موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

ساخت نرم کننده لب با وازلین

ساخت نرم کننده لب با وازلین

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 12:06

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ساخت بالم لب؛ اکثر افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر برای صورت و بدن خود، از مواد طبیعی استفاده نمایند. تا از عوارض و حساسیت های حاصل از مواد شیمیایی مضر در امان باشند. البته لازم به ذکر است که تمامی مواد شیمیایی و لوازم آرایشی موجود در بازار بی کیفیت و مضر نیستند و با کمی دقت و خرید از فروشگاه های معتبر و برندهای مطرح تولید کننده در این زمینه می توانید، بهترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی را خریداری نمایید.

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%84%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg

یکی از این محصولات آرایشی پر کاربرد، بالم لب می باشد که از آن برای مرطوب کردن و نرم کردن لب و به طور کلی ترمیم لب های خشک و ترک خورده استفاده می شود.
این لوازم آرایشی و بهداشتی پرمصرف، برروی سلول های پوست لب نفوذ کرده و مشکل خشکی و التهاب لب را رفع می نماید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با طرز ساخت بالم لب با وازلین آشنا کنیم تا بتوانید از مواد سالم و ارگانیک به زیباترین شکل استفاده نمایید، با ما همراه باشید

آموزش درست کردن بالم لب

از آنجایی که مرطوب کننده های لب محصولاتی ساده با مواد سازنده در دسترس هستند ممکن است برخی ترجیح بدهند برای ساخت آن در منزل اقدام به جمع آوری محصولات مورد نیاز و ترکیب آن ها با یکدیگر داشته باشند. 

  • ساخت بالم لب با روغن نارگیل 

  1. روغن گیاهی مانند نارگیل و زیتون ( ۲ قاشق چای خوری ) 
  2. وازلین بهداشتی ( به میزان لازم ) 
  3. ویتامین E ( یک عدد کپسول ) 
  4. رژلب ( در حقیقت برای داشتن رنگ می توانید مقدار خیلی کمی از رژ لب استفاده کنید. ) 
  5. ظرف مناسب برای نگهداری و استعمال بالم لب

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%84%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84.jpg

برای داشتن بالم لب خانگی با کیفیت باید محصولات خوبی خریداری کرده و در ابتدا تمامی مواد را به صورت بن ماری و بدون تماس مستقیم با حرارت به حالت مایع در بیاورید و بعد از آن کپسول ویتامین E را سوراخ می کنید و به مایع حرارت دیده اضافه خواهید کرد و آن ها را با هم ترکیب می کنید. پس از ترکیب این مواد با یکدیگر حال وقت آن است که آن را داخل ظرف مناسب برای بالم لب بریزید و برای مدتی در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد، پس از آن می توانید از این محصول خانگی استفاده کنید و لذت ببرید. 

  • ساخت بالم لب با عسل

  1. روغن زیتون ( یک قاشق غذاخوری )
  2. روغن نارگیل ( یک قاشق غذاخوری ) 
  3. عسل ( به نسبت ۳ به ۴ ) 

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%84%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B3%D9%84.jpg

این محصول خانگی مناسب برای روزهای سرد زمستان و لب های ترک خورده و خشک شما است که به دلیل بوی خوب نارگیل و شیرینی عسل آن بهتر است از وسوسه لیس زدن آن خودداری کنید. برای خرید بالم لب از فروشگاه اینترنتی الانزا همراه شوید.

  • ساخت بالم لب طبیعی

  1. عسل ( ۱ قاشق چایخوری ) 
  2. روغن نارگیل ( ۲ قاشق چایخوری ) 
  3. روغن دانه آفتابگردان ( ۲ قاشق چایخوری ) 
  4. کره انبه طبیعی ( ۱ قاشق چایخوری ) 
  5. قرص موم ( ۴ قاشق چایخوری ) 

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85-%D9%84%D8%A8-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C.jpg

برای ساخت این نوع مرطوب کننده لب بهتر است ابتدا تمامی مواد را بایکدیگر ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید و پس از تغییر حالت از جامد به مایع نوبت آن است که مایع را با یک مخلوط کن یا همزن برقی هم زده تا عسل به خوبی ترکیب شود و پس از آن مواد را در ظرف مخصوص خود ریخته و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید و پس از آن می توانید از آن به مدت ۶ ماه استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه بالم لب با وازلین

mavade-lazem.jpg

در این بخش ابتدا باید مواد لازم برای تهیه بالم لب را تهیه و در دسترس قرار دهید.

  1. وازلین بهداشتی
  2. روغن زیتون
  3. ژل آلوورا
  4. روغن طعم هنده
  5. ظرف برای م زدن
  6. قاشق یک بار مصرف

آموزش ساخت بالم لب با وازلین

marahele-sakht-va-vaseline.jpg

در این بخش به آموزش مراحل ساخت این محصول پرکاربرد پرداخته شده است. روش ساخت بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی آن را تهیه واستفاده نمایید. 

  • ابتدا با استفاده از قاشق یک بار مصرف یا قاشقی که برای این منظور در نظر گرفته اید، مقداری وازلین را برداشته و درون ظرف مخصوص بریزید.
  • از آنجایی که وازلین ماده ای سفت است و مخلوط کردن آن با سایر مواد بسیار سخت است، توصیه ما به شما ذوب کردن آن می باشد. برای این کار بهتر است از ماکروویو استفاده نمایید. چرا که سریع تر و بهتر به نتیجه خواهید رسید.
  • وازلین را به مدت یک دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید و بعد از مایع شدن آن، نوبت می رسد به ژل آلوورا. ژل را با وازلین مایع اضافه وخوب مخلوط نمایید.
  • حالا چند قطره روغن زیتون به مخلوطتان اضافه نموده و مجددا آنها را خوب مخلوط نمایید.
  • بعد از انجام مراحل بالا، وقت آن رسیده که از روغن طعم دهنده استفاده نمایید. این روغن سبب می شود بالم لب تهیه شده توسط شما، بسیار خوش بو و خوش عطر شود. این طعم دهنده ها با عصاره های مختلفی در بازار به فروش می رسند و شما عزیزان می توانید، به صورت دلخواه از آن استفاده نمایید.
  • در مرحله آخر، تمام مواد مخلوط شده را به مدت ۱ دقیقه درون ماکروویو قرار دهید تا کاملا ذوب شده و یکدست شوند، حالا بالم لب شما آماده است و می توانید آن را درون ظرف دلخواه بریزید و از آن استفاده نمایید.

 نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله به راحتی خواهید توانست بالم لب خانگی با وازلین بسازید و با آسودگی خاطر از اینکه هیچ ماده شیمیایی مضری در آن به کار نرفته استفاده نمایید. در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص خرید لوازم آرایشی خوب دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.
مجموعه الانزا با داشتن کادری مجرب و با سابقه در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی توانسته است سهم فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. با ما می توانید بهترین ها را تجربه نمایید و سلامتی را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: elanza.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر