موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ موی سر

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ موی سر

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 اسفند 1399 ساعت 09:08

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%885-200x300.jpgمیکرونیدلینگ یک درمان زیبایی است که بسیاری از علائم پیری را از بین می برد. میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد اگر به دنبال اطلاعاتی در این مورد هستید به مقاله ی ” نکات طلایی میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست” از همین سایت مراجعه کنید. معمولا در صورت برای افزایش ترشح کلاژن از آن استفاده می نمایند. در این روش از یک درما رولر یا درماپن استفاده می شود که حاوی سوزن های خیلی ریز است و به پوست صدمه جزئی وارد می کند تا پوست با ترمیم سلول ها و در اثر تولید کلاژن مشکلاتی مانند چروک ها را بر طرف کند.

یکی از جالب ترین زمینه های میکرونیدلینگ استفاده از آن در زمینه ی تقویت مو است. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد میکرونیدلینگ مو کسب کنید.

برای میکرونیدلینگ مو شواهد زیادی وجود دارند که آن را برای کاهش ریزش مو موثر شناخته اند. آزمایش های زیادی در این زمینه انجام شده است و حتی نشان داده شده که میکرونیدلینگ مو می تواند به ریزش موی ارثی یا آلوپسیا هم کمک نماید. در اثر این روش ایجاد همان زخم های کوچک سبب رشد بیشتر و سریعتر مو، افزایش ضخامت تارهای مو و هم چنین سلامت فولیکول های مو می شود.

فواید میکرونیدلینگ

  • از دهه ۱۹۹۰ این روش به عنوان روشی موثر برای افزایش رشد مو و ضخامت مو ها شناخته شده است.
  • علاوه بر ترشح کلاژن در پوست، سبب ایجاد سولهای بنیادی در جمجه می شود که در نتیجه آن رشد بیشتر مو اتفاق می افتد.

هم چنین میکرونیدلینگ سبب افزایش جذب موادی مثل ماینوکسیدیل می شود که محرک رشد مو می باشد.

%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%881-1-300x300.jpg

نحوه انجام و اثر میکرونیدلینگ

در حین میکرونیدلینگ پزشک متخصص پوست و مو از سوزن هایی بین ۰٫۲۵ تا ۳ میلی متر که به یک پایه پیوسته اند، استفاده می نماید. این وسیله در تمام قسمت های پوست سر، آسیب های ریزی را به وجود می آورد.

بر خلاف روش های دیگر که روی سطح پوست اثر می گذارد در این روش سلول های میانی پوست هدف قرار داده می شوند. در نتیجه ی بهبود و التیام زخم ها، پوست فیبر و کلاژن بیشتری ترشح می کند که سبب قوی شدن فولیکول های مو می شود.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ مو ممکن است سبب ایجاد کبودی، ترشح از منطقه درمان و حساسیت و خارش پوست شود. هم چنین خطر آن وجود دارد که زخم ها، ایجاد اسکار نمایند.

منطقه تحت درمان چند روز پس از درمان قرمز و متورم خواهد بود که حداکثر طی ۵ روز برطرف می شود.

%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%882-300x151.jpg

برای راحتی شما متخصص پوست و مو از یک بی حسی موضعی پیش از درمان استفاده می نماید تا هر دردی را که شما ممکن است حس کنید کاهش دهد. لازم است که اثر این بی حسی به مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند.

بقیه فرایند درمان ممکن است بسته به محل تحت درمان متفاوت باشد ولی به طور معمول سی دقیقه به طول می انجامد. ممکن است پزشک از یک آرامبخش به صورت سرم و یا بالم برای کاهش تورم و ناراحتی نیز استفاده نماید.

پیش از انجام این درمان با پزشک در مورد موارد زیر صحبت نمایید:

  • سابقه آکنه، اگزما و یا زخم های باز
  • داشتن شرایطی که بهبود زخم ها را کند می کند مثل: دیابت
  • داروهایی که سبب رقت خون می شوند مثل آسپرین یا دیگر درمان ها

میکرونیدلینگ برای افراد باردار نیز مناسب نیست.

استفاده از میکرونیدلینگ پیش از ماینوکسیدیل سبب افزایش جذب آن می شود. هر چند اگر قبلا از ماینوکسیدیل استفاده کرده اید و عوارضی مثل تورم، سوختگی و یا خارش احساس نکرده اید می توانید پس از میکرونیدلینگ از آن استقاده کنید.

یکی دیگر از عوارض جانبی عفونت است. درست است که زخم ها خیلی کوچک هستند ولی هنوز امکان ایجاد عفونت وجود دارد. با رعایت نکات پس از درمان و انجام مراقبت های لازم از زخم می توانید بهترین نتیجه را با کمترین عوارض دریافت نمایید.

مراقبت های پس از میکرونیدلینگ مو

  • برای پوشاندن سرتان از کلاه هایی که به سر نمی چسبند برای ۴۸ ساعت استفاده کنید و اگر آفتاب به پوست سرتان می خورد از کرم ضد آفتاب بعد از این زمان استفاده کنید.

%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%883-300x200.jpg

  • برای ۴۸ ساعت سرتان را با شامپو های معمولی نشویید و از شوینده هایی که پزشک معرفی می کند استفاده کنید که کاملا طبیعی هستند.
  • بعد از ۴۸ ساعت می توانید از محصولات مراقبت پوست روتینی که برای سر استفاده می کردید، استفاده نمایید. این موارد باید بدون پارابن، مواد پتروشیمیایی و SLS/SLE باشند و در آن ها از مواد سازنده طبیعی استفاده شده باشد.
  • از محصولات آنتی بیوتیک که ممکن است پزشک تجویز نماید به موقع استفاده کنید.
  • آبرسانی به پوست با محصولات حاوی هیالورونیک اسید می تواند در سرعت بهبود موثر باشد.
  • از آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید، رتینول و ویتامین C و لایه بردار هاییکه حاوی مواد فعال هستند حداقل یک هفته بعد از درمان استفاده نکنید.
  • برای حداقل ۷۲ ساعت شنا نکنید.
  • از فعالیت هایی که سبب تعریق می شوند برای حداقل ۷۲ ساعت بپرهیزید.
  • موارد دیگری در ریزش مو دخیلند که اگر رعایت نشوند سبب ریزش دوباره مو می شوند این موارد شامل : رژیم غذایی مناسب، ژنتیک و استرس است که روی چرخه رویش مو اثر می گذارد.

زمان ظهور نتایج میکرونیدلینگ مو

مو ها سه مرحله رشد دارند به نام آناژن، کاتاژن و تلوژن.

در مرحله آناژن فولیکول ها به مدت دو تا پنج سال مو تولید می کنند که در بعضی افراد می تواند ۷ سال هم باشد.

در مرحله کاتاژن برای مدت حدود ۱۰ روز رشد موها متوقف می شود.

در مرحله تلوژن مو ها برای مدت سه ماه شروع به ریزش از فولیکول های می کنند.

%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%884-300x200.jpg

به همین دلیل وقتی موهای شما در مراحل کاتاژن یا تلوژن باشد نتیجه درمان به بیشترین میزان رشد مو منتهی نمی شود. ضمنا ممکن است مو هایتان تا رسیدن به مرحله آناژن به ریزش ادامه دهند. مدت زمانی که ممکن است نتایج درمان را ببینید متفاوت و بین سه تا نه ماه بعد از درمان خواهد بود ولی شما متوجه تغییراتی خواهید شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرونیدلینگ مو  و انجام مشاوه رایگان به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: drmasoodjafari.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر