موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

چگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیم

چگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیم

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 آبان 1399 ساعت 00:37

2015-06-10T10:39:00+04:30

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

(١٠:٣٩) ٩٤/٠٣/٢٠ چگونه

AndroidOnlineNewsImage.aspx?id=1691153&type=newsHi

چگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیم؟

چگونه/ مقاله های بسیاری در مورد روشن کردن پوست نوشته شده است. این چگونه به شما نشان می دهد چگونه پوستی سفید داشته باشید و آن را حفظ کنید. اغلب روش های استفاده شده، درمان های خانگی آزمایش نشده هستند. در صورت نگرانی از عوارض جانبی یا بی رنگ شدن پوست، برای مشاوره به پزشک یا متخصص پوست خود مراجعه کنید.
مراحل
1 میزان دریافتی ویتامین سی خود را افزایش دهید. این کار باعث افزایش رنگ و نرمی پوست می شود. همچنین پوست شما را از طریق نگهداری ساختار محافظتی (کلاژن) قوی می کند. با استفاده از راه های زیر می توانید میزان دریافت روزانه ویتامین سی را افزایش دهید:
خوردن بیشتر مواد غذایی شامل ویتامین سی. این مواد شامل مرکباتی همچون لیمو، پرتقال، نارنگی و غیره، میوه ها / آبمیوه ها، توت فرنگی، فلف دلمه ای، گوجه فرنگی، طالبی و لوبیا سبز می باشند.
قرص ویتامین سی بخورید. در صورت انتخاب این روش، باید روزانه 250 میلی گرم در روز مصرف کنید. بیش از این مقدار مصرف نکنید.
2 ویتامین آ بیشتری بخورید. از آنجا که پوست بیشتر از رتینول (که همان ویتامین آ است) تشکیل شده، این کار پوست شما را سلامت و قوی نگه می دارد. در صورت احساس ضعیف یا شل بودن پوستتان، احتمالاً علت آن کمبود ویتامین آ است.
مواد غذایی سرشار از ویتامین آ شامل شیر بدون چربی، صدف و زرده تخم مرغ است. همچنین می توانید با مصرف مواد غذایی سرشار از بتا کاروتن، ویتامین آ را دریافت کنید. بتاکاروتن تأثیر آسیب نور خورشید بر پوست را به حداقل می رساند. مواد غذایی مانند هویج، هندوانه، پاپایا، گوجه فرنگی یا سایر مواد غذایی تیره رنگ، بتاکاروتن زیادی دارند.
3 قرارگیری در معرض نور خورشید و آلاینده ها را به حداقل برسانید. از یک ضدآفتاب با حداقل SPF 15، بیرون از خانه استفاده کنید. اشعه های فرا بنفش A و B به علت کاهش زمان ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و پاک کردن سلول های مرده، مضر شناخته شده اند. آلودگی نیز دلیل اصلی جوش و رنگ کدر پوست است.
4 محصولات روشن کننده پوست را با احتیاط استفاده کنید. محصولات روشن کننده پوست دارای هیدروکینون یا اسید کوجیک در هنگام مصرف، ملانین پوست را کم می کنند. این مسأله احتمالاً مؤثر بوده اما خطراتی نیز دارد:
محصولات سفید کننده پوست شامل مقادیری سمی از جیوه بوده و بنابراین، احتمال مسمومیت جیوه وجود دارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده، مقدار مصرف هیدروکینون را در ایالات متحده تنظیم کرده، بنابراین، محصولات دارای تأییده این سازمان، ایمن هستند. از هر 4 ماده روشن کننده پوست در چین، یکی از آنها دارای جیوه بوده و بنابراین، باید با احتیاط مصرف شود.
هنگام استفاده از محصولات روشن کننده پوست، مراقب قرارگیری در معرض نور خورشید باشید. قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید، منجر به سرطان پوست می شود. همواره هنگام قرارگیری در معرض نورخورشید، از ضد آفتاب مناسب و سایر محصولات برای حمایت از پوست خود استفاده کنید.
مواد سفیدکننده باعث خارش و واکنش حساسیتی در برخی افراد می شود. مواد سفید کننده شامل استروئیدها مانند اسید کوجیک، احتمالاً شما را در معرض مشکلات پزشکی مرتبط با مصرف استروئید قرار می دهد.
5 روزانه 10-8 لیوان آب بنوشید. این کار مانع خشک شدن پوست می شود.
6 روزانه 60-30 دقیقه ورزش کنید. انجام این کار به دفع استرس و سم زدایی بدن کمک می کند.
7 شکر خام را با روغن مخلوط کنید. با آن، به آرامی صورت را لایه برداری کنید.
8 با استفاده از لیمو، پوست خود را روشن کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو، بر رنگ دانه های پوست اثر کرده اما دستیابی به نتیجه کامل، مدت زمانی به طول می انجامد. مقدار برابر آب لیمو و آب را با هم مخلوط کرده، در یک بطری اسپری ریخته و بر قسمتی که می خواهید، روشن شود، اسپری کنید. موارد زیر را در نظر داشته باشید:
هنگام استفاده از لیمو و سایر روشن کننده ها، از قرارگیری در معرض نور خورشید اجتناب کرده، همواره از ضد آفتاب استفاده کنید. لیمو و آب لیمو پوست را خشک کرده و آن را مستعد آسیب در معرض نور خورشید قرار می دهد.
از لیمو و آب لیمو فقط دو روز یکبار استفاده کنید. روشن شدن پوست با آب لیمو مدت زمانی طول کشیده، بنابراین، استفاده هر روز از لیمو و آب لیمو یک وسوسه خواهد بود. هر هفته فقط4-3 بار از این روش استفاده کنید. استفاده هر روز از آبلیمو، پوست را بسیار خشک و زبر می کند.
بدانید به پوست خود چه می مالید. قسمت زیادی از مواد مالیده شده روی پوست، جذب بدن می شوند. در صورت استفاده از سایر مواد و نه تنها آب لیمو به عنوان لایه بردار، مواد اولیه آن را خوانده و ببینید آیا می خواهید این مواد در جریان خونتان وجود داشته باشند.
9 یک ماسک صورت درست کنید. انتخابهای زیر پوست شما را سفید می کنند.
ماسک خیار. یک خیار، 1/4 لیوان آب لیمو، 5 قاشق چایخوری عسل و 5 قاشق چایخوری شیر را در مخلوط کن بریزید. مخلوط یکدست شده را در یک کاسه بریزید. کمی هم زده تا مخلوط قدری غلیظ شود. به مدت 6 ساعت آن را در یخچال بگذارید. روزی یکبار پس از حمام، آن را بر صورت بمالید. باید آن را به مدت20-15 دقیقه بر صورت نگه داشته، سپس با آب گرم آبکشی کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید.
ماسک آب تاج خروس. 1/4 لیوان آب تاج خروس را با 1 لیوان برگ این گیاه و مقدار کمی آب ولرم را به مدت 15 تا 25 دقیقه در مخلوط کن، مخلوط کنید.
ماسک نعناع. یک مشت بادام، گلبرگ های تازه رز، عسل و 5 قاشق غذاخوری نعناع تازه را در مخلوط کن بریزید. آن را آنقدر هم بزنید تا یکدست و مانند خامه کمی سفت شود. ماسک را هر شب قبل از خواب به صورت بزنید. این ماسک را تا یک هفته در یخچال می توان نگهداری کرد.
10 از سایر مواد موجود در خانه استفاده کنید. سایر درمان های خانگی با استفاده از مواد معمول موجود در خانه، به سرخ و سفید شدن پوست شما کمک می کند.
ماسک سیب زمینی. سیب زمینی شامل مواد سفید کننده بوده که پوست شما را سفید کرده و آسیب های آن را درمان می کند. سیب زمینی خام را له کرده، با افزودن کمی شیر خمیری تهیه کرده و بر پوست مالیده و به مدت 15 دقیقه بر پوست بگذارید. همچنین می توانید سیب زمینی خام را حلقه کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید.
ماسک بادام درست کنید. مقداری بادام را شب تا صبح در آب خیس کنید. از آب خارج کرده، بادام را با شیر یا عسل میکس کرده و خمیر را بر صورت خود بمالید. پس از خشک شدن، ‌به آرامی آن را بشویید.
یک ماسک گوجه فرنگی درست کنید. یک ماده سفید کننده طبیعی دیگر، گوجه فرنگی خام را می توان با کمی آب لیمو مخلوط کرده و مانند خمیر بر صورت مالید. قبل از شستن، 15 دقیقه بر پوست نگه دارید.
نکات
صورت خود را با آب سرد، آبکشی کنید.
از لیمو برای روشن کردن پوست استفاده کنید.
با استفاده از ضد آفتاب، پوشیدن لباس آستین بلند و شلوار بلند و یک کلاه لبه دار، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
صورت خود را صبح هنگام شسته، مرطوب کننده و سپس ضد آفتاب بزنید. بعد از شستن، صورت خود را به خوبی آب کشیده و محلول شستشوی صورت و سپس لایه بردار زده، با آب گرم شسته و سپس با آب سرد جهت محکم شدن شدن پوست بشویید. مرطوب کننده مالیده و کل روند را در طول روز و شب تکرار کنید. در صورت تمایل به داشتن لب هایی صورتی، لبهای خود را به آرامی با یک مسواک خیس، مسواک کنید.
در صورت امکان، سیگار را ترک کنید چرا که سیگار کشیدن جریان خون صورت را کاهش داده و رنگ صورت شما را زرد می کند.
یک قاشق غذاخوری عسل و لیمو را مخلوط کرده و قبل از خواب بر صورت مالیده، سپس با آب گرم آب بکشید.
روزانه 10 لیوان آب بخورید.
پوست خود را هر روز تمیز کنید.
خواب شبانه کامل داشته و در صبح، صورت خود را با آب سرد بشویید.
موز نرسیده را له کرده و بر صورت مالیده و 15 دقیقه بر پوست نگه دارید.
هشدارها
محصولات سفید کننده شامل جیوه یا استروئید را خریداری نکنید. استفاده طولانی مدت از این مواد به پوست آسیب وارد می کند. هیدروکینون در برخی افراد مشکل زا است، به ویژه افراد داری پوست حساس با مصرف طولانی مدت، لکه های تیره ایجاد می کند. اسید کوجیک، شیرین بیان و پاپایین مواد اولیه ایمنی برای استفاده در محصولات روشن کننده پوست هستند.
استفاده از ضد آفتاب ضروری است. استفاده از محصولات روشن کننده پوست بدون ضد آفتاب، کاری بیهوده است.
دریافت مقادیر زیاد ویتامین سی/ ویتامین آ، هرگز خوب نیست، به ویژه مصرف آنها به شکل مکمل های غذایی. استفاده بیش از اندازه از این دو ویتامین منجر به حالت تهوع، سردرد، استفراغ شدید و اختلال در دید می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر