موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

پلکسر بهتر است یا بوتاکس

پلکسر بهتر است یا بوتاکس

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 05 اسفند 1399 ساعت 08:43

مطمئنا شما به دنبال بهترین گزینه برای جوان‌سازی پوست‌تان هستید.  بهتر است قبل از شروع درمان در مورد نتایج  روش‌های مختلف با پزشک مشورت کنید تا مناسب‌ترین روش را با توجه به شرایط شما پیشنهاد دهد. پزشکان مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا مشاورانی مطمئن برای عمل زیبایی صورت شما خواهند بود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چه زمانی از بوتاکس به جای لیفت صورت استفاده کنیم؟

روند درمان بوتاکس با لیفت صورت کاملا متفاوت است به‌همین دلیل با اسفتاده از بوتاکس نمی‌توان صورت را لیفت کرد. با توجه به نتایجی که شما از عمل زیبایی انتظار دارید و میزان نواقص پوست صورت‌تان، بهترین روش برای شما در نظر گرفته می‌شود.

چه زمانی از لیفت صورت استفاده کنیم؟

در واقع لیفت صورت، ماهیچه‌های صورت و بافت‌های آن را لیفت کرده، افتادگی پوست را برطرف می‌کند؛ هیچ‌‌کدام از این کارها توسط بوتاکس انجام نمی‌شود. اگر پوست‌تان افتادگی داشته باشد، شما بهترین گزینه برای لیفت صورت هستید. همچنین اگر چربی‌های اطراف فک و چانه از بین رفته باشد، بافت‌های اطراف گونه، بینی و دهان افتادگی داشته باشد، لیفت صورت بهترین گزینه برای درمان پوست صورت شما است.

facelift-or-botox44.jpg

چه کارهایی با استفاده از لیفت صورت امکان‌پذیر است؟

  • افزایش حجم گونه
  • زاویه‌سازی فک و از بین‌بردن غبغب
  • برطرف کردن چربی‌های اضافه گردن و افتادگی ماهیچه‌های
  • رفع نقص کلی صورت

لیفت صورت از تزریق بوتاکس بسیار گران‌تر و تهاجمی‌تر است. همچنین مدت زمان این عمل، طولانیتر است و بیمار باید دوره نقاهت بیشتری را نسبت به عمل بوتاکس سپری کند.

چه زمانی به بوتاکس نیاز خواهید داشت؟

در طول زندگی، ماهیچه‌های صورت می‌تواند به تعداد بیشمار حرکت کرده و خطوط زیادی را در اطراف چشم و  پیشانی ایجاد کند. بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌های ناشی از این اتفاق را به‌خوبی از بین ببرد.

facelift-or-botox55.jpg

چه مناطقی از صورت با استفاده از بوتاکس درمان می‌شود؟

  • خطوط روی پلک بالایی صورت
  • خطوط افقی نزدیک چشم
  • خطوط روی پیشانی
  • خط خنده

بوتاکس از لیفت صورت ارزان‌تر بوده و مدت زمان عمل و دوره نقاهت کوتاهتری دارد. البته در این روش نتایج درمان کوتاه است و برای حفظ نتایج درمان، بیمار باید چندین بار از بوتاکس استفاده کند.

ماندگاری بوتاکس کوتاه و داوطلب برای نتایج بهتر باید چندین بار از آن استفاده کند.

اگر به دنبال نتایج درمان با ماندگاری بالا هستید، لیفت صورت گزینه‎ای بهتر است. از طرف بوتاکس را نمی‌توان رفع افتادگی شدید پوست استفاده کرد. اگر از بوتاکس بیش از حد استفاده شود، داوطلب به چهره‌ای به اصطلاح «بی‌روح» دست میابد و درنتیجه اهداف درمانی را براورده نخواهد کرد. در مورد اهداف درمانی با دکتر مشورت کرده تا بهترین گزینه برای رسیدن به چهره‌ای طبیعی را به شما پیشنهاد دهد.

بوتاکس برای شما بهتر است یا لیفتینگ؟

هرچند که برای بسیاری از بیماران، یک بوتاکس ساده می‌تواند در کم‌ترین زمان و بدون دوره نقاهت، چین و چروک‌های پوست را از بین ببرد، در برخی موارد تنها لیفت صورت می‌تواند بهترین نتایج را برای شما به‌وجود آورد. البته در مورد ماندگاری هر بار تزریق بوتاکس هم باید با دکتر مشورت کافی داشته باشید تا به نتایجی اثر بخش برای درماندست یابید.

اگرچه جراحان پلاستیک در مورد ماهیچه‌ها و مناطق مناسب برای تزریق بوتاکس دانش کافی دارند، اما برای این کار می‌توانید از متخصصین پوست نیز کمک بگیرید. همچنین جراحان پلاستیک در صورت امکان می‌توانند گزینه‌های بهتری را به داوطلب پیشنهاد دهند.
هر چهره ویژگی‌های مربوط به خود را دارد اما چین و چروک ناخواسته‌ی روی پوست، برای برخی افراد آزاردهنده است. امروزه درمان‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند این آثار پیری ناخواسته را تغییر داده ، ظاهر بهتری برای افراد ایجاد کرده و اعتماد به نفس‌شان را بالا ببرد.

giphy-small.gif

به دنبال بهترین خدمات زیبایی و لیفت هستید؟

ما با به‌روزترین تجهیزات و مجرب‌ترین جراحان و پزشکان در کنار شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۶۰۲۹۰۰

دو درمان، مرسوم برای رفع این مشکل، لیفت صورت و بوتاکس است. علیرغم اینکه این دو درمان، تفاوت‌های کلیدی با یکدیگر دارند اما آثار ترمیمی مهمی روی پوست به جا خواهند گذاشت. اما کدامیک بهتر است؟ مجموعه تخصصی پزشکی رخ آرا در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته است.

لیفت یا لیفتینگ چیست؟

لیفت صورت یا لیفتینگ یک روش جراحی زیبایی است که با استفاده از آن پوست صورت کشیده می‌شود، پوست اضافی آن حذف شده و ماهیچه‌ها و بافت‌های صورت لیفت می‌شوند. همچنین چین و چروک‌های عمیق پوست و افتادگی آن با لیفت صورت می‌تواند برطرف شود.

facelift-or-botox22.jpg

مزایای لیفت صورت

  • لیفت صورت در مقایسه با تزریق ژل، نتایج مهم‌تر و قابل مشاهده‌ای دارد.
  • از آنجایی‌که لیفت صورت یک عمل جراحی است، نتایج آن، ماندگارتر و در حدود بیش از 10 سال ماندگاری دارد.
  • می‌توان با استفاده از لیفت صورت بیشتر نواقص جدی پوست را برطرف کرد، در حالیکه از طریق تزریق ژل یا بوتاکس امکان‌پذیر نیست.

معایب لیفت صورت

  • در برخی روش‌های لیفت صورت، از بیهوشی استفاده می‌شود که ریسک عمل را بالا می‌برد.
  • دوره‌ی نقاهت لیفت صورت نسبت به روش‌های غیرتهاجمی طولانی‌تر است. این مدت زمان می‌تواند 2 هفته یا بیشتر طول بکشد.
  • ورم و کبودی پوست، پس از عمل در مقایسه با بوتاکس بیشتر است. همچنین جای بخیه‌ها ممکن است تا چندین روز باقی بماند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک عمل زیبایی است که از طریق آن ماهیچه‌های صورت شُل می‌شوند. با این کار چین و چروک‌های صورت، به خصوص اطراف چشم، دهان و پیشانی از بین می‌روند.

مزایای بوتاکس

  • به دلیل اینکه عمل بوتاکس با تزریق انجام می‌شود، میزان تهاجمی بودن آن حداقل است. این عمل بسیار سریع و در حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.
  • بعد از بوتاکس، دروه نقاهتی وجود ندارد بنابراین بلافاصله بعد از عمل می‌توانید فعالیت‌های روزمره را شروع کنید.
  • با توجه به تعداد دفعات درمان، بوتاکس می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر نسبت به جراحی لیفت صورت باشد.
  • معمولاً نتایج درمان بیش از 3 ماه ماندگاری دارند.

facelift-or-botox33.jpg

معایب بوتاکس

  • از آنجایی‌که نتایج بوتاکس تنها تا چند ماه ماندگاری دارد، برای تکمیل فرآیند جوان‌سازی باید از دیگر روش‌های درمانی نیز استفاده کرد.
  • عوارض جانبی این روش، شامل کبودی و ورم است که با استفاده از آرایش می‌توان آن‌ها را پنهان کرد.
  • بوتاکس نمی‌تواند افتادگی پوست را برطرف کند.

بوتاکس نه‌تنها ماندگاری بالایی ندارد بلکه افتادگی پوست را نمی‌تواند درمان کند.

صورت هر فرد ویژگی‌های خود را دارد و هر داوطلب به دنبال اهداف درمانی مخصوص به‌خود است. قبل از انتخاب هر گونه عمل جراحی، بهتر است در مورد اهدافتان از انجام عمل بوتاکس با پزشک مربوطه مشورت کرده و در مورد قابلیت‌های روش‌های درمانی جدید پرس و جو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر