موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

داروخانه شبانه روزی همراه با پیک

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 06 اسفند 1399 ساعت 15:01

1- در تمامی عباراتی که کلمه داروخانه به کار رفته است منظور مسئول فنی داروخانه می باشد. داروخانه موظف است به محض تغییر مسئول فنی و یا توقف فعالیت موسس به هر دلیل و یا متوقف شدن کار داروخانه به هر علت، موارد را در اسرع وقت به داروکو اعلام نماید و در صورت اعلام نشدن این موضوع و بروز هر گونه خسارت ناشی از ادامه کار داروخانه با داروکو، مسئولیت این امر تماما با داروخانه بوده و داروکو هیچ گونه مسئولیتی ندارد. همچنین از زمان اعلام این موضوع به داروکو تا زمان اعلام داروکو به داروخانه برای شروع فعالیت مجدد، تمامی فعالیت های بین داروکو و داروخانه متوقف خواهد بود.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

2- داروکو هیچ گونه سودی از داروخانه دریافت نمی کند و تمامی خدمات داروکو هم برای کاربران و هم برای داروخانه ها رایگان است. همچنین هزینه سفارشات به صورت مستقیم توسط خود کاربر برای داروخانه واریز می شود.

3- داروخانه متعهد و موظف است هنگام ثبت نام در سامانه داروکو تمامی موارد خواسته شده را با دقت و صحت پر کند و با شماره موبایل مسئول فنی داروخانه در سامانه ثبت نام کند و در صورتی که قرار است شماره موبایل فرد دیگری که در داروخانه فعالیت می کند به عنوان نماینده داروخانه در سامانه داروکو ثبت نام کند باید این امر توسط شماره موبایل مسئول فنی داروخانه به صورت کتبی به داروکو اعلام شود و پس از آن داروکو شماره موبایل ثبت نام شده را به عنوان نماینده داروخانه می شناسد و مسئولیت هرگونه سوء استفاده احتمالی از اکانت داروخانه بر عهده داروخانه بوده و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در این امر ندارد.

4- داروکو فقط و فقط به کاربران اعلام می کند که داروخانه ممکن است سفارش مورد نظر کاربر و یا شبیه سفارش و یا قسمتی از سفارش کاربر را موجود داشته باشد و پس از آن تمامی مسئولیت های ارسال سفارش از داروخانه به کاربر از جمله نحوه ارسال و غیره بر عهده داروخانه می باشد.

5- داروخانه متعهد و موظف است که هنگامی که کاربر برای هماهنگی سفارش با داروخانه تماس می گیرد، تمامی سوالات کاربر در مورد سفارش مورد نظر را پاسخ گو بوده و در مورد نحوه مصرف دارو ها و سایر اطلاعات جانبی در مورد اقلام سفارش، اطلاعات مقتضی را به کاربر اعلام نموده و او را راهنمایی نماید و تمامی ویژگی های سفارش منجمله قیمت، نوع سفارش، شرکت سازنده، تعداد، بیمه های مورد پذیرش داروخانه، دوز دارو، نحوه مصرف، میزان مصرف، زمان مصرف و... را برای کاربر شرح دهد. همچنین داروخانه باید موارد مربوط به ارسال سفارش از جمله زمان رسیدن پیک داروخانه به کاربر و آدرسی که قرار است سفارش به کاربر تحویل داده شود وسایر موارد را برای کاربر شرح دهد. در هر صورت داروکو هیچ گونه مسئولیتی در عدم هماهنگی مناسب بین کاربر و داروخانه ندارد.

6- داروخانه متعهد و موظف است که در سفارشات ارسالی برای کاربران جمیع شرایط از جمله سالم و صحیح بودن و منقضی نبودن و....... را طبق قوانین و مقررات سازمان غذا و دارو رعایت نماید و مسئولیت هر گونه خسارت جانی و مالی کاربران ناشی از مصرف سفارشات غیرقانونی اعم از غیرسالم و منقضی شده و غیره بر عهده داروخانه می باشد.

7- داروخانه متعهد و موظف است که سفارشات ارسالی برای کاربران عینا سفارشی خواهد بود که هنگام مکالمه تلفنی بین کاربر و داروخانه نهایی شده است (سفارش نهایی شده سفارشی است که پس از تماس تلفنی بین کاربر و داروخانه نهایی شده است که ممکن است با تصویر و توضیحاتی که کاربر برای داروکو فرستاده است کاملا متفاوت باشد). در صورتی که سفارش ارسالی برای کاربر با سفارش نهایی شده بین کاربر و داروخانه متفاوت باشد تمامی مسئولیت های ناشی از مصرف سفارش بر عهده داروخانه است (برای مثال سفارش دریافتی نسبت به سفارش نهایی شده اشتباه، متفاوت، مشابه، ناقص، و... باشد).

8- داروخانه در صورتی که در سامانه داروکو ثبت نام کند این امر را پذیرفته است که قابلیت ارسال انواع سفارشات کاربران را به طور سالم دارد (یا خود داروخانه پیک معتبر در استخدام دارد و یا از سامانه های پیک اینترنتی معتبر استفاده کند) و در صورتی که داروخانه شرایط ارسال سفارشات کاربران را نداشته باشد و در سامانه داروکو ثبت نام نماید، در هر حال، مسئولیت ارسال صحیح و کامل تمامی سفارشات بر عهده داروخانه می باشد.

9- در بین تصاویر ارسالی کاربران، داروکو امکان تشخیص نوع سفارشات را ندارد. بنابراین داروکو ممکن است تصویر هر گونه داروی نسخه ای یا غیر نسخه ای (OTC یا غیر OTC) که توسط کاربران برای داروکو فرستاده شده است را برای داروخانه بفرستد و متعاقبا پاسخ داروخانه را برای کاربران بفرستد. اما پس از این که کاربر برای هماهنگی سفارش با داروخانه تماس گرفت، داروخانه باید به کاربر اعلام کند که یا تصویر نسخه پزشک را برای داروکو بفرستد و یا اینکه کاربر به صورت حضوری برای خرید داروی خود اقدام نماید. بدیهی است در صورتی که داروخانه سفارش را برای کاربر بفرستد، تمامی مسئولیت های ارسال و پس از آن بر عهده داروخانه می باشد و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

10- در بین تصاویر ارسالی کاربران، داروکو امکان تشخیص نوع سفارشات را ندارد. بنابراین داروکو ممکن است تصویر هر گونه سفارش و یا نسخه یخچالی که توسط کاربران برای داروکو فرستاده شده است را برای داروخانه بفرستد و متعاقبا پاسخ داروخانه را برای کاربران بفرستد. اما پس از این که کاربر برای هماهنگی سفارش با داروخانه تماس گرفت، داروخانه باید به کاربر اعلام کند که به صورت حضوری برای خرید داروی خود اقدام نماید. بدیهی است در صورتی که داروخانه سفارش را برای کاربر بفرستد، تمامی مسئولیت های ارسال و پس از آن بر عهده داروخانه می باشد و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

11- داروخانه موظف و متعهد است که قیمت سفارشات را منطبق با قوانین سازمان غذا و دارو به کاربران اعلام نماید اما در صورت رعایت نکردن این امر توسط داروخانه، داروکو هیچ گونه مسئولیتی در قبال قیمتی که داروخانه به کاربران داروکو اعلام میکند ندارد.

12- داروخانه موظف است برای سفارشات کاربر فاکتور صادر نماید و آن را با مهر داروخانه مهر نماید و همراه با سفارش کاربر به دست کاربر برساند.

13- در خصوص نسخه های پزشکی کاربران، مسئولیت تشخیص اعتبار نسخه پزشکی و یا دفترچه بیمه کاربر از تمامی لحاظ منجمله تقلبی نبودن، منقضی نبودن، و... بر عهده داروخانه می باشد.

14- در خصوص نسخه های پزشکی کاربران در صورتی که با صلاحدید داروخانه نیاز به نسخه فیزیکی کاربر بود، داروخانه با صلاحدید خود می تواند یکی از این دو راه را انتخاب کند: الف- در صورتی که نیاز بود که داروخانه نسخه پزشک را از کاربر تحویل بگیرد، داروخانه می تواند پیک خود را بفرستد تا دفترچه بیمه و یا نسخه پزشک را از کاربر تحویل بگیرد و برای داروخانه ببرد. داروخانه پس از آماده کردن سفارش کاربر، مجددا دفترچه بیمه و یا نسخه پزشک را همراه با سفارشات کاربر به پیک تحویل می دهد تا برای کاربر ببرد. ب- همچنین داروخانه با صلاحدید خود می تواند از روی تصویر نسخه، سفارش کاربر را تهیه کرده و توسط پیک خود برای کاربر بفرستد و هنگام تحویل سفارش به کاربر، پیک نسخه مربوط به سفارش را از کاربر دریافت کند و برای داروخانه ببرد. در صورتی که در این حالت داروخانه پس از رویت نسخه پزشکی کاربر متوجه اشکالی در نسخه پزشکی کاربر شود، تمامی مسئولیت ها بر عهده داروخانه می باشد و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد. در هر کدام از دو حالت الف و ب، مسئولیت حمل نسخه و یا دفترچه بیمه کاربر بر عهده داروخانه و پیک داروخانه می باشد و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه از جمله مفقودی نسخه پزشک و یا دفترچه بیمه کاربر و... نخواهد داشت. همچنین در تمامی موارد مسئولیت تشخیص اعتبار نسخه پزشکی و یا دفترچه بیمه کاربر از تمامی لحاظ منجمله تقلبی نبودن، منقضی نبودن، و... بر عهده داروخانه می باشد و داروکو هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

15- در مورد کاربران غیر ساکن در شهر تهران ، کاربر باید هنگام تماس با داروخانه برای هماهنگی سفارش مورد نظر، فردی از دوستان یا اشنایان آنان که ساکن در شهر تهران هستند را به داروخانه معرفی نمایند و تمام هماهنگی های لازم با داروخانه و فرد مورد نظر را انجام دهند. اما در هر صورت چنانچه به هر دلیلی هماهنگی فوق صورت نگرفت و داروخانه سفارشاتی را برای کاربرانی در خارج از شهر تهران بفرستد، مسئولیت تمام امور بر عهده داروخانه خواهد بود و داروکو هیچ گونه مسئولیتی در قبال سفارش کاربر ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: darookoo.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر