موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

قیمت لیزر پشت لب

قیمت لیزر پشت لب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 17:07

در این مقاله قصد داریم قیمت لیزر پشت لب را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قیمت لیزر پشت لب

اگر به دنبال کلینیک معتبر برای لیزر پشت لب  هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک به انتهای همین مقاله مراجعه کنید.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده شده و خواهیم آموخت:

  • چرا موهای ضخیم در ناحیه پشت لب رشد می کنند؟
  • آیا روش های رفع موهای زائد پشت لب را می دانید؟
  • آیا می دانید در هنگام لیزر موهای زائد پشت لب چه نکاتی را بایستی رعایت کرد؟
  • آیا می دانید عوارضی که هنگام لیزر موهای زائد پشت لب ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟
  • آیا عوارض جانبی کلی در لیزر موهای زائد را می دانید؟
  • لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟
  • لیزر موهای زائد برای چه قسمت هایی از بدن انجام می شود؟
  • لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟
  • چه کسانی مناسب عمل لیزر درمانی موهای زائد نیستند؟
  • آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار و شیرده مناسب است؟
  • چه مدت بعد از زایمان می توانید برای لیزر موهای زائد اقدام نمود؟
  • آیا مزایای لیزر کردن موهای زائد را می دانید؟
  • آیا معایب لیزر کردن موهای زائد پوست را می دانید؟
  • چرابعضی از افراد با لیزر موهای زائد دچار سوختگی می شوند؟
  • آیا لیزر کردن موهای زائد بدن باعث تشدید بیماری های پوستی می شود؟
  • آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

  • آیا اقدامات لازم قبل و بعد از لیزر درمانی موهای زائد را می دانید؟
  • آیا اندازه مو برای لیزر درمانی مهم است؟
  • آیا برگشت موهای زائد بعد لیزر امکان پذیر است ؟
  • علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر چیست ؟
  • چند روز بعد از لیزر کردن موهای زائد شروع به ریزش می کنند؟
  • فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟
  • آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟
  • آیا لیزر کردن موهای ناحیه تناسلی موجب عقیم شدن و یا نازایی می شود؟
  • آیا می دانید لیزر موهای زائد بیشتر برای مردان مناسب است یا زنان؟

موهای زائد صورت یکی از مشکلاتی است که در بین زنان و مردان شایع شده است به طور معمول موهای زائد در قسمت هایی از گونه و ما بین ابروها و چانه بسیار آزار دهنده هستند ولیکن در میان آن ها لیزر کردن موهای زائد پشت لب مراجعه کننده بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در واقعیت صورت اکثر انسان ها دارای مو می باشد ، و موها کار محافظت از پوست را انجام می دهند ، موهای زائد در صورت خیلی از زنان نازک و رنگ روشنی دارد و قابل دید نیست ولی اگر موی صورت خانمی دارای ضخامت و سیاهی باشد برای از بین بردن آن اقدام می کند.

موهای پشت لب نوعی خصلت و ویژگی مردانه است و به همین خاطر برای زنان بسیار نامطلوب و آزار دهنده است و برای از بین بردن آن اقدام به انجام عمل لیزر درمانی می کنند.

چرا موهای ضخیم در ناحیه پشت لب رشد می کنند؟

رشد سریع موهای زائد در قسمت های گوناگون صورت و بدن زنان را می توان پرمویی نامید.

بر طبق تحقیقات انجام گرفته شده ، تقریبا ده درصد از زنانی که در امریکا ساکن هستند به پرمویی دچار شده اند،  البته این امکان هم وجود دارد که زنان در هر سنی و یا هر منطقه و کشوری که باشند به دچار پرمویی شوند.

رشد موهای زائد در قسمت پشت لب می تواند به هر دلیلی مانند : بیماری فیزیکی ، خیلی از خصوصیات ارثی، قومیت، شرایط فیزیکی و مصرف داروهای خاص باشد.

چرا موهای ضخیم در ناحیه پشت لب رشد می کنند؟

به طور کلی پرمویی قسمت پشت لب به خاطر عوامل زیر به وجود می آید:

  • عدم توازن هورمونی
  • بیشتر شدن حساسیت های اندروژن به خاطر وجود هورمون های مردانه
  • وجود سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • هیپرلازی ادرنال مادرزادی
  • چاقی
  • دیابت
  • فنیتویین به خاطر مصرف داروهای درمانی بیماری صرع
  • مردم ساکن در خاورمیانه و مدیترانه و اروپا و نسل آنان

و نیز می توان گفت موهای زائد در صورت با بالا رفتن سن هم افزایش پیدا می کند و حتی این امکان نیز وجود دارد که شخصی در زمان جوانی در قسمت پشت لب خود موی زائد نداشته باشد ولیکن در دوران پیری این موها را در پشت لب خود مشاهد کند.

به طور کلی پرمویی قسمت پشت لب به خاطر عوامل زیر به وجود می آید:

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

آیا روش های رفع موهای زائد پشت لب را می دانید؟

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد پشت لب وجود دارد و افراد می توانند باتوجه به نکات مثبت و منفی که در هرکدام از این روش ها وجود دارد روشی را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب می کنند.

برداشتن موهای زائد با موچین: این روش در بین زنان رواج بیشتری دارد این روش درد کمی دارد و تقریبا تا یک هفته اثر برداشتن موهای زائد از آن باقی می ماند.

اپلاسیون:

در این روش با وجود این که درد زیادی دارد و زمان بر نیز هست ولیکن ماندگاری تقریبا یک ماهه دارد.

بند انداختن :

این روش هم سریع و هم نیز ایمن می باشد ولیکن ماندگاری آن نسبت به استفاده از موچین فرق دارد.

لیزر موهای زائد :

مناسب ترین و بهترین روش از بین بردن موهای زائد که ماندگاری زیادی هم دارد لیزر است، استفاده از این روش حتی برای برخی تا حدود دو سال بعد ازانجام لیزر درمانی هم می تواند اثرات ماندگاری آن را داشته باشد، در این روش بایستی شخص به صورت مرتب جلساتی را مراجعه کند و هزینه لیزر درمانی نیز می تواند به طور تقریبی متوسط تا بالا نیز باشد ولیکن هزینه برای موهای زائد پشت لب مقرون به صرفه است .

الکترولیز:

در این روش برای از بین بردن دائمی موهای زائد که خیلی زمان بر و گران قیمت است و در مقایسه با لیزر طرفداران کمتری دارد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

دکلره کردن موهای زائد پشت لب:

خیلی از خانم ها مایل اند به جای این که موهای زائد پشت لب را بردارند آن را بی رنگ کنند ولیکن بد نیست بدانید این روش برای کسانی مناسب است که موی کمی دارند وگرنه ظاهر خوبی ندارد. در عین حال باعث زیاد شدن مو میشود

با توجه به مطاب گفته شده می توان این نتیجه را گرفت برای از بین بردن موهای زائد پشت لب لیزر روش مناسبی است و نتیجه بهتر و رضایتمندی بالایی دارد.

آیا می دانید در هنگام لیزر موهای زائد پشت لب چه نکاتی را بایستی رعایت کرد؟

رعایت ایمنی و سلامت چشم ها :

هنگام انجام لیزر موهای زائد پشت لب بایستی به چشم ها توجه ویژه ای نمود و حفاظت از آن ها را به طور کامل مدنظر قرار داد. اگر به هر دلیلی به ایمنی چشم ها توجه نکنیم ممکن است در معرض خطر قرار بگیرید و حتی این احتمال نیز وجود دارد که شبکیه چشم آسیب جدی ببیند.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

استفاده از دستگاه های خنک کننده :

برای جلوگیری از بروز هرگونه عفونت بعد از انجام لیزر موهای زائد پشت لب می توان از دستگاه های خاصی که کار خنک کنندگی را انجام می دهند استفاده کرد.

بعد از انجام لیزر درمانی بایستی حتما قطعات دستگاه لیزر به طور کامل ضدعفونی شود تا از بروز هرنوع عفونتی جلوگیری شود. البته این احتمال نیز وجود دارد که دستگاه های خنک کننده باعث ایجاد سوختگی های کرایوژنیک در مشتری شوند و نیز این امکان هم وجود دارد که در هنگام لیزر موهای زائد پشت لب و یا بقیه بدن عارضه به نام هایپرپیگمنتیشن نیز به وجود بیاید

البته قابل ذکر است که این نوع عارضه در افراد با پوست تیره بیشتر نمایان می شود تا افرادی که پوست روشنی دارند. بایستی برای جلوگیری از به وجود امدن چنین عارضه هایی در استفاده از دستگاه های خنک کننده حتما احتیاط و نظارت لازم را انجام داد.

بوی نامطبوع :

در هنگام لیزر درمانی بوی نامطبوعی شبیه بوی گوگرد در هوا پخش می شود به خصوص وقتی که قسمت هایی از بدن که موی زیادی دارند لیزر انجام می گیرد. این بوی نامطبوع به وجود آمده امکان دارد باعث آزار دستگاه تنفسی شود و آن را تحریک کند پس لازم است در اتاق های درمانی که عمل لیزر انجام می شود حتما مجهز به هواکش بوده و تهویه های که مکش بالایی دارند در این اتاق ها نصب شوند.

بالا بودن دانش ایمنی تکنسین لیزر:

شخصی که عمل لیزر را انجام می دهد اپراتور و یا به عبارتی دیگر تکنسین لیزر بایستی حتما دانش رعایت اصول ایمنی را بداند و علم کافی از خطرات ناشی از لیزر را داشته باشد و نیز دانش ایمنی در خصوص لیزر درمانی را به مشتریان ارائه نماید.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

آیا می دانید عوارضی که هنگام لیزر موهای زائد پشت لب ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟

رنگ دانه های موجود در مو و پوست و لک ها احتمال دارد به خاطر انجام لیزر تغییر رنگ داده و تیره تر شوند ولیکن این تغییر رنگ رنگدانه ها کاملا موقتی بوده و بعد از گذشت 7 تا 15 روز از شروع انجام عمل لیزر درمانی از بین خواهد رفت به منظور این که پوست بعد از انجام لیزر درمانی خیلی زودتر روشن شود می توان از کرم های لابه بردار و روشن کننده مثل هیدروکینون 5 درصد استفاده نمود ولی توصیه می شود بعد از انجام عمل لیزر درمانی از کرم های ضد آفتاب استفاده شود و نیز سعی شود در معرض مستقیم نورآفتاب قرار نگیرید.

کبود شدن لب

این امکان نیز وجود دارد بعد از عمل لیزر درمانی موهای زائد پشت لب ، رنگ لب کبود شده و یا حتی پشت لب دچار برجستگی شود ولیکن جای هیچ نگرانی نیست و به وجود امدن چنین وضعیتی کاملا طبیعی است و وجود چنین مشکلی به خاطر تورم فولیکول کوچک می باشد و در مدت زمان 4 الی 5 روز بعد از انجام لیزر درمانی موهای زائد از بین خواهد رفت برای این که این تورم کمتر شود می توان از پماد کورتیزون به اندازه کم و 2 الی 3 بار در روز و همچنین کمپرس آب سرد استفاده کرد.

البته قابل ذکر است که انجام عمل لیزر درمانی برای از میان برداشتن موهای زائدی که در پشت لب ، چهره ، پشت ، بازوها ، پاها و نیز خطوط لبای شنای زنان برای اشخاصی که پوستشان رنگ تیره دارد نیز استفاده خواهد شد.

از بین رفتن دائمی موهای زائد

برای کمتر شدن و از بین رفتن دائمی موهای زائد از یک سیستم به خصوصی استفاده می کنند ، به این طریق که از سیستم لیزر مو با ترکیب نمودن انرژی نور و نیز انرژی فرکانس رادیویی برای این که نتیجه بهتری داشته باشد و اثر طولانی مدتی هم داشته باشد و همچنین درد کمتر طرح ریزی شده ، استفاده می شود.

اگر در قسمت پشت لب خود جای زخم و یا اسکار دارید برای انجام عمل لیزر درمانی در این قسمت بایستی با انرژی پایین شروع کرده تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما توانایی تحمل عمل لیزر درمانی را دارد و نیز می توانید از دستگاه خنک کننده در طول دوره نیز استفاده کنید تا کمتر اذیت شوید.

برای انجام لیزر درمانی موهای زائد پشت لب بهتر این است که به موهای آن ناحیه اصلا دست نزنید تا نتیجه مطلوبتری بگیرید به عنوان مثال به خاطر تیره بودن موهایی که در پشت لب است آن ها را بی رنگ نکنید لیزر برای موهایی که رنگ تیره تری دارند زودتر درمان شده و اثر بیشتری دارد.

از بین رفتن دائمی موهای زائد

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

آیا عوارض جانبی کلی در لیزر موهای زائد را می دانید؟

این امکان وجود دارد که بعضی از افرادی که برای از بین بردن موهای زائد اقدام می کنند دچار عارضه سوختگی شوند چون برای از بین بردن موهای زائد پشت لب و تمام بدن به گرمای زیادی نیاز است.

لیزر درمانی موهای زائد بدن می تواند موجب تیرگی پوست هایپرپیگمنتیشن و یا این که باعث کم رنگ شدن هیپوپیگمنتیشن در قسمت هایی که لیزر درمانی انجام شده است ، شود.

آیا عوارض جانبی کلی در لیزر موهای زائد را می دانید؟

همچنین همان طور که پیشتر نیز ذکر کردیم در لیزر موهای زائد این احتمال وجود دارد که به چشم نیز آسیب برسد که در این مورد برای اینکه از چشم محافظت شود از عینک های مخصوص این کار استفاده خواهد شد.

این امکان وجود دارد که در موقع انجام لیزر درمانی موهای زائد و یا حتی بعد از انجام آن پوست دچار خارش شود که وجود این عارضه کاملا طبیعی می باشد.

این امکان نیز وجود دارد که در موقع لیزر درمانی ، پوست برای چندین روز قرمز شده و این که اطراف فولیکول رنگدانه پوست دچار تورم شود.

بی حسی ، سوزن سوزن شدن و یا حتی درد در اطراف قسمتی که به وسیله لیزر درمان می شود یکی از عوارض جانی شایع در لیزر درمانی موهای زائد می باشد که این عارضه نیز طبیعی می باشد.

کبودی های کم و خفیف بر روی پوست های حساس

به وجود آمدن کبودی های کم و خفیف بر روی پوست هایی که حساس هستند و نیز پوسته پوسته شدن و همچنین دلمه بستن بر روی پوست در اطراف قسمت درمان نیز از عوارض جانبی لیزر موهای زائد پشت لب و نیز کل بدن است. البته بایستی بدانید که این عوارض جانبی کاملا موقتی بوده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی ناپدید می شود.

بایستی به این امر توجه کنید که لیزر و برنزه کردن کاملا با هم ناسازگار بوده و بهتر است قبل و یا بعد از لیزر درمانی از برنزه کردن پوستتان خودداری نموده و حتی این امکان نیز وجود دارد که بعد از لیزر پوست در قسمت هایی که برنزه انجام داده اید به رنگ بنفش درآید البته وجود چنین عارضه جانبی خیلی کم اتفاق می افتد.

از عوارض جانبی دیگری که در لیزر درمانی موهای زائد اتفاق می افتد و بسیار ناخوشایند است و بایستی حتما به آن توجه شود عفونت است برای جلوگیری از به وجود امدن چنین عارضه هایی باید قسمت هایی را که لیزر انجام می شود تمیز نگه دارید.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

در انجام عمل لیزر موهای زائد بدن ، بایستی اول موهای آن قسمت تا حد ممکن کوتاه شوند به اندازه ای که موهای باقی مانده به اندازه کمتر از یک سانتی متر باشد بعد از آن اپراتور و یا تکنسین لیزر تنظیمات دستگاه را طبق رنگ و ضخامت موهایی که می خواهد عمل لیزر درمانی را انجام دهد تنظیم می کند.

در مرحله بعد تکنسین لیزر ، پالس کوچکی به ناحیه ای از موها وارد نموده و چند دقیقه صبر می کند تا واکنش پوست و موی شخص را نسبت به عمل لیزر ببیند سپس تکنسین لیزر به کارش ادامه داده و در واقع شروع به کار می کند تا تمامی موهای زائد در آن محل را از بین ببرد

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

هدایت نور متمرکز شده به فولیکول های مو

در واقع دستگاه لیزر با هدایت نور متمرکز شده به فولیکول های مو ، موهای آن ناحیه را از بین می برد. بعد از پایان کار شما نیازمند استفاده از کمپرس یخ و یا کرم های خنک کننده و آرام کننده هستید تا هم سوزش آن کمتر شده و نیز درد آن از بین برود.

همانطور که گفتیم دستگاه لیزر با راهنمایی نور متمرکزی به فولیکول های مو آن موها را از بین خواهد برد ولیکن بعضی از دستگاه های لیزر این توانایی را که در دامنه بیشتری این عمل را انجام دهند و همزمان چندین فولیکول را از بین ببرند دارند.

دستگاه های لیزر موهای زائد دارای برندها و انواع گوناگونی با طول موج های متفاوتی است که طبق رنگ پوست و مو موجود در آن ناحیه می توان دستگاه مناسب را انتخاب نمود تفاوت دیگر دستگاه های لیزر موهای زائد در نوع سیستم خنک کننده آن است.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

لیزر موهای زائد برای چه قسمت هایی از بدن انجام می شود؟

لیزر برای از بین رفتن موهای زائد کل بدن استفاده می شود ولیکن شایع ترین نواحی از بدن که می توان برای رفع موهای زائد لیزر انجام داد به قرار زیر است :

لیزر موهای زائد برای چه قسمت هایی از بدن انجام می شود؟

صورت:

این یک حقیقت محض است که بعضی از زنان موهای صورتشان بسیار ضخیم و زشت است که رشد این نوع از موها باعث آزار آنان خواهد شد . کار درست این است که اگر چیزی در صورتتان وجود دارد که شما را آزرده خاطر نموده و می توانید برای از بین بردن آن کاری انجام دهید پس بهتر است معطل نکنید و انجام دهید .

لیزر درمانی موهای زائد صورت به صورت خیلی سریع ولیکن آسان و راحت انجام می شود انجام این عمل تقریبا 15 دقیقه به طول می انجامد برای اینکه از این عمل نتیجه درست بگیرید لازم است که 10 جلسه پشت سرهم به فاصله 4 هفته عمل لیزر درمانی را انجام دهید و بعد از آن هر سال 1 الی 2 بار انجام عمل لیزر به عنوان نگهدارنده برای عدم بازگشت موهای زائد مورد نیاز است.

صورت:

زیر بغل :

این قسمت معمولا نقطه اغاز لیزر به حساب می آید زیر بغل برای انجام لیزر درمانی مناسب است و موهای این قسمت خیلی سریع به عمل لیزر پاسخ می دهند چون که موهای زیر بغل ابریشمی نرم و صاف نیستند درمان آن حدودا 5 دقیقه زمان می برد ولیکن برای این که نتیجه درست و مطلوب را از لیزر این ناحیه گرفت ملزم آن است که ۶تا۸ جلسه به صورت پشت سرهم به فاصله 4 الی 5 هفته لیزر درمانی را تکرار کنید بعد از آن نیز هر سال 1 الی 2 بار درمان نگهدارنده برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زاید نیاز خواهد بود.

زیر بغل :

نواحی بیکینی :

اصلاح و یا اپیلاسیون در این قسمت از بدن بسیار دردناک می باشد . بهترین راه حلی برای این قسمت از بدن که درناک نبوده و سریع نیز انجام می شود لیزر درمانی است درمان این قسمت از بدن در حدود 5 الی 10 دقیقه طول خواهد کشید برای گرفتن نتیجه بهینه و مطلوب می بایست 10 جلسه پشت سرهم به فاصله 4 اله 6 هفته عمل لیزر درمانی انجام شود بعد از انجام لیزر درمانی در هر جلسه موهای این ناحیه رشد کمتری دارد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

دست ها :

اگر موی دستتان به صورت کرکی است نباید آن را لیزر کنید زیرا لیزر موهای کرکی نتیجه بالعکس را دارد موهای قسمت بازوها معمولا کرکی هستند و نیاز به لیزر ندارد ولی اگر موهای قسمت پایین دستتان ضخیم است می توانید عمل لیزر درمانی را انجام دهید لیزر درمانی موهای زائد دست ها حدودا 15 دقیقه زمان می برد و برای گرفتن نتیجه مطلوب و بهینه نیاز است که 10 جلسه به صورت پشت سرهم با فاصله 4 الی 6 هفته لیزر را انجام دهید.

دست ها :

پاها :

تراشیدن موهای زائد در قسمت پاها بسیار زمان گیر است و مدت زمان حمام را نیز تقریبا دو برابر می کند اگر بخواهیم پاهایی تمیز داشته باشید می بایست هر دو روز یک بار موی پایتان را بتراشید که این عمل خیلی سخت و زمان بر است . پاها نسبت به قسمت های دیگر بدن بزرگتر است و به همین دلیل مدت زمانی که برای لیزر درمانی نیاز دارد طولانی تر خواهد بود.

لیزر درمانی موهای زائد در قسمت ساق پاها حدودا 20 دقیقه زمان می برد ولی اگر تمایل داشته باشیم تمام قسمت های پا یعنی هم ساق پا و هم ران را لیزر کنیم حدود 30 الی 40 دقیقه زمان لازم است برای گرفتن نتیجه بهتر و مطلوب تر از انجام عمل لیزر درمانی در این قسمت نیاز است ۶تا۸ جلسه پشت سرهم با فاصله 4 الی 6 هفته لیزر را انجام دهید.

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟   

لیزر دررمانی موهای زائد برای همه کسانی که می خواهند از شر موهای زائد بدن خود راحت شوند گزینه مناسبی است لیزر موهای زائد برای همه قسمت های بدن کاربرد دارد ولیکن بهترین قسمت ها برای انجام این عمل شامل بکینی، پشت لب ، چانه و قسمت های زیربغل است ( به صورت کلی تمامی قسمت هایی که دارای موی ضخیم و مشکی اند برای لیزر درمانی مناسب است و قابل ذکر است که هیچ لیزری نمی تواند برای از بین بردن موهای زائد موی بور و کرکی کارساز باشد)

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

چه کسانی مناسب عمل لیزر درمانی موهای زائد نیستند؟

  • کسانی که دارای تتو و خالکوبی هستند به هیچ عنوان نمی توانند روی تاتو از لیزر موهای زائد استفاده کنند.
  • کسانی که دارای حساسیت پوستی هستند.
  • کسانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند در این صورت لازم است که از انجام عمل لیزر درمانی صرف نظر نمایند و یا اینکه انجام لیزر درمانی را به زمانی دیگر بیندازند.
  • اشخاصی که موهای نازک و کرکی دارند نبایستی عمل لیزر درمانی را انجام دهند زیرا نتیجه بالعکس را خواهند گرفت.
  • زنان باردار و شیرده نیز بهتر از انجام این کار تا پایان دوره بارداری و شیردهی صرف نظر کنند.

چه کسانی مناسب عمل لیزر درمانی موهای زائد نیستند؟

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار و شیرده مناسب است؟

همانگونه که در بالا نیز گفتیم بهتر است زنان باردار و شیرده برای انجام عمل لیزر درمانی جانب احتیاط را بگیرند و از انجام این کار صرف نظر کنند ولیکن هنوز نتیجه کاملی از تحقیقات انجام شده در این باره که ایمن عمل برای زنان باردار و شیرده مضر است در دست نمی باشد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

چه مدت بعد از زایمان می توانید برای لیزر موهای زائد اقدام نمود؟

کالج زنان و زایمان و متخصصین زنان در امریکا این گونه اعلام می کند که زنان می بایست مراقبت های بعد از زایمان را به صورت طولانی مدت انجام دهند و لازم است بعد از زایمان چندین دفعه به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند که همه هورمون های بدن مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد و پزشک مناسب ترین کسی است که می تواند به شما در تصمیم گیری درباره برگشت هورمون ها به حالت عادی کمک کند و به شما اعلام کند که چه وقت و زمانی برای لیزر درمانی آماده هستید .

چنانچه زایمان شما سزارین باشد و بدن شما دچار زخم و بریدگی باشد این موضوع دارای اهمیت بیشتری است و حتما بایستی قبل از انجام عمل لیزر درمانی موهای زائد با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مزایای لیزر کردن موهای زائد را می دانید؟

  • دقت بالا : دستگاه لیزر این توانایی را دارد که بدون این که به نواحی اطراف نقطه مورد نظر پوست آسیبی برساند موهای تیره و ضخیم را مورد هدف قرار دهد.
  • سرعت بالا : هر پالس از دستگاه لیزر این توانایی را دارد که موهای زیادی را از میان بردارد این پالس کمتر از یک ثانیه به طول می انجامد.
  • درد کمتر : در این روش نسبت به اپیلاسیون و روش های دیگر درد خیلی کمتری را حس می کنید چون که هر پالس از آن کمتر از یک ثانیه طول می کشد.
  • ماندگاری بیشتر : بعد از اینکه چند جلسه لیزر درمانی را انجام دادید رشد موهای زائد متوقف می شود و دیگر از شر آن ها راحت خواهید شد.
  • کارایی لیزر برای تمام بدن : یکی از اصلی برای حذف موهای زائد بد با کمک لیزر درمانی ، این است که لیزر برای از بین بردن موهای زائد در کل بدن به یک شکل عمل می کند و برای تمام بدن تأثیر گذار است.

آیا معایب لیزر کردن موهای زائد پوست را می دانید؟

از بین بردن موهای زائد با لیزر درمانی فقط یک کار آسان و ساده نیست و می بایست حتما در این زمینه تجربه و تخصص کافی را داشته باشیم چون می تواند انجام این عمل بدون داشتن تجربه عوارضی را در پی داشته باشد .

از معایبی که در روش لیزر درمانی موهای زائد وجود دارد درد و سوزش و گاهی وجود تورم و تاول است که به طور معمول در ماه های اول این عوارض از بین می روند . اگر اپراتوری که لیزر را انجام می دهد در این زمینه تخصص کافی نداشته باشد این امکان وجود دارد که پوست مراجعه کننده دچار سوختگی بشود.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

چرابعضی از افراد با لیزر موهای زائد دچار سوختگی می شوند؟  

یک تا دو روز که از انجام عمل لیزر درمانی موهای زائد که بگذرد ممکن است بعضی از افراد دچار عارضه سوختگی  مثل آفتاب سوختگی شوند  و این امر برای همه اشخاص طبیعی می باشد برای اینکه پوست بهتر شود و سوزش کمتری داشته باشد از کمپرس یخ و یا این که بعضی لوسیون ها یا کرم های مرطوب کننده و خنک کننده استفاده خواهد شد . بهتر است در صورت به وجود امدن تاول تا چندین روز آرایش نکنید و تا جایی که امکان دارد به تاول دست نزنید و یا آن را نخارانید .

اگر این مراقبت ها را کاملا به صورت صحیح انجام دهید پوست نمی سوزد و تنها در صورتی دچار عارضه سوختگی خواهید شد که پزشکی که عمل لیزر درمانی را انجام می دهد روند آن را به طرز صحیح انجام نداده باشد و به پوست شما آسیب رسانده باشد.

آیا لیزر کردن موهای زائد بدن باعث تشدید بیماری های پوستی می شود؟

همان گونه که در قسمت عوارض لیزر موهای زائد نیز اشاره کردیم این روش از بین بردن موهای زائد ممکن است باعث بعضی از مشکلات پوستی مثل قرمزی ، سوختگی ، تاول ، پوسته پوسته شدن ، تغییر رنگ و یا حتی عفونت پوست نیز شود و به این طریق به وجود بیماری های پوستی شدت ببخشد ولیکن اگر برای انجام لیزر موهای زائد به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید احتمال این که این عوارض به وجود بیاید خیلی کم است و هیچ گونه مشکل پوستی مثل سوختگی و زخم و تاول برایتان پیش نمی آید.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

هنوز نتیجه مشخصی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده در دست نیست و حتی موردی نیز در این زمینه دیده نشده است که بیانگر این باشد که لیزر درمانی موهای زائد با سرطان ارتباط داشته باشد، ولیکن نمی توان این امر را نادیده گرفت که لیزر باعث قرمزی و زخم بر روی پوست می شود.

آیا اقدامات لازم قبل و بعد از لیزر درمانی موهای زائد را می دانید؟

    قبل از رفع موهای زائد با لیزر

  • از چند هفته قبل از انجام عملی لیزر درمانی موهای زائد موهای بدنتان را اصلاح نکنید یعنی اصلا موهای بدن را اپیلاسیون کوتاه نکنید چون برای این که لیزر عملکرد بهتری داشته باشد می بایست به ریشه مو دسترسی داشته باشد.
  • حدود7 تا۱۴ روز قبل از انجام عمل لیزر درمانی نباید در معرض نور آفتاب مستقیم قرار بگیرید.

بعد از رفع موهای زائد با لیزر

  • همه مراقبت ها باید مطابق با دستور پزشک متخصص باشد.
  • حداقل تا ۲ هفته بعد از لیزر نبایست در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • از خاراندن محلی که لیزر درمانی را انجام داده اید اجتناب نمایید.
  • حتما از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • از لوسیون های خنک کننده استفاده کنید.
  • حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

آیا اندازه مو برای لیزر درمانی مهم است؟

معمولا متخصص این عمل به شما خواهند گفت که موهای خود را قبل از انجام لیزر درمانی اصلاح نکنید . بعضی از پزشکان نیز در زمان انجام عمل لیزر درمانی اندازه ای که برای این عمل مورد نیاز است را نگه می دارند و بقیه مو را با قیچی و یا ماشین کوتاه می کنند

به طور معمول اندازه یک سانتی متر از مو را نگه می دارند که نور لیزر به ریشه مو برسد و روی فولیکول ها اثر بگذارد حداقل اندازه ای که مو باید داشته باشد 1  میلی متر می باشد به این خاطر که ریشه مو باید در دسترس باشد.

آیا اندازه مو برای لیزر درمانی مهم است؟

آیا برگشت موهای زائد بعد لیزر امکان پذیر است ؟

اگر شخصی که عمل لیزر درمانی موهای زائد را انجام می دهد دارای اختلالات هورمونی و تیروئیدی باشد این امکان که موهایش برگشت شده و رشد کنند بسیار زیاد است و نیز تعداد جلسات برای لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد برای هر شخصی متفاوت است و این امکان نیز وجود دارد که بعد از 6 جلسه کامل و منظم حدودا 70 درصد موها از بین بروند.

آیا برگشت موهای زائد بعد لیزر امکان پذیر است ؟

علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر چیست ؟

متاسفانه این احتمال وجود دارد که اگر تکنسین دستگاه لیزر ، دستگاه را به طرز صحیح تنظیم نکند موها بعد از لیزر ضخیم شوند.

و ضخیم شدن موها بعد از انجام لیزر می تواند به این خاطر باشد که نور لیزر به موهای نازکی که جدید بوده و در حال رشد است برخورد کند و همان گونه که پیشتر نیز گفتیم برخورد اشعه لیزر به موهای نازک باعث ضخیم شدن آن می شود و به این دلیل امکان دارد شما بعد از انجام لیزر درمانی حس کنید موهایتان ضخیم شده است

ولی جای هیچ نگرانی نیست اگر مو تیره و ضخیم باشد نسبت به درمان های بعدی واکنش بهتری را نشان می دهد ولی برای از بین بردن دائمی موهای زائد بایستی حتما چندین جلسه درمان شود.

چند روز بعد از لیزر کردن موهای زائد شروع به ریزش می کنند؟

به طور تقریبی تا دوهفته عد از لیزر درمانی موهای زائد لیزر شده شروع به ریزش می کنند.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

می توان لیزر موهای زائد را مابین 4 الی 6 هفته یک بار انجام دهید تا موقعی که رشد موها توقف پیدا کرده این مدت زمان به قسمت های مختلف بدن بستگی دارد و در هر بخشی رشد مو فرق دارد برای این که از این موضوع نتیجه دست و مطلوب و دائمی را گرفته باشید بهتر است حداقل ده جلسه با فاصله زمانی ذکر شده عمل لیزر درمانی را انجام دهید .

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر پشت لب هستید

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

نه، هیچ لیزری برای از بین بردن موهای زائد نازک (مثل موهای رو بازوها ) مناسب نیست اگر برای این قسمت ها از بدن از لیزر استفاده می کنید باید بدانید که نه تنها موهای نازک ازبین نمی روند بلکه همه موهای کرکی و نازک ، ضخیم و تیره می شوند پس قبل از لیزر موهای زائد حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا ضخامت موهای شما را مورد بررسی قرار دهد و اگر تشخیص داد که مناسب لیزر است عمل لیزر درمانی را برای شما انجام دهد.

آیا لیزر کردن موهای ناحیه تناسلی موجب عقیم شدن و یا نازایی می شود؟

هیچ گونه مدرک علمی که این موضوع را که رفع موهای زائد به وسیله لیزر موجب نازایی و یا عقیم شدن شود وجود ندارد اگر قصد دارید که باردار شوید بهتر است قبل از شروع لیزر درمانی موهای زائد با پزشک خود مشورت نمایید.

آیا می دانید لیزر موهای زائد بیشتر برای مردان مناسب است یا زنان؟

رشد موهای زائد در بدن برای مردان نیز نامطلوب و ازار دهنده می باشد و با وجود فوایدی که لیزر درمانی موهای زائد دارد هیچ گونه دلیلی وجود ندارد که مردان از این روش برای از بین بردن موهای زائدشان استفاده نکنند.

اصلاح و یا ریش تراش اثر خیلی کوتاهی دارد و به همین دلیل لیزر کردن موهای زائد هم برای مردان و هم برای زنان مناسب می باشد ولی درباره لیزر موهای زائد در مردان این واقعیت را نیز بدانید که انجام لیزر درمانی در بدن مردان به اندازه زنان تاثیر گذار نیست

و این به این معنی است که مردان در مقایسه با زنان به تعداد جلسات بیشتری برای لیزر نیاز خواهند داشت و نیز این احتمال نیز خیلی زیاد است که به جلسات یادآور سالیانه نیز نیاز داشته باشند . در حدود 90 درصد از زنان به طور معمول لیزر بعد از 5 الی 6 جلسه جواب می دهد 10 درصد زنان مانند مردان به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند.

آیا می دانید لیزر موهای زائد بیشتر برای مردان مناسب است یا زنان؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :[email protected]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر