موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

چه چیزهایی باعث درشت شدن چشم میشود

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 13:55

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

میانگین امتیاز کاربران به این صفحه :

 |  امتیاز 2/6 از 5 (از 1269 رای)

گردآوری شده توسط : گروه تحقیقاتی کلینیک چشم بینایی

آخرین به روز رسانی :1399/05/04

راهکار ها و ترفند هایی برای داشتن چشمانی درشت 

هر چند وقت که می گذرد با این که هنوز جوان هستید، وقتی به آینه نگاه می کنید پف چشم ها، حلقه های سیاه و خطوط ریز اطراف چشم ها، این علائم روی صورتتان باعث نگرانی شما می گردند.
تغذیه شما در سلامت چشم نقش پر اهمیتی بازی می کند. چهار ماده مغذی خاص؛ ویتامین ث، ایی،آ و روی هستند که به کاهش خطر شیوع بیماری های چشم تا 35 % کمک کنند. بهتر است در برنامه غذاییتان مطمئن شوید که از طریق رژیم غذایی متعادل و مناسب مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها را به بدنتان می رسانید.

?set=GalleryImages&name=chemsh%20(2).jpg

چه چیزهایی باعث درشت شدن چشم می شود

یکی از دلایل مهم پف کردن چشم‌ها کمبود آب در بدن است، با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض خطر قرار بگیرند. بسیاری از متخصصان تاکید می‌کنند که باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید. هیدراته نگه داشتن بدن فواید متعددی دارد، آب خوردن بدن را شاداب نگه می دارد و چشمان درشت خواهید داشت بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت. هویج- غنی از بتا کاروتوئن، است. خوردن هویج می تواند در حفظ چشم های سالم مفید باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک می کند.
بروکلی- ویتامین ث برای سلامت چشم و شادابی آن ضروری است. بروکلی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی حاوی ویتامین ث بسیاری هستند که به شما کمک می کنند سلامت چشمان خود را حفظ نمایید.
ماهی- ماهی گزینه غذایی سالم برای چشمان شما هستند، به خاطر چربی های امگا 3 که از رگ های خونی کوچک در چشم ها محافظت می کنند.
اگر به بیدار ماندن در اواخر شب تمایل دارید و معمولا شب‌ها دیر به تختتان می روید، چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب را کاملا‌ً می‌شناسید. اگر می‌خواهید اندازه چشمان خود را به حداکثر برسانید باید خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حدود پنج ساعت در شبانه روز بخوابید.
برای تقویت و درشتی و سلامت چشمانتان راهی را به شما پیشنهاد می دهیم. لایه های پنبه را در آب یخ فرو نمایید و آن ها روی پلک های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید. سردی رگ های خونی را منقبض می کند و چشم را روشن تر می سازد. لایه های پنبه نباید احساس یخی داشته باشند اما سرد اشکالی ندارد چون باعث می شود چشم تازه شود.

چگونه با ورزش چشمانی درشت داشته باشیم

منظور از ورزش همیشه اعضایی مثل دست و پا و اندام حرکتی نیستند. گاهس برای اعضایی چون چشم هم می توان ورزش هایی برای اثرگذاری یافت. تقویت عضلات چشم و ورزش پلک چشم بهترین و بدون خطرترین راه حلی است که می توانید برای درشت شدن و شادابی و جذابیت و تقویت چشم کنید. برای انجام تمرینات تقویت پلک چشم نیاز وسیله خاصی ندلرید و می توانید ورزش چشم را تمرین کنید!

علت براق شدن مردمک چشم

مردمک چشم با تغییر اندازه خود مقدار نور دریافتی توسط چشم را کنترل می کند. مردمک ها دایره های سیاه در چشم هستند. مردمک ها نور را جمع می کنند و آن را به شبکیه منتقل می کنند تا شبکیه تصاویر اجسام را ایجاد کند. سلامت این بخش از چشم می تواند موجب براق تر شدن آن گردد. افراد برای تقویت بینایی و حفظ سلامت و شادابی چشم های خود می توانند یک عدد انبه، یک لیوان انگور حبه ‌شده، آب یک عدد لیموترش تازه، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری عسل و در صورت تمایل ۲ تکه یخ را با هم داخل مخلوط‌ کن بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ تا سه لیوان میل کنند. تقویت مردمک چشم و دیگر اجزای چشم با ویتامین های دریافتی توسط تغذیه شما براق تر و شفاف تر می شوند.

محلول براق کننده چشم

محلول هایی که سایز مردمک چشم را افزایش می دهند و یا موجب تغییر سفیدی چشم می شوند موجب براق تر دیده شدن چشم هم می شوند. محلول های ششتشو دهنده چشم هم موجب افزایش براق بودن چشم می شوند.
همچنین محلول سالین به کنترل عفونت کمک می کند تا مطمئن باشید چشم تان در سلامت به سر می برد. این محلول شامل مخلوط یک قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب است و سپس محلول را بجوشانید و اجازه دهید سرد شود.
و چشمانتان را با آن بشورید. شما می توانید گلاب را هم برای چشم هایتان استفاده کنید و موجب سلامت و براق تر شدن چشمانتان شوید.

?set=GalleryImages&name=chemsh%20(3).jpg

مواد غذایی زیبا کننده چشم

افرادی که در طول عمر خود به ویژه از دوران جوانی غذاهای شامل ماده کاروتنوئید مصرف کرده اند 40 درصد کمتر از سایر افراد دچار این بیماری در دوران سالمندی شده اند.
زنجبیل موجب کم کردن التهابِ روده ی بزرگ که منجر به سرطان روده می شود. مطالعات و بررسی های گسترده ای که درمورد زنجبیل شده است نشان می دهد و در صدر مواد غذایی توصیه شده برای زیبایی چشمان است.
از خواص مغزهای پرخاصیت آجیل ها بگوییم. برای تغییر رنگ چشم به صورت طبیعی آجیل اولین منبع مغذی ای هست. روغن زیتون هم دارای عناصر فوق العاده ایست که باعث می شود زیبایی و حالت ملایمی به عنبیه ی چشمتان بدهد. 
گوشت هم که منبعی است سرشار از مواد معدنی از جمله: زینک و منیزیم که برای عنبیه ی چشم بسیار مفید است. محصولات گوشتی، تمام پروتئین های لازم و حیاتی را به چشم و دیگر ارگان ها میرساند. 

ورزش برای کشیده شدن چشم

چشمهایتان را به خوبی با ژل شستشو شسته و با ماساژ بسیار آرام شروع به گرم کردن پلک هایتان کنید. با اینکار ساده جریان خون در پلک ها بیشتر شده و حالا شروع به کشش نواحی اطراف پلک به سمت خارج سر بنمایید. پلک شما در این نقاط در اثر مداومت در این ماساژ های روزانه کم کم به سمت دیگری کشیده و حالت می گیرد. لیفت ابروها هم می تواند نرمش کوتاه و خوبی برای حالت گیری پلک و عضلات اطراف چشم شما باشد.

قطره زیبایی چشم

چشمان شما نیاز به شستشو و رسیدگی دارند. فروش این قطره در همه داروخانه ها بدون نسخه است. با قطره استریل چشمی می توانید چشمانتان را پاکیزه و همیشه براق و شفاف و سالم نگاه دارید. البته مصرف این قطره را یکبار در روز یا یک روز درمیان به شما توصیه می کنیم.    

?set=GalleryImages&name=chemsh%20(4).jpg

برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید:

مراقبت از چشم ها در دوران دورکاری و کار با کامپیوتر و لپ تاپ
نکات و موارد مهم در مراقبت از چشم
بینایی و چالش های رانندگی در شب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.binaii.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر