قادرند مو های ضعیف روی سطح پوست را از ریشه جدا کنند. به طور مثال، طرز تهیه موم بدون پد در خانه کار راحتی است اما، با دردسر هایی نیز همراه است. پیشنهاد خانوم لند به شما این است که حتما قبل از انجام اپیلاسیون، مقداری از وکس را بر روی پوست خود امتحان کنید تا از التهاب و حساسیت های پوستی جلوگیری کنید. معمولا جهت تهیه موم عربی یا موم خانگی، از عسل، گلوکز، شکر و آب لیمو ترش و سایر موارد خوراکی استفاده می شود. همانطور که به آن اشاره شد، با وجود این که موم های خانگی به علت چسبندگی کمتر و تولید غیر اصولی، معمولا توانایی جدا سازی مو های ضخیم تر از پوست را ندارند و به طور کلی در تولید آن ها با تولید موم اپلاسیون صنعتی تفاوت های اساسی وجود دارد، اما معمولا جهت تقویت کردن پوست و جداسازی مو های کرکی و ضعیف بسیار موثر واقع می شوند. یکی از روش هایی که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت، طرز تهیه موم زردچوبه است که یکی از روش های مرسوم در تولید وکس خانگی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر