موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

بهترین شربت افزایش قد کودکان

بهترین شربت افزایش قد کودکان

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 27 اردیبهشت 1400 ساعت 11:16

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

توضیحات دسته‌بندی

آیا شما بر این باور هستید که تمامی نوزادان و نوپایان به مکمل رشد کودکان نیاز دارند و استفاده از این مکملها باید در رژیم روزانه آنها گنجانده شود؟ کارشناسان بر این باور هستند که الزاما تمامی آنها به مکمل رشد کودکان نیاز ندارند. رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامینها و مواد معدنی پاسخگوی تمامی نیازهای بدن آنها خواهد بود. رژیم غذایی سالم شامل موارد زیر است:

  • شیر و تمامی محصولات لبنی مانند پنیر و ماست
  • میوه های تازه و سبزیجات سبز
  • مواد پروتئین مانند مرغ، ماهی، گوشت و تخم مرغ
  • غلات و برنج

با توجه به شرایط زندگی کنونی و مشغله زیاد والدین، این روزها از غذاهای آماده زیاد استفاده می شود و فرصت کافی برای طبخ و استفاده از مواد مغذی وجود ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه استفاده از انواع مکمل رشد کودکان را پیشنهاد می دهند.

مکمل غذیی برای افزایش وزن کودکان

فیبر ویتامین و مواد معدنی نیست، اما غذاهایی که حاوی فیبر زیاد هستند منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ایی، سی، کلسیم، منیزیم و پتاسیم به حساب می روند. استفاده روزانه از فیبر بر مبنای کالری مصرفی مشخص می شود. به طور مثال برای هر 1000 کالری مصرفی 14 گرم فیبر باید مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه کودکان به فیبر بسیاری کمتری در مقایسه با بزرگسالان نیاز دارند، اما فیبر مورد نیاز بدن آنها باید تامین شود تا بدن سالمی داشته باشند. متخصصان بر این باور هستند که یک کودک 4 تا 8 ساله ای که روزانه 1500 کالری مصرف می کند باید 25 گرم فیبر نیز استفاده کند. همچنین کودکان یک و دو ساله روزانه به 18 گرم فیبر نیاز دارند. به همین دلیل استفاده از مکمل رشد کودکان گزینه خوبی برای تامین نیازهای بدن کودک به شمار می رود.

کدام منابع غذایی حاوی فیبر هستند؟

استفاده از فیبر خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سندروم روده تحریک پذیر، سنگ کلیه، اضافه وزن و مشکلات گوارشی را در بزرگسالی کاهش می دهد. میوه ها و سبزیجات از جمله کلم بروکلی، آوکادو، گلابی، توت فرنگی و تمشک حاوی فیبر بالایی هستند. همچنین غلات و نان، لوبیا، نخود و عدس فیبر مورد نیاز بدن کودکان را تامین می کنند. اگر نمی توانید نیاز بدن کودک به فیبر را از طریق پیروی از رژیم غذایی تامین کنید، به پزشک مراجعه کنید و با مشورت وی از انواع مکمل رشد کودکان حاوی فیبر استفاده کنید.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان

رشد قد کودکان یکی از موضوعاتی است که اکثر خانواده ها بدان توجه ویژه ای دارند. بهتر است بدانید عوامل متعددی بر رشد قد کودکان اثر می گذارند. فاکتورهای ژنتیکی، تغذیه، آب و هوا و ابتلا به بیماری های مختلف بر رشد قد کودکان اثر می گذارند. مطالعات جدید نشان می دهند تغذیه مهم تریم عامل برای رشد قد کودکان است. تامین ویتامینها و مواد معدنی که به رشد قد کودک کمک می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از پزشکان استفاده از انواع مکمل رشد کودکان و مولتی ویتامینها را توصیه می کنند.

کلسیم

کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای رشد قد کودکان ضروری است. رشد استخوان هم راستا با رشد قد است. کلسیم به رشد استخوانها و استحکام دندانها کمک می کند. مواد غذایی از جمله شیر، پنیر، ماست و آب پرتقال حاوی کلسیم هستند. همچنین می توانید از مکمل رشد کودکان که حاوی کلسیم است استفاده کنید.

ویتامین های گروه بی

ویتامین های گروه بی نیز یکی از موادی هستند که بر رشد قد کودکان اثر می گذرند. ویتامینهای گروه بی شامل b2, b3, b6 و b12  هستند. این ویتامین ها به تنظیم متابولیسم بدن، تولید انرژی و حفظ سلامت سیستم گردش خون و سیستم عصبی کمک می کنند. گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر و غلات منابع مهمی از ویتامینهای گروه بی به شمار می روند . همچنین در صورت تایید پزشک می توانید از مکمل رشد کودکان که حاوی ویتامین بی است نیز استفاده کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی دیگر برای رشد قد

از ویتامین های دیگر برای رشد قد کودکان می تواند به ویتامین دی، ویتامین سی و ویتامین کی اشاره کرد. هر کدام از این ویتامین ها علاوه بر رشد قد آثار شگفت انگیز دیگری بر سلامت کودکان دارند. از مواد معدنی مورد نیاز کودکان می توان به فسفر، منیزیم و روی اشاره کرد. با توجه به اینکه ممکن است این مواد از طریق رژیم غذایی تامین نشوند بسیاری از پزشکان پس از بررسی سلامتی کودک و منحنی رشد استفاده از مکمل رشد کودکان را تجویز می کنند. یکی از مکملهای رشد کودکان مولتی ویتامینها هستند. در استفاده از مولتی ویتامین هاباید  بسیار هوشیار باشید. استفاده بیش از حد از این مکملها بسیار خطرناک است و ممکن است سبب تجمع سم در بدن کودکان شود. از بهترین مولتی ویتامین ها برای رشد قد کودکان و ارتقا سلامتی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکمل رشد کودکان: پاستیل مولتی ویتامین مستر تامی ، تامین کننده ویتامین و مواد معدنی کودک
  • مکمل رشد کودکان: پاستیل کلسیم پلاس ویتامین D مستر تامی ، تقویت و استحکام استخوان و دندان کودکان
  • مکمل رشد کودکان: پاستیل مولتی زو فرندز 21 سنتری ،حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای کودک
  • مکمل رشد کودکان: محلول نوترینی درینک نوتریشیا | توت فرنگی | نوشیدنی کامل و مغذی غنی شده برای کودکان

برای رشد قد کودکان چی خوبه

بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها به طور مستقیم بر رشد قد اثر نمی گذارند اما تاثیر غیر مستقیمی بر این روند دارند و کمبود آنها در بدن رشد قد را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات فراوان دیگری را نیز به وجود می آورد. از این میان می توان به ویتامین A اشاره کرد. ویتامین A به روند رشد کودک کمک می کند. همچنین برای سلامت بافت استخوانها، سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. در صورتی که رژیم غذایی کودک حاوی ویتامین A نباشد، می توانید با صلاحدید پزشک استفاده از مکمل رشد کودکان را شروع کنید. روی، مس، منگنز، سلیون و فلوراید بر رشد استخوانها اثر می گذارند و به طور مستقیم برای رشد قد کودکان بسیار ضروری هستند. همچنین وجود ید در رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد. ید به طور مستقیم بر متابولیسم کلسیم اثر نمی گذارد اما به تنظیم هورمونهای غده تیروئید که نقش بسیار مهمی در رشد قد دارد کمک می کند.

شربت سندروس برای افزایش قد

شربت سندروس یکی از انواع مکمل رشد کودکان است که معمولا برای افزایش قد مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت حاوی انواع ویتامینها از جمله ویتامین A، D و C است. همچنین مواد معدنی از جمله روی، فسفر و منیزیم در این شربت وجود دارند و به استحکام استخوانها و افزایش قد کودکان کمک می کنند. این مکمل در کنار افزایش قد اثرات مثبت دیگری نیز دارد. شربت سندروس سبب موارد زیر می شود:

  • بهبود رشد جسمانی
  • تقویت حافظه
  • افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و عدم ابتلا به بیماری های عفونی
  • افزایش متابولیسم بدن
  • رشد ناخن

به همین دلیل شربت سندروس یکی از بهترین انواع مکمل رشد کودکان است که باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

مکمل برای نوزاد

بسیاری از والدین از زمان تولد کودک به دنبال استفاده از انواع مکمل رشد کودکان هستند تا از بروز مشکلات و بیماری های مختلف در آنها جلوگیری به عمل آورند. با توجه به ویژگی های بدنی مادر  و نوزاد، بسیاری از پزشکان استفاده از مکملهای تقویتی و انواع مکمل رشد کودکان را از 15 روزگی برای نوزادان تجویز می کنند. زمان مناسب برای آزمایش خون 9 تا 12 ماهگی است. در صورتیکه کم خونی نوزاد تشخیص داده شود پزشکان استفاده از قطره آهن را تجویز می کنند. نوزاد بدن بسیار ضعیفی دارد بنابراین از مصرف خودسرانه هر مکمل بپرهیزید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر