موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

چپ استیک چیست

چپ استیک چیست

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 18 اسفند 1400 ساعت 11:42

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

4-119.jpg

عمدتا در کیف لوازم آرایش هر خانمی یک چپ استیک دیده می شود. این وسیله برای چرب نگه داشتن لب ها و خصوصا در فصول سرد سال که لب ها شکننده تر می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر اخیرا چپ استیکی خریداری کرده اید و به علت تغییرات دمای هوا و گرم تر شدن آن استفاده کمتری از آن می کنید، می توانید برای موارد دیگری که در ادامه این نوشته با آنها آشنا می شوید، آن را مورد استفاده قرار دهید.

این موارد گاربردی را با هم مرور می کنیم:

۱- بهبود تاول هایی که بر اثر پوشیدن کفش های نو در پاهای تان به وجود آمده اند

1-136.jpg

زمانی که یک جفت کفش تازه را خریداری می کنید این امکان وجود دارد که در دفعات اول پوشیدن آنها، در پشت پاهای تان تاول هایی به وجود بیاید. در چنین زمان هایی می توانید مقداری چپ استیک روی مناطقی که در آنها احساس سوزش می کنید بمالید. با این کار احساس ناراحتی حاصل از پوشیدن کفش نو برای تان به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

۲- خارج کردن حلقه ای که از انگشتان تان خارج نمی شود

2-134.jpg

زمانی که حلقه ای از انگشت مان خارج نمی شود بلافاصله به سمت سرویس بهداشتی می رویم تا با کمک آب و کف صابون آن را خارج کنیم اما می توانید در صورت عدم دسترسی به سرویس بهداشتی با استفاده از چپ استیک و با سرعت بیشتر این کار را انجام دهید.

۳- ترمیم چرم های آسیب دیده و براق کردن آنها

3-132.jpg

مواقعی که بخشی از چرم کیف یا کفش تان خراشیده شده با استفاده از چپ استیک آن را ترمیم کنید. می توانید در مورد کمربند یا حتی مبلمان منزل خود و یا هر شیء چرمی دیگری نیز از این روش استفاده کنید.

۴- التیام بریدگی ها یا گزیدگی های سطحی

4-119.jpg

به دلیل خاصیت مرطوب کننده بودن و التیام دهنده، چپ استیک ها، می توانند در بهبود سریع برخی از بریدگی ها و گزیدگی ها کارآمد باشند. همچنین می توانند قرمزی پوست را تا اندازه ای برطرف کنند.

۵- برطرف کننده خشکی و ایستایی موهای ابرو

5-120.jpg

چپ استیک می تواند به صاف شدن و نرمی موها برای مدت طولانی تر کمک کند. می توانید بر روی یک مسواک مقداری چپ استیک مالیده و روی بخش های سطحی موهای ابرو و نه ریشه آن بکشید. همچون واکس می تواند ابروها را نرم و صاف به نظر برساند.

۶- نرم کردن بینی که بر اثر سرماخوردگی دردناک شده

6-118.jpg

زمانی که سرما می خورید و دائم بینی خود را می گیرید، بینی تان قرمز، حساس و خشک می شود. اندکی چپ استیک را روی قسمت های خشک بینی تان بمالید و با این کار آن را مرطوب و درد حاصل از خشکی بینی را کاهش دهید. مراقب باشید که از چپ استیک های حاوی منتول استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد خارش بیشتر خواهند شد.

۷- درست کردن شمع

7-116.jpg

اگر یک چوب کبریت یا یک تکه چوب را روی سر چپ استیک خود قرار دهید می توانید در مواقع اضطراری که به نور احتیاج دارید همچون یک شمع از آن استفاده کنید.

۸- روشن کردن آتش

8-100.jpg

اگر در مکانی هستید که نیاز به روشن کردن آتش دارید و تجهیزات فراوانی نیز ندارید می توانید از چپ استیک موجود در کیف تان استفاده کنید. اندکی از آن را روی پنبه بمالید. چربی موجود در آن باعث روشن کردن آتش خواهد شد.

۹- روان کردن زیپ لباس

9-95.jpg

به دلیل چربی موجود در چپ استیک با مالیدن آن بر روی زیپ لباس تان می توانید به روان شدن زیپ های آسیب دیده یا خشک کمک کنید.

۱۰- بیشتر کردن دوام عطر

10-71.jpg

قبل از آنکه عطر بزنید در مکانی که قصد دارید عطر را روی آن بزنید اندکی از چپ استیک خود بکشید. این کار سبب خواهد شد برای مدت طولانی تری بوی عطر روی بدن تان باقی بماند و از بوی آن لذت بیشتری ببرید.

TV-The-First-Look-728-x-90.gif

مطالب مرتبط

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر