موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

پاك كردن شمع از روي ظروف

پاك كردن شمع از روي ظروف

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 06 فروردین 1401 ساعت 12:51

اختصاصی دنیاک: در فصل زمستان به صورت کلی استفاده از شمع در خانه بیشتر می‌شود و همین باعث می‌شود که اشک شمع در سطوح مختلفی بریزد. پاک کردن شمع از سطوح مختلف خانه کار ساده‌ای نیست و نیازمند بلد بودن ترفندهایی است. در ادامه این مطلب ترفندهایی را به شما در این زمینه آموزش می‌دهیم.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پاک کردن شمع از روی سطوح چوبی

اگر پارافین شمع روی سطوح چوبی جلادار ریخته است، نباید هرگز آن را با سمباده یا خراش دادن پاک کنید، بلکه باید قسمتی که لکه شمع روی آن ریخته شده را به آرامی و با آب گرم پاک کرد و سپس با پنبه خشک کرد.

پاک کردن لکه شمع از روی مانیتور

برای پاک کردن لکه شمع از روی مانیتور ابتدا از یخ استفاده کنید. یخ را روی لکه شمع قرار دهید تا سفت شود و سپس پارافین را بردارید. اگر لکه شمع همچنان باقی بود از اسپری لکه بر استفاده کنید.

پاک کردن شمع از روی وسایل پارچه‌ای

اگر پارافین شمع روی رومیزی، لباس، پرده یا هرچیز پارچه‌ای دیگری ریخته شده است؛ ابتدا فرصت دهید که پارافین روی پارچه به خوبی خشک شود. سپس با قاشق یا چاقوی فلزی تکه‌های شمع را از روی پارچه بردارید. حالا باید لکه حاصل از شمع را از روی پارچه پاک کرد، روی پارچه‌تان یک تکه کاغذ یا پارچه نازک قرار دهید و سپس اتو را با درجه حرارتی که پارچه‌تان را نسوزاند روی آن قرار دهید. این کار را انقدر ادامه دهید تا لکه پارافین شمع به خوبی آب شود. سپس آن بخش از پارچه را به خوبی بشویید و خشک کنید. اگر بعد از خشک شدن لباس همچنان لکه شمع روی آن قرار داشت، دوباره از اتو و کاغذ استفاده کنید.

پاک کردن لکه شمع از روی تابلو

برای پاک کردن لکه شمع از روی تابلو اول آن را با تیغ از روی تابلو پاک کنید و در مرحله بعد آن را با آب نیم گرم، صابون و اسفنج خوب بشویید. در آخر یک پارچه نخی روی لکه بکشید تا اثرات شمع پاک شود.

پاک کردن لکه شمع از روی سطوح موزاییک، کف پوش، پارکت و سرامیک

برای پاک کردن لکه شمع روی سطوحی که به آن‌ها اشاره کردیم، ابتدا کمی سرکه روی لکه بریزید و سپس جای لکه را با صابون و آب نیم گرم بشویید و در آخر آن را خشک کنید.

پاک کردن لکه شمع از ظرفشویی و وان حمام

برای این کار از یک وسیله پلاستیکی نازک مثل کارت اعتباری‌ای که منقضی شده استفاده کنید. ابتدا پارافین را با کارت اعتباری از روی سطوح جبران کنید و در پایان با آب گرم شمع را آب کنید.

پاک کردن لکه شمع از روی کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری قابل شستشو نباشد، ابتدا شمع را با یک جسم تیز مثل چاقو بتراشید و سپس لکه‌اش را با پاک کن از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

220526_548.jpg

پاک کردن لکه شمع از روی موکت و فرش

برای پاک کردن لکه شمع از روی موکت و فرش ابتدا با یک وسیله تیز مثل چاقو پارافین را بتراشید. بعد یک تکه کاغذ یا پارچه نازک را روی لکه قرار دهید و اتوی داغ را روی آن بگذارید تا لکه آب شود. اتو را روی لکه حرکت دهید تا لکه شمع آب شده و جذب کاغذ شود.

پاک کردن لکه شمع از روی ظروف فلزی و کریستال

ابتدا ظروف فلزی را در یخچال یا فریزر قرار دهید و پس از سفت شدن پارافین آن را بتراشید. درباره ظروف بلور و کریستال یک پنبه را به الکل صنعتی آغشته کنید و سپس روی لکه بمالید. در پایان آن را با یک پارچه پاک کنید.

یک نکته مهم درباره پاک‌ کردن شمع‌های رنگی

برای پاک کردن لکه شمع‌های رنگی از سطوج مختلف از تینر استفاده کنید. یک پارچه را به تینر آغشته کنید و سپس با چند ضربه روی لکه بزنید تا پاک شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر