موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 25 آبان 1399 ساعت 11:07

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی؟

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

با توجه به رشد صنعت پزشکی در سال های اخیر مخصوصا در حوزه زیبایی پوست و به وجود امدن روش های گوناگون سبب می شود که افرادی که نیاز به درمان دارند گاهی در تصمیم گیری به شک افتاده و ذهن انها درگیر انتخاب اینکه کدام روش بهتر است مشغول شود.در اینجا قصد داریم در مورد اینکه ایا میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی مقاله ای ارائه دهیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید وافع شود.

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی؟

هم مزوتراپی و هم میکرونیدلینگ درمان های درون مطب می باشند که در هردو از سوزن های کوچک و باریک استفاده می شود اما این درمان ها یکی نیستند.در حالیکه در مزوتراپی از تزریق استفاده می شود ،در میکرو نیدلینگ فقط زخم های کوچکی ایجاد می شود.اما هر دو درمان می توانند در درمان بیماری های پوستی گوناگون تاثیر گذاری زیادی داشته باشند.

برای اینکه بدانیم میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی اجازه بدید برای کمک به بیان تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی  مطالب را جزیی تر کنیم.

مزوتراپی:

این روش در سال ۱۹۵۵ میلادی توسط یک پزشک فرانسوی ابداع گردید که در ان تعدادی از سوزن های کوچک و باریک برای تزریق یک ترکیب از عناصر فعال استفاده می شود.این عناصر برای تاثیرگذاری بیشتر مستقیما به لایه میانی اپیدرم شما می روند.

اینکه چه چیزی تزریق شود بسته به علت بیماری می باشد.برای نمونه اگر شما میخواهید از شر چربی در یک منطقه خاص راحت شوید برای شما از درمان لیپوتروپیک استفاده می شود(ماده ای که به عنوان سرعت دهنده برای تجزیه بافت چربی استفاده می شود.)اگه جوان سازی پوستتان را میخواهید از یک اکسیر بخصوص که شامل عوامل رشد کرده،پپتید ها،ویتامین ها،اسید هیالورونیک و مواد دیگر استفاده می شود.

یک بی حس کننده ی موضعی بر روی پوست اعمال می شود،درمان بدون درد بوده و اغلب نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد. به طور معمول برای گرفتن بهترین نتیجه به جلسات متعددی(معمولا ۴ تا ۸ جلسه)نیاز خواهید داشت.طولانی شدن ان بستگی به شرایط درمانی شما و شدت بیماری می باشد.برای جوانسازی عمومی پوست،در واقع هیچ طولانی شدنی در کار نخواهد بود.شما می توانید به سرعت به کارتان مشغول شده و فقط کمی خشکی موقت یا احساس سخت شدن در روز بعد از ان تجربه خواهید کرد.اگر شما چربی هایتان را کم می کنید احتمالا یک قرمزی خفیف و ورم را تجربه خواهید کرد.این مشکل در سه روز حل می شود و اگر درمان  شما از نوع شدید بوده باشد کبودی ممکن است قابل مشاهده باشد.

مزایای مزوتراپی

-تولید کلاژن را تحریک می کند

-می توان مناطق چرب را هدف گرفت.

-درمان سریع و بدون درد است.

-قابل ترکیب با درمان های دیگر می باشد.

-قابل استفاده در همه انواع پوست می باشد.

مضرات مزوتراپی

این نوع درمان برای مناطق چرب مقداری زمانبر می باشد

میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی؟

درماپن پوست(میکرونیدلینگ)

درمان با درماپن برای سالهای متمادی در حوزه بازسازی پوست، به صورت مطمئن و با موفقیت زیاد انجام گرفته است.همانند مزوتراپی،در این نوع درمان نیز از سوزن های باریک استفاده می شود که اندازه انها برای ورود به پوست تنظیم شده اند.ولی این نکته را در نظر بگیرید که این سوزن ها هیچ گونه مواد فعالی را تزریق نمی کند بلکه هدف انها صرفا تشکیل هزاران زخم ریز بر روی پوست می باشد که پوست را برای بهبودی از طریق تولید کلاژن های بیشتر تحریک کند.این اقدام برای جوان سازی عمومی پوست خیلی موثر می باشد همچنین برای چروک پوست،منافذ رشد پیدا کرده و اسکار های اکنه مفید می باشد.یکی از تفاوت های میکرونیدلینگ و مزوتراپی این است که سوزن ها به جای استفاده از غلطک به صورت مستقیم به پایین تزریق می شوند و زخم های بیشتری در هر سانتی متر مربع ایجاد میکند که این اقدام سبب راحتی دسترسی به مکان های حساس تر مانند اطراف بینی و چشم ها می باشد.

مزایای درماپن

تحریک تولید کلاژن

می توان منافذ،اسکارها و تغییر رنگ پوست خفیف را مورد هدف گرفت

درمان سریع و بدون درد می باشد

قابل ترکیب با درمان های دیگر می باشد

قابل استفاده بر همه نوع پوست می باشد

معایب درماپن

شما ممکن است پس از عمل کمی افتاب سوخته بنظر برسید ولی سریعا به حالت اولیه باز می گردید.

حال شما با این مسئله که ایا میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی اشنا تر شده اید و اگر کسی از دوستان یا همکارانتان از شما بپرسد میکرونیدلینگ بهتر است یا مزوتراپی شما جوابی برای او خواهید داشت

آیا این مطلب مفید بوده است ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر