موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

یک ساعت ایروبیک چقدر کالری میسوزاند

یک ساعت ایروبیک چقدر کالری میسوزاند

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 18:39

ایروبیک شامل ورزش‌های سریعی مثل دو و شنا می‌شود که باعث می‌شود قلب و شش‌ها سخت کار کنند و میزان گردش اکسیژن را در خون بالا ببرند. ایروبیک اگر با رژیم غذایی کم کالری همراه باشد، می‌تواند به کاهش چشمگیر وزن منجر شود. برای کاهش وزن با ایروبیک ناچارید کالر‌های بیشتری را از آن میزانی که به طور معمول مصرف می‌کنید بسوزانید. رفته رفته مدت و شدت حرکات ایروبیک را بیشتر کنید تا وزن بیشتری کم کنید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

وزن فعلی شما

وزن فعلی شما ممکن است بر روی میزان وزنی که با ایروبیک کم می‌کنید اثر بگذارد. هر چقدر سنگین‌تر باشید کالری‌های بیشتری را با ایروبیک خواهید سوزاند. به‌عنوان مثال، یک فرد90 کیلویی که یک ساعت ایروبیک سبک کار می‌کند، حدود 450 کالری می‌سوزاند اما یک فرد 60 کیلویی با همان مقدار تمرین 300 کالری می‌سوزاند. علت این است که وزن شما عاملی تعیین کننده در میزان سوخت و ساز بدن است .یعنی هر چه وزن بیشتر باشد کالری‌های بیشتری می‌سوزانیم. 

یک فرد 90 کیلویی  با فرض این‌که کالری‌های اضافی مصرف نکند، در طول یک ماه 1.8 کیلو گرم و فرد 60 کیلویی 1.1 کیلو گرم وزن کم خواهد کرد. 

انواع ایروبیک

نوع ورزش ایروبیک نیز روی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید و میزان وزنی که کم می‌کنید تاثیر می‌گذارد. حرکات سبک ایروبیک فشار کمتری وارد کرده و نسبت به ایروبیک سنگین کالری کمتری می‌سوزانند. ایروبیک سبک برای سالمندان، افراد چاق و خانم‌های باردار مناسب است. یک فرد 70 کیلویی که به مدت یک ساعت  ایروبیک سنگین کار می‌کند حدود 480 کالری می‌سوزاند، اما اگر همان فرد به مدت یک ساعت ایروبیک سبک کار کند حدود 340 کالری خواهد سوزاند. حرکات فوق العاده شدید ایروبیک مثل زومبا و چرخش می‌توانند تا 800 کالری را در یک ساعت بسوزانند.

2.jpg


زمان و دفعات

مدت زمانی که صرف ورزش ایروبیک می‌کنید نیز روی میزان کاهش وزن موثر است. اگر 70 کیلوگرم وزن داشته باشید و سه بار در هفته و هر بار 30 دقیقه ورزش ایروبیک سنگین انجام دهید در طی یک ماه تنها 450 گرم وزن کم خواهید کرد از طرف دیگر  اگر هفته‌ای شش روز به مدت یک ساعت ایروبیک سنگین کار کنید در طول یک ماه 1.36 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد. به خاطر داشته باشید برای این‌که در یک هفته 450 گرم وزن کم کنید باید 500 کالری بیشتر از آن‌ میزانی که در هر روز مصرف می‌کنید بسوزانید.

رژیم غذایی

اگر سعی کنید تنها از طریق ورزش یا ایروبیک وزن کم کنید، ممکن است وسوسه شوید فشار زیادی را به خود بیاورید و در نتیجه به بدن‌تان آسیب بزنید. با افزودن غذاهای کم کالری و سالم به رژیم غذایی و حذف غذاهای پر کالری و فاقد مواد مغذی از آن می‌توانید وزن بیشتری را کم کنید. به‌عنوان مثال، از خوردن نان سیر و اسپاگتی برای شام صرف نظر کنید و به جای آن سالاد سبزیجات مصرف کنید. دسر و نوشابه‌های گاز دار را حذف کنید و آب زیاد بنوشید تا احساس سیری به شما بدهد.



منبع: www.irangan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر