موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

شربت مولتی سانستول برای چاقی

شربت مولتی سانستول برای چاقی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 06 مرداد 1400 ساعت 00:38

متخصصان در مورد مفید بودن مولتی ویتامین و مواد معدنی برای کودکان هنوز اختلاف نظر دارند؛

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به این نوشته امتیاز دهید

[کل: 0 میانگین: 0]

شربت سانستول یک مکمل مولتی ویتامین به شکل شربت است. این ویتامین حاوی ویتامین های محلول در چربی (ویتامین های A ، D3 ، E) و ویتامین های محلول در آب (ویتامین های B1 ، B2 ، B6 ، C ) به علاوه کلسیم است. ویتامین ها برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند.

رژیم روزانه اغلب بسیار ضعیف است و قادر به تأمین نیازهای روزانه ویتامین ها نیست. شربت سانستول را می توان به کودکان بالای 1 سال، همچنین جوانان و بزرگسالان داد. در این مقاله سلامت سنتر بیشتر درباره این داروی مکمل برای شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی شربت سانستول

شربت سنستول دارای ویتامین های گروه A,B,C,D و همچنین آهن، روی، کلسیم و منگنز است. به خاطر دارا بودن آهن بعنوان یک مکمل غذایی برای رفع کم خونی و افزایش اشتها توصیه می گردد. شربت سنستول برای تامین ویتامین ها، تقویت دستگاه تنفس، متابولیسم پروتئین ها و رشد و نمو کودکان توصیه می شود.

کلسیم موجو در شربت سنستول کمک به شکل گیری و تقویت استخوان بندی و دندان و عضلات بدن می شود. روی یکی از مواد معدنی است که بدن قادر به تولید آن نیست. به همین دلیل از طریق رژیم غذایی تامین می گردد. شربت سانستول حاوی روی است که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود و از انواع عفونت ها پیشگیری می کند.

این مکمل در رشد ناخن و مو، تقویت حس چشایی و بویایی، کاهش استرس و افزایش اشتها تاثیر زیادی دارد. به خاطر طعم پرتقال، بوی معمولی گروه ویتامین B احساس نمی شود. شربت سانستول با کنسانتره های آب مرکبات طعم دار شده است و فاقد رنگ یا شیرین کننده های مصنوعی است.

about-sunstool.jpgبهبود حافظه و قدرت یادگیری، مؤثر در بهبود سریع زخم، کمک به سلامت پوست، مو، ناخن، مؤثر در درمان افسردگی

شربت سانستول در چه مواردی استفاده میشود؟

شربت سانستول به خاطر طعم خیلی خوبی که دارد، بلع خیلی راحتی برای کودکان دارد. برای رشد و تقویت استخوان ها بسیار موثر است. برای برخی از کودکان که به مواد غذایی حساسیت دارند و انواع غذاها را مصرف ندارند، گزینه مناسبی است. شربت سانستول ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان را فراهم می آورد.

شربت سانستول در کاهش علائم افسردگی موثر است. افرادی که استرس، اضطراب یا اختلال وسواسی دارند می توانند از این دارو استفاده کنند. همچنین گفتنی است که این شربت دارای خاصیت انرژی زایی بوده و باعث نشاط نیز می شود.

سانستول مناسب چه گروه سنی است؟

برای کودکان بالای یک سال و مادران در دوران بارداری و شیردهی مناسب است.

مقدار و نحوه مصرف سانستول

  • کودکان 1 تا 5 سال دو بار در روز هر دفعه  10 میلی لیتر مصرف می کنند.
  • کودکان از 6 سال و بزرگسالان دو بار در روز هر دفعه   20 میلی لیتر مصرف می کنند.
  • برای زنان باردار از 20 میلی لیتر در روز بیشتر نشود.

فواید شربت سانستول برای کودکان

  • حاوی ویتامین های گروه B و ویتامین های D,C,A,E و کلسیم می باشد.
  • نیازهای بدن از زمان رشد و نمو کودکان را فراهم می آورد.
  • تامین نیازهای بدن جهت تقویت و رشد بدن
  • باعث بهبود شکل گیری استخوان ها  ودندان ها

فواید شربت سانستول برای بزرگسالان

شربت سنستول حاوی روی می باشد. روی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث کاهش عوارض دخانیات و سایر عوامل سرطان زا می گردد. برای رفع علائمی مانند کاهش وزن، کاهش اشتها، خشکی پوست و شکنندگی ناخن می توانید از شربت سانستول استفاده کنید.

مصرف شربت سانستول در زنان باردار و شیرده

شربت سنستول را در دوران شیردهی و بارداری قابل استفاده می باشد و محدودیت مصرف ندارد. اما نکته مهم این است که حتما باید با مشورت پزشک مصرف گردد.

شربت سانستول چه عوارض جانبی دارد؟

شربت سنستول تنها عارضه ای که میتواند به هراه داشته باشد واکنش های حساسیتی می باشد. افرادی که سابقه هرگونه حساسیت غذایی یا دارویی دارند توصیه می گردد که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. اگر رنگ ادرار شما تغییر کرد نگران نشوید، چون مساله نگران کننده ای نیست. اما اگر با علائمی مثل تب و سرگیجه و حالت تهوع مواجه شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید. مصرف بیش از اندازه شربت سانستول ممکن است باعث تجمع ویتامین A,E شود و مشکلاتی را به همراه آورد.

محتویات شربت سانستول چیست؟

  • ویتامین A
  • ویتامین B ( B1، B2،B6)
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • آهن
  • روی
  • مس
  • منگنز
  • کلسیم (گلوکونات و فسفراوم لگزان)

موارد منع مصرف شربت سانستول

  • افرادی که افزایش کلسیم در خون و ادرار دارند نباید از این  مکمل استفاده کنند.
  •  این دارو حاوی کربوهیدرات می باشد، یعنی در یک قاشق غذا خوری شربت سانستول در حدود 8 گرم کربوهیدرات وجود دارد. بنابراین افراد دیابتی قبل از مصرف این دارو باید حتما با پزشک متخصص را مشورت کنند.

آیا سانستول تداخل دارویی ایجاد میکند؟

در این زمینه موردی گزارش نشده است.

شربت مولتی سانستول پلاس زینک روژین فارمد حاوی ۱۰ ویتامین و ماده معدنی ضروری بسیار مهم در طول رشد کودک، تقویت سیستم ایمنی، مؤثر در کاهش خستگی است.

نکات کلیدی و هشدارهای پیش از مصرف

  • این محصول مکمل غذایی می باشد و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • در صورت بروز آلرژی، مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک ویا داروساز خود مشورت نمایید.
  • مقدار مصرف بیش از حد توصیه شده ممکن است باعث تجمع ویتامین Aو D شود. بخصوص اگر داروی دیگری حاوی این ویتامین ها مصرف گردد، دچار مسمومیت می گردد. لذا برای دستور مصرف دارو حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

شرایط نگهداری شربت سانستول

  • در مکان خشک، دور از نور و دسترس کودکان و در دمای کمتر از  25 درجه نگهداری نمایید.
  • قبل از مصرف شیشه شربت را به آرامی تکان دهید. بعد از باز کردن درب آن حتما در یخچال نگهداری شود.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که بعد از باز شدن شربت سانستول تنها به مدت 3 ماه مجاز به استفاده آن هستید و بهتر است بعد از سه ماه از مصرف آن خودداری کنید. همچنین بعد از هربار مصرف باید درب شیشه به خوبی بسته شود

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین شربت سانستول؟

اگر میخواهید که عوارض جانبی شربت سنستول فرزند شما را تهدید نکند. کمک به بهبود رشد فرزند شما باشد. بهترین زمان برای مصرف شربت سنستول در صبح است. بدن در صبح در بهترین حالت جذب مواد مغذی را می باشد.

آیا شربت سانستول چاق کننده است؟

شربت سانستول حاوی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. از این مکمل برای بهبود رشد کودک و رفع کم خونی استفاده می شود. مصرف این مکمل باعث افزایش اشتها می گردد. در بعضی موارد منجر به چاقی هم می شود.

کلام پایانی

شربت سنستول حاوی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد، که بهتر است با تجویز پزشک مصرف گردد. دو نوع شربت سنستول داریم، یکی همراه با آهن و دیگری بدون آهن است. مصرف شربت سنستول محدودیت سنی ندارد و همه افراد در هر سنی می توانند استفاده کنند. اما به دلیل طعم خوبی که دارد بیشتر برای کودکان تجویز می گردد.


منبع: salamatcenter.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر