موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

اتو پرس بخار نمیده

اتو پرس بخار نمیده

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 11:26

بخار نکردن اتو پرس دلایل مختلفی دارد. در برخی از موارد به راحتی می توانید با بررسی کردن وضعیت مخزن آب و یا درجه تنظیم اتو، مشکل اینکه اتو پرس بخار نمیده را برطرف نمایید. اما در سایر موارد بهتر است که احتیاط کنید. زیرا اگرچه این دستگاه عملکرد ساده‌ای دارد، اما در عین حال بسیار حساس است و برای عیب یابی و تعمیر اتوپرسی بهتر است تا نزد افراد متخصص مراجعه کنید.

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شرکت آریابهکار دارای سال ها تجربه در زمینه سرویس، عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی است. اگر نیاز به خدمات تعمیراتی دارید می توانید با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما ارتباط بگیرید.

نکات نگهداری و تعمیر اتو پرس

علت های اینکه چرا اتو پرس بخار نمی کند؟

•پایین بودن درجه حرارت در بخار نکردن اتو پرس

اتو پرس روی درجه های نایلون و ابریشم حرارت پایینی دارد و بخار نمی کند. علت این تنظیمات برای جلوگیری از جمع شدن احتمالی پارچه های پلاستیکی در تماس با بخار آب است. در این حالت از اتو پرس نه صدای پمپ بخار به گوش می رسد و نه بخار می دهد. به همین دلیل اولین کاری که باید انجام دهید بررسی درجه تنظیم اتو پرس است. اگر اتو پرس بر روی نایلون و ابریشم تنظیم شده باشد، آن را بالا برده و روی نخی، کتان و یا لی قرار دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید تا اتو کاملا گرم شده و شروع به تولید بخار کند.

7-1.jpg

•اتصال نامناسب مخزن آب 

 گاهی صدای پمپ بخار از اتو شنیده می شود با این حال اتو بخار نمی کند. در این حالت حتما از اتصال کامل مخزن آب اتو پرس مطمئن شوید. همچنین ممکن است فیلتر به درستی در محفظه آب اتو پرس قرار نگرفته باشد. این محفظه پلاستیکی را به راحتی می‌توانید با دست به اندازه چند سانتی متر جابجا کنید.

•اشباع شدن فیلتر

 تمامی اتو پرس ها حاوی فیلتر رسوب گیر هستند. در صورتی که در اثر جذب املاح آب اشباع شوند، از کار افتاده و نیاز به تعویض دارند. برخی از اتو پرس ها مجهز به هشدار دهنده مخصوص تعویض فیلتر هستند که باید به آن توجه کنید. همچنین در برخی مدل ها علاوه بر فعال شدن آلارم، اتو پرس بخار نمی کند. اگر اتو پرس  خود را به تازگی خریده اید، فیلتر آن را باید به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهید، سپس آن را درون دستگاه جا بیندازید. در غیر این صورت اتو بخار نمی کند زیرا آب باید از فیلتر رد شود.

6-3.jpg

نقش آب مقطر در رسوب زدایی اتوپرس

بخار نکردن اتو پرس به دلیل اتمام آب مخزن

قبل از استفاده از اتو پرس حتما مخزن آب آن را چک کنید. اتو پرس نباید با مخزن خالی کار کند. زیراکارکرد اتو بدون آب و در حالت بخار باعث می‌شود تا پمپ هوا گرفته و خراب شود.

توجه داشته باشید که هیچگاه برای پر کردن مخزن آب اتو پرس از آب معدنی استفاده نکنید. زیرا املاح بالایی دارد و باعث رسوب گرفتن فیلتر اتو می شود. همچنین آب برخی از مناطق شهر ممکن است به لحاظ غلظت املاح متفاوت باشد و برای اتو پرس مشکل ساز شود. 

3-4.jpg

استفاده نکردن طولانی مدت از اتو

 اگر از اتو پرس برای مدت زمان بیشتر از یک هفته استفاده ندارید، حتما مخزن آب آن را خالی کنید. زیرا باعث رسوب گرفتن اتو و عدم بخاردهی می شود. همچنین ممکن است بخار کند اما بخار تولیدی بوی نامطبوعی دهد.

4-3.jpg

 نقص فنی در اتو پرسی که بخار نمیده

 اگر بخار نکردن اتو هیچ یکی از دلایل فوق را نداشت، به احتمال زیاد اتوپرسی دچار نقص فنی شده است که ممکن است ناشی از قطع شدن و یا رسوب گرفتن لوله های رابط پمپ باشد. در این شرایط حتما نیاز است تا برای تعمیر اتو پرسی از یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای کمک بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر