موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

هزینه لیفت گوشه چشم

هزینه لیفت گوشه چشم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 11:25

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

لیفت چشم که عموماً با عنوان لیفت پلک یا بلفاروپلاستی شناخته می‌شود، پُف پلک‌های پایین را رفع کرده و پوست اضافه پلک‌های بالا را از بین می‌برد. این جراحی عمدتاً با اهداف زیبایی انجام می‌شود. لیفت طبیعی چشم راهی موثر برای بهبود دید افراد مُسن است چراکه افتادگی پلک بالا موجب اختلال در بینایی می‌شود. لیفت چشم چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر کرده و خستگی چهره را از بین می‌برد. لیفت چشم، افتادگی پوست را درمان کرده، چین و چروک‌ها را هموار کرده و علائم پیری اطراف پلک‌ها را اصلاح می‌کند.

لیفت چشم با جراحی، سیاهی زیر چشم، خطوط پنجه کلاغی و یا دیگر چین و چروک‌های صورت را برطرف نمی‌کند. عمل لیفت چشم معمولاً در کنار دیگر عمل‌های زیبایی مانند لایه‌برداری با لیزر، تزریق ژل یا لیفت پیشانی انجام می‌شود. با این مقاله از مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا همراه ما باشید.

eyelift-reasons.jpg

دلایل انجام لیفت چشم

پلک‌ها نازک‌ترین و ظریف‌ترین پوست‌های موجود در بدن هستند، پس تعجبی ندارد که علائم پیری زودتر در این ناحیه پدیدار می‌شوند. پیری پلک‌ها بسیار در چهره تاثیر می‌گذارد چون بسیاری از احساسات از طریق چشم‌ها منتقل می‌شود و افتادگی پلک‌ها می‌تواند ظاهری خسته، ناراحت و حتی عصبانی به ما بدهد.

جراحی لیفت چشم برای درمان همین مشکلات طراحی شده و هدفش ایجاد تغییراتی مثبت و طبیعی بر روی پلک‌هاست. نتایج این عمل می‌تواند بسیار در اعتماد به نفس فرد موثر باشد. اگر نظر دیگران این است که همیشه چهره‌ای ناراحت و خسته دارید، لیفت چشم به شما کمک می‌کند تا احساسات واقعی‌تان بهتر بروز پیدا کند. اگر افتادگی پلک‌ها مانع دیدتان شده است، با لیفت چشم (لیفت طبیعی پلک) می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و دید طبیعی خود را به دست آورید.

eyelift-types.jpg

انواع لیفت چشم

لیفت چشم در مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که انتخاب این تکنیک‌ها به آناتومی داوطلب و اهداف او بستگی دارد. لیفت چشم می‌تواند شامل لیفت دور چشم، لیفت زیر چشم، لیفت گوشه چشم، لیفت اطراف چشم، لیفت گودی زیر چشم و لیفت افتادگی چشم باشد.

eyelift-Upper-Eyelid-Surgery.jpg

لیفت پلک چشم (جراحی پلک بالا)

احساس می‌کنید که چهره‌تان همیشه خسته به نظر می‌رسد؟ آیا پلک‌های بالا خطوط طبیعی خود را از دست داده‌اند؟ افتادگی و چین و چروک پلک بالا باعث ایجاد این مشکلات می‌شود که می‌توان با انجام لیفت پلک بالا، پوست‌های اضافه این ناحیه را برداشته و چهره را جوان‌تر کرد.

جراحی پلک بالا شامل برشی در چین طبیعی بالای چشم می‌شود و دکتر از این طریق مقدار دقیقی از پوست و چربی اضافه را برداشته و تغییراتی را در عضلات اطراف چشم ایجاد می‌کند تا بهبودی‌های لازم صورت پذیرد.

eyelift-Lower-Eyelid-Surgery.jpg

لیفت پف زیر چشم (جراحی پلک پایین)

آیا پُف زیر چشم دارید و چهره‌تان همیشه طوری به نظر می‌رسد که گویا خوب نخوابیده‌اید؟ احتمالاً دلیل این امر جمع شدن چربی در زیر چشم‌هاست. این مشکل به مرور زمان و با کم شدن قابلیت ارتجاعی پوست بیشتر می‌شود. پف زیر چشم می‌تواند دهه 20 سالگی افراد هم رخ داده و چهره را مُسن‌تر کند.

جراحی پلک پایین راه حلی عالی برای درمان پُف زیر چشم است. تکنیک‌های جراحی مختلفی برای درمان مشکلات پلک پایین وجود دارد. در این جراحی برش‌ها معمولاً در لبه بیرونی پلک پایین و درست در زیر مژه‌ها یا داخل پلک ایجاد می‌شوند. دکتر بسته به وضعیت داوطلب بهترین شیوه را انتخاب خواهد کرد.

سپس دکتر از طریق این برش‌ها چربی‌ها را برداشته و یا جابجا می‌کند و پلک پایین را به حالت طبیعی خود بازمی‌گرداند. دکتر با توجه به نیازها و اهداف فرد ممکن است پوست اضافه را برداشته و یا ماهیچه‌های پلک پایین را بِکِشد تا بتواند به نتایجی بهتر و طبیعی‌تر دست پیدا کند.

eyelift-combination.jpg

ترکیب لیفت چشم با دیگر عمل‌های زیبایی

اکثر افراد می‌خواهند که پیری پوست نواحی مختلف صورت را درمان کنند. درست است که عمل لیفت چشم تا حد زیادی چهره را جوان کرده و علائم پیری را از بین می‌برد اما با انجام لیفت صورت و لیفت ابرو در کنار لیفت چشم می‌توان به نتایجی بسیار مطلوب‌تر دست یافت. با انجام لیفت چشم و ابرو می‌توان افتادگی پوست و خطوط عمیق بالای چشم‌ها را از بین برده و با استفاده از لیفت صورت می‌توان غبغب و افتادگی پوست ناحیه گونه و گردن را درمان کرد.

eyelift-Eyelid-Aging-Process.jpg

روند پیری پلک‌ها

پوست با بالا رفتن سن قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و نیروی جاذبه هم در کنار آن باعث می‌شود تا پوست اضافه بر روی پلک‌های بالا و پایین جمع شود. جمع شدن پوست اضافه بر روی پلک پایین موجب بروز چین و چروک و ورم می‌شود. جمع شدن پوست اضافه در قسمت فوقانی پلک بالا بر روی مژه‌ها آویزان می‌شود و مانع دیدن می‌گردد. لایه چربی که تخم چشم را از جمجمه جدا می‌کند می‌تواند موجب ورم پلک‌های بالا و پایین شود. غشایی که این چربی را نگاه می‌دارد به مرور زمان ضعیف شده و این امر باعث جلو آمدن چربی در پلک‌ها می‌شود، درست مثل فتق.

eyelift-candidate.jpg

کاندیدای لیفت چشم

بهترین کاندیداها افرادی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار بوده و انتظاراتی واقع‌بینانه دارند. اکثر داوطلبان این عمل زیبایی از 35 سال به بالا هستند، اما در صورتی که مشکل افتادگی و ورم پلک‌ها در خانواده‌ای ارثی باشد برخی افراد ترجیح می‌دهند عمل لیفت چشم را زودتر انجام دهند.

لیفت چشم باعث بهبود ظاهر صورت شده و اعتماد به نفس را بالا می‌برد. البته ممکن است که نهایتاً به ظاهر ایده‌آل خود دست پیدا نکنید یا نتوانید ساختار صورت خود را تغییر دهید. پیش از تصمیم به انجام لیفت صورت راجع به اهداف خود به خوبی فکر کرده و در مورد آن‌ها با دکتر مشورت کنید.

eyelift-preparation.jpg

آمادگی برای لیفت چشم

باید حتماً شخصی را همراه خود داشته باشید تا پس از عمل شما را به خانه رسانده و حداقل یک شب در کنارتان باشد. باید چند روز از سر کار خود مرخصی گرفته و در خانه استراحت کنید. در این چند روز باید فعالیت‌های خود را محدود کنید تا پلک‌ها بهبود یابند. برخی افراد چشمانشان پس از عمل خشک می‌شود اما این حالت بیش از دو هفته طول نمی‌کشد. اگر خشکی چشم‌ها بیش از دو هفته طول کشید با دکتر خود تماس بگیرید.

باید پیش از عمل لیفت چشم اقلام زیر را تهیه کرده و در خانه داشته باشید:

  • تکه‌های یخ
  • کمپرس یخ (می‌توانید کیسه‌ای را پر از یخ و یا ذرت و نخود یخ‌زده کنید)
  • پَدهای گاز کوچک
  • قطره چشم یا اشک مصنوعی (در این مورد از دکتر سوال کنید تا مناسبترین گزینه را به شما معرفی کند)
  • تهیه لیف و حوله تمیز برای حمام
  • مُسَکن‌های بدون نسخه (که دکتر توصیه می‌کند)

باید از مصرف داروهایی مانند ادویل، موترین، ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپیرین اجتناب کنید چون خونریزی را تشدید می‌کنند.

eyelift-procedure.jpg

طریقه لیفت چشم

اگر لیفت چشم بر روی هر دو پلک‌های بالا و پایین انجام شود چیزی حدود دو ساعت طول می‌کشد. در این عمل اغلب از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود (داروی بی‌حسی در اطراف چشم‌ها تزریق شده و از مُسَکن‌های خوراکی نیز استفاده می‌شود). اگر عمل در بیمارستان یا یک مرکز جراحی انجام شود از آرامبخش‌های IV استفاده می‌شود.

اگر بخواهید که عمل بر روی هر چهار پلک انجام شود، احتمالاً دکتر ابتدا بر روی دو پلک بالا کار می‌کند. دکتر معمولاً برش‌ها را در امتداد خطوط طبیعی پلک‌ها ایجاد می‌کند. سپس پوست را از بافت زیرین جدا کرده و چربی و پوست اضافه را برمی‌دارد. سپس برش‌ها با استفاده از بخیه‌های خیلی کوچک بسته می‌شوند. بخیه‌های پلک بالا باید بین 3 الی 6 روز باقی بمانند. احتمالاً پلک‌های پایین به بخیه نیازی نداشته باشند، که البته این موضوع به تکنیک جراحی بستگی دارد.

تکنیک‌های مختلفی برای جراحی پلک‌های پایین وجود دارد. در یکی از روش‌ها جراح برشی را داخل پلک پایین ایجاد می‌کند تا بتواند چربی را بردارد. این برش قابل مشاهده نخواهد بود. سپس دکتر با استفاده از یک لیزر C02 یا اربیوم خطوط ظریف را هموار می‌کند.

تکنیک دیگر شامل ایجاد برش در حاشیه مژه‌هاست. دکتر از طریق این برش می‌تواند پوست اضافه، عضلات شُل و چربی را بردارد.

احتمالاً دکتر پس از عمل لیفت چشم انجام لایه‌برداری با لیزر را پیشنهاد دهد.

eyelift-recovery.jpg

دوره نقاهت لیفت چشم

بخیه‌ها و چسب‌های جراحی معمولاً برای یک هفته باقی خواهند ماند. بروز ورم و کبودی امری طبیعی است، اما پلک‌ها باید پس از یک یا دو هفته به حالت طبیعی خود بازگردند.

اکثر افراد یک هفته پس از انجام لیفت چشم به اندازه‌ای بهبود پیدا می‌کنند که می‌توانند به سفرهای کوتاه بروند (البته تا وقتی که دکتر به شما اجازه نداده نباید رانندگی کنید) و پس از 10 الی 14 روز می‌توانند به سر کار خود بازگردند. در دوره نقاهت لیفت چشم باید کاملاً از دستورالعمل‌های دکتر پیروی نمایید.

  • در چند هفته اول پس از عمل لیفت چشم، پلک‌ها زودتر از معمول خسته می‌شوند، پس باید به آن‌ها استراحت کافی داد. اگر در سر کار خود زیاد با کامپیوتر و صفحه مانیتور سر و کار دارید باید کار خود را به صورت نیمه وقت آغاز کنید و به تدریج ساعات کاری خود را افزایش دهید تا روند بهبودی کامل شود.
  • باید چشم‌های خود را در برابر نور آفتاب و باد محافظت کنید. زمانی که بیرون می‌روید باید از عینک‌های آفتابی قاب‌دار استفاده کنید تا چشم‌ها به طور کامل پوشش داده شوند. در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب باید از دستورات دکتر پیروی کنید.
  • تا 4 هفته پس از لیفت چشم باید از برداشتن بار، انجام فعالیت‌های سنگین و خم شدن خودداری کنید. این محدودیت‌ها سخت هستند اما ناچاراً باید آن‌ها را رعایت کنید چون تا پیش از بهبود کامل زخم‌ها نباید باعث افزایش فشار خون در ناحیه تحت درمان شوید.

eyelift-side-effects.jpg

عوارض لیفت چشم

عوارض و ضررهای لیفت چشم نادر هستند، اما گاهی اوقات رخ می‌دهند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • خشکی چشم‌ها
  • غیرطبیعی شدن رنگ پلک‌ها
  • تا شدن غیرطبیعی پوست پلک به سمت داخل یا بیرون
  • بسته نشدن کامل چشم‌ها
  • پایین آمدن خط پلک پایین
  • اختلال در بینایی

اگر دچار هر کدام از این عوارض هستید با دکتر خود تماس بگیرید.

eyelift-results.jpg

نتایج لیفت چشم

اگر پس از عمل لیفت چشم یک شیوه زندگی سالم را در پیش بگیرید و به خوبی از پوست خود مراقبت کنید، نتایج آن تا سال‌ها ماندگاری خواهد داشت. با برداشتن پوست اضافه و درمان افتادگی پوست ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر پیدا خواهید کرد. اما از آنجایی که نمی‌توان روند پیری پوست را متوقف کرد نتایج حاصل از لیفت چشم نیز با بالا رفتن سن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. نتایج جراحی زیبایی پلک بالا حداقل چیزی بین 5 الی 7 سال ماندگاری دارند. به ندرت پیش می‌آید که جراحی زیبایی پلک پایین مجدداً انجام شود.

با استفاده منظم از کرم ضد آفتاب، ترک سیگار و در پیش گرفتن رژیم‌های غذایی سالم می‌توانید مدت زمان ماندگاری نتایج را بیشتر کنید. می‌توان از طریق درمان‌های غیر جراحی پوست مانند بوتاکس و تزریق ژل که برای هموار کردن چین و چروک‌های صورت و اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز ماندگاری نتایج لیفت را افزایش داد. دکتر می‌تواند در این زمینه گزینه‌های درمانی را پیشنهاد دهد که در راستای اهداف زیبایی شما باشد.

اگر جراحی لیفت چشم توسط یک دکتر ماهر و با تجربه انجام شود کاملاً بی خطر بوده و نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت. بهترین راه برای آگاهی از مزایای لیفت چشم، مشاوره با دکتر است.

آیا بیمه عمل لیفت چشم را پوشش می‌دهد؟

شرکت‌های بیمه عموماً عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهند. اگر انجام لیفت چشم دلایل پزشکی داشته باشد (مثلاً افتادگی پلک‌ها به اندازه‌ای باشد که بینایی را مختل کرده باشد)، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. باید پیش از انجام عمل این موضوع را بررسی کرده و هزینه‌های خود را برآورد کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر