موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

بهترین ژل برای خط خنده

بهترین ژل برای خط خنده

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 06 اسفند 1399 ساعت 19:06

همانطور که می‌­دانید پوست صورت بعد از سن 25 سالگی به آهستگی قوام و استحکام خود را از دست می­دهد. البته عوامل بسیاری در کند شدن این روند موثر هستند. اهمیت دادن به پوست از سنین پایین، استفاده از رژیم غذایی سالم، ورزش کردن، ثابت نگه داشتن وزن و از همه مهمتر وراثت، مهمترین عوامل موثر بر کند شدن روند پیری پوست هستند. ایجاد خطوط و چین و چروک در زمان لبنخند زدن از اولین نشانه های پیری پوست است. این خطوط به مرور بدون خندیدن هم خود را نشان می­دهند و زیبایی صورت را خدشه دار می­کند. خطوط خط لبخند گاه تا نزدیگ گونه نیز امتداد دارد. از این رو استفاده از روشی هایی چون تزریق ژل خط خنده به این چین و چروک ها، باعث زیبایی پوست خواهد شد. تزریق ژل یکی از بهترین روش ها برای زیباسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌­های موجود در آن است؛ چرا که ژل به شکل طبیعی پوست را پر می­‌کند و ماندگاری آن بیشتر از دیگر روش­‌های زیبا سازی پوست مانند بوتاکس است.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پزشک با تزریق ژل به لایه درمیس پوست در واقع حجم زیادی از ژل را درون خطوط چین و چروک تزریق کرده است. از آنجایی که چین و چروک­‌ها سطحی دقیقا در این ناحیه از پوست هستند، ژل این توانایی را دارد که با کمترین آسیب و بدون ایجاد عوارض خطوط لبخند صورت شما را از بین ببرد. با تزریق ژل خط خنده تا مدت حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال از صورتی صاف و حجیم برخوردار خواهید بود.

تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل به عنوان پرکننده پوستی برای موارد مختلفی مانند رفع خط لبخند، پروتز لب و موارد دیگر کاربرد دارد. ژل های متعددی برای تزریق ژل وجود دارد اما همه آن‌ها نمی‌توانند گزینه مناسبی برای تزریق فیلر به نواحی مختلف صورت باشند. بنابراین اگر قصد انجام تزریق ژل خط لبخند را دارید، قبل از انجام آن باید بدانید که بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده چیست؟ قبل از انجام تزریق ژل خط لبخند باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشید. برای مثال باید دقت کنید کلینیکی که در آن می‌خواهید تزریق فیلر را انجام دهید ژل‌های پرکننده‌ی با اصالت برای تزریق داشته باشد. در صورتی که به کلینیک مناسبی برای انجام تزریق ژل خط لبخند مراجعه نکنید، ممکن است با تزریق فیک و بدون اصالت باعث ایجاد عوارض و خطرات جدی بعد از انجام تزریق فیلر خط لبخند شوید.

بنابراین برای انتخاب کلینیک مناسب برای انجام تزریق ژل به غیر از هزینه های مصرفی به موارد دیگری هم دقت کنید تا تزریق خط لبخند بدون خطر و عوارضی را داشته باشید. به این دلیل که ممکن است کلینیکی هزینه کمی را در مقابل انجام تزریق ژل خط لبخند دریافت کند ولی از ژل های فیک یا نامناسب برای انجام تزریق فیلر استفاده کند. در این صورت ممکن است شما بر اثر بروز عوارض و خطرات بعد از انجام درمان زیبایی تزریق ژل خط لبخند، هزینه های اضافه تری را برای درمان عوارض و خطرات ایجاد شده متحمل شوید.

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده

در بین تمامی شیوه‌هایی که برای رفع خط لبخند وجود دارد تزریق ژل بهترین و پرطرفدارترین گزینه ممکن برای اکثر افراد است. اما در این میان با روی کار آمدن انواع مختلفی از ژل‌ها به بازار انتخاب و خرید ژل متناسب با نیاز بیماران کمی دشوار شده است. اینکه افراد از ژل‌های مرغدبی برای تزریق استفاده کنند اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا ژل یک ماده شیمیایی خارجی بوده که وارد بدن افراد می‌شود و به مدت طولانی در آن‌جا قرار می‌گیرد. بنابراین مواد اولیه آن باید دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و از هر لحاظ مورد تایید باشد. در غیر این صورت می‌تواند عوارض جانبی بسیار خطرناک و ناخوش آیندی را برای بیمار به وجود آورد. اگر شما نیز به فکر تزریق ژل خط لبخند هستید اما وجود مارک‌ها و برندهای مختلف باعث سردرگمی شما شده در این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار قصد داریم تا در مورد هر آنچه که باید قبل از انجام عمل تزریق در مورد ژل‌ها بدانید صحبت کنیم. پس برای رسیدن به جواب سوال بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده چیست؟ ما را دنبال کنید.

مطالب بیشتر: بهترین دکتر تزریق ژل در تهران

کدام ژل برای تزریق خط خنده مناسب است؟

اگر قصد تزریق ژل به ناحیه خاصی از صورت خود دارید و تحقیق اندکی در این حوزه کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که ژل‌های موجود در بازار تنوع بسیار مختلفی دارند. این تنوع باعث شده تا مصرف‌کننده‌های تازه وارد نتوانند انتخاب درستی را انجام دهند. از طرفی دیگر برندهای تقلبی بسیاری نیز با قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار شده‌اند که تصمیم‌گیری را برای کاندیدهای تزریق ژل دشوارتر کرده است. نکته مهمی که در این میان حائز اهمیت است انتخاب ژل متناسب با ناحیه‌ای است که قصد دارید در آن تزریق کنید. به این معنا که ژلی شاید برای استفاده در از بین بردن خط اخم بین دو ابرو بسیار ایده‌آل باشد اما این به آن معنا نیست که می‌توان از آن جهت تزریق در خط خنده نیز استفاده کرد.

در خصوص این که کدام ژل برای تزریق خط خنده مناسب است؟ حتما با پزشک و مشاور کلینیک زیبایی که انتخاب کرده‌اید صحبت کنید. پزشک متخصص تمامی جوانب کار را با توجه به مشکل شما سنجیده و در نهایت بر اساس تجربه کاری خود بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده را معرفی خواهد کرد. البته برای اینکه پزشک شما بتواند بهترین راهنمایی را بکند باید در این زمینه تخصص و تجربه کافی را داشته باشد. پس علاوه بر اینکه در انتخاب ژل مناسب حساسیت زیادی را نشان می‌دهید بهتر است همین حساسیت را در انتخاب کلینیک و پزشک مربوطه نیز داشته باشید.

در پایین برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی که بر اثر تزریق ژل نادرست و یا فیک و بدون اصالت در تزریق فیلر پرکننده پوستی خط لبخند ایجاد می شود گفته شده است:

  1. بروز حساسیت و واکنش منفی بدن
  2. التهاب
  3. خارش
  4. عفونت
  5. تورم
  6. کبودی
  7. زخم ناشی از ریزش پوست
  8. فلج اعصاب

بنابراین لازم است قبل از انجام درمان زیبایی تزریق ژل پرکننده پوستی خط لبخند به ویژگی‌ها و کاربرد های انواع ژل ها دقت کنید تا بتوانید از تزریق خط لبخند نتیجه خوب و بدون خطری داشته باشید.

مطالب بیشتر: مراقبت های بعد از تزریق ژل

عوارض تزریق ژل خط خنده

عوارض تزریق ژل خط خنده تنها در صورتی بروز می­کند که شما در انتخاب پزشک و نوع فیلر تزریقی دچار اشتباه شوید. البته لازم به ذکر است که عوارض کوتاه مدتی مانند التهاب، قرمزی و درد در روزهای اول بعد از تزریق ژل، امری طبیعی به نظر می­‌رسد. اما از عوارض طولانی تزریق ژل می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت

اگر پزشک قبل از تزریق به درستی محل تزریق را ضد عفونی نکرده باشد و از تجهیزات استریل استفاده نکند، ممکن است در محل تزریق علائم عفونت دیده شود.

  • گلوله گلوله شدن ژل

متاسفانه تعداد برندهای تولید ژل کم نیستند و هستند برندهای متفرقه ای که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. اگر در تزریق ژل از این برندها استفاده شود ممکن است بعد از مدتی شاهد گلوله کلوله شدن ژل در زیر بافت های صورت باشید. بد نیست بدانید تخلیه این ژل‌­ها بسیار دردناک خواهد بود. توصیه می­‌کنیم در زمان تزریق فریب شعار ارزان قیمت را نخورید و حتما از پزشکتان در مورد برندی که قرار است تزریق کند سوال کنید.

  • آسیب رسیدن به بافت­‌ها

ژل حجمی اضافه است که در لایه­‌های پوست تزریق می­شود. اگر پزشک در نحوه تزریق ژل مهارت و دانش کافی نداشته باشد ممکن است در زمان تزریق به بافت­‌های صورت صدمه بزند. گاه ممکن است این صدمه باعث مرگ بافت‌­های پوست شود.

  • نتایج غیر قابل انتظار

از عمده عوارض تزریق ژل به خطوط لبخند، راضی نبودن فرد از چهره خود است. تصور ما از تزریق ژل باید منطقی باشد. اکثر خانم­ها بعد از تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت از چهره خود ناراضی می­‌شوند. بد نیست بدانید در روزهای اول بعد از تزریق ژل مقداری تورم و قرمزی در صورت ایجاد می­‌شود که همین امر ممکن است شما را از چهره جدیدتان ناراضی کند. بعد از رفع این عوارض موقت چهره زیباتری خواهید داشت.

مطالب بیشتر: تزریق ژل دائمی

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده چیست؟

برای این که بدانید کدام مارک از ژل های پر کننده پوستی بهترین مارک ژل برای تزریق ژل خط لبخند شما است باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. شما باید نوع چین چروک های خود را هم برای انتخاب بهترین مارک ژل در نظر بگیرد برای مثال اگر خطوط لبخند شما کم عمق باشد و یا اگر عمیق باشد نوع ژل متفاوتی می تواند بهترین مارک برای تزریق ژل خط لبخند شما باشد. به این دلیل که هر نوع ژل در تزریق ژل خط لبخند تاثیر گذاری متفاوتی بر روی پوست دارد و ممکن است بعضی از ژل ها فقط بتوانند خطوط و چین و چروک های کم عمق را در تزریق ژل به خط لبخند رفع کنند. معمولا اغلب ژل ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و در بیشتر آن ها ماده طبیعی هیالورونیک اسید وجود دارد. طبیعی بودن ژل ها باعث می شود که پس از انجام تزریق ژل احتمال بروز حساسیت کاهش پیدا کند.

در صورتی که خطوط چین و چروک شما بر اثر افزایش سن ایجاد شده باشد، ژل‌های دارای ماده طبیعی هیالورونیک اسید برای درمان زیبایی خط لبخند شما بهترین ژل پر کننده پوستی محسوب می شود. به این دلیل که ماده طبیعی هیالورونیک اسید به طور طبیعی در سلول های پوست وجود دارد اما بر اثر افزایش سن تعداد ماده طبیعی هیالورونیک اسید در سلول ها رو به کاهش می گذارد بنابراین تزریق ژل پرکننده پوستی دارای هیالورونیک اسید می تواند نیاز سلول های پوست شما را برطرف کند.

تفاوت بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده با سایر مارک ها

بهترین مارک در ژل‌ها مارکی است که بیشترین تاثیر را در طی انجام تزریق بگذارد و شما بهترین نتیجه را از انجام تزریق ژل به دست آورید. اما در صورتی که در تزریق ژل شما از بهترین مارک ژل برای شما استفاده نشود ممکن است بعد از انجام تزریق فیلر نتوانید نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید. بهترین مارک ژل برای تزریق فیلر، ماندگاری بیشتر و تاثیر گذاری سریع تری نسبت به مارک های دیگر ژل های پرکننده برای تزریق دارد. در صورتی که از بهترین مارک ژل برای تزریق برای شما استفاده نشود ممکن است پوست شما نسبت به ژل تزریق شده در طی درمان زیبایی تزریق فیلر واکنش منفی و آلرژیک نشان دهد. در بهترین مارک ژل ها از مواد طبیعی و غیر حساسیت زا استفاده می شود تا از بروز حساسیت بعد از انجام Filler injection جلوگیری شود. در این صورت احتمال بروز حساسیت بعد از انجام تزریق ژل پرکننده پوستی بسیار کاهش می یابد.

مطالب بیشتر: تزریق ژل به پیشانی

معرفی بهترین مارک ژل خط خنده

شاید این سول برای شما ایجاد شود که در بین برندهای مختلف ژل کدام برند بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده است؟ در ادامه بهترین برندهای تزریق ژل خط لبخند و ماندگاری آن‌ها را تشریح خواهیم کرد:

  • انواع ژل­‌های برند ژوویدرم: در میان انواع ژل­های تولید شده توسط ژوویدرم سه مدل برای تزریق به خطوط اطراف دهان و خط لبخند توصیه می‌شود.
  • Juvederm Ultra XC: ژوویدرم آلترا ایکس سی برای جوانسازی پوست و خطوط سطحی خنده مناسب است. ماندگاری این ژل حدود یک سال براورد شده است.
  • Juvederm Ultra Plus XC: این مدل غلطت بیشتری نسبت به مدل Juvederm Ultra XC دارد و برای خطوط عمیق اطراف دهان و خط خنده توصیه می­شود. این مدل نیز یک سال ماندگاری دارد.
  • Juvederm Volbella: در صورتی که خط لبخند شما تا ناحیه میانی صورت امتداد داشته باشد باید از این مدل ژل استفاده کنید. این مدل برای جوانسازی پوست صورت و لیفت غبغب نیز کاربرد دارد. ماندگاری آن 2 سال می­باشد.
  • ژل­‌های برند رستلین: در میان مدل­های مختلف برند رستلین حدود 4 مدل برای تزریق در خطوط خنده مناسب می­باشند. تفاوت این مدل در میزان پر کنندگی و ماندگاری آنها است.
  • Restylane Defyne: از این مدل برای پر کردن خطوط عمیق خنده و فاصله میان بینی و لب­ها استفاده می­‍‍­­شود. ماندگاری این مدل 12 ماه بیان شده است.
  • Restylane Lyft: این مدل برای پر کردن خطوط متوسط و عمیق خط خنده و همچنین برجسته کردن گونه کاربرد دارد. متخصصین ماندگاری آن را تنها یک سال می­‌دانند.
  • Restylane Refyne: این مدل شباهت زیادی به مدل Restylane Lyft دارد و برای پر کردن خطوط متوسط و عمیق اطراف دهان مناسب است. ماندگاری آن را نیز 1 سال اعلام کرده‍اند. لازم به ذکر نتایج این مدل در خطوط ظریف بسیار طبیعی خواهد بود.
  • Restylane Silk: اگر خطوط اطراف دهان و در واقع خطوط لبخند شما سطحی است استفاده این مدل را توصیه می­‌کنیم. ماندگاری در این مدل حدود 6 ماه است.
  • اسکالپترا (Sculptra):  این برند از جمله برندهایی است که نتایج آن به مرور مشخص می­شود. اسکالپترا برای پر کردن خطوط عمیق اطراف دهان کاربرد دارد. از فیلر از پُلی ال لاکتیک اسید ساخته شده است و بعد از تزریق نتایج اصلی آن به مرور مشخص می­شود. مهمترین مزیت  این برند ماندگاری 2 سال بعد از تزریق است.
  • بلوترو بالانس (Belotero Balance): این برند نیز نتایج بلافاصله بعد از تزریق نشان می­دهد. برای پر کرن خطوط متوسط و عمیق اطراف دهان و چانه مناسب است. ماندگاری این مدل تنها 6 ماه است.

ماندگاری ژل خط خنده

ماندگاری ژل خط خنده از مهمترین فاکتورهای انتخاب برند تزریق ژل است. ماندگاری تزریق ژل بیشتر به نوع برند انتخابی مربوط است. هر برند برای ژل تولیدی خود از مواد اولیه مخصوصی استفاده می­کند و از این رو هر کدام ماندگاری متفاوتی دارند. اصولا ماندگاری ژل­‌ها را به سه دسته موقت، نیمه موقت و دائمی تقسیم می­کنند. عامل مهم بعدی که در ماندگاری ژل­‌ها نقش اساسی دارد قسمتی از صورت است که ژل به آن تزریق می­‌شود. ماندگاری ژل در قسمت­‌هایی از صورت که حرکت کمتری دارند، بیشتر است. خطوط خط لبخند در زمان خندیدن، گریه کردن و صحبت کردن در حال حرکت هستند و از این رو ماندگاری ژل در آن‌ها نسبت به پیشانی کمتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل متابولیسم بدن فرد است که ماندگاری ژل را تعیین می­کند. تمام فیلرهای موجود در دنیا از ماده ای به نام اسید هیالورونیک ساخته شده اند. این ماده در بدن انسان به صورت طبیعی ساخته می شود و باعث ایجاد قوام و استحکام در پوست می شود. در پوست افرادی که زودتر دچار پیری پوست می شوند این ماده کمتر تولید شده و یا سریع جذب می شود.  ژل تزریق شده در قسمت­‌های مختلف صورت نیز به مرور در بدن جذب می­‌شوند. پس می تواند نتیجه گرفت ماندگاری اسید هیالورونیک یا ژل به متابولیسم طبیعی بدن انسان مربوط است.

اما به صورت کلی ماندگاری ژل بسته به ناحیه تزریق شده، برند ژل و متابولیسم بدن بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است. در بهترین حالت ماندگاری ژل در خط لبخند 2 سال است و بعد از این مدت تزریق مجدد باید انجام گیرد.

مطالب بیشتر: بهترین مارک ژل لب

هزینه تزریق ژل خط خنده

هزینه تزریق ژل خط خنده به نسبت روش­‌های مشابه از همچون بوتاکس و تزریق چربی مناسب به نظر می­‌رسد. البته برای تعیین قیمت تزریق ژل خط خنده نیز باید عوامل زیر را مورد نظر داشته باشید.

  • میزان عمق چین و چروک خط لبخند

هر چه میزان عمق چین و چروک­‌ها بیشتر باشد هزینه دریافتی از شما بیشتر خواهد بود. چرا که پزشک برای پر کردن این چین و چروک‌­ها میزان ژل بیشتری استفاده می­‌کند. توصیه می کنیم برای از بین بردن چین و چروک­‌های عمیق خط لبخند از ژل­‌هایی با غلطت بالا استفاده کنید. این ژل‌­ها اصولا پسوند ULTRA و یا DEEP دارند. حسن استفاده از این ژل‌­ها در ماندگاری بالا و پرکنندگی بالای آن‌ها است.

  • نوع و برند ژل تزریقی

در دنیا برندهای متعددی ژل وجود دارد که قابلیت تزریق در خط خنده را دارند. ژل­‌ها با توجه به برند تولید شده، کشور سازنده، میزان ماندگاری و میزان غلظت قیمت متفاوتی دارد. اگر تصمیم به استفاده طولانی مدت از ژل برای پر کردن خطوط خط لبخند دارید بهتر است از بهترین برندها استفاده کنید. چرا که عوارض کمتری به دنبال خواهد داشت و از طرفی برندهای معتبر ماندگاری بیشتری نیز دارند.

  • دستمزد پزشک

تزریق ژل به خطوط لبخند کار ساده و پیش پا افتاده‌­ای نیست. نتایج طبیعی حاصل تجربه و مهارت پزشک در تزریق ژل است؛ پس هرچه پزشک انتخاب شده در کار خود مهارت و تجربه بیشتری داشته باشد صورت شما بعد از تزریق زیباتر خواهد شد. اما نکته مهم اینجاست که پزشکان با مهارت بیشتر دستمزد بیشتری نیز درخواست می­‌کنند. پس باید در هزینه تزریق ژل خط خنده مهارت پزشک و دستمزد او را در نظر داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: roz-clinic.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر