موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

قرص جوانی صورت

قرص جوانی صورت

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 11 اسفند 1398 ساعت 02:02

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برای داشتن پوستی سالم و جوان تغذیه نقشی ضروری دارد. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و پرهیز از خوردن غذاهای مضر و سرخ کردنی همگی نقش مهمی در جوان سازی پوست ایفا می‌کنند.

نمایش مطلب: 1,319

همه ما به دنبال راه‌های مختلف هستیم تا پوستی زیبا و سالم داشته باشیم. با افزایش سن سیستم بدن تغییر می‌کند. پروتئین‌های پوست نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با افزایش سن تولید پروتئین‌های کلاژن و الاستین کم می‌شود. این امر باعث بروز چین و چروک و خطوط عمیق بر روی پوست شما خواهد شد. بنابراین برای داشتن پوستی نرم، لطیف و سالم لازم است که یک برنامه مراقبتی روزانه داشته باشید و ما به شما قرص های جوانسازی پوست را پیشنهاد می کنیم.

اما با چه روش‌هایی می‌توانیم پوستی جوان و سالم داشته باشیم؟

بسیاری از افراد برای جوان‌تر کردن پوست خود به تزریق فیلرها و … روی می‌آورند. اما برای جوانسازی پوست روش‌های ساده‌تر نیز وجود دارد.

یکی از روش‌های موثر در جوانسازی پوست مصرف مکمل‌ و قرص‌های جوان‌سازی پوست است. این قرص‌ها از پیر شدن سلول‌ها و تخریب آن‌ها جلوگیری کرده و چروک‌های پوستی را از بین می‌برند. علاوه بر مصرف قرص‌های جوان سازی پوست با استفاده از کرم‌های بهداشتی که شامل انواع ضدچروک‌ها، سرم‌های مخصوص لیفت و … است و همچنین با استفاده از ماسک‌های خانگی می‌توانید از پیر شدن پوست جلوگیری کنید.

مکمل‌ها چگونه باعث جوان‌سازی پوست می‌شوند؟

همانطور که گفتیم مصرف مکمل‌های مخصوص پوست، به جوان‌تر شدن پوست شما کمک می‌کند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مکمل‌ها با چه ساز و کاری باعث جوان‌سازی پوست می‌شوند. با افزایش سن بدن قادر به تولید پروتئین‌های مهم نخواهد بود. در نتیجه تولید پروتئین‌های مهم از جمله کلاژن و الاستین کم و یا متوقف می‌شود. مکمل‌های مخصوص پوست قدرت سلول‌های شما را افزایش داده و باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شوند. با افزایش تولید این دو پروتئین مهم پوست دوباره جوان خواهد شد.

1q.jpg

10  قرص موثر در جوانسازی پوست

  1. روغن ماهی Fish Oil

روغن ماهی حاوی اسید چرب امگا 3 است. این اسید چرب برای بدن به خصوص پوست بسیار مفید است. اسید چرب امگا 3 تولید کلاژن را در بدن تحریک می‌کند. از طرف دیگر این ماده باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. بنابراین با مصرف این قرص جوانسازی پوست می‌توانید پوستی جوان و زیبا داشته باشید.

این قرص حاوی پلی‌پودیوم Polypodium Leucotomos است. این ترکیب از بدن شما در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کند. در واقع نور آفتاب به واسطه داشتن پرتوهای مضر تولید کلاژن را کم کرده و به پوست آسیب می‌رساند. اشعه‌های نور آفتاب مانند UVA و UVB از جمله اشعه‌های مضر هستند که باعث فرسوده شدن سلول‌های پوستی می‌شوند.

2q.jpg

  1. روغن GLA

روغن GLA یا روغن گاما-لینولئیک اسید gamma-Linolenic acid حاوی اسید چرب امگا 6 است. مصرف قرص امگا 6 مانند امگا 3 باعث سلامت و جوانسازی پوست می‌شود. با این حال بدن این اسید چرب را تولید نمی‌کند. بنابراین برای داشتن پوستی سالم بهتر است این اسید چرب به صورت خوراکی وارد بدن شود. GLA به طور عمده در روغن‌های گیاهی مانند روغن گل مغربی، گل‌گاو زبان و سیاه دانه یافت می‌شود. مکمل این روغن شگفت‌انگیز نیز در بازار وجود دارد.

  1. زینک و کلسیم

زینک و کلسیم هر دو از جمله مواد معدنی ضروری برای سلامت بدن هستند. زینک وظیفه حفظ ساختار بافت‌ها و سلول‌‌ها را برعهده دارد. به همین دلیل مصرف روزانه زینک باعث از بین رفتن چروک‌ها و جوان‌تر شدن پوست می‌شود. کلسیم ماده‌ای مفید است که سلول‌های پیر و فرسوده را بازسازی می‌کند. مصرف قرص کلسیم باعث جوانسازی و زیبایی پوست شما خواهد شد.

  1. ویتامین‌ها ( ویتامین A, C و E)

ویتامین‌ها همگی نقش موثری در سلامت پوست دارند. اما در بین ویتامین‌ها سه ویتامین A، C و E برای سلامت و جوانسازی پوست ضروری هستند.

  • ویتامین A تولید کلاژن را افزایش داده و سلول‌های پوستی را بازسازی می‌کند.
  • ویتامین C از آسیب سلولی جلوگیری می‌کند. این ویتامین همچنین تولید کلاژن و الاستین را درسلول‌ها تسهیل می‌کند.
  • ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای سلول به شمار می‌آید. این ویتامین از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث حفظ رطوبت سلول‌های پوستی می‌شود.

3q.jpg

  1. فیتونوتریشن

فیتونوتریشن‌ها در واقع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها سبزیجات و … هستند. این دسته از مواد باعث حفظ سلامت و زیبایی پوست شما می‌شوند. چرا که فیتونوتریشن‌ها سموم و مواد مضر را از بدن شما دفع می‌کند. این امر موجب تولید مجدد کلاژن و جوانسازی پوست خواهد شد.

  1. Q10

کوآنزیم کیوتن Q10 یک مکمل عالی برای داشتن پوستی سالم و جوان است. این کوآنزیم یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌آید. به همین دلیل نیز از سلول‌های پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مصرف مکمل Q10 تولید کلاژن را افزایش داده و به روند جوانسازی پوست سرعت می‌بخشد.

  1. بیوتین

بیوتین یک ویتامین B ضروری است که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود. این ویتامین یک مکمل قوی به شمار می‌آید و مصرف آن برای داشتن پوستی جوان و زیبا ضروری است. مصرف ویتامین B علاوه بر سلامت پوست، سلامت مو و ناخن‌ها را نیز به همراه دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف این ویتامین از مرگ سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

4q.jpg

  1. هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید بدون شک بهترین قرص جوانسازی پوست است. هیالورونیک اسید باعث حفظ رطوبت سلول‌های پوستی می‌شود. به همین دلیل نیز استفاده از این ترکیب پوست شما را جوان‌تر خواهد کرد. هیالورونیک اسید در بسیاری از کرم‌ها و سرم‌های پوستی استفاده می‌شود. اما در سال‌های گذشته بر اساس تحقیقاتی انجام شده مشخص شد که مصرف این ترکیب به صورت خوراکی تاثیر بیشتری دارد. بنابراین با مصرف قرص‌های هیالورونیک اسید می‌توانید پوستی جوان و سالم داشته باشید.

  1. کورکومین

کورکومین به صورت طبیعی توسط بدن ساخته نمی‌شود. اما این ترکیب به صورت طبیعی در زردچوبه وجود دارد. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌آید. به همین جهت مصرف این ترکیب از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. در واقع رادیکال‌های آزاد با تخریب سلول‌ها باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شوند. سایر ترکیبات موجود در کورکومین از پیر و فرسوده شدن پوست شما جلوگیری می‌کند. با اضافه کردن زردچوبه به غذاهای خود می‌توانید روزانه کورکومین دریافت کنید. اما برای تاثیر بیشتر و استفاده از تمامی فواید این ماده ارزشمند بهتر است از قرص‌های مکمل حاوی این ماده استفاده کنید.

5q.jpg

کلام پایانی

برای داشتن پوستی سالم و جوان تغذیه نقشی ضروری دارد. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و پرهیز از خوردن غذاهای مضر و سرخ کردنی همگی نقش مهمی در جوان سازی پوست ایفا می‌کنند. با این حال ممکن است تمامی مواد لازم از طریق مصرف غذا به بدن نرسد. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و جوان مصرف مکمل‌ها امری ضروری است. مکمل‌های ذکر شده همگی به صورت قرص‌هایی با عنوان قرص های جوانسازی پوست در بازار یافت می‌شوند. شما می‌توانید انواع این قرص‌های جوان‌سازی پوست را با برندهای مختلف خارجی و یا ایرانی خریداری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر