موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

تزریق ژل خط خنده درد داره

تزریق ژل خط خنده درد داره

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 15:04

تزریق ژل ” برای از بین بردن خط خنده یکی از متدهای زیبایی است که به دلیل مزایای فراوانی که دارد با استقبال زیادی روبرو شده است. در واقع از این تکنیک زیبایی تزریق ژل به منظور اهداف مختلفی استفاده می شود که از جمله ی آنها می توان به از بین بردن چین و چروک های مختلف صورت و خطوط موجود در پیشانی و یا خط خنده اشاره کرد.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از دیگر کاربرد های Filler injection افزایش حجم قسمت های مختلف صورت مانند لب و گونه هاست.

بسیاری از افرادی که قصد دارند عمل زیبایی Filler injection خط خنده را انجام دهند  و به دنبال آن هستند که می خواهند بدانند آیا تزریق ژل برای آنها دردناک خواهد بود یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که دردناک بودن تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله کلیه ی این عوامل را خواهیم شمرد و همچنین به شما می گوییم که با انجام چه کارهایی می توانید میزان درد تزریق چربی را به حداقل برسانید.

آیا روند تزریق ژل خط خنده روشی دردناک محسوب می شود؟

به منظور بررسی اینکه آیا Filler injection به خط خنده دردناک است یا خیر لازم است که در ابتدا چگونگی انجام این تکنیک زیبایی را بررسی نماییم.

انجام عمل زیبایی تزریق ژل به لطف پارامترهای بیوشیمیایی ایده آلی که دارد، مطلوب ترین اثرات بازسازی را بر اساس یک فرآیند فیزیولوژیکی بی خطر تضمین می کند و تا حد زیادی موجب شادابی و جوان تر شدن پوست می شود.

پیش از جلسه ی ” تزریق ژل به خط خنده ” در تمامی مراکز زیبایی معتبر جلسه ی مشاوره ای برگزار می شود که در این جلسه پزشک و یا پرستار به شما می گوید که با انجام چه کارهایی می توانید میزان دردی را که قرار است در اثر تزریق ژل تجربه کنید ، کاهش دهید.

پزشک متخصص پوست و مو در یک مرکز درمانی فوق تخصصی و کاملا بهداشتی مانند کلینیک زیبایی هلیا، با مشخص کردن ناحیه مورد نظر برای تزریق ژل و همچنین انتخاب بهترین مارک ژل و موثرترین متد برای فرد مراجعه کننده سعی بر این دارد که این عمل را بدون ایجاد هیچگونه دردی به نتیجه برساند.

تزریق ژل  خط خنده با بی حسی موضعی در ناحیه ی مورد نظر که در اینجا خط خنده است،آغاز می شود.این بی حسی با بررسی سوابق پزشکی شما انجام می شود تا در نتیجه مواد بی حسی باعث بروز حساسیت در بدن فرد مراجعه کننده نشود.

در ضمن لازم به ذکر است که بی حسی موضعی ممکن است که با تزریق مواد بی حسی صورت بگیرد و یا از کرم های بی حسی استفاده شود؛ و یا در غیر اینصورت ممکن است ماده بی حس کننده با ژل در داخل سرنگ تلفیق شده و همزمان با هم به زیر پوست تزریق می شوند.

علت استفاده از این مواد این است که فرد مراجعه کننده در حین انجام تزریق ژل آرامش خود را حفظ می کند و مانع از انجام کار پزشک نشود و همانطور که می دانید بی حسی سبب کاهش دردی که فرد تجربه می کند می شود.

پس از ایجاد بی حسی پزشک متخصص میزان ژلی را که لازم است به خط خنده منتقل شود را طی چندین مرحله به خط خنده ی فرد مراجعه کننده تزریق خواهد کرد.

در صورتی که پوست شما در ناحیه ی خط خنده نازک باشد و صورت شما استخوانی باشد ممکن است که درد بیشتری را در حین تزریق ژل به خط خنده تجربه نمایید.

چرا که تزریق ژل که با استفاده از سوزن انجام می شود در پوست های نازک زودتر به عصب هایی که پیام درد را انتقال می دهند،  منتقل می شود و آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای اطلاع از هزینه تزریق ژل خود می توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02122810089 در ارتباط باشید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09120687738 تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

تاثیرات تزریق ژل بر عصب های رساننده درد ممکن است در افراد متفاوت به یک میزان نباشد؛ برای مثال افرادی که دارای بیماری پوستی خاصی هستند، افرادی که پوست نازک و حساسی دارند و همچنین افرادی که در دوران بارداری و یا شیردهی خود قرار دارند ممکن است بیشتر از سایرین که شرایط عادی تری دارند درد ناشی از عمل زیبایی تزریق ژل به خط خنده را تجربه کنند.

جهت جلوگیری از احساس درد ناشی از تزریق ژل خط خنده از چه راه کارهایی استفاده می شود؟

به منظور کاهش دردی که فرد مراجعه کننده پس از تزریق ژل احساس می کند، راه حل های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

با توجه به این موضوع که دردها و عوارض ناشی از عمل زیبایی تزریق ژل به خط خنده در کمتر از 18 روز بهبود خواهد یافت، اما نباید انجام مراقبت هایی را بعد از عمل زیبایی تزریق فیلر نادیده گرفت؛ زیرا در این صورت طول دوران بهبودی درد ها افزایش خواهد یافت.

توجه به سن و سال برای انجام عمل زیبایی تزریق ژل نیز تا حد زیادی بر روی عوارضی که ممکن است پس از انجام این عمل برای شما رخ دهد تاثیر گذار است؛ به همین دلیل واجب است که پیش از انجام عمل زیبایی تزریق فیلر حتما درباره سن مناسب انجام عمل از پزشک متخصص پوست و موی خود مشورت بگیرید.

برای مثال ممکن است درد های ناشی از تورم برای افراد زیر 36 سال و کبودی برای افراد بالای 35 سال بیشتر از سایرین احساس شود.

به منظور کاهش درد می توانید از پزشک معالج خود بخواهید که در جلسه ی مشاوره تمامی مراحل تزریق ژل به خط خنده را برای شما توضیح دهد و بگوید که کدام مرحله برای شما دردناک تر خواهد بود. در ضمن شما می توانید از پزشک خود بخواهید که برای کاهش درد در حین تزریق ژل برای شما داروهای مسکن تجویز کند.

در ضمن در برخی از موارد که میزان درد پس از تزریق چربی زیاد باشد پزشک متخصص داروهایی برای کاهش درد تجویز خواهد کرد که در آرامش فرد تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از کمپرس های آب یخ بر روی محل تزریق ژل به خط خنده نیز می تواند از راهکار هایی برای کاهش درد های بعد از عمل زیبایی تزریق فیلر باشد.

در صورتی که فرد مراجعه کننده به داروی خاصی حساسیت داشته و یا در حال مصرف داروهای خاصی برای رفع مشکل بیماری خود می باشد، با اطلاع رسانی به موقع به پزشک متخصص خود پیش از انجام عمل زیبایی تزریق ژل می تواند از بروز عوارض و یا دردهای شدید و جزئی بعد از عمل جلوگیری کند.

همچنین در صورت استفاده از قرص هایی نظیر آسپرین، ویتامین E و سایر داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند، بهتر است طبق نظر پزشک متخصص پوست و مو برای مدتی پیش از انجام عمل زیبایی تزریق ژل و حتی چندین روز بعد از انجام این عمل نیز از مصرف آن ها خودداری کنید.

قطع موقتی مصرف این داروها موجب کاهش و یا قطع روند خونریزی پس از انجام عمل زیبایی تزریق ژل به خط خنده خواهد شد و در پی آن درد و نگرانی که از آن ناشی می شود نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

در صورتی که با بروز مشکلاتی نظیر التهاب و یا خونریزی پس از عمل زیبایی تزریق ژل شدید، با مراجعه سریع و به موقع به پزشک متخصص زیبایی پوست و موی خود می توانید درد ناشی از این عوارض را تا حد قابل توجهی کاهش داده و هر چه زودتر بهبودی خود را به دست آورید.

رعایت نکاتی مانند قرار نگرفتن در معرض خورشید و گرمای شدید و حتی قرار نگرفتن در برابر سرمای شدید نیز می تواند موجب بهبودی شما پس از انجام عمل زیبایی تزریق ژل به خط خنده شده و درد های ناشی از تزریق فیلر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

در ضمن باید بگوییم که مهارت پزشک شما نیز در کاهش میزان دردی که در اثر تزریق ژل تجربه خواهید کرد بسیار موثر است. چنانچه پزشک شما از تجربه ی کافی برخوردار نباشد ممکن است که حین تزریق ژل به خط خنده به بافت های دیگر پوست شما آسیب برساند و سبب بروز مشکلات مهمی شود.

عوامل موثر در ایجاد احساس درد Filler injection خط خنده

همانطور که قبل نیز بیان کردیم عوامل متعددی در ایجاد احساس درد به هنگام Filler injection تاثیرگذار هستند. از جمله ی این عوامل می توان به ضخامت پوست فرد مراجعه کننده اشاره کرد. در صورتی که پوست فرد از ضخامت کافی برخوردار باشد دردی که او در حین تزریق ژل تجربه خواهد کرد به میزان زیادی کاهش می یابد.

از دیگر عوامل موثر می توان به مقدار ژلی که قرار است در اثر تزریق به صورت فرد مراجعه کننده منتقل شود، اشاره کرد. در صورتی که میزان ژل انتخابی به منظور تزریق زیاد باشد تعداد دفعاتی که پزشک باید سوزن را به داخل پوست وارد کند افزایش می یابد و در نتیجه فرد درد بیشتری را متحمل خواهد شد.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم تجربه ی فردی که Filler injection را انجام می دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورتی که این فرد آموزش های لازم را ندیده باشد، تزریق ژل را به درستی انجام نخواهد داد و در نتیجه میزان دردی که تجربه می کنید به طور چشمگیری افزایش می یابد.

در نهایت انتخاب پزشک متخصص در زمینه پوست و مو تاثیر بسیار زیادی بر نتایج عمل زیبایی تزریق ژل به خط خنده و همچنین میزان عوارض پیش آمده پس از انجام عمل تزریق فیلر خواهد داشت؛ تا حدی که در صورت انتخاب درست پزشک متخصص هیچگونه عوارض و یا دردی را حس نخواهید کرد.

به منظور اینکه درد ناشی از تزریق ژل کاهش یابد لازم است که فرد نکاتی را در نظر بگیرد و به توصیه های پزشک معالج عمل نماید.

در ادامه برخی از این مراقبت ها را ذکر خواهیم کرد. پس از تزریق ژل لازم است که فرد از وارد کردن فشار و یا ضربه به صورت خودداری نماید. همچنین فردی که Filler injection را انجام می دهد لازم است که از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نماید چرا که نور آفتاب ممکن است که سبب تحریک ژل تزریق شده بشود و ساختار آن را تغییر دهد.

این امر می تواند سبب بروز عفونت گردد و مشکلات بعدی را برای فرد مراجعه کننده به دنبال داشته باشد.

همچنین در صورتی که Filler injection به درستی صورت نگیرد عوارض زیر را به همراه خواهد داشت:

  1. عفونت
  2. نشت ژل از محل تزریق
  3. تورم و یا خونریزی
  4. گرانولوم که نوعی واکنش التهابی به تزریق ژل نامناسب است.
  5. حرکت ژل از قسمتی به قسمت دیگر
  6. آسیب عروق خونی
  7. آسیب عروق عصبی
  8. مرگ بافت در اثر خون نرسیدن به آن

از ملاحظاتی که بهتر است در حین تزریق ژل به آنها دقت نمود می توان به این مورد اشاره کرد که تزریق ژل باید در مرکز زیبایی معتبر که دارای مجوز های لازم است انجام شود و در صورتی که در کلینیک های نامعتبر صورت گیرد ممکن است که عوارضی مانند عفونت را برای فرد در پی داشته باشد.

همچنین لازم است که پرکننده ای به منظور تزریق ژل انتخاب می کنید اصل باشد و کاملا متناسب با نیاز های شما باشد. ژل های تزریق در سرنگ هایی یکبار مصرف و دارای مارک باید مورد استفاده قرار گیرند.

در صورت انتخاب نامناسب برند ژل یا فیلر استفاده شده در عمل زیبایی تزریق ژل توسط پزشک متخصص زیبایی، ممکن است در اطراف خط لبخند خود دچار تورم، کبودی، خونریزی و نهایتا عفونت شوید.

در ضمن ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که Filler injection  برای زنان باردار و یا مادران شیرده بهتر است که انجام نشود. چرا که مواد تشکیل دهنده ی پر کننده های مختلف پس از گذشت دوره ای جذب بدن می شوند و ممکن است که برای جنین و یا نوزاد آسیب زا باشند.

بنابراین می توان عنوان نمود که اگرچه Filler injection به خط خنده با درد خفیفی همراه است اما راهکار های متفاوتی برای کاهش درد وجود دارد.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک پوست و مو هلیا” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت تزریق ژل خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره 02122810089 تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت ، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.

کاشت مو و ابرو در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: heliaclinic.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر