موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

عوارض پودر کلاژن

عوارض پودر کلاژن

نویسنده : حسین رمضانی | زمان انتشار : 06 اسفند 1400 ساعت 19:33

پودر کلاژن کلاژینو 30 بسته 5 گرمی (Collagino Collagen)

پودر کلاژن کلاژینو در یک نگاه

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پودر کلاژن کلاژینو (Collagino Collagen Powder) ساخت کشور فرانسه است. از آنجایی ‌که با افزایش سن تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد مصرف این مکمل به سنتز کلاژن طبیعی در بدن کمک کرده و وضعیت پوست و مفاصل را بهبود می‌بخشد. مصرف پودر کلاژن کلاژینو علاوه بر کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها برای مراقبت از سطح سلامت استخوان‌ها، عضلات و رگ‌های خونی نیز مفید می‌باشد. همچنین این محصول، اولین پودر خالص کلاژن خوراکی وارداتی از کشور فرانسه بوده و هیدرولیز شده از کلاژن ماهی می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول پیشگیری از ایجاد چین ‌و چروک به‌خصوص در نواحی دور چشم، افزایش استحکام مفاصل با عمل غضروف سازی و همچنین باعث تناسب اندام می‌شود.

مشخصات و ترکیبات پودر کلاژن کلاژینو

 کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های موجود در بدن و یکی از اجزاء اصلی بافت همبند است که بخش‌های مختلف بدن از جمله تاندون‌ها، لیگامنت ها، پوست و عضلات را تشکیل می‌دهد. کلاژن عملکردهای مختلفی دارد به ‌عنوان ‌مثال پوست را قوام بخشیده و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. سلامت مفاصل را حفظ می‌کند و مانع از دست رفتن توده عضلانی می‌شود. همچنین کلاژن مانع شکنندگی ناخن‌ها و نازکی موها می‌شود و با محافظت از دیواره رگ‌های خونی و حفظ استحکام آن‌ها در سلامت قلب و عروق نیز مؤثر است.در سال‌های اخیر با توجه به افزایش آگاهی افراد از نقش ساختاری کلاژن، مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن افزایش‌یافته است. اکثر این مکمل‌ها حاوی کلاژن هیدرولیز شده هستند که جذب آن توسط بدن ساده‌تر است. با تولید روزافزون مکمل‌های کلاژن این فرضیه مطرح است که مصرف مکمل‌های کلاژن نمی‌تواند برای رفع کمبود کلاژن بدن انسان کمک‌کننده باشد زیرا کلاژن مصرف‌شده در دستگاه گوارش انسان تجزیه و به اسیدهای آمینه تبدیل می‌شود؛

Collagen-Sachets.jpg

اما تحقیقات نشان داد که مصرف این قرص‌ها سنتز کلاژن را در بدن انسان تحریک و تسریع می‌کند.در حالت عادی این پروتئین به‌اندازه کافی در بدن ساخته می‌شود اما با افزایش سن سنتز کلاژن در بدن کاهش‌یافته و باعث نازک شدن لایه اپیدرم و کاهش قدرت بازسازی پوست می‌شود. مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن ازجمله مکمل کلاژینو با ایجاد چین و چروک و در نتیجه پیری پوست مقابله کرده، رطوبت پوست را حفظ می‌کند و انعطاف‌پذیری پوست را بهبود می‌بخشد.

بنابر گفته محققان مصرف کلاژن هیدرولیز شده ماهی که در ترکیب پودر کلاژن کلاژینو وجود دارد آسیب‌های پوستی ناشی از UV را به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و فعالیت‌های ضدالتهابی کاهش می‌دهد. همچنین مطالعات بالینی نیز ثابت کرده‌اند که مصرف کلاژن در قالب مکمل‌های کلاژن می‌تواند مانع ابتلا به مشکلات مفصلی و استخوانی مرتبط با پیری ازجمله استئوآرتریت و پوکی استخوان شود. شایان ذکر است که مصرف مکمل‌های کلاژن از ابتلا به سارکوپنیا نیز جلوگیری می‌کند. سارکوپنیا بیماری است که در آن توده عضلانی به‌تدریج درنتیجه افزایش سن از بین می‌رود و باعث دشواری تحرک در افراد مسن می‌گردد.

یکی دیگر از مزایای مصرف مکمل کلاژن کنترل و مدیریت وزن است. مکمل‌های کلاژن ازجمله مکمل کلاژن کلاژینو حاوی کربوهیدرات، پروتئین و انرژی هستند؛ بنابراین با القاء حس سیری، مصرف مواد غذایی را در افراد کاهش داده و مانع چاقی می‌شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه کلاژن به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی پرچرب به‌طور قابل‌توجهی جذب چربی را کاهش داده و مانع اضافه‌وزن افراد می‌شود. پودر کلاژن کلاژینو فاقد شکر است بنابراین  خرید قرص کلاژن و یا پودر کلاژن به افراد دیابتی و یا کسانی که از رژیم‌های لاغری پیروی می‌کنند، توصیه می‌شود.

بهترین زمان مصرف کلاژن کیه؟

در اکثر مکمل‌های حاوی کلاژن معمولاً میزان دوز مصرفی آن بر روی بسته بندی محصول قید شده که این میزان در کلاژن‌های پودری به‌صورت یک تا دو پیمانه و قرصی 1 تا 2 عدد قرص در روز است، همچنین بهترین زمان مصرف مکمل‌های کلاژن پودری صبح‌ها همراه با صبحانه به‌صورت محلول در چای، آبمیوه، شیر و سایر نوشیدنی‌ها می‌باشد، اما برای محصولات به صورت قرص کلاژن پیشنهاد می‌گردد یک عدد قبل از خواب مصرف شود. همچنین می‌توانید جهت مشاوره و خرید اینترنتی قرص کلاژن از طریق داروخانه آنلاین باهمانه هم به صورت تلفنی و هم از طریق سایت اقدام نمایید.

آیا پودر کلاژن بر چاقی صورت موثر است؟

همان‌طور که می‌دانید کلاژن نوعی پروتئین است که با افزایش سن از میزان آن کاسته شده و عوارضی همچون بروز چین‌وچروک صورت و افتادگی پوست را ایجاد می‌کند بنابراین با خوردن مکمل‌های حاوی کلاژن می‌توان تولید این پروتئین در بدن را تحریک کرده و درنتیجه پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. بنابراین مصرف کلاژن تأثیری بر چاقی صورت و بدن ندارد زیرا خواص این مکمل‌ها تحریک و تولید کلاژن می‌باشد و منجر به جوان‌سازی، از بین برندگی چین ‌و چروک و استحکام استخوان و مفاصل می‌شود؛ بنابراین در هیچ جایی مشاهده نشده که مصرف این محصول بتواند در ساختار لایه‌های پوست تغییر ایجاد کرده و منجر به چاقی صورت گردد.

کلاژن ماهی یا کلاژن دریایی چیست و چه خواصی دارد؟

امروزه کلاژن از جانورانی مانند گاو، خوک و ماهی که بیشتر در دسترس هستند هیدرولیز می‌شود. کلاژن ماهی که از پوست‌ و استخوان ماهیان آب‌شور استخراج می‌شود در مقایسه با کلاژن گاوی و خوکی بسیار مؤثرتر و گران‌تر بوده و سرعت جذب بالاتری هم دارند بنابراین شرکت‌های دارویی بیشتر کلاژن ماهی تولید کرده و انواع مختلف آن‌هم در داروخانه وجود دارد. علاوه بر این‌ها کلاژن ماهی بیماری‌هایی که از کلاژن گاوی منتقل می‌شود را ندارد و همین امر یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع کلاژن می‌باشد زیرا هیچ خطری انسان را تهدید نمی‌کند. برای خرید اینترنتی قرص کلاژن استخراج شده از پوست ماهی می‌توانید از طریق سایت باهمانه اقدام به خرید نمایید.

Call-Info_ForWeb_V01.png

مزایا و خواص پودر کلاژن کلاژینو Collagino 

ازآنجایی‌که کلاژن مهم‌ترین پروتئین پوست و مو است، پودر کلاژن کلاژینو یک ترکیب مفید برای حفظ سلامت پوست و مو می‌باشد. فواید بسیار زیاد کلاژن باعث شده است که این ماده جزء اصلی انواع کرم‌های آرایشی تقویت‌کننده و محصولات آرایشی باکیفیت باشد. علاوه بر این امروزه کلاژن به شکل پودر و قرص نیز برای بهبود سلامت بدن تولید و عرضه می‌شود. کلاژن یک پروتئین رشته‌ای محکم و مقاوم است که از آمینواسیدهای پرولین و گلی سین تشکیل‌شده است. درواقع می‌توان گفت کلاژن یک نوع چسب بیولوژیک است که باعث پیوستگی بافت همبندی شده و استحکام اعضاء مختلف بدن را حفظ می‌کند. کلاژن مهم‌ترین پروتئین ساختاری است که در انسان‌ها و سایر جانوران یافت می‌شود و ازنظر درصد بیش از یک‌سوم پروتئین‌های موجود در بدن انسان را تشکیل می‌دهد.

Collagino-Collagen_2.jpg

کلاژن انواع مختلفی دارد ولی بیشترین کلاژن بدن انسان کلاژن نوع 1 است. از سن 25 سالگی به بعد بدن به‌تدریج ذخیره کلاژن نوع 1 خودش را از دست می‌دهد. این مسئله باعث کاهش انعطاف‌پذیری پوست و مشکلات حرکتی در مفاصل می‌شود که با روند افزایش سن در ارتباط هستند. اگرچه مصرف محصولات بهداشتی حاوی کلاژن برای پوست مفید است اما مصرف پودر و قرص کلاژن با جایگزینی و تسریع سنتز کلاژن در بدن نتایج بسیار مفیدتری ارائه می‌دهد.

پودر کلاژن کلاژینو به‌عنوان یک منبع بیواکتیو کلاژن، مانع از دست رفتن ذخیره کلاژن بدن شده و با حفظ سطح نرمال کلاژن سلامت بدن را در دوره کهولت حفظ می‌کند. این مکمل باعث افزایش سنتز کلاژن در بدن شده و مانع شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. مصرف قرص کلاژن، پوست را در سنین بالا قوام بخشیده و مانع پیری پوست می‌شود. این پودر با رساندن کلاژن به بدن از مفاصل و استخوان‌های بدن حمایت کرده و ابتلا به مشکلات مفصلی و حرکتی را به تأخیر می‌اندازد. مصرف پودر کلاژن کلاژینو برای ورزشکاران نیز مفید است. مصرف این مکمل توده عضلات و سلامت ساختار استخوان‌ها را در ورزشکاران حفظ کرده و به ترمیم آسیب‌دیدگی‌هایی که حین فعالیت‌های ورزشی رخ می‌دهد، کمک می‌کند. جهت خرید اینترنتی پودر کلاژن  Collagino با کارشناسان فروش باهمانه تماس گرفته و پس از ثبت سفارش محصول خود را دریافت کنید.

ویژگی‌ها و خواص پودر ساشه کلاژن کلاژینو

  • حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل
  • ممانعت از پیری زودرس پوست
  • جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • کمک به مدیریت وزن

مقدار و نحوه مصرف پودر کلاژن کلاژینو

روزانه 1 تا 2 ساشه حاوی پودر کلاژن را در آب یا نوشیدنی مورد علاقه ( سرد یا گرم ) خود حل کرده و میل نمایید.

عوارض پودر کلاژن کلاژینو Collagino Collagen

پودر کلاژن به‌طورکلی عوارض خاصی ندارد اما می‌تواند برای افرادی که به تخم‌مرغ و ماهی حساس هستند مضر باشد زیرا جزء ترکیبات اصلی این محصول بوده و به افرادی که سابقه آلرژیک دارند توصیه نمی‌گردد. مکمل کلاژن تهیه‌شده از منابع دریایی بوده و عموماً تلخی و بوی بدی در آن حس می‌شود به همین دلیل این محصول را با نوشیدنی‌های طعم دار ترکیب کرده تا از طعم نامطلوب آن بکاهد اما دقت داشته باشید که میوه‌های اسیدی مانند پرتقال و انگور باعث کاهش اثربخشی آن می‌شود لذا از خوردن با آنان پرهیز کنید. همچنین در برخی افراد، سوزش سر دل و نفخ هم گزارش شده است. همچنین سایر عوارض احتمالی پودر کلاژن کلاژینو شامل تهوع، اسهال و مشکلات گوارشی است.

هشدار و پیشنهاد برای مصرف ساشه کلاژن کلاژینو

  • در صورت بارداری و شیردهی با صلاحدید پزشک پودر کلاژن کلاژینو را مورد مصرف قرار دهید.
  • پودر کلاژن کلاژینو با بیس فسفات‌ها، کینولین، تتراسیکیلن ها و پنی سیلامینها تداخل دارد.
  • پودر کلاژن کلاژینو را دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • پیش از مصرف پودر کلاژن کلاژینو پزشک را از مصرف سایر داروها مطلع سازید.




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر