موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

از بین بردن خط خنده با ژل

از بین بردن خط خنده با ژل

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 14:13

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

باورش سخت است که عادات زیبایی همچون لبخند زدن بتوانند به بروز موارد نه چندان زیبایی همچون خط خنده منجر شوند. پس از چندین سال استفاده مکرر از عضلات ایجاد کننده لبخند، خطوط و چروک های عمیقی بر صورت ایجاد می شوند که از دو سمت بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند. با این وجود، نیازی به ترک این عادت زیبا نیست زیرا راه حل های غیر جراحی و ساده ای برای درمان این خطوط نامطلوب وجود دارند.

علل ایجاد خط خنده

همواره عواملی برای ایجاد و عمیق شدن خطوط و چروک پوست وجود دارند. برخی از عوامل مرتبط با بروز خط خنده شامل قرار گیری در معرض نور خورشید، مصرف سیگار، حرکات دینامیک صورت و وضعیت بدن در هنگام خواب می شوند. با وجود این موارد، خط خنده اغلب در اثر فرایند طبیعی پیری در میانه صورت بروز می دهد.

در هنگام جوانی بافت حجم دهنده به گونه ها دقیقا در زیر چشم ها جای می گیرد. همگام با افزایش سن این بافت چربی در اثر جاذبه به سمت پایین حرکت می کند. هنگامی که این پدیده با از دست رفتن توده عضلانی و کاهش حالت ارتجاعی پوست همراه می شود، تاثیرات نامطلوب آن نمایان تر می شوند. چروک های عمیق بین لب و بینی اغلب با افتادگی گوشه های لب همراه بوده و ظاهری خسته و ناراحت را برای فرد ایجاد می کنند.

lip-augmentation-cosmetology-clinic-beautiful-woman-getting-beauty-injection-lips_118454-6247.jpg

پیشگیری از خط خنده و چروک های صورت

یکی از بهترین راه های مقابله با پیری زودرس صورت استفاده از ضد آفتاب یا لوازم آفتاب گیر در هنگام خارج شدن از خانه است. افراد باید جهت محافظت از پوست خود از هر دوی این موارد استفاده کنند.

فورمولاسیون های ضد آفتاب باید دارای معیار SPF بالای ۳۰ بوده و طیف وسیعی از ضد آفتاب ها را شامل شوند. علاوه بر این، جهت محافظت بیشتر از پوست باید از ضد آفتاب های فیزیکی همچون زینک اکسید یا تیتانیوم دی اکسید استفاده کرد.

افراد باید جهت مراقبت از پوست مقادیر زیادی آب نوشیده، به طور منظم ورزش کرده و به صورت روزانه از مرطوب کننده ها و پاک کننده های ملایم استفاده کنند. پیروی زود هنگام از این راهبرد ها می تواند به نرم و جوان نگه داشتن طولانی تر پوست کمک کند.

cosmetic-injection-pretty-female-face_124865-1548.jpg

چه مقدار ژل برای رفع خط خنده نیاز است؟

عوامل بسیاری در  مقدار ژل تزریقی تاثیر گذار است مانند:

شدت و عمق چین و چروک خط خنده

مقدار ژل مورد نیاز برای رفع این چروک ها به شدت و عمق آن ها بستگی دارد. جهت رفع موثر ظاهر این چروک ها حداقل دو سرنگ ۱ میلی لیتری از فیلر پوستی نیاز است. هر سرنگ برای درمان یک چروک به کار می رود. چروک های عمیق نسبت به انواع سطحی تر به مقدار فیلر کمتری نیاز دارند. بهترین کار این است که درمان با مقادیر کمتر ژل انجام شده و تنها در صورت عدم دستیابی به نتایج دلخواه، ژل بیشتری تزریق شود.

نوع فیلر تزریقی

مقدار ژل خط خنده به نوع فیلر استفاده شده نیز بستگی دارد. فیلر های متراکم تر و با وزن مولکولی بالا تر نسبت به فیلر های سبک تر در مقادیر کمتری استفاده می شوند.

ماندگاری اثر ژل تزریقی خط خنده

علاوه بر آن، بسته به ماندگاری اثرات ژل، امکان دارد جهت حفظ نتایج فرایند به جلسات دوره ای و تزریق مجدد ژل نیاز باشد. فیلر های کم دوام تر به جلسات دوره ای بیشتری نیاز داشته و به همین دلیل نسبت به فیلر های با دوام تر در مقادیر بیشتری استفاده می شوند. مزیت فیلر های کم دوام قیمت پایین تر آن ها می باشد.

نظر پزشک زیبایی

در نهایت، تصمیم گیری درباره مقدار فیلر به فرد تزریق کننده، نظر پزشک درباره شدت چروک ها و اهداف بیمار از انجام این فرایند بستگی دارد. در حالیکه برخی افراد مایل به کاهش اندکی در ظاهر این چروک ها هستند، برخی دیگر تمایل دارند که در صورت امکان این موارد به صورت کامل رفع شوند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، پزشک نوع و مقدار فیلر را تعیین خواهد کرد.

پس از فرایند، پزشک در یک جلسه ملاقات رضایت فرد را از نتایج جویا شده و در صورت عدم رضایت او مقادیر بیشتری از فیلر تزریق می کند. علاوه بر آن، پزشک با در نظر گرفتن ماندگاری فیلر ها و اهداف فرد برنامه ای جهت برگذاری جلسات دوره ای آینده به بیمار ارائه می دهد.

beautiful-woman-gets-injections-cosmetology_118454-2595.jpg

هزینه تزریق ژل خط خنده چقدر است؟

هزینه فیلر پوستی به تعدادی از عوامل بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع فیلر
  • مقدار فیلر
  • طول مدت درمان با در نظر گرفتن جلسات ملاقات
  • فرد تزریق کننده فیلر
  • کلینیک درمانی با در نظر گرفتن محل و شهرت آن

بهترین مارک ژل برای تزریق خط خنده

انتخاب بهترین مارک فیلر خط خنده و کلا نواحی مختلف صورت بر عهده پزشک می باشد. او بر اساس دانش و تجربه خود در کار با فیلر ها، بهترین گزینه را به فرد پیشنهاد می دهد. مقدار فیلر به ناحیه درمان و حجمی بستگی دارد که قرار است به آن ناحیه داده شود. تعداد جلسات ملاقات با پزشک به ناحیه درمان، مقدار فیلر مورد نیاز و بروز هر گونه عوارض در حین درمان بستگی دارد.

دستمزد پزشک یا پرستار تزریق کننده فیلر به صلاحیت ها، مهارت و تخصص او در زمینه کار با فیلر ها بستگی دارد. با اینکه کلینیک های واقع در مناطق شهری گران معمولا هزینه بیشتری را دریافت می کنند اما به دلیل رقابت کلینیک ها با یکدیگر تفاوت قیمت چندان زیاد نیست.

ماندگاری ژل خط خنده چقدر است؟

فیلر های درمانی معمولا بین ۶ تا ۲۴ ماه ماندگاری دارند. مدت این ماندگاری بسته به عواملی از جمله نوع فیلر و ناحیه تزریق آن متغییر است.

نوع فیلر تزریقی به صورت

فیلر های هیالورونیک اسید شامل موارد زیر می شوند:

elderly-woman-getting-botox-injection-procedure_21730-6922.jpg

  • بلوترو بالانس
  • ژوویدرم ولوما XC
  • ژوویدرم XC
  • ژوویدرم اولترا XC
  • ژوویدرم وولبلا XC
  • ژوویدرم اولترا
  • ژوویدرم اولترا پلاس
  • ژوویدرم ولور XC
  • پرول سیلک
  • رستیلن
  • رستیلن L
  • رستیلن لیفت
  • رستیلن سیلک
  • رستیلن ریفاین
  • رستیلن دیفاین

فیلر های سنتتیک (مصنوعی)

فیلر های سنتتیک دسته ای کوچک تر از فیلر های ضد چروک هستند. این فیلر ها از مواد آزمایشگاهی و غیر مرتبط با مواد طبیعی پوست ساخته شده اند. برخی از فیلر های سنتتیک عبارتند از:

بلافیل

رادیز

اسکالپترا

سیلیکون

عوارض جانبی فیلر های سنتتیک (مصنوعی)

تمامی فیلر های این گروه دارای عوارض جانبی یکسانی هستند که از جمله آن ها می توان به بروز قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تزریق اشاره کرد. عارضه دیگر این فیلر ها بروز ندول یا برآمدگی های زیر پوستی است که امکان مشاهده یا لمس آن ها وجود دارد. در برخی موارد نادر، جهت برداشتن این ندول ها به جراحی نیاز است. مزیت چنین فیلر هایی ماندگاری بیشتر آن ها می باشد. لازم به ذکر است، محصولات با دوام تر با احتمال بیشتری سبب بروز عوارض جانبی می شوند. تزریق نامناسب فیلر های سنتتیک می تواند سبب بروز ناهنجاری ظاهری در صورت شود.

فیلر های کلاژنی

دانشمندان اولین فیلر های ضد چروک را از نوع خالص شده کلاژنی تولید کردند که عمدتا از گاو گرفته شده بود. با اینکه این فیلر ها عملکردی مناسب داشته و ظاهری طبیعی به فرد می دادند اما ماندگاری چندانی نداشتند. اغلب کلاژن های تزریق شده ظرف ۱ ماه شروع به تجزیه شدن می کردند. از آنجایی که این فیلر ها منشا حیوانی داشتند، احتمال بروز واکنش حساسیتی نیز بالا تر بود. به همین دلیل، قبل از تزریق چنین فیلر هایی انجام آزمایش حساسیت الزامی بود.

روش های جدید فرآوری کلاژن به کاهش این خطرات و مشکلات کمک کرده است. علاوه بر آن، انواع جدید کلاژن های سنتتیک، ایمنی و کاربرد این فیلر ها را برای طیف گسترده تری از مردم بیشتر کرده است. با اینکه نتایج حاصل از فیلر ها کلاژنی در مقایسه با فیلر های دیگر ماندگاری چندانی ندارند اما بسیاری باور دارند که این فیلر ها ظاهری طبیعی تر را به فرد هدیه می دهند.

عوارض جانبی تزریق فیلر های کلاژنی

عوارض جانبی تزریق فیلر های کلاژنی شامل خطر بروز واکنش حساسیتی، کبودی و قرمزی در محل تزریق می شوند. فیلر های کلاژنی شامل موارد زیر هستند:

کازمودرم

ایولنس

فیبرل

زیدرم

زیپلاست

doctor-cosmetologist-makes-rejuvenating-facial-injections-procedure-tightening-smoothing-wrinkles-face-skin-women-beauty-salon-cosmetology-skin-care_136403-546.jpg

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده

به صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. این کار به ماندگاری بیشتر فیلر و جلوگیری از بروز تغییرات رنگدانه ای ناشی از تزریق کمک می کند.

از حرکت دادن بیش از حد محل تزریق در چند ساعت اول خودداری کنید.

از کمپرس یخ جهت کاهش تورم کبودی می توانید استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض مستقیم نو خورشید یا سرمای شدید خودداری کنید.

از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

کاهش خطرات و بهبود نتایج تمامی فیلر ها

فیلر های ضد چروک امروزه در میان ایمن ترین محصولات زیبایی جای دارند. با این حال، اقداماتی وجود دارند که با انجام آن ها می توان از ایمنی درمان خود اطمینان حاصل کرد:

قیمت درمان را راهنمای خود قرار ندهید

در صورتی که قیمت یک فرایند تزریق فیلر بسیار کمتر از قیمت استاندارد آن است به احتمال زیاد کیفیت فیلر یا مهارت فرد تزریق کننده در حد مطلوب نیست. هیچ گاه برای قیمت پایین تر زیبایی و سلامت صورت خود را به خطر نیاندازید.

تزریق ژل با ابزار های استریل شده

تزریق تمامی فیلر ها باید در محیط های پزشکی و به وسیله ابزار های استریل انجام شود. درمان هایی که در خانه، هتل، باشگاه یا تفریحگاه ها انجام می شوند صرف نظر از فرد ارائه دهنده خدمات، دارای شرایط پزشکی نبوده و باید از انجام آن ها خودداری کرد.

دریافت فیلرهای تزریق در مطب پزشک

فیلر های تزریقی را نباید از مرکزی غیر از مطب پزشک دریافت کرد. افراد باید علاوه بر دانستن نوع ماده تزریقی خود، سوالات زیر را نیز از پزشک بپرسند:

  • آیا این فیلر به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است؟
  • آیا این فیلر به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری شده است؟

گزارشاتی وجود دارند که در آن ها موادی چون سیلیکون صنعتی تا روغن بچه به جای فیلر به افراد تزریق شده اند. در صورت اجتناب پزشک یا ارائه دهنده خدمات از بیان این اطلاعات، باید از انجام فرایند جلوگیری کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hashemi.doctor



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر