موضوعات وبسایت : زیبایی، پزشکی و سلامت
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
تست شخیصت شناسی

طرز استفاده از موم خشابی

طرز استفاده از موم خشابی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 16 بهمن 1400 ساعت 20:40

در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با موم اپیلاسیون خشابی بدانید، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

تست شخیصت شناسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

موهای زائد بدن و صورت یکی از مشکلات اساسی برای تمام افراد و به ویژه خانم ها هستند و شاید به همین دلیل هست که امروزه، روش های بسیار متنوع و زیادی بری از بین بردن این موهای مزاحم و زائد ایجاد شده است. وکس کردن موهای زائد یکی از این روش هاست که طرفدارن خیلی زیادی داره و جالبه بدونید که انواع مختلفی از وکس وجود داره که میتونید از بین موارد متنوعی که برای این منظور وجود داره، بهترین و مناسب ترین نوع رو انتخاب کرده و مورد استفاده قرار بدید.

یکی از گزینه های کاربردی در این زمینه وکس اپیلاسیون خشابی یا ROLL-ON WAX هست. وکس خشابی به شما این امکان رو میده تا خیلی سریع و راحت از شر موهای زائد خلاص بشید و نیازی به استفاده از موم های سنتی که گرم کردن و استفاده از اون دردسرهای زیادی داره رو نداشته باشید!

آیا شما اطلاعاتی در رابطه با وکس اپیلاسیون خشابی دارید؟ برای آشنایی با این روش، حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست درباره وکس خشابی بدونید آشنا شوید.

اپیلاسیون کل بدن - درست یا غلط؟

وکس خشابی چیست؟

وکس رول ان (roll-on) یا خشابی، یک کارتریج یا خشاب پلاستیکیه که حاوی موم نرم هست. این خشاب، دارای سرپوش پلاستیکی بوده که قابلیت باز و بسته شدن داره و کمک میکنه تا موم به طور مساوی روی سطح پوست پخش  بشه.

بسته بندی وکس خشابی بعد از گرم شدن، خیلی داغ نمیشه و به راحتی میتونید با پوشیدن دستکش، این خشاب رو در دست بگیرید و روی پوست بدن مورد استفاده قرار بدید. این خشاب ها هم در اندازه متوسط با 100 میلی لیتر موم طراح و تولید شده اند و هم دارای اندازه کوچکتر هستند تا بتونید به راحتی برای از بین بردن موهای صورت، پشت لب و بالای ابروها مورد استفاده قرار بدید.

وکس خشابی چگونه گرم می شود؟

برای گرم کردن این وکس و موم لازم هست که دستگاه مخصوص گرم کننده وکس خشابی یا پایه وکس خشابی رو هم داشته باشید. این دستگاه، موم درون این خشاب ها رو به طور یکنواخت گرم میکنه و قوام مناسبی رو برای این وکس ایحاد میکنه تا بتونید به راحتی برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار بدید.

این دستگاه ها با جریان برق کار می کنند و بعد از قرار دادن وکس خشابی در جایگاه مخصوص و وصل کردن دو شاخه دستگاه به پریز برق، موم خشابی شروع به گرم شدن خواهد کرد. 

%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%85-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86.jpg

چگونه از وکس خشابی برای اپیلاسیون استفاده کنیم؟

بعد از اینکه موم درون خشاب گرم و ذوب شد، باید کار اپیلاسیون بدن رو شروع کنید. برای این کار شما باید پارچه نواری مخصوص اپیلاسیون، لوسیون قبل از اپیلاسیون، پودر و لوسیون بعد از اپیلاسیون رو آماده کنید. این لوسیون ها به شما کمک میکنند تا پوستتون در اثر اپیلاسیون افتاده و شل نشه. (وکس موهای زاید - بایدها و نبایدهای قبل و بعد از اپیلاسیون)

مرحله اول: پوست رو با لوسیون قبل از اپیلاسیون ماساژ بدید. با این کار نه تنها پوست شما، ضد عفونی خواهد شد بلکه عرق و سایر آلودگی ها هم از روی پوست پاک شده و باعث میشه تا پوستتتون برای اپیلاسیون شدن آماده بشه.

مرحله دوم: بر روی پوست کمی پودر مثل پودر بچه بزنید. این کار به شما این اطمینان رو میده که پوستتون کاملا خشک شده و موم به درستی روی پوست چسبیده میشه.

مرحله سوم: موم درون وکس خشابی رو به طور مستقیم و با استفاده از غلتطکی که بر روی خشاب وجود داره، روی پوست بکشید تا یک لایه نازک از موم روی پوستتون قرار بگیره. حالا نوار پارچه ای رو بر روی موم قرار داده و کمی فشار دهید. حالا باید در جهت خلاف رشد موها، این پارچه رو از روی پوست جدا کنید. 

مرحله چهارم: برای اینکه پوستتون بعد از اپیلاسیون دچار التهاب نشه و تسکین پیدا کنه، بهتره از لوسیون بعد از اپیلاسیون استفاده کنید.

استفاده از وکس خشابی یکی از روش های ساده و سریع برای اپیلاسیون بدن هست که هر کسی می تونه به راحتی از این روش در خانه استفاده کنه و نتیجه کار رو ببینه!

اپیلاسیون ناحیه تناسلی - بیماری ها و عوارض جنسی اپیلاسیون موهای زائد زنانه

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D8%A8%DB%8C.jpg

اپیلاسیون با وکس خشابی چه مزایایی دارد؟

  • امکان انتقال آلودگی در وکس خشابی به حداقل میرسه و میشه گفت یکی از بهترین گزینه ها برای وکس کردن هست. زیرا در صورت استفاده از موم های معمولی و گرم کردن ان در ظرف باید از لیسک و ابزار چوبی استفاده کنید و بعد از هر بار استفاده از این لیسک، باید مجددا اون رو وارد ظرف موم کنید و همین موضوع، انتقال آلودگی خیلی زیادی رو به همراه داره و یک عمل غیر بهداشتی محسوب میشه. اما با استفاده  از وکس خشابی، باقی مونده وکس درون خشاب، دست نخورده و تمیز باقی میمونه و هیچگونه تماسی با پوست نداره و برای استفاده مجدد، کاملا تمیز خواهد بود.
  • در هنگام گرم کردن وکس خشابی، تمام موم درون خشاب، به طور یکنواخت گرم میشه و به شما این امکان رو میده تا در طول اپیلاسیون کردن، از مومی با درجه حرارت مشخص استفاده کنید.
  • شما میتونید از وکس خشابی هم برای اپیلاسیون کردن قسمت های بزرگی از بدن مثل پاها، بازوها و ... استفاده کنید و هم میتونید با استفاده از خشاب های کوچک، وکس صورت و قسمت های باریک رو به راحتی انجام بدید.
  • موم خشابی بعد از گرم شدن در یک دمای مشخص باقی می مونه و بیش از حد داغ نمیشه و این موضوع باعث ایجاد سوختگی و یا ناراحتی بر روی پوست افراد نخواهد شد.
  • موم درون وکس خشابی، محلول در اب هست و میتونید باقی مانده این موم رو به راحتی با آب بشویید و هیچ باقی مانده چسبنده ای روی پوستتون باقی نخواهد ماند. 
  • با استفاده از این وکس های خشابی به راحتی در وقت خودتون صرفه جویی کنید. زیرا این موم در محفظه مخصوص خودش اماده هست و فقط باید اون رو در دستگاه گرم کننده قرار بدید و نیازی به آماده کردن ظرف، لیسک و ... ندارید و فقط باید تا گرم شدن موم صبر کرده و بعد کار اپیلاسیون رو شروع کنید.
  • نتیجه حاصل از این مدل وکس کردن و اپیلاسیون هم چیزی در حدود 3 تا 6 هفته ماندگاری خواهد داشت.

اپیلاسیون موجب شل شدن پوست نمی‌شود

%D9%88%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D8%A8%DB%8C.jpg

معایب وکس اپیلاسیون خشابی چیست؟

  • از انجایی که باید برای استفاده از وکس خشابی، حتما گرم کننده مخصوص اون رو داشته باشید، ممکنه هزینه خرید این نوع وکس خیلی زیاد باشه.
  • اگر افراد مبتدی و تازه کار بخواهند با وکس خشابی کار اپیلاسیون رو انجام دهند، ممکنه در ابتدا تشخیص دمای موم کمی سخت باشه و باعث ایجاد سوختگی در پوست بشه.
  • برخی از وکس های خشابی ممکنه از نظر کیفیت درجه پایینی داشته باشند و بعد از استفاده باعث تیرگی پوست شوند.

چگونه بعد از اپیلاسیون بدن جوش نزنیم؟

بهترین وکس های خشابی برای داشتن پوستی بی عیب و نقص

وقتی صحبت از موم خشابی می شود، قبل از انتخاب، باید طیف گسترده ای از محصولاتی که در این زمینه وجود داره رو بشناسید و بعد مطابق با شرایط پوست و موهای زائد بدن، بهترین و مناسب ترین وکس خشابی رو برای اپیلاسیون انتخاب کنید. برخی از این موها دارای ترکیبات تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست نیز هستند و برخی هم دارای خاصیت سم زدایی بوده که هر کدام از این محصولات مزیت منحصر به فردی دارند که لازمه با این موارد آشنا باشید:

وکس خشابی دتاکس یا سم زدا (Detox rollers)

این وکس خشابی دارای زغال فعال و عصاره خاویار هست و یک ترکیب قدرتمند برای سم زدایی رو تشکیل داده که باعث میشه بعد از استفاده پوستی فوق العاده شفاف و درخشان داشته باشید.

وکس خشابی ژله ای (Jelly rollers)

عصاره ژله که در تولید این وکس استفاده شده باعث میشه تا وکس خشابی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر مدل های موم پیدا کنه و استفاده از اون راحت تر خواهد بود. ناگفته نمونه که این نوع از وکس، دارای رایحه آب نباتی و شیرینی نیز هست.

وکس خشابی با شیا باتر (Shea butter rollers)

شیا باتر یا کره شیا، یک فرمول آبرسان و قدرتمند داره که حاوی ویتامین و شیر بوده و  پوست رو به شدت تغذیه میکنه. بعد از استفاده از وکس خشابی دارای شیا باتر باید با پوست خشک و خشن خداحافظی کنید!

%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D8%A8%DB%8C.jpg

وکس خشابی شکلاتی (Chocolate rollers)

وکس خشابی شکلاتی سرشار از انتی اکسیدان بوده و یک محصول کاملا مرطوب کننده برای پوست شناخته شده است. بعد از وکس کردن پوست با این موم، پوستی فوق العاده نرم و معطر خواهید داشت.

وکس خشابی با عصاره گل لوتوس (Lotus flower rollers)

این نوع از وکس خشابی از عصاره گل نیلوفر آبی و اکسید تیتانیوم ساخته شده و دارای فرمول ملایمی هست که برای اپیلاسیون پوست های حساس و مستعد تحریک شدن، میتونه گزینه مناسبی باشه.

وکس خشابی مخصوص آقایان (Male waxing rollers)

وکس خشابی مخصوص آقایان دارای ترکیب ویژه ای هست و از مواد اصلی ان میتوان به عصاره اکالیپتوس و دی اکسید تیتانیوم اشاره کرد. این وکس مخصوص پوست سفت و سخت مردان طراحی شده اما بسیار ملایم هست و کمک میکنه تا اپیلاسیون مناسبی برای اقایان انجام بشه. (بایدها و نبایدها در اپیلاسیون آقایان و نکات مهم آن)

مطالب مرتبط و پیشنهادی:

اپیلاسیون به سبک خلیجی با استفاده از موم عربی، موم عسل

اپیلاسیون و وکس بدن، اثرات جانبی رایج و درمان آن ها

3 دستورالعمل ساده ساخت موم خانگی برای حذف موهای صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر