موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

بهترین شربت ویتامین سی برای کودکان

بهترین شربت ویتامین سی برای کودکان

نویسنده : معین | زمان انتشار : 04 اسفند 1399 ساعت 15:01

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شربت ویتامین C و زینک روناک (زینکاسین)حاوی عسل بوده و برای تقویت سیستم ایمنی، تقویت پوست، مو و ناخن، افزایش باروری و بهبود سرماخوردگی بسیار مؤثر است. این شربت برای تقویت کودکان نیز انتخاب بسیار خوبی است. 

شربت زینک و ویتامین Cروناک (زینکاسین)

کودکان در سال های اولیه زندگی خود به مراقبت و رسیدگی زیادی نیاز دارند. زیرا هنوز بخش های مهمی از بدن آن ها در حال رشد است. سیستم ایمنی، مهم ترین بخش در بدن کودکان است که باید به فکر تقویت آن باشید. مهم ترین عواملی که در تقویت سیستم ایمنی مؤثر هستند، زینک و ویتامین C است. تقریباً همه ما از فواید ویتامین C و اثرات معجزه آسای آن در مبارزه با عوامل بیماری زا آگاهیم. زینک نیز دیگر عنصری است که به طور مستقیم در مبارزه با ویروس ها دخالت می کند. شربت زینکاسین روناک، با طعم عسلی که دارد، بهترین شربت ویتامین C برای کودکان است.

%D8%B4%D8%B1%D8%A8-%D9%88%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86C-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%A9.jpg

البته شربت ویتامین سی و زینک روناک تنها مخصوص کودکان نیست. بلکه نوجوانان و بزرگسالان نیز می توانند برای افزایش میزان باروری، افزایش ایمنی بدن و بهبود سریع تر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا از آن استفاده کنند.

خواص و فواید شربت ویتامین سی و زینک روناک

  • بهبود سریع تر سرماخوردگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت پوست، مو و ناخن
  • رفع احساس خستگی 
  • افزایش انرژی بدن
  • افزایش باروری

مصرف شربت زینک روناک برای چه افرادی ضروری است؟ (چه افرادی در معرض کمبود زینک هستند؟)

افراد مبتلا به بیماری های گوارشی مانند کرون، زخمهای کولیت، اسهال مزمن و ..،زنان باردار و شیرده، مبتلایان به کم خونی داسی شکل و افرادی که به صورت مزمن الکل مصرف می کنند به شدت در معرض کمبود زینک قرار دارند.

نوزادان از بدو تولد تا 6ماهگی نیاز به روزانه 2میلیگرم زینک دارند که در این مدت شیر مادر این مقدار زینک لازم را تامین می کند. اما از این زمان به بعد نوزادان احتیاج به 3 میلیگرم در روز زینک دارند و بهتر است تحت نظر پزشک ترکیبات مناسب را دریافت نمایند. انواع شیرخشک ها یا قطره ها یا شربتهای مکمل حاوی مقادیر موردنیاز زینک هستند.

مصرف زینک در اطفال موجب حفظ سرعت و کیفیت رشد می شود. همچنین مصرف زینک در کودکان بالای 6 ماه 14% دوره و تکرر اسهال حاد و 25% ریسک ابتلا به اسهال مقاوم را کاهش داده است.

مصرف شربت زینک و ویتامین c زینکاسین می تواند در مدت کوتاهی، کمبود زینک را در این افراد بهبود بخشد.

ترکیبات شربت زینکاسین روناک؛ شربت تقویت کودکان

ترکیبات اصلی شربت زینکاسین روناک، زینک و ویتامین C است. در هر 5 میلی لیتر (1قاشق چای خوری) از این شربت، 100 میلی گرم ویتامین C (آسکوربیک اسید) و 10 میلی گرم زینک (روی) وجود دارد. سایر ترکیبات شربت زینک روناک شامل عسل، اسانس پرتقال و سوربیتول است.

شربت زینک روناک برای چیست؟

شربت زینک و ویتامین سی روناک برای هر سنی قابل استفاده است. وجود دو آنتی اکسیدان بسیار قوی یعنی روی و آسکوربیک اسید، باعث شده بسیاری از نیازهای بدن با مصرف مداوم شربت زینکاسین برطرف شود.

شربت زینک و ویتامین C روناک برای تقویت سیستم ایمنی

ویتامین C و زینک هر دو از دسته آنتی اکسیدان هایی هستند که حضور آن ها در بدن ضروری است. زینک عاملی است که در کارکرد بیش از 10 آنزیم مهم سیستم ایمنی، تأثیر مستقیم دارد. زینک با فعال کردن یکسری از آنزیم ها، سبب نابودی ویروس ها و باکتری ها شده و با عفونت مقابله می کند. همچنین، زینک با افزایش تحریک سیستم ایمنی، سبب ایجاد پاسخ شدیدتر و نابودی کامل عوامل بیماری زا می شود. ویتامین C نیز برای رسیدن سریع تر نوتروفیل ها و سلول های فاگوسیتوز کننده (سلول های دفاعی) به محل عفونت نقش مهمی دارد. بنابراین مصرف شربت زینکاسین که هر دو این ریز مغذی ها را دارد، به مرور زمان، سطح ایمنی بدن را به خوبی افزایش می دهد.

شروع مصرف روزانه ی زینک در 48 ساعت اولیه ی سرماخوردگی می تواند دوره ی سرماخوردگی را کوتاه و علائم سرماخوردگی را تخفیف دهد و یا حتی اثر پیشگیرانه داشته باشد.هم چنین مطالعات نشان داده اند که مقادیر معینی از ویتامین سی می تواند دفعات سرماخورگی، دوره ی سرماخوردگی و علائم آن بالاخص در کودکان و افرادی که تحت فشار فیزیکی بوده اند.

شربت زینک و ویتامین سی زینکاسین برای اشتها

در افرادی که بی اشتهایی عصبی داشته اند مصرف مکمل های زینک نه تنها باعث افزایش اشتها بلکه باعث بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی شده است.

شربت زینکاسین برای تقویت پوست، مو و ناخن

اکثر ما زینک را به اثرات تقویتی آن روی پوست و مو می شناسیم. زینک با تأثیر بر سنتز پروتئین ها و کربوهیدرات های مهم بدن، به التیام سریع تر زخم ها کمک کرده و سبب ترمیم پوست می شود. هیدراسیون طبیعی پوست نیز تنها در حضور زینک انجام می شود. کمبود زینک یکی از عوامل اصلی ریزش مو و شکنندگی ناخن است. ویتامین C نیز در تولید کلاژن و حفاظت از پوست و مو در برابر رادیکال های آزاد بسیار مؤثر است. پس اگر حس می کنید مدتی است پوستتان چروک های ریزی پیدا کرده یا موهایتان بیشتر از حالت طبیعی می ریزد، مصرف شربت زینک روناک می تواند به شما کمک کند.

طبق مطالعات مصرف مکمل های زینک توانسته است به صورت قابل توجهی باعث بهبودی سوختگی ها و زخمهای پوستی شود. مصرف روزانه ی مقدار توصیه شده از مکمل های زینک در کنار درمان های دارویی به مدت سه ماه توانسته است به صورت مشهودی تعداد و شدت ضایعات آکنه را کاهش دهد.

%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%86.jpg

شربت زینک روناک برای بهبود سرماخوردگی

مسلماً وجود دو عامل مهم تقویت سیستم ایمنی در شربت ویتامین سی و زینک روناک، سبب می شود روند بهبود بیماری ها سریع تر شود. سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی بیماری هایی هستند که در سال چندین بار به آن ها مبتلا می شویم. برای بهبود سریع تر این بیماری ها یا پیشگیری از ابتلا به آن ها می توان از شربت زینک روناک استفاده کرد.

شربت ویتامین C و زینک روناک برای افزایش باروری

از دیگر نقش های مهم زینک، تأثیر بر ترشح هورمون های جنسی است. کمبود روی در مردان با کمبود تستسترون، کمبود تعداد اسپرم و تنبلی اسپرم ها ارتباط مستقیم دارد. زیرا زینک تقویت لایه بیرونی و دم اسپرم نیز مؤثر است. همچنین در زنان کمبود روی عامل مهمی است که ممکن است سبب سقط جنین شود. روی یا زینک برای تخمک گذاری، تنظیم چرخه قائدگی و سلامت جنین در زنان نیز نقش مهمی دارد. 

عوارض مصرف شربت زینک و ویتامین سی روناک

شربت زینکاسین روناک اگر به درستی و به میزان کافی برای هر سن مصرف شود، عوارضی نخواهد داشت. اما اگر میزان مصرف ویتامین C در روز بیش از 2 گرم شود (مصرف سایر مولتی ویتامین ها همراه با زینکاسین)، ممکن است حالت تهوع، درد شکم، اسهال یا خونریزی از دماغ در فرد ایجاد شود. مصرف بیش از اندازه زینک (بیشتر از 31 میلی گرم) یا حساسیت گوارشی به زینک نیز سبب ایجاد تهوع و استفراغ می شود.

موارد منع مصرف شربت زینکاسین

  • در بیماری های آلرژیک، آسم، سرطان سینه، سنگ کلیه و سرطان مثانه منع مصرف دارد.
  • افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند از مصرف این فرآورده خودداری نمایند.
  • در واکنش های شدید آلرژیک نسبت به فرآوده منع مصرف دارد.
  • درصورتی که دچار نارسایی کلیوی هستید و به صورت طولانی مدت ترکیبات حاوی آلومینیوم مصرف می کنید از مصرف مکمل های ویتامین سی بیشتر از میزان توصیه شده ی روزانه پرهیز کنید.

تداخل دارویی شربت زینکاسین

تداخل با داروها: مصرف محصولات حاوی بروملئین (عصاره ی آناناس، در محصول آناهیل)، آسرولا( در محصول ایمدین)، کافئین، پروتئین های شیر و سویا، فیبرهای غذایی، ذرت، ممکن است جذب زینک را کاهش دهد.

تداخل با آزمایش ها: مصرف این محصول ممکن است نتیجه ی آزمایش های بیلی روبین، کراتینین و اوریک اسید را تحت تاثیر قرار دهد. افراد مبتلا به بیماری های روده 3 روز قبل از انجام تست occult blood (خون مخفی در مدفوع) مصرف مکمل های ویتامین سی را قطع کنند.

مصرف شربت زینکاسین در بارداری

مصرف مولتی ویتامین های حاوی زینک مانند زینکاسین، در بارداری برای رشد جنین بسیار مفید است. اما توصیه می شود قبل از مصرف این فرآورده در دوران بارداری حتماً با پزشک مشورت شود.

نحوه مصرف شربت ویتامین C و زینک روناک 

نحوه مصرف شربت زینک روناک برای هر بازه سنی به صورت زیر است:

  • کودکان 1 تا 4 سال: روزانه نصف قاشق چایخوری (2.5 میلی لیتر)
  • کودکان 4 تا 9 سال: روزانه یک قاشق چایخوری (5 میلی لیتر)
  • کودکان 9 تا 13 سال: یک قاشق غذاخوری (10 میلی لیتر)
  • افراد بالای 13 سال: روزانه یک و نیم قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر)

در صورت مصرف همزمان داروهای دیابت، سفالکین، تتراسایکلین، سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین، وارفارین، فنوباربیتال، استروژن ها جهت کاهش میزان تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

محصولات مشابه شربت زینکاسین 

شربت های مولتی ویتامین مختلفی در بازار وجود دارند که دوزهای مختلفی از زینک و ویتامین C را در اختیار شما قرار می دهند. شربت ایمیونس، یکی از بهترین شربت های مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی است که علاوه بر زینک و ویتامین C، ویتامین D3 را نیز در ترکیبات خود دارد. شربت دایان ایمیون، دیگر شربت مناسب برای تقویت کودکان است. این شربت از عصاره های گیاهان مؤثر در تقویت سیستم ایمنی تهیه شده است. شربت زینک سولفات رازک نیز جایگزین خوبی برای افرادی است که تنها به زینک نیاز دارند.  

سؤالات متداول

  • شربت زینک روناک برای تقویت کودکان خوب است؟

بله. شربت ویتامین C و روی روناک، هم طعم بسیار خوبی دارد و هم دوز مورد نیاز بدن کودکان را تأمین کرده است. نیم تا 1 قاشق چای خوری از این شربت، کمبودهای سیستم ایمنی بدن کودک شما را به خوبی رفع می کند.

  • شربت زینکاسین عوارضی ندارد؟

خیر. شربت زینک روناک نیز اگر مانند سایر مولتی ویتامین ها، در اندازه مناسب هر فرد مصرف شود، عوارضی ندارد. مصرف بیش از حد زینک و ویتامین C سبب ایجاد حالت تهوع و مشکلات گوارشی می شود.

  • مصرف شربت زینک و ویتامین سی روناک در بارداری مجاز است؟

بله. زینک و ویتامین C هر دو در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین لازم و ضروری هستند. اما توصیه می شود قبل از مصرف این شربت، برای اطمینان بیشتر با پزشک مشورت شود.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.mofidteb.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر