موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طرز استفاده از موم عربی سفت

طرز استفاده از موم عربی سفت

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 10 دی 1400 ساعت 22:05

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

صمغ عربی در اصل یک نوع پودر است که از درخت آکاکیا یا همان صمغ عربی گرفته میشود و نام آن از این گیاه گرفته شده و این گیان در مناطق بومی افریقا یافت میشود شاید جالب باشد که بدانید صمغ عربی یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده کوکاکولا، آدامس، آب نبات، موم (وکس) ، لوازم آرایشی، صنعت چاپ و حتی صنعت سیگار سازی برای چسباندن کاغذ سیگار است.

+ حالا این صمغ عربی که ما داریم میگیم همون صمغ هست؟

– بله همان صمغ در مواد اولیه این صمغ ها مورد استفاده قرار میگرد.

پس صمغ عربی که ما در مورد اش قصد داریم صحبت کنیم، نوعی موم هست که پایه اصلی آن شکر است و چون از این صمغ در تولید آن استفاده شده است، به آن صمغ عربی یا موم عربی گفته میشود که در دسته بندی موم های سرد قرار دارد و نیازی به استفاده از پد یا پارچه روی پوست و حتی گرم کردن ندارد که اخیرا مورد استقبال زیادی برای مصرف خانگی قرار گرفته است. شکل ظاهری آن شبیه عسل است ولی نسبتا سفت تر و مواد چسبنده برعکس موم های گرم ، روی پوست نمیماند و به راحتی میتوان مو را از روی پوست جدا کرد.

با همه گیر شدن ویروس کرونا (کووید ۱۹)! که به تعطیلی سالن های زیبایی منجر شد، سپس محدودیت های ایجاد شده در این دوران، اکثر افراد تصمیم گرفتند کارهای بهداشتی خود را در خانه انجام دهند و کمتر از خدمات بیرون از منزل استفاده کنند که این موضوع دلیل دیگری است برای محبوبیت استفاده از این محصول.

خرید صمغ عربی

اسامی دیگر صمغ عربی:

صمغ عربی چندین اسم در بازار دارد، صمغ خلیجی ، موم خلیجی، موم آدامسی از دیگر اسم های این محصول هستند

و چون مواد اصلی تشکیل دهنده این صمغ ها گیاهی است و به همین دلیل آسیبی به پوست وارد نمیشود و همین نکته از جمله مواردی است که صمغ عربی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

خرید موم آدامسی

مزایای استفاده از صمغ عربی:

  • بسیار مقرون به صرفه
  • نیاز به گرم کردن ندارد
  • نیاز به پارچه و  پد ندارد
  • هیچ گونه حساسیت پوستی ندارد
  • نیاز به مهارت خاصی برای انجام ندارد
  • موادی روی پوست نمیماند که نیاز به پاک کردن داشته باشد
  • نیاز به اپیلاسیون کار ندارد و خود شخص به راحتی میتواند انجام دهد

خواص استفاده از وکس عربی (صمغ عربی)

بعد از مدتی استفاده از موم عربی رشد موهای زائد رفته رفته کمتر می شود.

و به دلیل اینکه ریشه های مو ضعیف میشوند، موها حالت نرم تری پیدا میکنند و خاصیت زبری خود را از دست میدهند و در طی زمان باعث کم پشتی موهای زائد خواهند شد.

  • بر خلاف استفاده از تیغ، در این روش موها خیلی دیر تر رشد مجدد خواهند داشت و تقریبا ۳-۴ هفته طول میکشد تا موها مجدد رشد کنند.
  • در دراز مدت شاهد این خواهید بود که باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست شما شده است
  • موم عربی به نوعی باعث مرطوب شدن پوست میشود و به نوعی با یک لایه برداری خیلی سطحی از روی پوست باعث میشود منافظ پوست باز شود که لطافت و طراوت بهتری روی پوست خود احساس کنید

خرید صمغ عربی

طرز تهیه صمغ عربی در خانه

شاید در ابتدا تعجب کنید اگر بدانید خودتان هم میتوانید در منزل و به راحتی صمغ عربی با چند ماده راحت و در دسترس آنرا تولید کنید! عسل، شکر و آبلیمو! به همین راحتی فقط کافیست شکر را در ظرفی روی گاز قرار دهید (حرارت ملایم) تا شکر کاملا ذوب شود (دائما آنرا هم بزنید) کم کم شکر به شکل کارامل در می آید، بعد از آنکه بوی شکر قوام آمده را احساس کردید وقت آن رسیده که عسل و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به آرامی به شکر اضافه کنید و دائما آنرا هم بزنید تا کمی به حالت خمیر در بیاید.

نکته۱: اگر خیلی غلیط بود میتوانید مقداری آب به آن اضافه کنید نکته ۲: موم بدست آمده در حالت گرم قابل استفاده نیست باید صبر کنید تا سرد شود و همچنین مراقب باشید که موم را در حالت داغ به هیچ عنوان روی پوست قرار ندهید چرا که ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

نکته ۳: مواد اضافی را برای استفاده های بعدی در یخچال نگه دارید.

نکته ۴: در صورتی که بعد از سرد شدن موم شما هنوز شل بود، عسل کمی استفاده کرده بودید، دوباره آنرا گرم کنید و مقدار عسل را زیاد کنید.

نکته ۵: ظرفی که در آن موم را درست کردید فورا بشورید، در صورتی که مواد اضافی داخل ظرف هست، آنرا با دستمال پاک کنید و داخل سطل بیندازید.

نکته ۶: برای بار اول مقدار کمی صمغ عربی بسازید و مقادیر استفاده شده را یادداشت کنید که برای دفعات بعد بتوانید نسبت مواد را به درستی انتخاب کنید.

نسبت مواد لازم برای تهیه موم خلیجی:

اگر شکر را ۱ پیمانه در نظر بگیریم:

شما ۴ قاشق غذا خوری آبلیمو نیاز دارید ، ۴ قاشق غذا خوری آب و ۱ قاشق غذا خوری عسل نیاز دارید

درصورتی که عکس ندارید بهتر است از شکر گرانولی استفاده کنید و نه شکر پودری

سوال: از شکر قهوه ای هم میتوان استفاده کرد؟ بله

خرید موم عربی

موارد مصرف صمغ عربی

هم برای موهای زائد بدن میتوان استفاده کرد و هم برای صورت.

(پس این نکته را مد نظر داشته باشید که در اصل یک نوع محصول وجود دارد که برای استفاده در صورت کاملا بی ضرر است.)

روش استفاده از صمغ عربی

راحت ترین روش استفاده را در بین موم ها، صمغ عربی (موم عربی) دارد و همین موضوع باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. کافیست یک تکه صمغ را از ظرف جدا کنید، در دست خود کمی ورز دهید، سپس دور انگشت اشاره خود بپیچید (ممکن است این کار را چندین بار تکرار کنید تا موم به اندازه کافی دور انگشت شما بپیچد، سپس با انگشت اشاره روی پوست خود بمالید و وقتی روی پوست پخش کردید با انگشت شصت آنرا از پوست جدا کنید و همین کار را مجدد ادامه دهید. پیشنهاد میکنیم اگر صمغ عربی را تازه تهیه کردید و خیلی گرم و شل شده است، چند دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس استفاده کنید.

نکته: در صورتی استفاده از موم روی پوست با کمک گرفتن از انگشت به سختی انجام میدهید، پیشنهاد میشود از کاردک چوبی یا پشت قاشق برای مالیدن مواد روی پوست استفاده کنید.

خرید موم خلیجی

نکات مهم در حین استفاده از صمغ عربی:

نکته اول: اگر بار اول هست که از موم خلیجی یا صمغ عربی استفاده میکنید، باید بدانید که صمغ عربی به دست شما خواهد چسبید و این بخشی از پروسه انجام آن است، پس صمغ به انگشت شما میچسبد و شما انگشت خود را روی پوست میکشید و مواد را پخش میکنید، مواد به هیچ عنوان نباید از هم جدا شوند، اگه چنین اتفاقی افتاد ممکن است موم شما فاسد شده باشد!

نکته دوم: خواب مو ها و اینکه موم را در چه جهتی روی پوست بکشید ، تفاوت آنچنانی ندارد ولی مهم ترین نکته برای بیشترین بازدهی اینست که وقتی موم را روی پوست کشیدید، با یک انگشت دیگر، آنرا چند بار روی پوست بمالید تا مواد روی همه موها قرار گیرد ، به این ترتیب با دفعات کمتر شما میتوانید موهای بیشتری را از روی پوست جدا کنید.

نکته سوم: قبل از استفاده بهتر است پوست شما خشک باشد ، چرب بودن و یا مرطوب بودن پوست برای اینکار خیلی مناسب نیست و ممکن است نتیجه مطلوبی از این کار نگیرید، برخی به غلط تصور میکنند که قبل از استفاده از موم آدامسی (صمغ عربی) مانند برخی روش های اپیلاسیون باید از پودر بچه استفاده کنند، که کاملا اشتباه است و هیچ ماده ای قبل از استفاده نباید به پوست مالیده شود و یک پوست خشک در دمای معمولی کفایت میکند.

نکته چهارم: اگر قسمتی از پوست که در حال کندن موی آن هستید شل باشد ، پیشنهاد ما اینست که پوست را مقداری بکشید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشید

نکات بعد از استفاده از صمغ عربی :
  • پوست خود را با آب و صابون بشویید
  • مراقب باشید قبل از شستن دست ها، آنها را به چشم خود نمالید
  • بعد از استفاده از بسته بودن درب ظرف اطمینان حاصل کنید

خرید صمغ عربی

شرایط نگهداری صمغ عربی

در صورتی که مواد در ظرف اضافه داشتید، قصد دارید برای دفعات بعد استفاده کنید، حتما دور از گرما باشد،

میتوانید در یخچال نگهداری کنید با اینکه موم عربی در دمای محیط هیچگونه آسیبی نمیبیند.

(پیشنهاد میشود که در دمای خنک و محیط خشک نگهداری شود، دور از نور آفتاب و دور از دسترس کودکان)

بعد از استفاده از موم عربی حتما از بسته شدن کامل درب آن اطمینان حاصل کنید.

انواع مختلف صمغ موجود در بازار

وکس عربی معمولا در ظروف گرد یا مستطیل شکل پلاستیکی در بازار موجود هستند:

  • وزن ۲۵۰ گرمی با عصاره های مختلف (آلوئه ورا، توت فرنگی، عسلی، ذغالی، زیتونی) و رنگ های متنوع.
  • وزن ۳۰۰ گرمی با عصاره های مختلف (آلوئه ورا، توت فرنگی، عسلی، ذغالی، زیتونی) و رنگ های متنوع.
  • وزن ۵۰۰ گرمی با عصاره های مختلف (آلوئه ورا، توت فرنگی، عسلی، ذغالی، زیتونی) و رنگ های متنوع.

خرید موم خلیجی

در هنگام خرید صمغ عربی به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم

  • خرید از فروشگاه های معتبر
  • چک کردن پروانه بهداشت روی محصول
  • علامت سیب سلامت درج شده بر روی بسته بندی
  • تاریخ تولید و انقضا چاپ شده بر روی محصول
  • آدرس و تلفن کارخانه تولید کننده حتما درج شده باشد
  • از پلمپ بودن ظرف اطمینان حاصل کنید
  • صمغ در دمای محیط نه زیادی سفت باشد و نه خیلی نرم

اخطار بهداشتی در این خصوص: در صورتی که بعد از استفاده از موم عربی پوست شما دچار قرمزی، هرگونه التهاب ، خارش ، جوش و … شد ، قطعا در آن محصول مورد نظر تخلفی صورت گرفته و از مواد شیمیایی استفاده شده، پس در انتخاب محصول با کیفیت نهایت دقت را داشته باشید.

مواد تشکیل دهنده صمغ عربی زوم آپ (ترکیبات)

گلوکز (یک نوع کربوهیدرات)، ساکاروز، صمغ عربی، اسید سیتریک، اسانس مجاز آرایشی بهداشتی، رنگ مجاز آرایشی بهداشتی و آب دیونیزه

خرید موم عربی

چرا خرید صمغ عربی زوم آپ را پیشنهاد میکنیم؟

استقبال زیاد از این محصول باعث شده که محصولات زیاد دست ساز و در کارگاه های بهداشتی وارد بازار شوند.

برند زوم آپ اولین و تنها صمغ عربی موجود در بازار است که دارای سیب سلامت، پروانه بهداشت و آدرس کارخانه و بارکد است.بنابر این شما با یک محصول کاملا با کیفیت طرف هستید. یکی دیگر از مزیت های مهم صمغ عربی زوم آپ، استفاده از رزین کاملا بهداشتی است نه رزین صنعتی و مزیت استفاده از رزین بهداشتی این است که در صورتی که به هر دلیلی این صمغ وارد بدن شود ( مثلا فراموش کنید که دست خود را بشویید) مواد مورد استفده در موم های زوم آپ کاملا برای بدن بی ضرر هستند.

عصاره های مختلف صمغ عربی چه تفاوتی باهم دارند؟

نه تنها موم زوم آپ، بلکه کلیه برند های موجود در بازار در عصاره های مختلفی به فروش میرسند 

(مانند اسانس های توت فرنگی ، آلئورا، ذغال ، زیتون ، عسل و …)

+ فرق اساسی در این عصاره ها چیست و آیا کیفیت یا خواص متفاوتی دارند؟

ـ جواب اینست که خیر ، هیچ گونه تفاوتی غیر از رنگ و اسانس ندارند و همگی یکسان هستند و صرفا تفاوت ظاهری باهم دارند. پس این تصور که در این تصور که مثلا در صمغ توت فرنگی شما در حال بهره بردن از خواص توت فرنگی هستید، تصور کاملا غلطی است!

صمغ عربی بهداشتی برند زوم آپ در وزن های ۳۰۰ گرم (ظرف های گرد) و ۵۰۰ گرم (ظروف مستطیلی) در یک کارخانه پیشرفته و با مواد اولیه کاملا بهداشتی تهیه میشود.

  • ظروف ۳۰۰ گرمی بسیار کوچک و قابل حمل است و برای استفاده در حین سفر بسیار مناسب است.

خرید صمغ عربی از نارنجی شاپ:

در صورتی که در شهر تهران هستید و تا قبل از ساعت ۶ بعد از ظهر سفارش خود را در سایت ثبت کنید، میتوانید سفارش را همان روز با پیک و در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید، بعد از ثبت سفارش کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و جهت زمان تحویل هماهنگی های لازم را با شما خواهند داشت.

در صورتی که خارج از تهران هستید به راحتی و از طریق پست پیشتاز ظرف مدت نهایتا ۷۲ ساعت کاری در هر نقطه از ایران بسته پستی به دست شما خواهد رسید.

پروتکل های بهداشتی: در دوران ویروس کرونا کلیه محصولات نارنجی شاپ با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به دست شما خواهد رسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر